Helmikuun höpinät

Minä mietin vaan, noihin esikoiselta säästettyihin vauvanvaatteisiin liittyen, että tarviiko niitä ruveta nyt pesemään? Puhtaina ne on meillä ainakin varastoitu ja on olleet huoneenlämmössä ja suljetuissa laatikoissa. Harsoliinat kyllä pesen kun ne on olleet avohyllyssä, mutta en millään viitsisi pyykätä uudestaan tuota vaatevarastoa :bored:

Tuntuu moni pesevän, mutta ite en kyllä aatellu.. Jos on pölyltä suojassa ollu, niin en ymmärrä miksi ne pitäs pestä, puhtaat vaatteet..
 
Minä mietin vaan, noihin esikoiselta säästettyihin vauvanvaatteisiin liittyen, että tarviiko niitä ruveta nyt pesemään? Puhtaina ne on meillä ainakin varastoitu ja on olleet huoneenlämmössä ja suljetuissa laatikoissa. Harsoliinat kyllä pesen kun ne on olleet avohyllyssä, mutta en millään viitsisi pyykätä uudestaan tuota vaatevarastoa :bored:

Minä pesin ne esikoisen aikaiset vaatteet uudestaan vain sen takia, että halusin vauvapyykkiä hypistellä :joyful: En usko, että muuten on niin tarpeen, puhtaathan ne on ja olleet hyvässä säilytyksessä. Voihan ne vaikka tuuletella nyt pakkaskeleillä, jos haluaa mutta tuskin muuten on niin väliksi.
 
Mä pesen kyllä noi esikoisen vaatteet vaikka on puhtaita ja säilytetty sisällä lämpimässä. Tosi tunkkainen tuoksu oli niissä, kun kävin niitä läpi...
 
Meillä vaatteet on säilytyksessä vintillä, lämmin tila mutta ei kuitenkaan yhtä lämmin kuin huonelämpö. Sieltä tahtoo tarttua vintin haju vaatteisiin vaikka onkin kannellisissa muovilaatikoissa. Vähän tekis jo mieli kaivella ne esiin mutta ehkä ei ihan vielä :)
 
Me ollaan säilytetty lastenvaatteet sellasissa tyhjiöpusseissa. Niihin saa mahtumaan reilusti vaatetta ja imurilla imetään ilma pois. Menee tosi pieneen tilaan ja voi säilyttää kylmässä ulkovarastossa myös, koska tyhjiö suojaa kosteudelta, homeelta, hajuilta ja ötököiltä. Puhdas tuoksu tulee pussista kun sen avaa :-) Tosi käteviä.
 
Mä taas olen alkanut pesemään jo noita vauvan vaatteita, mut vielä niitä on iso laatikko pesemättä. Sisätiloissa säilytetty. Ainoastaan noI laatikot missä on selvästi tytön tai pojan vaatteet jätän pesemättä kunnes tiedän kumpi tää meidän kuopus on:joyful:
 
Paria vaatetta vaille kaikki pesty. Vielä pitäisi yli 62 kokoisia vaatteita hankkia. Odottelen, että saan äidiltäni ompelukoneen lainaan. Pääsen ompelemaan vauvan huoneeseen verhot ja mobilen meinasin tehdä itse, kun mieluista en ole löytänyt. :)
 
Miten se nyt onkin niin väsynyt viikko, ihan järkyttävää kun väsyttää vaan... :sleep011Tuntuu että vois nukkua vaan kokoajan, jos ois mahdollista. Toisaalta tekis kyllä mieli tehäkin kaikkea, muttei saa oikein aikaiseksi kun laiskottaa... Nyt on ollu niin ihania aurinkoisia päiviäkin, että tekis mieli tuolla ulkona oleskella enemmän, mutte ei vaan jaksa.... Sanokaa, että muillakin on väsymystä havaittavissa.... :anyone

Kyllä! Väsynyt viikko ollut todellakin. Töissä olo on ollut melko tuskaista tällä viikolla, ja iltaisin en ole saanut sitten aikaiseksi mitään. Toivottavasti tämä ei oo nyt pysyvä olotila, kun töissä ois vielä paljon tehtävää ennen kuin voin jäädä hyvillä mielin pois.
 
Mäkin olen pessyt jo ahkerasti käytettynä saatuja vaatteita ja lakanoita yms. mutta vielä uutena ostetut vaatteet sekä äitiyspakkauksen vaatteet on pesemättä.. Vielä kaksi viikkoa töitä jäljellä, jos sitten ehtisi paremmin hoitaa loput asiat :)
 
Ootteko miettiny nukkumisjärjestelyitä vauvan tultua? Nukkuuko vauva vieressä vai nukutatteko pinnikseen?
Riippuu millainen vauveli syntyy, mutta alustavasti olen ajatellut, että nukutaan perhepedissä. Toimi ainakin esikoisen aikaan hyvin ja sain itsekin parhaiten nukuttua niin. Nyt tosin mietityttää kun esikoinenkin tulee ainakin vielä viereen jossain vaiheessa yötä ja ei tietenkään osaa vielä varoa tai mitään niin jää nyt nähtäväksi, millainen järjestys meillä tulee nukkumiseen lopulta.
 
