Helmikuun höpinät

Keskustelun 'Laskettu aika syyskuu 2012' aloitti nukka, 8 helmi 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. nukka Peruskäyttäjä

Tein uuden ketjun ettei noi muut paisu mahottomiksi. Meillä aikaisemmissa avattiin aina uusi ketju joka kuukaudelle ja uudelle aiheelle niin helpompi löytää,jos jotain tiettyä etsii.
  2. Destiny Aloittelija

Ihan hyvä juttu, kun ton pisimmän ketjun seuraamisesta on tullut hieman hankalaa, kun ettii aina että mihin sitä on viimeksi jäänyt. Mä lähinnä käyn lukemassa muiden kuulumisia, ku ittellä ei tunnu koskaan tapahtuvan mitään ja raskauskin vielä niin alkuvaiheessa, että eka neuvola vasta 20.2.

Anyway, sellaista piti kysyä, että te joilla on jo lapsia, niin ootteko miettinyt kenen hoiviin jättää synnytyksen ajaksi? Mitäs jos synnytys alkaakin keskellä yötä? tai jos ei oo ketään kelle jättää...otatteko mukaan sairaalaan?
  3. nukka Peruskäyttäjä

Mukavaa pakkaspäivää muillekkin :)

Juu nää jokapäiväiset pulinat on hyvä laittaa aina omaan ketjuun ja jokakuukausi aina uusi.
     Meillä on mummi aina tullut hoitamaan vanhempia lapsia kun ollaan lähdetty synnärille ja niin nyttenkin. Kun h-hetki lähestyy niin on hyvä ilmoitella hoitajalle valmiiksi että on valmiudessa :)
    Yleensä ei niin kiire ole lähteä ettäkö ei hoitaja ehtisi hyvin tulla paikalle. Monesti kun itse luulee että nyt mentävä ja soittaa sairaalaan niin siellä käskevät ihan rauhassa odottelemaan kotosalla :) vaikka itse tuntuisi ikuisuudelta odotella mutta monesti on turhaa lähteä liian aikaisn..pistävät pian takaisin.
    Jos ei ole ketään hoitajaa (sukulaiset,kaverit,tulevat kummit) niin varmasti saa jostain hoitoapua. Laitokselle en kyllä ottaisi itse mukaan lapsia!
  4. Tuisku12 Aloittelija

En huomannut tätä ensin eli kopsaan tänne tuon kirjoituksen tuolta... Jaahas, laatta taas lensi kun vaihdoin pojan kakkavaipan. Säälitti toinen kun niin säikähti, että mitäs se äiti nyt. :( Sen jälkeen teki sitten mieli salmiakkia ja kävin jemmasta hakemassa fazer salmiakkia muutaman. Tiedän että ei saisi ja oli pakko käydä nyt kunnolla lukemassa miksi. En esikoista odottaessa syöny yhtään salmiakkia tai lakritsia ja kun alla olevan tekstin lun niin ei kyllä syödä nytkään. Kovasti tekis mieli!!! http://ravintojaterveys.kotisivukone.com/blogi/2010/06/28/40 Mulla ei oo paino vielä noussu yhtään, ei kyllä oo ihmekään kun laatta lentää ja mitään ei tee mieli. Esikoisesta tuli 14kg ja kaikki lähti ensimmäisten 3 kk aikana kun imetti. Mulla tippu paino liikaakin ja kun vielä nukkui huonosti niin kroppa sanoi sitten kesällä stop ja sairastuin. Eli kannattaa jo nyt miettiä ettei se oo niin tärkeetä niistä kiloista heti päästä eroon, tärkeintä on että jaksaa sitten vauvan kanssa ja että ei esim, maidontuotantoon vaikuta. Tosiaan mulla siis nyt lähtöpaino pienempi kuin mitä kun aloin odottaa esikoista. Mutta nyt oo ollutkin paremmassa fyysisessä kunnossa, tota 12kg pientä kun kantaa ja nostaa päivät pitkät niin on saanut hienot hauiksetkin. ;) Tänään 10+4 :)
  5. Pikkukalhu Aloittelija

Heipa!

