Helmikuun 2011 Höpötykset

Mamma_76

Puuhakas puhuja
Syyskuun Naperopulinat 2010 jatkuu täällä....
" Helmikuun hangilla lasketaan mäkeä,
kelkka on pullollaan iloista väkeä.
Mäestä kotiin on mukava tulla,
pöydällä odottaa laskiaispulla.
"
 
Hyvää huomenta ja tiistaita emoticon on niin ihana ilma ja eilen kävin illalla pitkästä aikaa lenkillä ja johan tuli hyvä mieli....nää aurinkoiset kevätpäivät on niin ihania emoticon

Vauvakuume: Edelleen pientä ilmassa mutta hyvä ystäväni on raskaana ja pahoinvointi todella pahana päällä joten tuli itsellekin oma pahoinvointi mieleen ja en todellakaan halua enää oksentaa koskaan ikuna niin paljon. Ja jotenkin en ehkä halua "kokeillakaan" jos sitä ei vaikka komannella kerralla enää tulisikaan. Ja minullehan kuukausi sitten laitettiin kierukka joten jos sen nyt antaisi olla sen 5vuotta ja kouluunkin pitäisi mennä ensi syksynä.

Istuminen: Meillä ei vielä istumista niin harrasteta mutta aina pitäisi sylissä ollessa seistä. emoticon

Liikkelle lähtö: yritys on kovaa mutta eteenpäin ei vielä ole juurikaan päästy, kellonviisareina pyöritään. Kääntymistä ei vielä opittu. Mutta kaikki aikanaan. Ja kuten jostain luin huumorilla höystettynä jotta kun ensin yrität kovalla yrityksellä saada lapsen liikumaan ja puhumaan ja sitten kun hän sen osaa olet koko ajan komentamassa/rajoittamassa lapsen liikkumista kun hän kiipeilee/juoksee tai huutaa kurkku suorana esim.tärkeiden uutisten aikana. emoticon


Mutta nyt tuo poits hermostuu jotta jäi taas tekstit lyhyeen. Huomaa että lapsi kasvaa koska tarvitsee enemmän virikkeitä ja seuraa kuin ennen. Palaan taas kun ehdin. :)
 
Tyhmä foorumi!!
Sanoo että tänne on tullut tekstiä, mut ei suostu näyttämään...

Kaika & Maya no enpä tiedä mikä pirulainen on olkapäälleni istahtanu...
Mutta eipä näytä lähtöä tekevän. Grrr!!! :D Oikein ärrrrsyttää!
Toivotaan että olisi vaan niitä uusia tuulia!
Niin ja täältäkin onnittelut Mayalle menetetystä työpaikasta!

Thilduska Ai että ihan dinner ´n movie! *hihihii*
Mihin aikaan ajattelit? Mun täytyy nyt vielä varmistaa että monelta saan tuon auton, mutta voisin kyllä lounastaa kanssa samalla.

Nyt menox!
 
Heipsan!

Taas hetken kerkeää olemaan koneella, ennenkuin Jesse taas kiljasee ja kaipaa seuraa :) Huomaa tosiaan, että pikkunen kasvaa, kun kokoajan pitäisi puuhailla jotain yhdessä.
Ihana olma oli tänään, käytiin pitkällä vaunulenkillä ja kirppiksellä pyörimässä..

Meillä sama, että istumaan koitetaan kokoajan sitterissä ja sylissä pitäisi seisoa ja pomppia kokoajan..Kohta käsissä sellaset habat, ku joutuu pomputtamaan tollasta 8,5kg poitsua :D

Vauvakuumeesta: Juu ei ole. Tekemistä riittää niin jo tän yhdenkin kanssa:) Paras ystävä täälläkin raskaana ja pahoinvointia kauheasti, niin muistuu mieleen ne omat, hyih..Mutta kyllä mä toisen vauvelin haluan, kuhan tää eka nyt kasvais vähän:)

Liikkeelle lähtö: Meillä ei oikein liikuta minnekään. Ainoastaan käännytään selältä masulleen, mut ei takasin ja aina vasemman kyljen kautta:) Mut tosiaan, kaikki aikanaan. Pitää olla iloinen, et kaikki tavarat saa vielä olla rauhassa, kylläsitä aikaa riittää, kun toiset liikkuu ja kokoajan pitää vahdata, mitä tuhoja tekee :D

Typerästi vaan omaa napaa, mut yritän päästä vähän mukaan, kuhan tulee enemmän juttuja.

