Helmikuun höpinät

Mulla on kans ollut imetyksen kanssa omat via dolorosat. Molemmat nännit haavautui alkuun, toinen on parantunut ja toista vielä parantelen. Vähän hampaat irvessä oon välillä imettänyt, lähinnä ne ekat sekunnit tuntuu, sen jälkeen kivutonta. Mä en oikein kokenut saavani apua mistään, neuvola ja imetyksen tuki jauhoi vaan imuotteesta, ja sitten kellään ei kuitenkaan oo ollut mitään konkreettisia ehdotuksia kuinka sitä parantaisi kun ote on kuin onkin hyvä. Ja kielijänne katkaistu.
Mut tärkeintä että vauva kasvaa hyvin ja päivä päivältä menee paremmin
 
Täällä kans haasteita imetyksen kanssa. Alku oli yhtä helvettiä. Nyt lähteny sujumaan jo paremmin. Vaikka edelleen välillä sattuu ja väännän itkua hampaat irvessä samalla ku toinen syö.. Sillon sairaalassa en kokenu saavani tarvittavaa ohjeistusta ja apua. Koin sairaalassa imettämisen yhtenä tuskana, koska kaikki oletti et osaan kaiken ja se sujuu. Vaiks kaikki oli päinvastoin. Mun asento oli hakuses ja imuotteet väärät. Imuote on kyl vielki väärä, mut neuvolas sitä yritettiin viimeks vähä fiksata..
 
Kohtalotovereita löytyy näemmä. Voimia kaikille imetyshaasteita kokeville! Kyl ite meinasin heittää hanskat tiskiin ku ekat päivät meni kivusta itkien. Helppoa ei ole vieläkään kaiken avunkaan jälkeen mutta siedettävämpää kipua.
 
Kohtalotovereita löytyy näemmä. Voimia kaikille imetyshaasteita kokeville! Kyl ite meinasin heittää hanskat tiskiin ku ekat päivät meni kivusta itkien. Helppoa ei ole vieläkään kaiken avunkaan jälkeen mutta siedettävämpää kipua.

Tiedän niin ton tunteen ku tekis mieli vaan lopettaa imettäminen. Mut sit taas ajattelee sen hyötyjä vauvalle ja omalla tavallaan sen helppoutta (heti valmis ruoka jota ei tarvii lämmitellä, aina mukana, ei sitä jatkuvaa pullojen pesua ja keittelyä). Synnytyksestä nyt 5 viikkoo ja edelleen oon välillä et kunhan ei tarvis imettää ja tuntuu luksukselta olla pari tuntii pois kotoota ku tietäö et vauva saa pullosta pumppausmaidot ja omat tissit saa levätä. Mut onhan se ihanaakin ku toinen on rinnalla ja vpo ja kasvaa hyvin. Vaikka se välillä sattuuni sikana !
 
Mua kans motivoi eniten tuo imetyksen helppous pulloruokintaan verrattuna. En oo oikein jaksanut pumppaillakaan. Maidonkerääjistä sain alkuun talteen jopa desin päivässä niin ei hirveesti tullut sit samalla enää pumpattua. Pahimman nännikivun yli mut auttoi Nursicare nimiset haavalaput, kalliita joo, mutta toimii!
 
Tuli tällänen tosi oleellinen ja tärkeä kysymys mieleen näin nukkumaan mennessä :D

Te kenellä on jo aikasempia lapsia, miten he on reagoineet vauva-aikana ukkoseen?
Onko olleet itkusia/pelänneet, onko vaikuttanut nukkumiseen? Ja tosiaan nyt kyse vauva-ajasta...
 
Ei oo meidänkään esikoinen noteerannut vauvana ukkosta mitenkään.
 
Kuinka paljon teillä jo kommunikoidaan/hymyillään.. meidän neiti nyt reilu 5vk ja hymyilee sekä jokeltelee ja välillä tulee niitä ilon kiljahduksia :) hauskaa kun alkaa jo olla niin eloisa...
 