Ilmoittaudun varovaisesti odottajien joukkoon :)

Yritys aloitettu 8/11 ja plussasin viikko sitten. Edelliset kuukautiset ovat olleet lokakuun lopussa, joten tein testejä aina silloin tällöin huomatakseni että negatiivistahan se näyttää... Tällä kertaa tosin yllätys oli melkoinen kun testissä olikin plussa.. Piti tehdä kolme testiä ennenkuin uskoin todeksi :)

Kävimme keskiviikkona varhaisultrassa, ja sieltä paljastui viikoiksi jo 7+1 mikä oli enemmän kuin mitä luulin. Siellä se sentin kokoinen pallero sykki kovasti <3
    Kallista lystiähän se ultra oli (n.160€) mutta oli se sen arvoistakin :) 

Huomenna on ensimmäinen neuvola, odotan innolla tietoa milloin pääsemme seuraavaan ultraan :)

Tupakanpoltto aiheuttaa stressiä. Olen polttanut 11 vuotta ja olen aina ajatellut että kun tulen raskaaksi lopetan tottakai polttamisen. Tarkoitus olisi tehdäkin se mutta....
    Vähentänyt olen huomattavasti, nyt olen polttanut päivässä 2-5, mutta onhan siinäkin jo liikaa.. Mies ei hyväksy polttamistani ollenkaan ja siitä on ollut tarpeeksi kitkaa jo ennen raskauttani. Syitä lopettamsielle on siis monia, mutta on se saakelin vaikeaa silti.

Työkseni teen pelkkää yötyötä ja hieman pelottaa miten asiat alkavat sillä saralla sujumaan... tällä hetkellä olen niin mielettömän väsynyt että uni tulisi jo klo 22, jolloin työt vasta alkavat!

Pahoinvointia on ollut ihan alusta lähtien. Sen takia älysin tehdä testinkin kun paha olo oli jyllännyt jo useamman päivän :) Paha olo pysyy poissa syömällä. Mutta syödä pitää usein! 
    Rinnat (tai lähemmin nännit) ovat myös arat.
    Tällä viikolla mahassa tuntunut omituista painetta - kai se kohtu siellä pikkuhiljaa kasvaa...
    Ja mitä ihmettä tuo jatkuva vessahätä on? Häh? :) Luulin että pissaamisen tarve lisääntyy vasta loppuraskaudesta. Nyt pitää kesken unienkin herätä kahdesti vessaan mikä on aika pölijää :)
    Ja onko muilla ollut ongelmia mahan kanssa? Minulla maha on ollut löysällä jo kolme viikkoa. Ei sitään vesiripulia, mutta sen verran löysää kuitenkin ettei viitsi pieraista muutakuin vessassa :)

Toivotan kaikille ihanaa alkuraskautta ja nauttikaa niistä kiukkuraivareista, koska luultavasti miehenne eivät osaa niistä nauttia asiaan kuuluvalla tavalla :D
  6. Zena Aloittelija

Oliskos kellään muuten antaa vinkkejä, että kuinka sais kala-aterioita nostettua kahteen kertaan viikossa? Mulla, kun normaalisti kalan syöminen on ehkä ollut pari kertaa kuussa. Ja mitän ruokia ootte tehneet ja mistä kaloista? Kun jonkun verran on "kiellettyjen" listalla. Miettis jo viikonlopuksi jotain kala ruokaa. Norjan lohi taitaapi olla pannassa? Mutta ilmeisesti kirjolohta voi syödä? Auttakee.
  7. MarjaKu Aloittelija