 
Päiviä täältäkin.

Meillä neiti on ollut tosi kiukkunen päiväunien aikaa nyt oari päivää ja tänään mittasin lämmön, niin oli 37,2. Eipä toi oikein kuume ole,mutta Aada on eri paikoista kuumaemoticon

Eilen illalla sitten innostui höpöttämää/komentamaa veljellee ja kuola valuemoticon Oikein kiljahteli ja ajattelin että saanko ollenkaa neitiä nukkumaan, kun niin tomerana oli. Kyl se sitten onneksi vähän ajan päästä nukahti.

Täs nyt sitä asunto juttua ootellaan että saadanko me se asunto vai ei.

 
Heissan!

Mun hermoistani: Toi on siitä lievimmästä päästä juttuja mitä mies on sanonu/ tehny, etten osaa enää sille ees pultteja siitä vetästä. Ootan vaan et koska se oikeasti lähtee sinne äitinsä tykö ni saan siitä viiden viikon hermoloman!!!! Kyllä se tossa taas tänää raivos mulle ku en "koskaan" tee mitään mitä hän pyytää, mut omien kaverieni kanssa voin sit tehdä ihan mitä vaa ja koska vaan... Teki mieli muistuttaa sitä muutamastaki asiasta mitä oon ihan vaa herran pyynnöstä tehny... Mut en jotenki tykkää yhtää riidellä Edithin läsnäollessa, joten jätin sen kotii kiukkuamaan ja painelin postiin missä mun uus luurini mua odotti emoticon

Mut tänää Edith menee vaarille hoitoon ja mä pääsen ihan ittekseni leffaan!!! Joten kohta käy matkani vanhempien tykö, jotta saan neidin sinne ennen ku lähen..
 
Moikka!

Purri: Minkä luurin hommasit?
Mä ostin just kans uuden; Sony Ericson Xperia x10 mini pro.
Ihanaa, kun saa jotain uutta tavaraa!

Mä olen kyllä kateellinen teille, jotka pääsevät terveytensä puolesta lenkkeilemään- mä kans haluuuuun!!
Lohdutuksesksi syön tummaa suklaata *slurps*

Kirjoitinkin tonne toisaalle jo, että meillä otettiin tänään eka oikea kontti l. konttausasento ja yksi "askel" ennen kuin matkaa jatkettiin mahalleen/kyljelleen ym..
Pikkasen on tytöllä liian kiire, kun ei ole lainkaan sivuheijasteita, niin aina kun punkeaa konttausasentoon 2/3 kerroista päättyy siihen että makaa kyljellään tuolla lattialla ja se itku ja kiukku sitten! Huuuuh huh!
No, onneksi tuo on otettu "valuvaiheessa" huomioon ja eipä tuo kamalan korkeelta "putoa".

: Ota pala tummaa suklaata teen kanssa ja villasukat jalkaan ja joku iiiihana romattinen elokuva. the notebook tai the bridges of madison county on mun lempparit :-D

Nyt jatkan tylsistymistä tumman suklaan ja tv:n kanssa.
 
Hiton remontti! Tietenkin porasivat just sillä hetkellä kun neiti olis uudestaan nukahtanut päiväunille, mutta ei.

Tämä kuuluis kiinteisiin, mutta kirjoittelen tänne.
Meillä on jo maisteltu spagetti-jauhelihakastikesosetta, kun on 5kk ylös päin ja sitten odottamassa on bataatti-kana.
Porkkana sosetta kun oikein tunkee sesaan, niin menee meillä paremmin alas. Bataatti-kesäkurpitsakin menee näköjään siten.

Tuossa vähä aika sitten mittasin neidin lämmön taas, niin 37,5 astetta. Täytyy huomen varata aika lääkäriin, että tarkastais neidin korvat. Kiukkunenkin ollut vähän ja mä en ainakaa tunne hampaan alkuja. Kuitenkin jo kaksi korvatulehdusta ollut.