Meilläkin esikoisen kanssa nukuttiin perhepedissä. Tai oikeastaan mies meni evakkoon toiseen huoneeseen kun en jaksanut kuunnella sen tuhinaa. Meilläkin esikoinen tulee yöllä viereen niin en tiedä miten nyt sitten nukkumisjärjestelyt menee. Parhaiten nukuin esikoisen vauva aikana perhepedissä ja se on suunnitelmana nytkin mutta en tiedä vielä miten se toteutetaan :D
 
Meillä aika varmasti vauva tulee minun kainaloon. Silloin saan itsekin luultavimmin parhaiten / eniten nukuttua. Toki jos näyttää siltä että on omassa sängyssään viihtyvä vauva niin tietysti omaan sänkyyn sitten vaan, mutta mitään nukutusdraamaa en taatusti ala harrastaa ainakaan ensimmäisinä kuukausina. En osaa vielä edes kuvitella mikä se väsymyksen määrä tulee olemaan vauvan ja vilkkaan esikoisen kanssa, mutta varmuudella sallin itselleni kaikki konstit joilla vähänkin voi oikaista tai arkea helpottaa. Perhepeti on siis minulle yksi sellainen konsti.
Esikoisella ei ole meidän sänkyyn öisin mitään asiaa, aamuisin vasta otan viereen köllimään ja heräilemään kun sieltä hiippailee. Harvemmin tuo enää onneksi öisin heräileekään, ehkä kerran tai kaksi viikossa pitää käydä eksynyt lammas peittelemässä takaisin omaan petiin. Omassa huoneessa nukkuu siis ja olen jo aloittanut rukousharjoitukset ettei vaan alkaisi vauvan tuhinoihin sitten öisin heräämään :nailbiting:

Haettiin viikonloppuna mökiltä meidän yhdistelmävaunut kotiin. Olin siinä uskossa että olisivat olleet siellä hyvässä säilytyksessä mutta inhottavan tunkkainen haju niihin on jäänyt :shifty: Istuinosasta saa kyllä kaikki tekstiiliosat irti ja pyykkikoneeseen, mutta kuomukangasta en osaa tukiraudoista irrottaa, liekö se edes mahdollista..? Pitänee tutkailla Emmaljungan nettisivuilta.

Siis my point is että kaikki alkaa olla vauvalle valmiina! Ainakin kaikki isot jutut. Alle kaksi kuukautta enää niin hän sieltä saapuukin! Hui, jännittävää :wacky:
 
Meillä vauva nukkuu aluksi vuokrattavassa vaavi-sängyssä, jonka otan kiinni meidän sänkyyn. Tuo on tosi kätevä, oli käytössä meidän kakkosellakin. Se on sopivan pieni ja siinä on pyörät alla niin vauvaa ei tartte nostella mihinkään muualla vaan voi rullata mukaan suihkuun, vessaan jne. Varsinkin nyt kun kakkonen on vasta täyttämässä 2 niin en luota että pitäisi näppinsä erossa vauvasta vaikka vessareissun ajan niin tuossa sängyssä vauvan saa mukaan helpolla. Joskus nelikuisena kun tila loppuu vaavisängystä, siirretään pinnikseen. Meillä on molemmat lapset nukkuneet aina omassa sängyssään alusta asti ja olen ollut siihen järjestelyyn todella tyytyväinen. En osaa itse nukkua jos vauva on yön vieressä kun pelkään että kierähdän itse/mies kierähtää vauvan päälle. Meillä on myös pari kissaa niin pelkään että ne kävelevät yöllä vauvan päältä tms. Ja myöhemmin alan pelkäämään että vauva tippuu lattialle kun mies on lähtenyt töihin... Että tämän vuoksi on parempi että vauva on omassa pesässään :-)
 
Meillä samantyyppinen homma kuin Tökkösellä, eli esikoinen nukkui alusta pitäen kehdossa/myöhemmin pinnasängyssä ja siihen pyritään tämän toisenkin kanssa :). Alkuun kehto tulee olemaan meidän sängyn vieressä ja kun tulee aika siirtyä nukkumaan pinnasänkyyn, niin saa sitten nukkua esikoisen kanssa samassa huonessa. En itsekkään osaisi nukuttua vauvan vierellä kun pelkäisin sen päälle kierähtäväni...
 
Katsotaan miten paljon ihan alussa tulee käytettyä pinnasänkyä vauvalla, aion vuokrata kollegan suosituksesta vielä tällaisen Vaavisängyn http://www.vaavi.fi/ sitä voi näppärästi kuljetella kämpässä mukana esim kun touhuaa keittiössä vauvan nukkuessa ja öisin se voi olla sängyn vieressä. Kuulemma ihan älyttömän hyvä apuväline ja ei ole hinnalla pilattu!
 
Mäkin olen ajatellut että vauva nukkuisi pinnasängyssä.. meillä on pinniksessä rullat alla ja se on aika tilavakin niin jos aluksi laittaisi vaikka äitiyspakkauksen sinne sänkyyn mutta katsoo nyt.. sänkyyn en jotenkin uskalla ottaa nukkumaan ja mieskin on sanonut että pelottaa että kieritään sit vauvan päälle.. mutta sängystä tosiaan saa laidan irti niin saa ihan kiinni meidän sänkyyn :)
 
Katsotaan miten paljon ihan alussa tulee käytettyä pinnasänkyä vauvalla, aion vuokrata kollegan suosituksesta vielä tällaisen Vaavisängyn http://www.vaavi.fi/ sitä voi näppärästi kuljetella kämpässä mukana esim kun touhuaa keittiössä vauvan nukkuessa ja öisin se voi olla sängyn vieressä. Kuulemma ihan älyttömän hyvä apuväline ja ei ole hinnalla pilattu!

Juuri tätä siis minäkin tarkoitin tuossa yllä ;-)
 
Takaisin
Top