Helmikuun hölinät

Mulla ei ois muuten tutkittu, mut joskus kakarana oon murtanut häntäluuni, niin siks katsottiin, että varmasti antaa periksi. Kai sitä pääsee arvioon halutessaan, jos on joku syy, itse ainakin jouduin sillon erikseen pyytämään synnytystapa-arvion, vaikka piti kuulua kaikille ensisynnyttäjille.
 
Ku olis vaan tienny tämän kaiken silloin jo aiemmin :rolleyes: mut nyt tiedän kysellä näiden asioiden perään. Mäki vaan ajattelin että niin ne muutkin mun suvussa on saanu isoja vauvoja, kyllähän se mustakin mahtuu:angelic:
 
Porissa ei taida edes olla mitää synnytystapa arviointia edes ensisynnyttäjille? Tai ei oo mulle tullu ainakaa mitää tietoa sellasest. Tosin meil pitää kyl neuvolas osata ite kysyä kaikki muute sielt ei tietoo saa mistään
 
Ei meilläkään oo synnytystapa arvioo enää edes ensisynnyttäjillä.. ja kuulemma ei monessa muussakaan kaupungissa :/
 
No mulle tämä synnytystapa-arvio tuli ihan siks ko pensku on kääntyny poikittain vaikka on ollu monta kuukautta ihan oikein päin. Muuten ei olis tätä reissua tullu ku ei ole ns. normi/rutiini juttu..
 
Niin siis mä tarkoitin sitä rv 35-36 neuvolan lääkärikäyntiä, ainakin mulle puhuttu et se on synnytystapa-arvio ja tarv ohjataan äippäpolille jatkotutkimuksiin jos aihetta.
 
Mulla synnytystapa-arviossa ultrattii ja sanottiin että iso muttei se ole syy sektioon. Ei mitään lantioo ym. Outo käynti. Täysin turha.
 
mulla ois ollu synnytystapa arvio rv36 muutenki ku edellinen keisarinleikkaus, ja nyt sit oli se perätila...
 
Voi mä oon mielessäni huutanu nyt kaks päivää vauvalle että tule ulos! On niin jumalattoman täysolo ja paksumpi toppatakkikaan mene päälle enää jajajaja... Ehkä eilen illalla pariin kertaan sen ääneenkin sanoin! Väsyttää kun ei saa yöllä nukuttua ja päivälläkin vaan "leijailee" päikkäreitä koittaessa nukkua. On vaan pahalla tuulella ja turhautunut koko ajan :/

Miten vauvautuneet? :Heartred joko on päästy kotiin ja miten sujuu? Kuinka on mahdolliset sisarukset ottaneet tuoreen perheenjäsenen? :)
 
Porissa ei taida edes olla mitää synnytystapa arviointia edes ensisynnyttäjille? Tai ei oo mulle tullu ainakaa mitää tietoa sellasest. Tosin meil pitää kyl neuvolas osata ite kysyä kaikki muute sielt ei tietoo saa mistään

Ei musta ole juu tuollaista, en itse oo käynyt kertaakaan...
Nyt ei oo enää edes ultraa, vko 35+4 menossa ja neuvolan tädin kanssa vaan loppuun.. En tiä onko edes lääkäriä enää??
 
Täällä menee hyvin. Vauva nyt 6 vrk. Perjantaina eli 3 vrkn sairaalassa olon jälkeen kotiuduttiin.
Vauva syö ja nukkuu :D
Päivällä saattaa nukkua 5 tuntiakin putkeen. Öisin syö 2-3 tunnin välein, mutta vain syö ja nukahtaa uudelleen. Nukkuisi öisinkin pidempiä pätkiä mutta olen herätellyt syömään kun tissit on haljeta. Maito siis tällä kolmannella erää jopa noussut!! Ei ole tarvinut korvikkeita hälle antaa. Olen niin iloinen siitä. Nälkä on koko ajan ja juon varmaan 10 litraa päivässä :P
Kiloja raskaudessa kertyi vajaa 10 ja niitä jäi sairaalareissun jälkeen pudotettavaksi 6. Mahtavvaa aikaisempiin 15 verrattuna. Mutta kilojen kanssa ei kiire. Nyt nautitaan vauva ajasta.
Isoveljet ottaneet pikkuveljen hyvin. Kilvan haluavat pitää sylissä. Aamuisin tai vaikka ulkoa tullessa ensimmäisenä kysyvät missä vauva.
Iskä on ihana :Heartred Huolehtii isommat ja antaa minun levätä. Tuolla se nytkin keittelee aamupuuroa ja vanhenpaa poikaa kouluun :)
 
