Helmikuun helmeilyt

Maiza

Näppärä viestien naputtelija
Se on Helmikuu...

Kipakkaa pakkasta ja aurinkoa ainakin täällä Etelässä. Kirjoitelkaa ihmeessä kaikki kuulumisia!
 
Jenskula: No tuollasta en ole kuullutkaan. Ja eikö yleensäki diabetes kulje enemmänki suvussa. Kun meillä ei ole kellään sellaista lähisukulaista jolla ei ole diabetesta. 
Ei ainakaa meiän terkkari mitää sellasia varoittelu se vaan sano että voi antaa isompia määriä ja vaikka ihan kokonaan maitoa. Ja muutenkin poika on saanu alusta asti korviketta.. 
 
Näin on viimenen työpäivä tehty tältä erää, ja talviloma sekä hoitovapaa voi alkaa, vähänkö ihanaa :)

Muutenkin kaikki on mallillaan, tyttö kasvaa ja kehittyy ja ei ole montaa viikkoa niin juhlitaan 1-vuotis syntymäpäiviä. :)

Nyt ollaan pari päivää menty yksillä päiväunilla,klo  13-15 ja yöunet 20-08, eka yö oli aika huono mutta viime yö tosi hyvä. Jospa tää tästä alkais suttaantuu.. Alkoi nukuttamiseen mennä tosiaan puolituntia ja unet kesti tunnin niin näin ehkä järkevämpää. :D

Viiliä,jogurttia ja raejuustoa neiti syö maitotuotteista, sitten 1-vuotiaana aletaan testailemaan tavallista maitoa :)

Pottailtu ollaan välillä, mutta neiti nousee siitä melkein heti seisomaan kun hänet siihen laittaa :D

Aattelin että jos ilmoittaisi tytön muskariin, vauvauinnissahan me ollaan käyty elokuusta asti. Pitää keksiä aktiiviteettia päiviin :)

Tälläsitä tällä erää, kirjoitelkaahan! :)
 

Casper tänään 1 v!!!

Dreamer88: oikeesti, ei toi diabeteksen lisääntyminen johdu mistään maidonjuonnista!! Diabeteksen lisääntymisen syy on liika hiilareiden tuputtaminen lapsille!! Pullaa, mehua ym ym. Helkkari että tollaset kommentit pistää vihaseksi.

Meillä ollaan nyt 3 viikon aikana vieroitettu korvikkeesta tavalliseen kevytmaitoon, EI RASVATONTA. Hyvin on mennyt, pikkasen löysä maha.

 
Myöhäiset onnittelut jo vuoden täyttäneille! :) Täällä olisi sunnuntaina synttärijuhlat 1 vuotiaan pirpanan kunniaksi.

Tuosta maidon juonnista, oletteko antaneet suoraan jääkaappi kylmää vai lämmittäneet tuota hapanmaitoa? Mulla olis nyt tarkoitus kohta puoliin alkaa ruokailun yhteydessä antamaan kevyt maitoa. Imetän edelleen, ja nyt olisi kyllä aika ruveta vähentämään.

Yöt menevät edelleen yhdellä-kahdella herätyksellä jolloin vain tissi rauhoittaa. Ja tämä mamma on nyt väsynyt, hieman myös henkisesti joten en jaksa taistella/kuunnella itkua. Neiti onkin nukkunut nyt lähes kuukauden putkeen meidän välissä. Eikä siinä mitään muuten kuin että parisuhde hieman kärsii.. Muutenkin ollut miehen kanssa aika kortilla. Hän on päivät töissä ja illat joko minä olen koulussa tai hän valmentamassa joukkuettaan tai molemmat ovat pois jolloin äitini tulee hoitamaan. Viikonloppuisin hänellä on pelejä, jotka vievät vähintään 3-4h. Ja nyt hänellä on kiire töissä, joten päivät venyvät.
Mutta ei tämä tilanne tästä ole mihinkään muuttumassa, itselläni koulu jatkuu velä ensi vuoden loppuun ja miehelleni joukkueen valmennus on erittäin tärkeää. Se on vain pyrittävä käyttämään hyödyksi kaikki mahdolliset hetket.

Koetellaanko teillä kärsivällisyyttä? Itsellä välillä meinaa pinna palaa jos neitillä on kiukkupäivä, ei onnistu ruokailut eikä nukkumiset. Taistellaan ja huudetaan. Kyllä on tainnut harmaita hiuksia kasvaa pari päähän. ;)

Ja sitten vielä, syödäänkö teillä jo samaa ruokaa kuin vanhemmat? Meillä kun ei meinaa nuo karkeat soseet mennä alas (olen nyt itse niitä väsäillyt muttei kelpaa) ja 5kk soseetkin rupeaa tökkimään. Olen välillä antanut omalta lautaselta ruokaa ja tyytyväisenä syö isojakin paloja.. :O Nyt vain mietityttää tuo maustepuoli, uskaltaako sitä suolaa laittaa ollenkaan.. Me kun mieheni kanssa maustamme ruuan kunnolla.
 
