Heinäkuun mammat 2016

MiaK mulla samanlaisia fiiliksiä välillä ettei oikein sisäistä sitä että vauva tulee pian, mulla laskettu siis 6.7 :) Pari viikkoa sitten vasta ekan kerran aloin oikeasti tajuta että olen menossa synnyttämään lapsen ens kuussa kun oltiin KHK-S tutustumassa! Siellä tuli sellainen olo että "okei näillä käytävillä sitten mennään ja jossain näistä saleista meidän poika syntyy.. :woot:
 
Huomenta!

Mulla pyörii vauvahoito mielessä, miten sitä osaa hoitaa ja mihin kaikki tarvikkeet tulee. On esikoinen tulossa. Nyt järjestellään kämppää, et tänne sopii yks pikkuihminen. En kyl mäkään tajuu et pian on vauva talossa. Ja mietin kans ettei vaan sattuis mitään nyt enää ku on pitkä matka tultu. Kaikki on menny niin hyvin tähän saakka.

Mulla alko ä-loma perjantaina. Kesälomat jää tältä vuodelta pitämättä.

Neuvolassa tällä vkolla todettiin, et vauva on kääntyny istumaan :wideyed:, helvata. Ens vkolla saa tietää, koitetaanko sitä kääntää vai mitä. Mulla on synnytystapa-arvio seuraavalla vkolla, ehkä tekevät sen silloin, jos on tarve. Kohdussa on hyvin tilaa ja poika vaikuttaa sirolta. Sf-mitta oli 31,5. Se on pudonnu yläkäyrältä keskikäyrälle. Mulla on kuukaudessa laskenu paino kilon verran. Närästää niin helvetisti etten pysty syömään iltaisin mitään. Mulla on happosalpaajat käytössä, mut iltasyöminen silti on pitäny jättää pois. Tai siis aina kun muistaa syödä AJOISSA. Tänäänkin heräsin puol viis närästykseen ku eilinen ruokailu meni ysin jälkeen:hungover:. Enkä tietty saa unta enää.

Tänään rv 35+1. Syön pizzaa ja juon kaffetta :happy:.
 
Täällä kans pikkukaveri kääntynyt istuskelemaan ja nyt odotan aikaa äitipolille. Olis nyt saanut kyl olla jo raivotarjonnassa. Mut jospa hän vielä kääntyisi. Täälläkin nyt rv 35+1 ja äippäloma alkoi ma. Tosin oon ollut jo kuukauden saikulla ennakoivien supistelujen vuoksi. Vähän alkanut jännittää synnytys ja nyt vielä enemmän, kun kaveri perätilassa. Meillä kyl ennestään 6v. kaksoset ja silloin B- vauva tuli peppu edellä maailmaan. Mut hän oli melko pieni 2150g ja a- vauva raivasi tien valmiiksi. No saa nähdä, kun menee käymään siellä äitipolilla, et mitä tekevät.. Toivottavasti pyörähtäisi sitä ennen raivotarjontaan.
Tsemppiä kaikille loppu raskauteen .
 
Huomenta! Viikot vähenee! onneks! Kumartelu alkaa jo oleen perseestä. Autoon pääsee vielä ja pystyy ajaa, mut henkeen se ottaa.

Eilen oli synnytystapa-arvio. Piti myös olla kääntöyritys, mut vauva olikin kääntyny itekseen pää alaspäin takas. En huomannu kysyy, onks sillä tilaa siellä viel pyörähdellä edestakas. Kaikki oli siis ok ja neljän vkon päästä kontrollikäynti. Jos ei oo syntyny ni sitte tsekataan vauvan tila ja mun mielentila ja voin viel vaatia sektiotakin jos oikeen vituttaa. Mä pelkään sitä käynnistystä, kun mun ikäryhmässä ne tuppaa päättyy kiirreellisen sektioon joka tapauksessa. Ja kaikista synnytyksistä muutenkin 24% mun ikäryhmässä päättyy kiireelliseen sektioon :eek:. Mut mulla on nyt kaikki niin hienosti, upeesti ja mahtavasti et tietenkin ja toki synnytys tulee menemään kaikkien käsikirjojen mukaan hienosti, kauniisti, upeesti jne. :yuck:

Sairaalakassi pitäis ny pakata. Mut tällä vkolla ei oo kiinnostanu mikään. En tie miten tää aika kuluu täs kuitenkin. Päivistä oon sekaisin. Joka päivä on kyl kalenteterissa jotain toimintaa.