Pikkukalhu. Toi tupakointi on melko kinkkinen juttu. Itse en onneks enään polta ja mulla se oli enmpikin sellanen tapa eikä niinkään riippuvuus, nii oli melko helppo lopettaa. Siitä on onneks jo useempi vuos, mut silti on tullu aina silloin tällöin viihteellä ollessa poltettua.
    Mitä siis olen kuullut raskauden aikasesta lopettamisesta. Ois tietenkin parempi lopettaa kokonaan, mutta jos se aiheuttaa kauhen stressin niin on parempi melkein vähentää reilusti kuin lopettaa täysin seinään. Ei se liiallinen äitin stressikään ole hyväksi ootantiaikan. Rohkeesti vaan kerrot asiasta neuvolassa, jos on asiansa osaava hoitaja niin osaa suhtautua asiaan neutraalisti ja antaa parhaimmat ohjeet siihen miten lopettaa tai vähentää. Tuomitsematta sua millään tapaa. Ethän sä huviksesi kuiteskaan polta ja halua vahingoittaa lasta.
    Itse ainakin koin että oli helpoin lopettaa kun ei tavallaan vaatinut itseltään kerralaa liikaa. Koska silloin mieliteot kasvaa viel enmpi jos kokoajan miettii et en mä saa sitä ja tätä tehdä, niin varmaan tekee kahtakauheemmin mieli, kun koko ajan on mielessä.

Zena. Mä ainaskin syön liian vähän kalaa. Tuntuu jotekin ylivoimasen vaikeelta pari kertaa viikossa syödä sitä, vaikka kalasta tykkäänkin. Eli mä ratkasin asian sillälailla et käytän kalaöljy kapseleita. Siin vaan pitää olla tarkkana et ne on vaan kalaöljy, eikä kalanmaksaöljy kapseleita. Koska maksahan on kiellettyjen listalla. Onhan sekin paremi kuin ei mitään.

Tänne ei mitään normaalista poikkeavaa, Maanataita odotellessa. Onneks on ohjelmaa koko viikonlopulle, niin ei kerkii kokoajan miettimään asiaa. Hieman on ehkä ollu kuvotusta, mut  se nyt voi olla ihan muustakin johtuvaa. Pelkän vaan et koitan keksiä itselle oireita ja sillä lailla rauhoittaa mieltään. Mut hyviä viikonloppuja kaikille Syysmammoille :)
  8. Piaffi Aloittelija

Kiva, että tämä helmikuun höpinät on perustettu.. siirtyisivät vaan ihmiset nyt tänne päivittämään kuulumisiaan;)

Kirjoittelinkin jo tämän päivän ykkösuutisesta, eli varhaisultrauutisia tuonne sen omalle palstalle>> En toista koko juttua, mutta tässä lyhyesti: masuasukki on siellä missä pitääkin, n. 13mm pitkä ja sydän lyö vahvasti  !!! Raskaus 7+4 mutta gyne siirsi LA:ta kuitenkin päivällä (eri laskuri?) eli 25.9.2012.

Nyt on olo NIIIIIIIIIIN huojentunut, että sitä ei voi sanoiksi pukea!

Eilen ja tänään on ollut "inhimillinen" olo! Viimeiset about kolme viikkoa kun etoi koko ajan. Ajattelin, että ihmiset jo töissä alkavat kysellä, että mitä mulle oikein kuuluu kun naama on nurinpäin koko ajan.. Oli vaan kauhean huono olo, pala kurkussa-tunne ja karmea päänsärky, erityisesti iltapäivisin töissä - joten revi siitä sitten huumoria. Töissä ei kuitenkaan tarvinnut kertaakaan yökkäillä. Viikko sitten muhun iski vuorokauden kestänyt oksennustauti, joka herätti oksentamaan keskellä yötä eikä mikään pysynyt puoleen vuorokauteen sisällä. Mutta onneksi sekin meni ohi. Naama oli juoponnäpyillä (punaisia läiskiä/näppylöitä "ponnistamisesta"/oksentamisesta silmien ympärillä) viikon verran..;(( Ihanaa, kun ainakin toistaiseksi se huono olo & hedari on helpottanut!

