Helmikuisten höpinät

annana

Puuhakas puhuja
Toukomammat 2018
Helmikuiset 2022
Ei ollut vielä tällaista perushöpinä-ketjua niin ajattelin luoda :) eli täällä voi jutella ihan mistä vaan!
 
Tää ketjuhan oli kiva! Tänne voi päivitellä kuulumisia..
Tänään käytiin lasteni serkun rippijuhlissa. Unohdin koko raskauden ja vetelin onnellisena voileipäkakkua. Empä tajunnu edes ajatella paljonko se sisältsi tuorejuustoa. Onneksi ei kait vielä suurta vahinkoa voinut aiheuttaa.. Hitsi... :meh:
 
siis mäkin kyllä unohdan kokoajan! tulee syötyä vielä ihan ajattelematta, mutta onneksi ruokavalio nyt ylipäätään on sellanen, että kauheesti kiellettyjä ei siitä löydy. paitsi salmiakit... ollut kulhossa jotain vanhoja jämiä ja aina löydän itteni sieltä kunnes tajuan, että eipä niitä voi kiskoa sillai niinkuin normaalisti :rolleyes: täytyy varmaan heittää roskiin kun mies ei salmiakkia syö ja noi vaan kiusaa mua kokoajan :grin
 
siis mäkin kyllä unohdan kokoajan! tulee syötyä vielä ihan ajattelematta, mutta onneksi ruokavalio nyt ylipäätään on sellanen, että kauheesti kiellettyjä ei siitä löydy. paitsi salmiakit... ollut kulhossa jotain vanhoja jämiä ja aina löydän itteni sieltä kunnes tajuan, että eipä niitä voi kiskoa sillai niinkuin normaalisti :rolleyes: täytyy varmaan heittää roskiin kun mies ei salmiakkia syö ja noi vaan kiusaa mua kokoajan :grin

Joo vaikka onneks vielä ollaan niin alussa ettei pitäis vaikuttaa, mutta kyllä kait pikkuhiljaa pitäs rueta muistumaan, jotta osaa pidemmällä sit välttää... :grin
 
joo jep siis pakko alkaa opetella jo nyt niin ei oo sitten myöhemmin niin haastavaa :grin
 
Joo pian ne alkaa taas muistaa ulkoa, kun raskauskin alkaa "oireilla" eri tavalla. Ei niin herkästi unoha, missä tilassa sitä nyt onkaan. :grin
Tuli muuten mieleen... Kuulemma jostaki kaupoista saa sellasta salmiakkia/lakua (en muista tarkalleen mitä), jossa ei olisi sitä ainesosaa, jota ei suositella raskaana oleville.. :)
 
Hei hyvä tämä ketju! :angelic: joo toi ruokavalio on kyllä yksi minkä kanssa unohtaa jatkuvasti! Lakuja täällä kanssa mennyt ihan pari, pakko oli. Mutta onneksi ei kovin radikaaleja muutoksia, aurajuusto uunin kautta ♥️
 
Joo pian ne alkaa taas muistaa ulkoa, kun raskauskin alkaa "oireilla" eri tavalla. Ei niin herkästi unoha, missä tilassa sitä nyt onkaan. :grin
Tuli muuten mieleen... Kuulemma jostaki kaupoista saa sellasta salmiakkia/lakua (en muista tarkalleen mitä), jossa ei olisi sitä ainesosaa, jota ei suositella raskaana oleville.. :)

Niin saa! Täältä ainakin :) On ollut ajatuksissa tilata tuolta :grin

https://namitupa.fi/verkkokauppa/tuote-osasto/namitupa-raskaus-salmiakit-glykyrritsiini-vapaat/
 
Mä olen syönyt salmiakkia, vaikka tiedän että ei saisi :rolleyes:
Mutta vain pieniä määriä. Esikoisen (6v) odotusaikana se ei ollut kieltolistalla.
Hyvä, että tutkimustulokset lisääntyy, mutta onhan se hurjaa miten lyhyessä ajassa noi muuttuu. Esikoisen ja kuopuksen ikäero alle 2 vuotta, ja silti oli paljon eroja :grin
 
Ja eri sairaanhoitopiirien ruokasuosituslistoilla on ns tarkkuuseroja! HUS/Helsinki lista sanoo vaan teestä että mustaa teetä saa juoda x määrän, mutta ei rooibosta tai yrttipohjaisia. Turun listalla oli tarkennettu että vihreä ja valkoinen on myös teekasvista tehtyjä ja saman verran on ok juoda kuin mustaakin.
 
Munkin pitää alkaa painamaan noi kaikki mieleen paremmin. Onneks pääpiirteittäin muistan kyllä mut uusimmat ei ole mielessä
 
Ai vitsit, vetääköhän nuo lakut vertoja tavallisille? Pakko varmaan kanssa ostaa :)

Mulla käytössä Minisun Mama, mutta koen että on ehkä turhan voimakas itselle ja aiheuttaa ainakin tällä hetkellä huonoa oloa. Aiemmin ollut orionin multivita raskaus ja imetys, niin se vähän sopivampi. Välillä oon ottanut myös foolihappoa ja d-vitamiinia purkista erikseen just pahoinvoinnin pelossa.
 
Ai vitsit, vetääköhän nuo lakut vertoja tavallisille? Pakko varmaan kanssa ostaa :)

Mulla käytössä Minisun Mama, mutta koen että on ehkä turhan voimakas itselle ja aiheuttaa ainakin tällä hetkellä huonoa oloa. Aiemmin ollut orionin multivita raskaus ja imetys, niin se vähän sopivampi. Välillä oon ottanut myös foolihappoa ja d-vitamiinia purkista erikseen just pahoinvoinnin pelossa.

Mulla noi kans aiheutti esikoisen aikaa huonoa oloa.

Mä en oo muistanut käydä vielä ostaa.... pitää tämään yrittää mennä
 
Ai vitsit, vetääköhän nuo lakut vertoja tavallisille? Pakko varmaan kanssa ostaa :)

Mulla käytössä Minisun Mama, mutta koen että on ehkä turhan voimakas itselle ja aiheuttaa ainakin tällä hetkellä huonoa oloa. Aiemmin ollut orionin multivita raskaus ja imetys, niin se vähän sopivampi. Välillä oon ottanut myös foolihappoa ja d-vitamiinia purkista erikseen just pahoinvoinnin pelossa.

Mää oon syönyt pari viikkoa satunnaisesti foolihappoa ja D vitamiinia. Viimeksi menin samoilla
 
Takaisin
Top