Hyvä ettei ukkonen häirii/pelota viel näin pieniä. Ehkä myöhemmin sit :)

Meillä kans 5vk ikää. Hymyjä tulee välillä ja sellasia kiljahduksia. Varsinaista jokeltelua ei olla viel kuultu, mut kovin hän yrittää jtn välil höpöttää. :) lisäks ihan selvästi etsii jo katseella kaikkee ja kääntää päätä ääntä kohti :)
 
Tsemppiä kaikille imetyksen kanssa takkuaville, meillä tuli toissapäivänä kuukausi täyteen ja nyt vasta voi sanoa et imetys toimii eikä satu!

Vauva on hurjan sosiaalinen, seuraa mun ja miehen keskustelua katseellaan siirtäen sen aina siihen joka puhuu, jo viikon ja parin iässä neuvoloissa th kehui lapsen katsetta ja sen keskittyneisyyttä! Olin ylpee:smug:
Nyt saatu perjantaista asti selviä hymyjä, ja mies sai aivan ekstraleveän hymyn että ikenetkin näkyi! Muutenkin semmosia nauruilmeitäkin bongattu, tosin ilman ääntä vielä. Tyttö oli sillon neljä viikkoa kun ekan varman hymyn meille heitti:Heartred
Kovasti yrittää kertoa jotain ja ihan silminnähden pinnistelee et sais ääntä ulos ja välillä sit semmonen kiljahdus pääsee ulos, mut luulen et pian täälläkin jokellellaan. Kovasti odotamme.:)
 
Täällä 5 puol viikkoo vanha neiti eikä oo vielä hymyilly ollenkaan. Pari kertaa jokellellu.
 
Meidän poika tulee perjantaina 5vko ja hymyily alkoi jo vajaa kaksiviikkoisena. Tosi innokkaita hymyjä tulee monta kertaa päivässä kaikille perheenjäsenille. Yrittää kovasti jotain jutella meille takaisin: "ga" "kau" "äi", olemme ainakin kuulleet. :Heartpink
 
5vko: seuraa katseella kasvoja, ei jokeltele eikä hymyile vielä. Toki hymyä tulee "tarkoituksetta" siis vatsanväänteistä jne. mutta ei sosiaalisia hymyjä.
 
Meillä ensimmäiset sosiaaliset hymyt tuli 3vkoa2pvän ikäisenä. Kovasti yrittää pikkuinen keskustella ja sellaisia kiljahduksia pääsee toisinaan jutustelun yhteydessä. Seuraa tosi tarkasti katseellaan ja kiinnittää huomionsa niin kasvoihin kuin roikkuviin leluihinkin. Jäntevä ja vahva vauva. Nostaa reippaasti päätään vatsalle laitettaessa, neuvolassa saanut ihmetystä osakseen:) samaten me saimme kehuja katseen intensiivisyydestä ja jutustelusta neuvolassa:wink
 
Meillä hymyillään ahkerasti ja jotain jokeltelun tapaista myös yrittää äännellä :) Ikää huomenna jo 7 viikkoa.
Ja edelleen taistellaan imetyksen kanssa, tänään viimeksi tukiäiti oli käymässä auttaakseen otteen kanssa. Vauva oli kovin pieni syntyessään, 2,7kg ja 45cm ja varmasti siksi syöminen takkusi alussa. Edelleen suu on niin pieni, ettei saa sitä tarpeeksi auki, joten ote jää vajaaksi ja aiheuttaa ärsytystä rinnoissa :/ No nyt hän on jo 3,8kg, et jospa hän sit kasvaessaan saisi suutaan paremmin auki ja oppisi oikean tekniikan.
 
Meilläkin hymyjä satelee ja koko naama tuntuu nauravan. :-D siskot saa hymyjä osakseen hurjasti ja seurailee mistä tutut äänet kuuluu. Ikää on tänään 7 viikkoa, aika menee niin hurjan nopeasti. Nyt pitäis alkaa täyttää vauvakirjaa, kun vielä muistaa milloin on oppinut mitäkin jne.
 
Meillä tuli ekat hymyt tasan 1kk iässä. Pientä jokelteluakin tulee nyt koko ajan enemmän. Muutenkin vauva seurailee tosi tarkkaan ympäristöä ja ottaa kyllä katsekontaktiakin. Päätä kannattelee jo melko hyvin myös. Huomenna 8 vkoa ikää.
Ja aiheen vierestä, ihanaa kun pienen mahavaivat alkaa olla ohitse päin!
 
Takaisin
Top