Helmikuun höpinät

Zena: Ei ihme, että olet pahoittanut mielesi! Aika rajuja kommentteja munkin mielestä. Kuten Minnianna totesikin, niin ukkosi itse määrittää, kumpaa puolta uusi tulokas on! Eli "itseään saa syyttää"...

"Lapsen sukupuoli määräytyy hedelmöityksessä. Siittiösolu on ratkaisevassa roolissa, sillä se kantaa sukupuolen määräävää X- tai Y-kromosomia. Jos naisen munasolun X-kromosomi kohtaa siittiösolun X-kromosomin, on tuloksena tyttö. Jos naisen X-kromosomi taas saa seurakseen Y-kromosomin, kehittyy alulle saatetusta uudesta elämästä poika." Lue lisää www.vau.fi>>

Toivottavasti miehesi nyt vähän heräsi siihen, mitä oikein suustaan päästää ja ajattelee jatkossa ennenkuin laukoo kommenttejaan. Ihan niinkuin kirjoitit, ei ole mitenkään sanottua, että poikalapsi esim. automaattisesti jakaisi kiinnostuksen kohteita. Miehille, niin nuoremmille kuin vanhemmillekin, naispuoliset vaan ovat useimmiten mysteeri - ehkä miestäsi pelottaa, että hän ei "osaa" olla tyttölapsen kanssa? "Mitä sen kanssa voi tehdä?" No, voit rauhoitella, että tyttölapsen kanssa voi tehdä ihan samoja asioita kuin poikalapsenkin;) Vaikka niitä puutöitä! Lapset ovat sukupuolesta riippumatta pääsääntöisesti kiinnostuneita siitä, mitä vanhemmat tekevät - kun heidät ottaa hommaan mukaan!

Meillä miehen perheen ja suvun puolella on monessa sukupolvessa veljeksiä, ei tyttöjä lainkaan. Minun lähipiirissä taas vain tyttöjä. Tästähän oli kiusoittelua - ei vakavalla mielellä - puolin ja toisin kun odotimme esikoistamme. Esim. oma äitini ei voinut ymmärtää, että poikalapsi olisi jotenkin edes mahdollisuus;) Mutta kaikki olivat erittäin iloisia pienestä prinssistä ja olen 100% varma, että olisivat olleet yhtä iloisia pienestä prinsessasta.
 
Tuntuu todella oudolta ja lapselliselta, että joku vanhemmista ei suostu hyväksymään tyttövauvaa! Itse vastaavassa tilanteessa alkaisin kerätä ympärilleni todellista tukiverkkoa, johon kuuluvilta ihmisiltä saisin varmasti apua ja tukea vauvan syntymän jälkeen. Odotusaika kun on ainakin mun mielestä vielä idylliä verrattuna siihen arkeen, joka odottaa vauvan syntymän jälkeen. Laittaisin vastaavassa tilanteessa miehen kyllä todella tiukille ja toivoisin tietysti parasta - sitä että mies tulisi järkiinsä.
 
Ja tämä rouva siirtyy tuonne elokuisiin kasvattamaan vatsaa, ultrassa käyty ja sikiö vastasi viikkoja 12+1 ja LA siirtyi 29.8.

Onnellista odotusta kaikille :).
 
Me tytöthän ollaan kuitenkin niin tärkeitä, että ilman meitä ei pärjättäis! : D ei olis niitä poikiakaan.. Itselläni on yksi sisko ja yksi veli.. mutta veljellä ja isällä ei kyllä oo mitään yhteistä... setäki tykkäs jalkapallosta ja sen poika sukeltelee.. (eli ei juurikan yhteisiä kiinnostuksen kohteita) mutta se taitaa olla sellanen yleinen miehelle kuitenkin, että toivovat poikaa.. mutta monesti niitä tyttöjä sit suojellaan ehkä liikaakin ;) Mulla ittellä on tyttöolo, vaikka ei liity siihen mitään toivetta.. niin kysyin mieheltä onko sillä jotain oloa niin ei lähteny siihen keskusteluun, vaan toivoi sen vaan olevan terve... siitä huolimatta, että aluksi puhui pojasta.

