Helmikuun hölinät

Niin tutulta kuulostaa monen voinnit tällä hetkellä. Täälläkin supisteluja ja väsymystä. Rikkonaiset yöunet pääosin syynä väsymykseen. Vauva tuntuu laskeutuneen jo aika hyvin ja tuntuu että esim. autoa ajaessa on jo hyvin vaikea löytää sopivaa asentoa jossa alavatsalla ei olisi niin hurja paine kokoajan. Onneksi ei tarvitse ihan kauheesti päivittäin enää ajella :happy: Jospa pian alkaisi tapahtua jotain, oon kyllä niin valmis jo synnyttämään. Eikä mun ainut vielä jotenkin kiinni mahtuva talvitakkikaan enää paljon anna myöten jotta mahtuu vielä kiinni :happy:
 
Jahhas,kävimpä sitte neuvolalääkärissä. Verenpaineessa alapaine oli 90 ja siks laitto kotimittaukseen ja kusitestiki pitää alkaa ottamaan kotona joka aamu vaikka aina on ollu puhas testi neuvolassa. Turvotusta tullu käsiin vähäsen ja ranteet ihan hirveän kipeät. Vattan mitta ei ole enää millään käyrällä,huitelee sielä ylhäällä jossaki ja painoaki tullu lisää ihan inhottavasti.Ja mikä inhottavinta tällä kertaa tuli tietoon että pensku on raivotarjonnasta vaihtanu ittensä poikittain :/ nyt meni lähetettä LKS:ään ultraukseen varmistukseen/kääntöön ja painoarvioon. Kaikki meniki tähän asti kohta liianki hyvin :sad001 nyt rv 36+3
 
Tähti92, voi ei :/ jospa kääntyis vielä itekseen rt:hen? Paljonko sulla on sf-mitta, tai paljonko on painoa tullu. Sf-mitta voi olla suuri muuten vaan, ei se välttämättä povaa isokokoista vauvaa :)
 
No sf-mitta tällä hetkellä 36 mutta sanottiin että se saattaa johtua siitä ku bäby on sielä ihan miten sattuu mutta että parempi käyä tutkimassa kaikki asiat että saa jotakikaan tietoa johonki suuntaan..
 
Tähti, voi harmi! ! Mut hyvä ku lähti lähete. Kunhan ei pukkaa sitä raskausmyrkytystä päälle! ! Toi asento tosiaan kyllä vaikuttaa mittaan.
Parempi että tutkivat ja arvioivat tilanteen. Jos ne ulkokäännöstä vielä meinaa nii pitäs kyllä tulla äkkiä aika sinne.
 
Juu lääkäri arveliki että jo ihan ens viikolla tulis aika sairaalaan. Sitä mieki pelkään että myrkytys tähän vielä niin voi että ku olis "kiva" :sad001 laskeskelin että n.13kiloa tullu nyt koko raskauden aikana painoa..
 
^Mulla sama määrä tullu painoa, ja rv 34+3.

Toiv ettei olis raskausmyrkytystä :shy: ilmoita ku saat ajan sinne!
 
Tähti, eihän tuo 13kg oo ees mikään järkky määrä mun mielestä! :) Toivottavasti ulkokäännös onnistuu ja raskausmyrkytys ois väärä hälytys!
 
Iiik!! Luin synnytystapa-arviosta netistä. Voiko ne tutkia paikat oikeasti myös sen "väärän reijän" kautta???
 
Tähti, täääääh??? :D harvoin se p-reikä siihen synnytykseen vaikuttaa :D
 
Koitettiinkohan mulla :D en ees muista :D voi ollakkin :D
Noita lantion luita se koitti ainakin sisäkautta.
 
Mutta tuskin ne sen kautta tutkii jos normi tutkimuksessa selviää että mahtuu hyvin? Täälä ku lääkäri sano että mulla on hyvinki tilava lantio että pitäis hyvin sopia..
 
Mahtavia mietintöjä täällä :grin

Mä oon NIIIIIIIIIN väsy :meh: kerrankin koitin saada tuota nuorimmaista nukkumaan päikkärit kun tuli herättämään mut jo ennen puolta seittemää, mutta eiiii.... mä kyhjötin sängyn päällä silmät kiinni väkisin tunnin ja yks vaan leikki omiaan siinä. Uskottava se on ettei se niitä päikkäreitään enää tartte... ja toki ennemmin niin että nukkuu ne hyvät pitkätyöunet sitten, saa illalla mahdollisuuden olla hetken itekseen.

Täälläkin eilen VIIMEIN tippui mieheltä :wink wippii! kyllä se kuivakausi kestikin! mutta oli se kyllä vähän vaikeetakin :shy: asento hyvin ykspuolinen kun ei mitenkään muuten onnistunut :laughing021

Ihan JUMALATON KOKOAIKANEN närästys on myös vallannut mut! Muistan tämän tunteen kyllä hyvin esikoisen aikaan, suurinpiirtein konttasin pitkin apteekkia ja huusin apua tähän oloon, seuraavan kohdalla se ei ollut kyllä näin paha...

Huomenna ois taas neuvolakin, saa nähä onko taas otettu kilo nesteitä lisää kannettavaksi :cool05 Paineet alkaa olla himppasen kohollaan, muttaniinhän ne on aina olleet loppuvaiheessa ennen synnytystä ja toki tämä nesteastikin siihen vaikuttaa. Se mikä nyt tosiaan tekee "huonoa"oloa on tuo syke, kun se ei taho paljoa alle satasta laskea vaikka kuinka ois levollinen.

Uhhuh, ens viikolla ois hiihtoloma tuolla uhmaikäsellä, voi olla pitkä viikkoa tiedossa :devil07:cool05:devil10 se oiski hyvä viikko synnyttää :cool14
 
tähti92, jos on lantio tutkittu tilavaksi, niin ei kai sitä enää erikseen tutkia tarvitse. Häntäluun asennon tatkastaminen/joustaminen on tietty eri asia. Epämukavaa se tutkimus on, tehtiin se minkä reiän kautta tahansa :D

Piia84, meillä eka ja toka jättäneet päiväunet pois noin vuoden ikäisinä, mut nukkuneet kunnon yöunet :) Nyt toi kolmas onneks saattaa vedellä kolmekin tuntia päiväunia, sekä nukkuu öisin n.20-6.30, kuten isommatkin. Varmaan siis yöt valvottava vauva tulossa kun nyt näin seesteistä arki :D
 
Huippua tähti että sait ajan jo maanantaille!
Ja kyllä mullakin on kokemusta tuosta häntäluun kokeilusta..Ei tosiaan ole miellyttävää mut hetki ja se on ohi :confused: Mulla muuten on ns vähän pitkä häntäluu, löytyi yhdessä toisessa asiayhteydessä tää tieto. Saa nähdä miten se vaikuttaa asioihin.
Mutta lantion tilavuutta ei ole tutkittu :woot: nyt mietin mun historialla että miksi ei!?
 
Takaisin
Top