Ajattelin jos saisin huomen aikaseksi mennä tuonne perhepaikka Betanissa käymään, niin ei tulis vaa istuttuu kotona ja stressaamassa eri asioista.
Tuossa pöydällä odottais iso nippuja kutsuja mitkä pitäs laittaa postiin. Pitää kyl nyt laittaa osa vaa, kun raha vähä tiukilla nyt ja reilu 20e menee 30 kutsun postimerkkeihinemoticon

 
Iltapäivää..ü


Kaika: WOW, konttausharjotusta siellä jo!!emoticon (<--- konttaako toi, vaiko kävelee?!) Teijän tyvär on kyllä kiireistä sorttia ;) Meilläkin on siinä ja siinä että päässään liikkeelle ryömimällä.

Vauvakuume: En oikeen tiiä että onko vaiko eikö, vauvakuumetta siis. Miehellä vissiin kuumetta pukkaa ko puhuu pojalle pikkuveljestä/-siskosta... :D En tiiä, ei nyt uutta vielä ihan kuiten...katellaan sitte ens vuona.. =) Jos nyt kuiten sais koulusta paperit käteen (-->joilla voi samantien pyyhkii takamusta!) ja pääsis siitä hiton laitoksesta eroon!! emoticon



Punoittaako teillä muilla muksujenne posket?? Ite oon nyt pannu merkille että aina iltasin toi punotus on kovimmillaan, aamulla taas punoitus lähes kokonaan poissa. Meijän pojalla on kyllä vähä kuivat posket, johtuiskohan siitä.. Oon nyt parin päivän ajan rasvaillu niitä vähän usiammin (ennen vain iltasin) ja ehkä pikkasen parempaan suuntaan on menty.

Niin ja toki seki että posket hankaa milloin mitäki pintaa (leikkimattoa,päiväpeitto,lakanaa,harsoja jnejne. ) vasten ärsyttää ihoa ja saa sen punottaan.. Kuhan vaan ei ois mitään allergiaa.... emoticon



OI, sain viimein ostettua sen kauan haaveilemani crosstrainerin! Saan sen varmaankin ens viikolla, sitten liityn mukaan tonne kesäkuntoon 2011-keskusteluun!!!! Pakko alkaa ihan tosissaan kuntoileen, jotta kehtaa pikkupikkubikineissä toukokuussa hilluaemoticon 3 kuukautta armonaikaa.. :) Eiköhän tossa ajassa saa jo jotain näkyviä tuloksia aikaan.. parempi ois!:)


Joskos sitä lähtis kahvin keittoon.. Ainiin, sain pojan yöllä nukahtaan omaan sänkyyn ihan itsekseen soittorasian avustuksella.. pitihän sitä rasiaa vetää käytiin about 10 kertaa, mutta nukahti viimein kuitenemoticon Siis voittako kuvitella, nukahti ilman tissiä yöllä!! Sitä ei ole meillä tapahtunu herran aikoihin..(joskus ihan vauva-ajan alussa..)

No ny sinne kahvinkeittoon, vielä kun ehdin. Poika nukkuun jo kolmatta tuntia vaunuissa..luulis jo kohta heräävän..





 
Heipparallaa....

Siitä on taas viikko vierähtäny siitä kun viimeks on kirjoitellu tänne kuulumisia, tosin eipä ole juuri muutenkaan tullu tietokoneella oltua.

Mistäs alottais, no puolet unohtuu kumminki kirjoitaa :)

Vauvakuume: täällä on kuume tosin mies meinaa että ei enempää ja joka kerta mulla palaa käpy keskustelun päätteeksi kun se on mun mielestä niin ärsyttävä ja sen selitykset typeriä. Viimeks taisin mököttää 24h emoticon  mut minkäs teet näille hormooneille.

Meillä yritetään aina punkea istumaan, Joonan mielestä makaaminen on ihan kamalaa touhua. Maanantaina istuskeltiin viltillä takan edessä niin Joona käänty ekan kerran selältä mahallee (3x) ja vaikutti just siltä että mutsi hei vaikka mä en suostu lattialla oikein makaamaan niin ei se sitä tarkoita että mä en osaa. Ei siis ole juuri edes treenaillu kääntymistä tai kyljelleen punkemistä ja silloin käänty kuin vanha tekijä.