Tsemppiä & hyviä vointeja kaikille syyskuulaisille;)

9. Remurosa Aloittelija

Tervehdys taas

kirjoittelen tuohon aloitusketjuun siitä mahakivusta joka minulla tuli tiistaina yllättäen, asia sitten päättyi niin että yöllä lähdettiin kolmen aikoihin päivystykseen kun ei enää pystynyt juurikaan liikkumaan ja kivut oli kovat. Syyksi paljastui virtsatietulehdus, niin uskomattamalta kun se minusta kuulostikin kun oireina ei ollut muuta kuin tuo järjetön mahakipu, mutta kuulemma raskauden aikana voi oireet olla hyvinkin oudot tai jopa oireetonkin. No jouduin tietysti sitten antibioottikuurille pakosta ja monesta paikasta varmistelin että ovathan nyt ok syödä kun olen raskaana ja olivat sellaista merkkiä, onneksi.

Niin ja kiitos kaikille stempaavista kommenteista, lohduttivat sen kivun/pelon keskellä että onko pienellä kaikki hyvin.

Käytiin myös ekassa neuvolassa torstaina ja kaikeksi huipuksi päästiin siellä kuuntelemaan sydänääniä (10+3) ja ne kuuluivat emoticon . Kyllä siinä muutama kyynel taas tuli liikutuksesta ja oli kyllä isäntäkin liikuttunut. Vaikka siellä varhaisultrassa oltiin silloin 7+4 niin silti sitä aina hieman pelkää että onkohan kaikki enää hyvin. Ensi viikolla meillä olisi sitten np ultra etc eli päästään taas katsomaan miten pikkuinen voi, ei malttaisi odottaa.

Onkos teillä miulla jo muuten "lempinimeä" maha-asukille? Miellä ei ole vielä sellaista muodostunut, mutta varmaan sitten kun aletaan olemaan niin pitkällä että keskenmenon riski vähenee niin näitä lempinimiä alkaa tulemaan :) Isännän tuntien se varmaan keksii niitä kymmenittäin :)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, stemiä pahoinvoiville ja onnea hyviä uutisia saanneille.

10. Jo_80 Aloittelija

Kirjoitin kanssa tonne vanhaan ketjuun varhaisultran kontrollista, jossa siis kaikki oli hyvin. Laskettu aika vaan siirtyy yli viikolla eteenpäin. H-hetki koittanee 19.9. alkion koon perusteella. Kalaruoista oli puhetta ja mulle kans neuvolassa todettiin, että kirjolohi on ok, myös lämminsavustettuna. Kalat eivät aiemmassa raskaudessa hirveästi houkutelleet eivätkä kyllä nostata vettä kielelle nytkään. Siksi yritän korvata vitamiineilla ja hyvillä rasvoilla niiden osuutta.

Joku pohdiskeli, kenet saa hoitajaksi lapselle, kun lähtee synnärille. Me ollaan niin onnekkaita, että esikoisemme toteaa iloisesti haluavansa mennä mummolle ja papalle yökylään, kun siihen tarjotaan tilaisuutta. Vielä kertaakaan ei ole vastannut tarjoukseen kieltävästi, joten apu löytynee tulevaisuudessakin siltä suunnalta. Jos heitä ei olisi lähistöllä, niin täytyisi varmasti naapureilta tai kavereilta kysyä palvelusta... Tosin ei olis läheskään yhtä helppo vaihtoehto, joten ymmärrän, että hoitokuvio vähän pohdituttaa etukäteen.