Onks joku muuten käyny vyöhyketerapiassa tai aikooko käydä? Se voi edistää synnytyksen käynnistymistä, olen kuullut.
 
Sirpa40, mä oon käynyt kerran vyöhyketerapiassa ja tykkäsin kyllä. Ainakin nesteet lähti liikkeelle hyvin. Meen vielä 2vkoa ennen laskettua uudelleen ja sillon tarkotus vähän houkutella vauvaa syntymään. :)
 
Olin kans esikoisen aikana loppuvaihees vyöhyketerapias. Synnytys ei kerrasta lähtenyt mutta turvotus muistakseni kans hellitti.
Olin eilen ylimääräises ultras mutta nyt oli raivotarjonnas. Toivottavasti nyt pysyiski sitte. Kovasti vaan vielä kuulemma tilaa että saas nähdä ..

Lomat alkas eilen ja tää päivä menny ihmetelles..liikkeet on kovasti koventuneet että kyllä siellä massaa kasvatetaan..

Huonetta ja tavaroita pitäs kans alkaa vähä laittaa oikeille paikoilleen..pikkuhiljaa. Aikaa vielä on.
 
Hep!täällä perätila vauva
Onko sulla kokeiltu kääntää? Onko sulla edessä sektio vai? Mulla neuvola lääkärissä tänään ei saanut selvyyttä onko pt vai rt. Mut veikkas pt, sydänäänetkin tuntu niin korkealta. . Ens viikolla sit äippäpolille kattoon miten päin se on. Kovasti se jo mietityttää, vaikka vielä ei olla aivan varma onko perätilassa ☺
 
Tiistaina selviää ku mennään Ouluun et mitä tehään.. Tosi sekavat ajatukset perätilasta, en tiiä mitä ajattelis
 
Pähkinäinen, sama tilanne ja ajatukset. Täältä heinäkuisista löytyy myös oma ketju perätilasta, jos haluat lukea muiden ajatuksia ja fiiliksiä.
 
Emppaa kokeiltiin kääntää,muttei hievahtanutkaan..Tehtiin päätös sektiosta.Tuolla tosiaan oma ketjunsa aiheesta,siellä selvitetty tarkemmin :)
 
Heippa! Onkos heinäkuun vauvoja jo syntynyt paljon? Itselläni laskettu aika on siis 26.7, mutta olisin jo valmis luopumaan tästä mahasta pian. Tämä viimeinen odotusaika tuntuu kovin pitkältä vaikka olenkin ollut reissussa lähes koko ajan, mutta nyt kun viimein tulin kotiin en malttaisi millään enää odottaa pienokaisen tuloa. Onko muilla samoja fiiliksiä?
 
MiaK , samat fiilikset! Tuolla "synnytystä ennakoivat oireet"-ketjussa ollaan kuumotettu monien kanssa syntymää. Mulla laskettu aika 17.7.
Mutta eihän se nyt silloin synny, huoh. Itse lasken, että viimeistään 31.7. on syntynyt, kun silloin 42+0 eikä täällä anneta sen mennä sen yli. :rolleyes:
 
Täällä Eiliset poppaskonstit tainnu taas jotai saada aikaan. Vaavi liikkuu hyvin masussa. Kohdun suu kipeämpi, alavatsa kipeämpi. Menkkamaisia tuntemuksia oli aamulla ja mietin jo että Supistaako... eli konstit oli siis rintapumppu ja imetystee... pisara maitoa tuli päähän. Mutta ei sen enempää... nyt on nännit aikasta herkät...
 
Enpä ole tiennytkään että täältä löytyy tuollainen synnyttäneiden lista. Mistäs pääsen sitä katsomaan? Itse elän täällä jännittäviä aikoja, sillä aamulla meni lapsivedet ja kävin pyörähtämässä sairaalassa mutta tulin kotiin odottelemaan josko se synnytys käynnistyisi. Jos ei ala käynnistymään niin huomenna aamulla käynnistetään. Toivon ettei tarvitsisi käynnistykseen asti odotella. Itselläni laskettu aika on vasta 26.7 eli hieman etukäteen ollaan tulossa :)
 
Takaisin
Top