Olin viime keskiviikkona lähdössä Joonan kanssa neuvolaan ja helkutin auto jymähti pihasta pois ajaessa keskelle tietä poikittain, kiristyny pakkanen jumitti käsijarrun. Olin "pikkasen" kärttynen kun soitin miehelle töihin ja raivosin ja huusin että saa luvan lähteä samantien ajaa kotiin. No mutta sitten paikalle saapui ystävällinen traktori mies ja pelasti mut. Ärsytti niin sikana miehen asenne taas, joka kerta jos soitan sille jostain auto ongelmasta niin siltä ei apua helposti irtoo. Ei niin ettäkö ongelmia usein olis mutta ne pari kertaa on syöpyny niin mieleeni (mies vielä korjaa työkseen autoja)
Tapaus nro 1. auto piti ihme ääntä ja ajoin tien sivuun kirkkonummella, sammutin auton ja se ei lähteny käyntiin. Soitin hädissäni miehelle joka totes että hommaa joku hinaamaan auto herttoniemeen ja sano että hän ei ainakaan sinne asti aja. No mutta sain auton kumminki käyntiin ja mies sanoi että sammuta soitin, valot ja kaikki muu mahdollinen mikä kuluttaa sähköä että siitä on akkulaturi menny. Oli hieman jännä reissu helsinkiin sillä loppu matkasta rupes tihuttaa ja pyyhkimet liikku todella hitaasti ja kuluttivat myös virtaa. Liikenne valoissa lähes rukoilin että älä hyydy tähän, no mutta päästiin luojan kiitos perille ja mies totes mulle että hän katselikin huoltoa tehdessä että seon ihan lopussa mutta ei viittiny vaihtaa sitä. Olis hitto ite sit ajanu sillä saakutin autolla.
Tapaus nro 2. taas auto (ei sama)piti ihme ääntä ja soitin miehelle hädissäni, no se sano että aja tien sivuun hän tulee hinaa auton, no eipä herra ainakaan kamalaa kiirettä pitäny kun istuttiin siel n. 1,5h. Herttoniemestä malmille ei kovin kauaa luulis ajavan ja sapuessaan vielä haukku mut kun olin ajanu autolla n.200m liian kauan, olisi ilmeisesti pitänyt iskee jarrut pohjaan keskellä kehäIII. Sillä kertaa oli jäähdytin tai vastaava hajonnu.
Tapaus nro 3. on kyllä kaikkein huvittavin... ajoin kehäI kun pusikosta lens sorsa suoraan auton puskuriin,tömähti aika hyvin, auton sisällä rupes haisee, pysäytin auton tien sivuun ja kipitin katsomaan niin siellä se sampsein lintu oli puskurissa kiinni (kuolleena) siivet levällään. Mies vain nauro luurin toisessa päässä kun minä soitin että mä tarviin apua. Loppujen lopuks jouduin ylläri ylläri ihan itse repimään sen sorsan irti puskurista.......... Laitoin sen päähän vaipan ja kiskoin YÖK sanon minä.

Mun mies yritti kosia mua sunnuntaina mutta kun se koko tilanne oli niin huvittava  että en osannu ottaa ollenkaa sitä todesta.... hyi mua.

Mä sain viikonloppuna nukkua kun mies hoiti yö syötön ja tutin kanssa pelleilyn, oli kyllä niin ihanaa kun kitinää kuuluessa saikin vain kääntää kylkeä.

Nyt on kyllä jo pakko mennä nukkumaan tai huomisesta ei tule mitään. Esikoinenkin on kotona kipeenä ja huomiseks pitänee varata lääkäri, siivota, tyhjentää takka ja puuhella sillä nuohooja ilmoitti tulevansa huomenna.

öitä
 
Huomenta!

Herättiin jo puol 7, nyt kun olen saanut pojun nukahtamaan taas joskus 21-21.30 niin herää aina noin aamusta..
Yhdessä vaiheessa olin liian lepsu ja jos poju vähääkään huusi nukutuspuuhien aikana otin syliin.. ja sehän sitä virkisti ja tulos oli sitten se että käytiin nukkumaan vasta vähän ennen 00 yöllä! Että joo, nyt alkaa löytymään kunnolla sitä varmuutta itsestänikin mikä on mahtavaa.
En niinkään tykännyt niistä ensimmäisistä kuukausista hoitopuuhia ajatellen, kun en siis millään osannut käsitellä poikaa varmoin ottein.. Mutta uskon, että jos joskus vielä toisen pyöräytän niin se alkukin tuntuu sitten varmammalta (ja toivon mukaan ois sitten mieskin siinä vierellä eikä hourulassa tai haudassa tai mitään muuta dramaattista!).