Minnianna: Joo mulle on kans just nuo salmiakki jne himottanu jopa enemmän kuin normaalisti.. ja kaikki suolanen, mistä en ennen niin paljoo oo välittäny ja samaten tullu jo painoa.. mä oon ollu aina normaalipainoinen, mutta nyt meni jo sit vähän sinne rajoille. Ei se haittaa, mutta esim kaverille ne oli loppuvaiheessa vinkannu meneen ravintoterapeutille eli pelkään, että jossain vaihees pitäis sit ruveta kattoon tarkemmin, kun näin alkuun jo noussu.. kääk! Muuten ei ne kilot muuten haittaa, kun on tätä raskautta jo ehditty kauan toivoakki! :) kunhan vaan jaksaa itsensä kannatella :) no, jos sitä jaksais taas jossain vaiheessa liikua tästä sohvalta muuallekkin kuin pelkästää töihin ja takas..

häyde91: Vai sellanenki raskauskalenteri on.. :) Mua käytettiin polttareissa ennustajalla ja se ennusti sukupuolta, mutta sen ennustuksen mukaan tämä raskaus olisikin jo tuhoon tuomittu eli toivon sen todellakin olleen väärässä! Se vaan tiesi niin paljon menneisyydestä asioita, että välillä oikeen pelottaa.. ja jollekki kaverille ennustanu just oikein..
 
Lillii: Mun äiti kävi pari vuotta sitten ennustajalla ja ties se minusta ja mun sisaruksista kaiken pelkistä syntymäpäivistä. :D Ja kysy meidän äidiltä, että onko toukokuun 22 päivä joku erityinen päivä ja ku äiti sano että ei, ku ei oo synttäreit eikä muutakaan sillo niin ennustaja sano, et siitä tulee mun äidille joku erityinen päivä. Ja sit myöhemmin selviskin, että se oli äidin esikoispojan, mun isoveljeni hautajaispäivä. :( Oli kyllä hirveä suru ja mulle tuli kylmät väreet kun äiti kerto tosta ennustuksesta. Välillä tekis miel lähteä ennustajalle mut toisaalt taas pelottaa just noi asiat et jos se ennustaa jotain pahaa. :D
 
Mies on alusta lähtien puhunut tulevasta vauvasta pojan nimellä. Olen huomauttanut että sieltä voi hyvin myös tulla tyttö. Miehelläni ei onneksi ole mitään tyttöä vastaan, mutta hänellä vain on vankka usko siihen että sieltä tulee poika, koska hänen sukunsa on miesvoittoinen. Minun sukuni on taas hyvin tyttövoittoinen...

Osa syy taas kyseiseen pojan nimen käyttöön voi olla se että mieheni haluaisi sen poikamme nimeksi, ja minä en ole asiasta niin innostunut. Uskon että hän yrittää saada minut niin tottumaan ko. nimeen, että en osaa lapselle sitten muuta nimeä ajatella. Eli voi siis käydä niin, että meille on tulossa tyttö nimeltä Oskari :)
 
häyde91: Menneisyydestä tiesi tosi paljon mun kohdalla ja kaikki pystyi yhdistämään, mutta sillä oli silloin vahva tunne et olisin ollu raskaana.. no siitä on 2,5 vuotta eikä menkat ollu sillo edes myöhässä.. Sitten se, mitä se ennusti lapsista ei toisaan täsmää tämän raskauden kanssa niin toivottavasti sille tuo tulevaisuuden ennustaminen oli hankalampaa! :) Nyt tosiaan toivon ettei mua olis käytetty siellä.
 
No ehkä miekin nyt yritän pysyä poissa tollasista "humpuuki" jutuista, ettei tuu vaa hirveä ressi. :D 

Täälläpä on ollu hiljasta nyt (päivän, kaksi?). Eipä tässä oo oikein ollu asiaakaan. Hirveä masennus/väsymys ruvennu olemaan ja tunne ettei mikään onnistu. Noh, kyllä tämä tästä. Onneks on nyt pariks päiväks helpottunu tää pahoinvointi. Pysyis vaan tällasena nii olis ihan hyvä. :) Nyt vaan on taas huoli et onkos pienemmällä kaikki ok? 
 
Moikka! Liityin vasta tänne VAU jäseneksi ja oon aika hukassa Oonko mä oikeassa paikassa nyt vai mihinhän pitäis kirjotella...

Oon raskaana ekaa odotellen. Nyt 11+6 ja laskettuaika 3.9.
 
Tervetuloa miikkula ja onnittelut! Meillä on täysin sama laskettuaika. :)

Hitsi, sain juuri kuulla, että taas yhdellä ystävälläni lisää, on ollut viime syksynä keskenmeno... Tämä tuntuu todella hurjalta. Siskon raskauden keskeytys, kahdella läheisellä ystävällä keskenmeno ja näiden lisäksi yksi ystävä, jolla on kova vauvakuume, muttei vielä voi yrittää tulla raskaaksi ja yksi ystävä, joka ei tunnu löytävän elämänsä miestä, jonka kanssa aloittaa edes ajatus lapsen hankinnasta. Ja sitten meitä onnisti kertaheittämällä, vaikka emme olleet ehtineet vielä varsinaisesti edes päättää, että nyt todella olisi aika ja haluttaisiin vauva hankkia.Tämä tuntuu mielettömältä etuoikeutukselta, että meillä tämä kävi näin helposti. En voi lakata päivittelemästä sitä, mikä onni meillä oli matkassa. Epäsäännöllisen kiertoni kanssa sen ei pitänyt olla edes mahdollista ilman hoitoja

Pelottaa jatkuvasti enemmän ja enemmän ensi torstain np-ultra, jossa sisko sai kuukausi sitten surullisen käänteen omassa raskaudessaan. Voisiko meidän onni jatkua loppuun asti ja saisimme terveen oman lapsen?! Vaikeaa keskittyä mihinkään.
 