Ton synnytyskuvion sijaan mä mietin, miten selvitään ekoista viikoista... Mun kilpirauhasen vasta-aineiden  takia tulevakin lapsi joutuu todennäköisesti olemaan viikon lastenosastolla seurannassa. Imetyksen takia siellä pitäis jaksaa olla aamusta iltaan, mutta jos on tosi kipeenä eikä pysty esim. istua, se tulee olemaan vaikeaa. Lastenosastolla kun ei ainakaan viimeksi ollut synnyttäneille äideille vuoteita lepäämiseen, vaan istuttava oli ja imetystäkin sai harjoitella istualtaan huoneessa, jossa oli muitakin vanhempia, sekä isejä että äitejä. Tosta viikosta ei ole hyvät muisto, sillä kolme kertaa päivässä käytiin sairaalassa ja aina lapsen unien ajaksi ajettiin kotiin. Käveleminen ja autossa istuminen ei ollut helppoa, eikä myöskään vauvasta erossa oleminen. Saati sitten ne imetysongelmat, joita pullolla syöttämisestä seurasi... Onko muilla vastaavia kokemuksia?
  11. Als83 Aloittelija

Kirjotelin tonne vanhan ketjuun vielä.. Anteksi :-) anyways, mietin onko tässä ollu vatsatautia vai raskauspahoinvointia :-) tänne hyvää.. Toivottavasti mahssa myös... Np ultra vasta maaliskuussa :/
  12. nukka Peruskäyttäjä

Heissuli vei :)

On tää taas niin ihanaa ja samaan aikaan niin kamalaa...mun pahoinvointi alkaa aina iltaa kohti pahenee pääkipeä ja oikealla puolella alavattalla kipu,ei kokoajan mutta ainakun kääntyy tai yskäsee kovaa niin repäsee. Maanantaina olisi np-ultra ja toivottavasti kaikki hyvin!

Jo_80 mikä kilpirauhasjuttu sulla on jos saa kysyy? Mulla itellä kilpparin vajaatoiminta ja se ihan ok raskaudenaikana. Lääkitys nostetaan yhellä heti alussa ja sit synnytyksen jälkeen palautetaan takas.

Voikun kaikki olisi hyvin ja saisi pian kertoa muillekkin
  13. Jo_80 Aloittelija

nukka: kilpirauhasen vajaatoiminta (autoimmuuni tyreodiitti), joka on ilmeisesti kehittynyt liikatoiminnan kautta. Todennäköisesti liikatoimintavaiheesta jääneet vasta-aineet vereen, joista ei siis tiedetty ennen kuin synnytystapa-arvioin yhteydessä lääkäri päätti, että pitää vasta-aineetkin testata. Kaiken kaikkiaan edellisestä raskaudesta opin sen, että harva lääkäri tietää kilpirauhassairauksien ja raskauden yhdistelmästä tarpeeksi, vaikka kilpparisairaudet Suomessa ovat hyvinkin yleisiä. Edellisessä raskaudessa mulla kävi hyvä tuuri. Kävin yksityisellä varhaisultrassa ja lääkäri sattui olemaan just sen alan asiantuntija. Tolla käynnillä opin mm. että TSH:n pitäisi olla muistaakseni alle 2,5.  Toinen ylläri tuli synnytyksen jälkeen, kun kilpirauhanen päätti käväistä kertaalleen tai pariin kertaan liikatoiminnan puolella. Lääkäreiden mukaan autoimmuunisairauksilla (kuten kilpirauhanen) on sellainen taipumus, että lapsen syntymän jälkeen saattaa tulla muutoksia, vaikka raskausaikana olisikin mennyt hyvin. Jos olisin nämä kaikki asiat tiennyt, olisin jo ekassa raskaudessa ja etenkin sen jälkeen vaatinut huomattavasti parempaa seurantaa. Joka tapauksessa vajaatoiminta lienee se helpoin vaihtoehto ja nämäkin asiat ovat kovin yksilöllisiä.
  14. Pikkukalhu Aloittelija

Hei!

Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja annosta nostettiin yhdellä tabletilla raskauden alussa.. Pitää kontrollissa sitten käydä ja katsomassa onko nykyinen lääkemäärä hyvä.