Punaset posket: Joo, saattaa ihan yhtäkkiä mennä punasiksi..

Liikkeelle lähtö: Mun kaverin 2 kk vauva liikkuu jo senttejä eteenpäin.. :D Kyllä nää niin eri tahtiin kehittyypi.

Maru^:lle hyviä kuntoiluhetkiä!

Ja *Uninen*, kuulostaa aika luksukselta tuo kun mies on hoitanu yösyöttöjä :))

Nyt menen tuonne huristelemaan ompelukoneen kanssa :)
 
Hei teille!

Taas yöllä syötiin ja syötiin yhden pidemmän unipätkän jälkeen.Kahvituttaa
Ja sitten kuuden aikoihin tyttö onnistui pissimään vaipan ohi- siinä sitten froteepyyhettä kuivikkeeksi ja takas unten maille.Unessa
Mahdoton tohottaja tuo ♥♥♥♥♥
Mä olen vielä puolikuntoinen, mutta silti pitäisi jaksaa lähteä tuonne Kirkkonummen taakse käymään mm. biltemassa ja sitten olis kaikki synttärijuhlahankinnat vielä.....

Tsemppiä teille miesten kanssa!

Mutta nyt sain tuon esikoisen lähtemään koulutielle ja pikkuine nukkuu aamupuuron ja -tissin pälle aamuuniaan, joten mä saan hetken lukea koulujuttuja rauhassa-

Moikka
 
Huomenta!

täällä hyvä yö takana, poitsu nukahti klo20.30 ja heräs ekan kerran syömään vasta 5.30 ku miehen puhelin herätti töihin. No sen jälken kitistiin tuttia jatkuvasti kun tipahti mutta ei se haitannut kun oli jo yöllä nukuttu niin hyvin.
Mä oon niin tyytyväinen kun poika nukahtaa todella hyvin yleensä, kun väsy alkaa iskeä niin saa vaan viedä sänkyyn ja jätkä nukahtaa itsekeseen ja päivälläkin vaunuihin nukahtaa samantien kun on ulos päästy.
Vierastaminen: meillä poika vierastaa kaikkia oikeastaan jotka näkee ekan kerran, alkaa heti itkemään jos joku vieras hänelle puhuu. Pienen tutustumisen jälkeen sitten jo hymy irtoaa.

Mammaliina: Toivottavasti ei olisi korvatulehdusta neidillä, inhottavaa jos noin usein tulehdukset uusii. Kuinka nopeasti lapsen korvat putkitetaan, siis monetko tulehdukset ja kuurit pitää ensin käydä läpi?

Purri: Sun hermot on kyllä pitkää sorttia. :) Oliko hyvä leffa?

Kaika: Nam tummaa suklaata.... =) Jaa että teillä on jo niin kova kiire tytöllä eteenpän, siitä se sitten lähtee. emoticon Meillä vasta nostetaan polvia vatsan alle koukkuun.

Uninen: Mua huvitti tua sun sorsa siellä auton puskurissa. emoticon
uskon että sua ei varmaan silloin ole yhtään naurattanu...


Mutta nyt taas pyykkihuoltoa, tiskiä, ruoan laittoa ja ulkoilua joten eiköhän se päivä tässä taas kulu ja pian onkin jo ilta :)
 
Hyvää huomenta!

Täällä on parhaiten nukuttua yö ikinä takana.. Jirko vetäs puol ysin jälkeen illalla kaurapuuron naamariin, nukahti joskus puol kympiltä ja heräs seuraavan kerran vähä yli yheksän aamulla! emoticon

Nuista korvahommista, meillä on niiltä onneks vielä säästytty, mutta itellä oli liimakorva pienenä. Eli tulehusta tulehuksen perään. Sillon myös puhkottiin tosi paljon korvia (nykyään ei vissiin kovin paljoo) ja sen takia mulle tuli joku homma korvaan. Se leikattiin sieltä viikko sitten.. joku kasvaintyyppinen tai jotain. Se oli syöny multa kuuloluita ja ne jouduttiin purkaa ja rakentaa titaanista uudet. Jos tätä tautia ei olis huomattu pari vuotta sitten niin tää olis voinu syödä itteensä eteenpäin esim. kasvohermoon jolloin kasvot olis halvaantunu. :/ Hoitakaa hyvät mammat ne lasten korvat ja välttäkää puhkomista! Tää nyt on taas vaan mun mielipide, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen..