Täällä on 1-vuotis synttärisuunnitelmat hyvällä mallilla, ajattelin tehdä runsaan tarjoilun ihan ite :) Ei ristiäisissä jaksanut tehdä paljon mitään ja vieläpä itse niin nyt kun on aikaa ja innostusta niin ajattelin panostaa :) Eilen teetin ja tilasin kutsut ja kakkuun ihanan hello kitty kakkukuvan :)

Meillä on tyttö juonut korvikkeensa jo pari kuukautta ihan huoneenlämpöisenä ja jääkaappikylmänä niin normaali maitokin sitten annetaan kylmänä kun sitä aletaan antamaan :) Ainakin masu on kestänyt hyvin hapanmaitotuotteet niin toivottavasti kestäisi myös normaalin maidon. :)

Tänään tuli ekaa kertaa pisu pottaan jee :D Vartti siihen meni, luettiin kirjaa ja tyttö ihan tyytyväisenä siinä istua napotti :) Ja hirrrviät kehut päälle kun pissa tuli :D

Parisuhde on hyvällä mallilla, nautitaan vielä viikko yhteisestä perheen keskisestä ajasta ennen kuin miehellä alkaa työt :) Kummallakaan meistä ei ole omia harrastuksia, yhdessä käydään lenkillä, kaupungilla milloin missäkin :)
Omalla vapaa-ajalla nähdään kavereita ja käydään silloin tällöin viihteellä/syömässä/leffassa.
Mies on ollut pari vuotta työttömänä niin tekee varmaan hänelle tosi hyvää päästä taas työhön kiinni ja olen tosi onnellinen hänen puolestaan, luulenpa että sekin saattaa tietyllä tavalla lähentää meitä kun ei nähdä koko ajan :)

Täällä saattaa silloin tällöin olla huonompia päiviä, mutta ei se oikeestaan tunnu missään koska niitä tosiaan on niiiin harvoin. Yleensä jos jotain niin lähinnä kun ei nukahda.
Eilen pistin tytön nukkumaan päiväunille klo 13, hän porisi ja kikatteli yli tunnin sängyssä ja äitiä meinasi turhauttaa kun ei nukahda mutta sitten kun nukahti niin kaikki taasen hyvin enkä edes muistanut koko turhautumistani :D

Ruokaa syö hyvällä ruokahalulla aina! Itse teen suurimmaksi osaksi itse tytön ruoat ja pakastan ne. Ruoka on kokkareista mutta en kumminkaan soseeksi asti aja enää.
Kohta varmaan aletaan ihan samaa ruokaa antamaan tytölle mitä mekin syömme, ilman suolaa tosin. Tytön ruokaa voi sitten maustaa yrteillä jne. :)

 
meillä syödään samaa ruokaa kaikki. Suolaa lisäämme omalle lautaselle, mutta muuten teen välillä aika mausteistakin ruokaa.
Tähän tosin huomautuksena, etten käytä mitään valmiita mausteseoksia vaan paljon erilaisia yrttejä ja pippureita. Chili on ainoa mitä en ole vielä lapsen ruokaan laittanut :)
Ruokia en ole soseuttanut aikoihin, haarukalla muussaan lautasella ja that's it! Hyvin on maistunut :)

Maito menee meillä jääkaappikylmänä, mennyt jo pari kuukautta. Aluksi käytin sen mikrossa sen verran ettei ollut ihan jäistä, vaan ei lämmintäkään.
 
Nyt ei olla täällä juotu kahteen päivään tuttipullosta, eli siis tuttipullovieroitus täällä päin meneillään :)
Tai ei sitä kyllä voi kutsua vieroitukseksi, koska ei tyttö sen pullon perään oikeastaan ole koskaan sinällään ollut.
Itse vaan eka mietin että mitenhän vaikuttaa esim unille menemiseen, kun olen aina antanut sylissä maidon ennen nukkumaan menoa. Mutta hyvin on siis mennyt sen asian suhteen.
Maitoa saa tarpeeksi kun teen aina puuron maitoon ja sitten nokkamukista juo pitkin päivää noin 3-4dl maitoa. Plus sitten muut maitotuotteet. :)
Mutta tuttia en ala tässä vaiheessa vielä ottamaan pois, ei sitä kyllä lutkutetakkaan kun nukkumaan mentäessä :)

 
Ella 1vuotias tänään! :) <3 Voi kuinka haikea aamu ollut kun miettii vuoden takaista päivää kun tuo pallero syntyi :) <3

Lauantai ja sunnuntai meni synttäreitä juhliessa ja oli tosi kivaa,eikä vierastanut ketään vaan reippaana otti vieraat vastaan :)
Sai synttärisankari myös maistella kakkua ja sai paljon hyviä lahjoja. Vaari maksaa lahjaksi 1-vuotis valokuvauksen! :)



Ja mmj  : Paljon Onnea,teillä näköjään odotetaan pikkukakkosta,kun uusi tickeri ilmestynyt! :)
 
Takaisin
Top