Keskenmenon pelko taitaa kuulua suurimman osan odotukseen... Minulle naiseudessa on kaksi hyvin epäinhimillistä vaikkakin luonnollista asiaa: keskenmeno ja synnytys. Molemmat olen kokenut. Kuinka vaikeaa onkaan hyväksyä, että joskus elämään kuuluu myös kärsimystä. Ja kuinka vaikeaa onkaan hyväksyä, että kaikkiin asioihin ei itse voi vaikuttaa. Toisaalta niinä hetkinä, kun hyväksyy nämä seikat, on yllättävän leppoisaa elää ja odottaa :)

Vaikka yhtenä päivänä pelko voi saada kyyneleen silmäkulmaan, toisena päivänä voi nauraa omille järjettömille peloille ja yrityksille vaikuttaa asioihin. Tämä tyttö on nimittäin aukonut nappeja, ettei housun vyötärö vain puristaisi kasvavaa kohtua. Olen jättänyt syömättä monia ei-neuvolassa-kiellettyjä tuotteita, ihan vain varmuuden vuoksi. Olen tunnustellut vatsaa häpyluun yläpuolelta raskausviikolla 10 ja hätäillyt, miksei kohtu vielä tunnu... Ja eihän se nyt silloin vielä tunnukkaan valtaosalla :D Itsehän me pelkomme useimmiten kehittelemme.

Kovasti yritän luottaa siihen, ettei meille anneta omaa sietokykyä enempää kärsimystä. Perinteinen "päivä kerrallaan" tuntuu olevan helpoin ja toisaalta myös antoisin tapa viettää odotusaika :)

Toista ihmettä odotellen viikolla 11+5 <3
Onnea muillekin odotukseen!
 
Huhhhuh mikä viikko takana. Esikoisen kanssa Jorvissa ravaamista ja tuloksena RS-virus ja itellä niin hirvee väsymys ja huono olo. Liekö raskaudesta johtuvaa vai oonkohan mäkin tulossa kipeeksi..... 
Onneksi tytöllä alkaa pikkuhiljaa kuume laskemaan ja vireystaso nousemaan, joten toivoa päästä loppuviikosta vähän uloskin! Ku tää mamma haluis kampaajalle ja vaateostoksille, kun voitettiin liput putouksen finaaliin ens lauantaille 
 
No niin, onneksi kotiolot rauhottui. Ukollekin uusi tilanne ja pyysi itkien anteeksi torstaina. Sanoin vaan, että jatkossa vähän miettii mitä sanoo. Että, eiköhän se tästä. Kyllähän sitä itekin on tullut joskus lauottua semmoista, mitä ei välttämättä olisi pitänyt. No nyt vain keskitytään tähän odottamiseen.
Tosin nyt varmaankin vaivaa virtsit....vasemmalta puolen alavatsa ja kylki/selkä kipee. Täytynee mennä työterveyteen, jos sais pissanäytteen annettua. Pirulaisia nämä....Mukavaa viikkoa kaikille, kuitenkin!
 
Heippa!
Päätimpä siirtyä kanssa tänne höpötteleen.
Elikkäs, eskioista odotellaan ja tänään rv 12+0 La ois 3.9 alk. rask. ultran mukaan.
Vähän jännistys vähenee... ja torstaina olis np-ultra ja labrat. Sen jälkeen ois tarkotus kertoo porukoille asiasta. :) Ei olla hiiskuttu vielä kellekkään.
Meillä kanssa kokoajan mies toivonut poikaa, ja kaikille ystäville syntynyt poikia. Otin sitten puheeksi että entäs jos se onkin tyttö, suhtautui siihen ihansati ja sanoi että ihan sama kumpi on rakas se silti tulee olemaan. Vaikka pelkäsinkin että pettyis... onneks ei. Ei oo ittellä oikeen kumpaakaan oloa, tai en osaa ehkä tulkita niitä ainakaan... 
"Maha" on kyllä jo kasvanut turvotuksen myötä silleen, että ole siirtynyt mammahousujen käyttäjäksi, ovat niin paljon mukavammat päällä. Olen parit farkut ostanut alesta ja niistä ei näe et olisivat ees mamma pökät ellei nää sitä pehmeetä vyötäröö :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Miikkula: Tervetuloa! :)