Pahoinvointi on helpottanut ja vähän mietityttää että miksi näin? Viikkoja kuitenkin vasta 7+5.. Väsymys ei ole kyllä hävinnyt mihinkään ja mahassa tuntuu melkein jatkuvasti pientä painettakin että kai siellä jotain tapahtuu...

Piaffi: Vähän hymyilytti sinun tekstisi, meillä on kans LA 25.9 vaikka käsitin että sinulla pitäisi olla päiviä yksi enemmän takana :)

Minä rakastan kalaa! Epäonnekseni mieheni ei voi sietää sitä.. Olenkin nyt ratkaissut ongelman sillä tavalla, että laitan lämminsavulohta välipalana ruisleivän päälle tai syön välipalana salaatin kanssa.. Tulee syötyä parissa päivässä huomaamatta muutama sata grammaa kalaa..
    Silli myös himoittaisi, ihan normaali tomaattisilli, mutta saako sitä syödä? Tietääkö joku?
  15. Tuisku12 Aloittelija

Silliä saa syödä vaikka kuinka paljon, ainaskin ruotsalaisten suositusten mukaan. Suolasilakkaa ei missään tapauksessa, silakkaa ei siis ei- raskaatkaan saa syödä kuin tyyliin kerran vuodessa. :) Täällä saa syödä myös sushia. Nami! Sitä on tullut nyt joka viikko syötyä. Siis juuri tehtyä ei sellasta kaupan tiskistä. Täällä varoitellaan tuosta raaasta lihasta, huonosti pestyjä kasviksista ja kaikista leikkeleistä ( ainoastaan kotimaista kinkkua saa syödä) ja kaikki nää tuore/homejuustot. Noi leikkeleet on ollut vaikeimmat, kun. ei saa syödä salamia tai parmakinkkua, se olis suurta herkkua. Tai niitäkin saa syödä jos on kunnolla kypsentänyt tai pakastanut 3 päivää. Se mikä ihmetyttää täällä puuttuu pellavansiemeneet kiellettyjen listalta, Suomessahan niitä ei suositella johtuen syanidista. Jeps, taitaa noi ruoat olla tärkeitä kun niistä tuli näin paljon juttua. Eilen söin pitkästä aikaa maksamakkaraa ja se oli niin hyvää, onneksi sitä saa syödä kohtuudella. Tosiaan sitä salmiakkia tekis mieli mutta en uskalla ottaa palaakaan. ;) Luin muuten vasta että paljon listeriaa on tullut verkkomelooneista muissa maissa. Eli ne kannattaa aina pestä hyvin ennen kuin leikkaa paloiksi, kielsin miestä ostamasta kaupassa sellaista puolikasta. Niitä kuulemma jossain maissa lannoitetaan eläinten virtsalla.
  16. Zena Aloittelija

Täytyypäs ensi viikolla kaupasta ottaa mukaan lämminsavukirjolohta. Meillä onneksi molemmat syömme kalaa, että se ei ole ongelma. Kala vain tahtoo olla siitä "huono", kun pitäisi heti valmistaa. Ei säily päiviä jääkaapissa. Mutta, jos nyt saisi niskasta itseään kiinni ja kaupasta kalaa mukaan. Täytyy vain ns. oppis sitä syömään.
    Mulle tuli ultra kutsu 7.3 päivälle, 8.3 on neuvola ja piru menin varaamaan kampaajalle ajan 9.3 perjantaille. Noo tällä tais tulla melekosen lyhyt työviikko noin tunneissa laskettuna. :D Ei se mitään.
    Ensi viikolla menenkin verikokeisiin, siellä taidettiin niitä sukupuolitauteja katsoa ja sitten ottaa siihen sikiöseulontaan myös verta. Tuntuu että viikoille tulee ohjelmaa. :)
    Hyvää alkavaa viikkoa! 
  17. taia Aloittelija

Hei, olisko kenelläkään kokemusta sokerirasituskokeesta?
    Itse joudun siihen kun viime raskaudessa nous paino 24kg ja pelkään neuloja ihan hulluna emoticon.
    Aattelin että vois helpottaa vähän jos tietäis ees mitä ne tekee/mitä pitää tehdä..

