Heinäkuun heilumiset

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Nyt on jo heinäkuu :) Ja täs kuussa ekat elovauvat täyttää jo 2-vuotta. On se aika vaan menny niin nopeesti.

Ootteko jo muuten miettiny synttärijuhlia tai mitä aiotte antaa lahjaksi? Mä tilasinTyynelle sellasen ihanan "matkalaukun", jossa on pieni nalle-vauva ja sille kankainen vaippa, tuttipullo ja jotain muita juttuja. Juhlat meinattii pitää jo ennen varsinaisia synttäreitä elokuun puolivälissä, ja ne on sit yhteisjuhlat molemmille tytöille. Oisin halunnu ne jo elokuun ekalle viikonlopulle, mut silloin Tyynen kummit ei ois päässy tulemaa. Esikkohan täyttää tän kuun lopussa 5-vuotta. Molempien omina synttäripäivinä juhlitaan sitten ihan oman perheen kesken.
 
Mä en ole vielä miettinyt yhtään mitä antaisin pojallemme synttärilahjaksi.. Ehkäpä jotain leluja ja käytännöllistä tavaraa? Teemana pojan synttäreillä on Angry Birds, se on ainakin varmaa :) No mutta onhan tässä aikaa miettiä elokuun loppuun asti niin en vielä panikoi :D
 
Mä en oo miettiny mitää teemaa. Mut aattelin tehä kerrankin perinteisen mansikka-kermakakun. Tekee siis mieli mansikkakakkua :grin Meil on kerran ollu keltanen Angry Birrds-kakku ja se oli tosi hieno. Yhtää en muista mitä oli täytteenä. Mut tehtii siitä sellai puolipallon muotonen, ja marsipaanista tehtii pinta keltaseks, lisäks tais olla valkosta sokerimassaa mahan alusena ja silmien valkuaisina, nokka sojotti kohti kattoa, keltaseta marsipaanista sekin. Mustat osat oli lakunauhasta ja punaset osat elintarviketussilla :)
 
Mä olen ostanut meidän tytölle pari pehmolelua lahjaksi, kirjan ja palapelin. Lisäksi ajattelin tilata br-leluista muutamia kylpyleluja, heillä on hauska uusi sarja! Sitten ajattelin pyytää isovanhemmilta vähän sponsorointi apua niin ostetaan tytölle uusi sänky :)

Vähän ajattelin pitää pienimuotoisemmat juhlat tänä vuonna tytölle koska meillä on vauvan ristiäiset 2 viikkoa ennen. Kutsutaan kuitenkin kummit ja osa sukulaisista. Mä olen aina ollut vähän huono opettelemaan leipomista mutta nyt näiden pikku neitien myötä tämänkin mamman on ollut pakko ryhdistäytyä! Kinuskikissan ohjeiden myötä on ihan hyviä ja kivan näköisiä kakkuja tullut leivottua muutamia :) ja kyllä kun kesä on, joku mansikkakakku pitää pyöräyttää!
 
Kinuskikissa on munki aarreaitta :) Niin hyviä ja suht helppojaki ohjeita löytyy.
 
Oi synttärit, oi synttärit. Saa taas herkutella :) ja tehdä herkkuja. En ole vielä ehtinyt miettiäkään koko asiaa. Mutta tuntuu aina siltä ettei aika riitä kaikkeen niinkuin ennen. Ihan mieletön puserrus, että ehtii tehdä kaiken ja tarjottavat isoille ja pienille. Laitatteko lapsille tarjolle jotain erityistä? Hedelmiä, naksuja, keksejä.. pohdintaa.
 
Nyt se mun mansikkakermakakku on muuttanu muotoaan. Löysin jostai lehestä täyteohjeen, jota pakko testata: mansikka-kermakaramelli-täyte. Ja siihen kakun päälle saatanki tehä My Little Pony:sta Rainbow Dashin :) Saas nähä tuleeko liian kunnianhimonen tavote.

Tyyne on ollu tän viikon ilman vaippaa paitsi päikkäreillä ja yöunilla ja ulkona :) Lauantaina kokeiltii ekan kerran olla ilman, ja yllättävän hyvin on menny. Eilen ja maanantaina tuli vaan yhen kerran pissat housuu, mut tänää tullu parit pienet lirut housuihin ja loput pottaa.
 