Minnianna: Sulla on kyllä nyt lähipiirissä ollut todella huonoa tuuria. Toivottavasti te saatte parempia uutisia torstaina kuin siskosi kuukausi sitten. Täytyy luottaa siihen ettei sitä huonoa tuuria nyt samaan perheeseen osuis noin peräkkäin!! Itse olen katsonut tilannetta siltä kantilta, kun kaikki muut ovat lähellä onnistuneet helposti eikä tiedossa yhtäkään keskenmenoa lähipiirissä.. ja kaikilla lapsia. Tiedän sen kavereista, että heillä on sitten ollut vaikea kertoa mulle raskausksista.. ja miettineet haluanko edes tulla heidän lastensa synttäreille jne.. Olen huomannut kuitenkin  sen itsestäni, että sitä ei ole katkera läheisten onnistumista.. hyvien ystävien jne.. eli eiköhän ne osaa läheiset osaa silti iloita teidän puolesta! Ei sitä kuitenkaan toivo läheisen käyvän samaa "tuskaa läpi" eli heille kyllä toivoo kuitenkin parasta, vaikka itsellä ei onnistais. Onneksi kohta on torstai! Tsemiä sinne.

ON: Täälä menny vknloppu lähinnä sohvalla telkkaria katsellessa ja syödessä. Eilen jopa raahauduin lenkille, mutta huomaa kunnon olevan laskussa.. Pitää alkaa nyt ottaa tuo tavaksi! :) Vielä reilu 2 viikkoa np-ultraan..
 
Heipsistä vaan!
Tänään oli sokerirasitus heti aamusta ja teki kyllä pitkään vielä pahaa sen jälkeen, kun piti olla niin kauan syömättä... Huamenna saa sitten tietää tulokset.
Iltapäivälllä sitten oli ultra <3 Ja siellä se pikku väkkärä sätki ja teki kuperkeikkoja niin kamalasti, että oli kätilön vaikea ottaa kuvia :D Kätilökin nauroi :DD Kaikki kunnossa pikkuisella ja pituuttakin oli jo 6.2 senttiä :D Eli tästä hyvä jatkaa <3
 Jepu jee!!

 
Sairaslomalla on aikaa lueskella muiden kuulumisia. Kävin perjantaina työterveydessä ja poskiontelotulehdukseen määrättiin kuuri. Sain samaa lääkettä, mitä esikoinen on saanut korvatulehduksiin! Tänä viikon alun saan parannella kotona jo yli kolme viikkoa jatkunutta flunssaa. Tänään oli verikokeet NP-ultraa varten ja puolentoista viikon kuluttua päästään näkemään, miten pikkuinen on kasvanut. Malttamattomana odotellaan ultraa. Onneksi sitä ennen on tiedossa hiihtoloma pohjoisen maisemissa. Tosin vähän jännittää, miten esikoisen  kanssa pitkä matka sujuu?! Viime vuonna mentiin vastaavalle reissulle yöjunalla, mutta nyt päätettiin ajaa.
 
marynen: Onnittelut hyvista ultra kuulumisista! :)

Jo_80: Onpas siellä sitkeää flunssa - toivottavasti kuuri auttaa! Mulla kans ollu pari päivää kurkku arkana.. ei silleen kunnolla kipee, mutta siltä tuntunu, että kipeeksi tulossa..

Varasin tänään huomiselle neuvola ajan sydänäänien kuuntelua varten.. ne tosiaan mulla sitä ehdotti, että jos tuntuu np-ultran odottelu liian pitkältä niin tervetuloa.. ja niinhän se alkoi tuntumaan! x ) Mulla on joku aristava kohta tuossa oikealla puolella alavatsaa.. vähän mietityttää muutenki, ettei vaan vitsatietulehdusta.. eli siitä sitten kyselen huomenna samalla.

Mua on alkanu mietityttää, kun neuvolatädin mukaan niitä veriseuloja otettais sit vasta np-ultran yhteydessä.. mutta musta tuntuu et kaikki muut käy verikokeissa etukäteen!? hmm.. tai sit oon ymmärtäny siellä neuvolas väärin.

 
Lillii: Itse olen kanssa menossa samana päivänä seulonta labroihin ja np-ultraan. Sellainen ohje meiltä nauvolasta kanssa tuli.

Jo_80: Mulla on vaivannut tuollanen samallainen flunssa. Monta viikkoo kipeenä ilman kuumetta, sitten kun menin työterv. siellä todettiin poskiontelontulehdus. Olin kanssa viimevkon lopun saikulla ja ab-kuuri menee vieläkin.

Marynen: Onnea iloisista uutisista! Meillä np- ultra ylihuomenna! :) Itse kanssa jännitän sitä ja sitten sitä sokeri rasitusta... kuulostaa ilkeeltä.. :(
 
Takaisin
Top