Meillä on pari kertaa käännytty selältä mahalleen. Istumaan pungeretaan koko ajan ja sylissä ei voi kun seisoo ja hyppiä. Eli samat kuviot täälläkin kun suurimmalla osalla..

Vauvakuumetta ei ole näkyvissä, enkä usko että sitä tuleekaan. aamen.

Jos lähtis ottamaan jotain murua rinnan alle. Sitten kauppaan ja sisson luo sairaalaan.
 
Heissan!

Kaika: olikoha tää Nokian 6700 slide? Aika veikee luuri joka tapauksessa, ku en oo vielä ehtiny tottua :D

Meiä neidil oli vissii aika rankkaa eiln..ei oo tänää suostunu olee muualla ku sylissä ja sehä vasta onki mukavaa, ku mul on alaselkä aivan ääääälyttömän kipeä.. Tosin ei kuulemma lihakset oo jumissa, näin ikiviisas veljeni sanoi, ku kävi kylässä ja vähä katteli. Sainpa sit venyttelyohjeet samalla, että niit pitäis yrittä tehdä, jos neiti vaa malttais olla lattialla tai ees sitterissä.. Mut leffa oli mielettömän hyvä :) ja siis kyseessä Disneyn Tähkäpää 3D ja suomeks puhuttuna :)

Kertooko joku mulle kuinka ihmeessä te saatte lapsenne nukkuu pitkät päikkärit????????????????????????? Ku meil nukutaa max. 45min ikä sekunttiakaa enempää :(
 
Moikka mammoille pitkästä aikaa..

Pikasesti on pakko kommentoida Purrille että meillä pikku hiljaa on alettu nukkumaan ilman vaunuttelua sisällä pitempiä päikkäreitä. Elikkäs meillä oli pitkään kanssa että nukuttiin vaan puolen tunnin päikkäreitä, mut pikkuhiljaa kun oppi vauvan "tavoille" niin tänäänkin nukku 2,5h. Optimaalinen nukahtaminen tapahtuu kun on pimeää, no tyynyillä vuori viereen ettei valo pääse ja löysässä kapalossa on kiva olla koira kainalossa ja tutti suussa. (Yleensä naama kiinni peitossa.) Mutta siis näin meillä. äsken kun nukutin sylissä Elmeriä yöunille ni ei ollu ilmeisesti hyvä kun murisi jotain ni vein sänkyyn ja siellä tais 10min hymistä jotain ja nyt nukkuu. Tais televisio ja valot häiritä. Meillä taitaa olla aika helppo nukkuja..

Mutta siis jos meidän kokemusta voi miettiä niin kyllä se siitä pikku hiljaa.. (valot, äänet, äiti vieressä, juuri syönyt, kapalo)

ja mein 5kk pojalla myös punaset posket iltasin
 emoticon hauskoja hymiöjuttuja. Terkkuja kaikille!!

Mulla jäi täällä pyöriminen isänpäivän yönä kun meni selkä.. nousin yöllä syöttämisen jälkeen tuolilta ja tuli noidan nuoli.. sen vuoksi makuultaan imetystä joten netissä ei oo tullu oltuu niin paljoo. Sillon ku syötti istualtaan pysty näpyttelemään samalla ku imetys kesti n. 1h kerrallaan :) ja kun aika menee niin nopeesti, päivät vaan viuhuu ohi!

 
Huomenta taas!
Yritän ryhdistäytyä ja kirjoitella taas useimmin ku mieskin on palannut lomaltaan takaisin töihin niin on taas normi arki rytmi hallussa. :) meillä isännys viettää lomaa näin talvella noin kuukauden ja muuten sitten onkin töissä ympäri vuoden, joskus saattaa ottaa loma päivän niin, että saa pidennetyn viikonlopun. Joten nyt pienistä riidoista huolimatta saatiin nauttia yhdestä olosta ja hänkin näki mitä se arki viikolla meillä täällä kotona on.