Tänään oli ylimääränen ultra ja istukka on hyvin noussu eli ei oo eessä. Kaikki muutenkin hyvin, touhukas kaveri. Vaan tää napero onki sellanen veijari, :love017 et tykkää istua masussa eli perätilassa on.. 4viikkoa aikaa itekseen kääntyä, mutta hyvin mahtuu vielä kuulemma kääntymään. Näinköhän sitä joutuu harkitsee synnytystä naperon ollessa perätilassa :eek: iik!

Niin ja meijän elotaapero täyttää huomenna 2v :love017 Tosin juhlia vietetään myöhemmin, kunhan saahaan muutto hoijettua alta pois :)
 
Muokattu viimeksi:
Meille syntyi tosiaan toinen poika tasan laskettuna aikana. Noin neljä tuntia kesti synnytys kokonaisuudessaan ja palkintona 3885g ja 50cm hyväkuntoinen potra poika. Vielä ollaan osastolla ja kotiin on kova ikävä. :Heartred
 
Mites teillä orvokki sujuu? :) Täällä mennään rv35+6 ja vauva edelleen perätilassa.. alkaa pikkuhiljaa synnytys jännittää..
 
Ompas jännää Kiips! Mun esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla juuri perätilan vuoksi :) Oletko itse jo miettinyt vaihtoehtoja jos vauva ei käänny? Tsemppiä ja jaksamisia sulle loppumetreille!

Meillä on mennyt tosi hienosti vauvan kanssa. Hän nukkuu hyvin ja on muutenkin rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. eli siis aivan ihanteellinen kolmanneksi lapseksi :) Tänään hänellä oli 2 kk neuvola ja sai rota-rokotteen. Painoa jo melkein 6 kiloa, eli hyvin kasvaa tissimaidon voimin!

Muutenkin meillä on tapahtunut. Esikoinen aloitti puolipäiväisenä päiväkodissa ja keskimmäinen ulkoleikkikoulun. Hienosti on mennyt, keskimmäinen aina vähän itkeskelee mun perään, mutta reipastuu kuulemma heti kun itse häivyn kuvioista :) Niin ja juhlitaan hänen 2-vuotis synttäreitään sunnuntaina. Onnea muillekin synttärisankareille!!!

Mun mies on muuten para-aikaa steriloitavana, eli meidän lapsiluku on nyt sitten tässä......


Mitä kuuluu Bettien odotukseen, Suviin vauvalle ja Simbun töiden aloittamiseen? :)
 
No mul on maanantaina rakenneultra ja se jännittää ihan älyttömän paljon; enemmän ku edellisis raskauksissa. Liitoskivut on välistä ihan kammottavia ja supistelee tosi herkästi. Tarkotus tänää soittaa neuvolaa, jos vaik sais josku lääkärilleki ajan näitten takia. Aina ei pysty olemaa varma onko kipeitä vai ei, ku ovat niin napakoita. Masu on jo varsin iso. Ja painoa tullu varmasti liikaa, ku ei sais tulla oikee yhtää :sad001 Tänää muuten jo 19+6 :)

Meilhää piti molempien tyttöjen alunperin alottaa nyt päiväkodissa, mut peruttii Tyynen paikka, ku oisin muuten jääny ilman mitää tuloja muutamaks kuukaudeks ennen äippälomaa, toi kotihoidon tuki ei oo mikää iso, mut se reilu 400 (perus+"köyhän miehen lisä")mitä siitä jää kätee on parempi kuin se että olis ilman sitä rahaa. Joten esikko alotti tänää ite päiväkodin, kesäkkuussa oli vielä pph:lla ja sit oliki pitkä kesäloma välissä.

Nyt pitäs nää kaks päivää olla tehokas ja järkkäillä tyttöjen synttäreitä. Pidetää ne lauantaina, tosin osa tulee sunnuntaina. Eli vaikka taas yritettii yhelle päivälle saada kaikki, ni ei näköjää onnistunu. Mut ehkä nää päivät touhuineen nopeuttaa ajan kulumista maanantaihin.
 
Nyt on käyty rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja miehen elkeet on jo nähtävissä: jalat levällään esitteli meille kikkeliä :grin Poika siis tulossa, ei voi erehtyä :) Painoarvio nyt 322g ja vastas kokoa 19+6 ja nyt siis 20+3. Ei muutettu laskettua aikaa eikä viikkojakaan :)
 
Takaisin
Top