Kiitos jo etukäteen 
  18. Jo_80 Aloittelija

tiaia: Muistaakseni kolme kertaa piti juoda jotakin ihan siedettävätä maistuvaa litkua ja jokaisen ryypyn yhteydessä otettiin verikoe. Molempiin käsiin pistettiin vuorotellen, toiseen siis kaksi kertaa. Aikaa meni yhteensä noin 2 tuntia, voi olla että enemmänkin, koska välillä piti aina odotella. Odottaminen oli mun mielestä se kovin koettelemus, mutta ymmärrän jännityksen, jos pelkäät piikkejä. Normaali verikoeX3 kuvaa tapahtumaa aika hyvin.
  19. nella05 Uusi käyttäjä

Heipä Hei!
    Tänään ensimmäinen neuvola takana ja viikkoja tulikin lisää 8+5 ja la 19.9.
    Sydänääniä ei kuunneltu kun oli täti sitämieltä ettei vielä kuuluu,taitaa olla niin paikkakunta kohtasta kuka kuulee kuka ei . Ensi viikolla torstaina olisi sitten ensimmäinen uä,sitä odotellessa ja jännäilessä.
  20. Piaffi Aloittelija

Hellurei kaikille;)

pikkukalhu: juu, ihmetytti tuo yksityisen lääkärin raskauslaskuri, kun siirsi mun LA:ta päivällä eteenpäin, eli 25.9., mutta kaikki muut pvm:t säilyivät samoina. Neuvolan täti kyllä laski mulle puhelimessa 24.9. niinkuin esim. tämä vau-sivujen laskurikin. Mutta, mene ja tiedä - pikkuinenhan saattaa tulla +/- 2vkoa;)

Viime viikon ultrasta innostuneena kävin kuikuilemassa vauvatarvikeliikkeessä ja roudasin kasan vaunuesitteitä kotiin. Hommasin myös sellaisen bola-korun, jollaista en esikoisen odotuksen aikana hommannut, vaikka mieli teki;) Valitsin tällaisen:

Kävin pikaisesti ne vaunuesitteet läpi, ja näyttää vahvasti siltä, että hommaan samanlaiset vaunut, Emmaljungan City Crossit citykopalla, kuin mitkä oli esikoisellakin. Silloin hommasin ne käytettyinä ja olivat superhyvät. Siitäkin saa nykyään travel-systeemin, eli adapterin turvakaukaloon. Toinen vaihtoehto mitä mietin oli Emmaljungan Nitro City, mutta mua vähän epäilyttää pienet pyörät talvi/sohjokelillä. Tulen liikkumaan kuitenkin kaupungissa, lenkkipolulla, jne. vaihtelevassa maastossa. No joo.. aikaistahan tällaisia on kiveen kirjoittaa ja mielikin voi muuttua moneen kertaan seuraavien kuukausien aikana.

Hömppävaihe iski myös siten, että kävin läpi kasan vanhoja käsityölehtiä, pyörähdin lankakaupan kautta ja aloin kutoa tulokkaalle syksyä varten makuupussia. Postaan kuvan, kun se joku päivä valmistuu;) Viisi-vuotias esikoinen kyseli kovasti, että mikä siitä tulee ja kenelle se oikein on (kun on niin pieni)? Tuumi sitten, että siitä tulee varmaan unipussi hänen pehmoleluilleen.. Väistelin nimittäin kysymyksiä siihen malliin, kun halutaan, ettei hän "möläytä" aluillaan olevasta raskaudesta vielä missään..!

Keskiviikkona ensimmäinen neuvola. Tuttu neuvolatäti on vastassa, paperi jo ennakkoon täytettynä ja menox;)

Jaa tämä sivu