Purri: minun mielipiteeni on jotta jotkut lapset vaan eivät tarvitse sitä unta niin paljoa vaan haluavat seurata mitä ympärillä tapahtuu. Mutta meillä molempien lapsien kohdalla on auttanut säännölliset rytmit nukkumisiin, kun joka kerta tehdään samanlailla/samassa järjestyksessä niin nukutaankin paremmin. Heti jos päivä menee erilailla, kuten meillä eilen, niin päikkäreitä nukuttiin pienissä pätkissä ja yö oli todella levoton. Meidän rytmit eivät ole kellon tarkkoja vaan mennään sen mukaan mitä aamulla herätään ja tehdään vaan asiat aina samassa järjestyksessä. Näin meillä, en tiedä auttaako se siihen, että nukkuu päivällä 3unet joista kaksi tunnin pätkää ja yksi 2-4tuntia mutta näin haluan uskoa. Ja menommekin yleensä ajoitamme niin, että rytmit säilyisi.

Jänö: Kiva kuulla susta. Joko selkä on parempi?

 
kirsikka86: eipä tää selkä vielä kunnossa oo eikä tuu olemaan jos en saa itteeni kuntoilemaan. Noidannuoli johtui raskaudesta ku kroppa on löysällä ja huonot asennot imetyksessä. Itteeni saan syyttää...
 
Jänö: No mä toivon, että toi oppis pian nukkuu pidempiä pätkiä.. Ei se oo ulkonakaa nukkunu ku 2 kertaa sen 2h ja muuten 45min :( Onneks ei oo kiukkunen herätessään, mut ois silti kivempaa ku nukkuis.. Nyt oli miehellä 2 vapaa päivääki tossa, ni meni tytön "rytmi" iha sekasin, ku ei miestä kauheesti näyttäny kiinnostavan koska vauva nukkuu.. argh,, mutta se siitä :D Toivon et tyttö vielä oppii..
 
Huomenia!

Miks minä en nää Purrin uusinta viestiä?! Ihan tyhmää...

No enivei...pakko hehkuttaa! Meillä tartuttiin tänään ensimmäistä kertaa varpaisiin! Aiemmin poju on vaippaa vaihtaessa tarttunu itteään polvesta, mutta tänä aamuna ylsi ihan varpaisiin asti!

Tuosta nukkumisesta: Meillä nukutaan välillä pitkään, välillä taas ei meinata nukahtaa millään ja sitten kun nukahdetaan, ei välttämättä nukuta kuin puoli tuntia. Enkä kyllä yhtään osaa sanoa, mikä tuohon vaikuttaa, kun kuitenkin päivät menee melko samalla kaavalla. Nyt on kyllä tällä viikolla ollu hirmuista tappelua ollu tuon nukkumisen kanssa. Välillä ei enää kapalointikaan auta, kun poju vaan itkee ja itkee... emoticon Sitten saa kannella ja hyssytellä. Eilen illallakin jouduin rauhoittelemaan poikaa vaikka kuinka monta kertaa ennen kuin suostui nukahtamaan yöunille. Ei siinä muuten mitään, mutta vois tuo mieskin välillä yrittää rauhoitella poikaa. Kiva kattoo, kun toinen nukkuu (tai leikkii nukkuvaa), kun ite yrittää rauhotella hysteeristä lasta...että semmoinen avautuminen tällä kertaa...pahoitteluni...

Täällä on myös posket punottaa aina sillon tällön ja on kyllä tosi karheen oloset. Oon kans koittanu tehorasvata, josko auttais. Toivotaan, ettei kenelläkään ois allergiaa, ainakaan mitään pahoja!

Jokos Kaika on tervehtymään päin? Kipeenä olo on kyllä rasittavaa, mutta onpahan sitten taas motivaatiota liikkua, kun tervehtyy! Tsemppiä!

Mites Mammaliinan prinsessa? Oliko korvatulehdusta? Paranemisia sinne!

Minua kans nauratti tuo unisen sorsakolari, vaikka ei kyllä paljoa naurattaisi, jos omalle kohtaa osuisi! Toivotaan, ettei enempää auto-ongelmia tule vastaan!

Tervetuloa Maru kesäkuntoketjuun! Ja kyllähän kolmessa kuukaudessa saa paljon aikaiseksi, kun on mitä paras motivaattorikin!

Kirsikalle ja CF:lle onnittelut pitkistä yöunista. Oon ihan semisti kade...

Toivottavasti Jänön selkä paranee ja mahdollisimman nopeasti! Jaksuja sinne!

Jassoo...tais tulla taas melkoinen romaani tästäkin viestistä...mutta eipä se kai pahasti haittaa...

Hyvää torstain jatkoa kaikille! emoticon
 
Takaisin
Top