Ei musta ole juu tuollaista, en itse oo käynyt kertaakaan...
Nyt ei oo enää edes ultraa, vko 35+4 menossa ja neuvolan tädin kanssa vaan loppuun.. En tiä onko edes lääkäriä enää??

Joo ei oo vissii edes neuvolalääkärii, viimeks oli rv 28 mul ainaki. Mul sairauden takii oli ultra 34+5 ja seuraava on sit 40+4 jos baby ei oo sitä enne ite syntyny. Tuntuu et tääl saa muutenki ensiodottajana tosi vähä tietoo jos ei ite osaa kysyä
 
Tääl on nyt pari tuntii supistellu iha mukavasti. Näinköhä tääl kuitenkaa malttaa masuasukki olla la asti mahas
 
Mää oon päivälomalla kotona käymässä sairaalasta. Tuntuu kyllä hirveeltä kun vauva ei oo vieressä mutta pakko se on näitä vanhempiakin lapsia nähdä. Niitäkin niin kova ikävä. Suru ja mielenpahottaminen on kyllä varjostanu tätä neidin syntymää kun näköjään tää vauva on miehen suvulle vaan huono juttu kun mies haluis olla isyyslomalla. Hirvee haukkuminen äidiltään ja veljeltään että sun tarvii töitä tehdä eikä olla muualla. Ja että enkö mää muka pärjää lasteni kanssa ollenkaan että kyllä hän pärjäsi kolmen kanssa vaikka miehensä oli koko ajan töissä. Näin siis sanoi äitensä. Päätin nyt että meille ei enää ole tervetulleita noiden mielipiteidensä kanssa. Nehän ei edes ole biologisesti mun lapseni isovanhempia joten olkoot olematta. Kyllä taas kiillotellaan sädekehiä ihmisille facessa kuinka on syntynyt rakas lapsenlapsi ja blaa blaa. Pitäiskö laittaa kommenttia julkaisuun että mitä täällä tämmöstä paskaa suoltaa kun todellisuudessa paska juttu kun mun mieheni haluis olla perheensä kanssa eikä enää puoli ilmaseks 24 / 7 töissä. Rahanahneita sairaita kusipäitä koko sakki ja ton asenteebsa kanssa ei oo mun lapsen lähelle asiaa koska mää haluan rakastavan perheen omastani ja niiden läsnäololla ei sitä vaikutusta ole.
 
Lääkärissä käyty. Painoarvio oli 2,9kg ja lapsivettä oli normaalia enemmän. Pensku oli viistoperä tarjonnassa,eli pylly on oikealla alhaalla ja pää ylhäällä vasemmalla. Huomen aamulla olis sitte kääntöyritys edessä. Toivottavasti pikkunen kääntyis oikein päin ettei tarvis alkaa miettimään perätilasynnytyksen ja sektion väliltä. Kummassaki on riskinsä,tosi vaikeaa. :sad001
 
Mavajo, no jo on eukolla mielipiteet :hungry: yritä olla välittämättä, muutenki varmasti stressiä ilman tuollaista "tukiverkostoa ". Ehkäpä se menee vielä itteensä.

Tähti, jouduitko sokerirasitukseen sen lapsivesimäärän takia? Tsemppiä huomiseen, toiv saisivat käännettyä. Ilmoittele miten meni! :joyful:
 
Takaisin
Top