Heinäkuun höpinät

Jotenkin ei kuulosta keskenmenolta. Toivotaan parasta!

Paha olo teki comebackin joten ehkä tyyppi roikkuu mukana vielä :happy: mut silti noi vuodot ärsyttää ja ihmetyttää. Varsinkin kun se lääkärin toiminta ei varsinaisesti kovin suurta luottamusta herättäny....
 
Äääh tänään(kin) taas ihan turha päivä, kestokooma päällä ja mitään järkevää en saa aikaiseksi. Pari päivää nyt ollut tälläistä, että päivät menee ihan hukkaan kun oon ihan zombi. Ja vaikka tuo siunattu taapero nukkuu jopa 3,5 tunnin päikkärit niin en saa muuta tehtyä kuin syötyä jäätelöä ja katsottua jotain scheisseä telkkarista :shifty: Ei oo kovin "hyvä ja aktiivinen äiti" - olo tällä hetkellä...
 
Äääh tänään(kin) taas ihan turha päivä, kestokooma päällä ja mitään järkevää en saa aikaiseksi. Pari päivää nyt ollut tälläistä, että päivät menee ihan hukkaan kun oon ihan zombi. Ja vaikka tuo siunattu taapero nukkuu jopa 3,5 tunnin päikkärit niin en saa muuta tehtyä kuin syötyä jäätelöä ja katsottua jotain scheisseä telkkarista :shifty: Ei oo kovin "hyvä ja aktiivinen äiti" - olo tällä hetkellä...
Sama täällä, mulla tosin ei oo vielä lapsia pyörimässä jaloissa. En saa mitään aikaiseksi, makaan vaan sohvalla ja pidättelen oksennusta. Ajattelin yrittää lähteä apteekkiin hakemaan pahoinvointirannekkeita, josko niillä olo olis edes siedettävä.
 
Ottaako muilla helteet tavallista enemmän voimille? Taisin saada tänään lievän lämpöhalvauksen, kun en tajunnut juoda (ja syödä suolaista!) tarpeeksi.
 
Nämä helteet on kyllä ihan perseestä! Muutenkin yököttää ja väsyttää, mutta kyllä tämä ilma saa kaiken tuntuun kahta kauheemmalta [emoji30]
 
Mulla kans ottaa nää helteet koville, en muutenkaan tykkää kovin lämpimästä (ellen voi samalla lillua vähintään 20 asteisessa vedessä) . Koko ajan semmonen pieni päänsärky ja silmiä alkaa särkeä heti kun menee ulos jos ei oo aurinkolaseja. Ja ei oikein tee mieli syödä muutakuin jäätelöä :p
 
Helteet ottaa pahasti voimille.. auringossa ei pysty olee hetkeäkään tai meinaa tajua lähteä ja sydän alkaa hakata ja hengästyttää ja pahoinvointi lisääntyy heti.. Normaalisti kestän kuumuutta hyvin, ulkomaillakin.
 
Meillä piti lähteä mökille tänään mutta esikoinen sairastui.. Taas nielutulehdus joka on jo viides viiden kuukauden sisällä.. Nielurisat tullaan todennäköisesti leikkaamaan. Toivottavasti sen saa hoidettua ennen ku tää sisarus syntyy. Korvienputkitusta ootettiin puoli vuotta lähetteestä. Eilen oli jopa 40,5 astetta kuumetta. Nää sairastelut sattuu aina silloin kun olisi suunnitelmia ja mulla töistä vapaata. Ärsyttää!
 
Vieläkö nukutte vatsallanne?

Mulla helpottaa vatsallaan nukkuminen vähän huonoon oloon ja kun pyörii sängyssä niin uni tulee parhaiten vatsallaan.. mutta mietin vaan kuinka kauan tässä enää viitsii vatsallaan maata..

En muista parhaalla tahdollanikaan missä vaiheessa lakkasin nukkumasta vatsallani edellisissä raskauksissa.. Tai oikeastaan siinä ensimmäisessä, sen jälkeenhän olin 8v. vuorotellen raskaana tai vauva nukkui rinnalla yöt.. Moni ihmetteleekin miksi halutaan taas vauva kun nämä neljä olis just kasvanut järjelliseen ikään :happy3
 
Vieläkö nukutte vatsallanne?

Mulla helpottaa vatsallaan nukkuminen vähän huonoon oloon ja kun pyörii sängyssä niin uni tulee parhaiten vatsallaan.. mutta mietin vaan kuinka kauan tässä enää viitsii vatsallaan maata..

En muista parhaalla tahdollanikaan missä vaiheessa lakkasin nukkumasta vatsallani edellisissä raskauksissa.. Tai oikeastaan siinä ensimmäisessä, sen jälkeenhän olin 8v. vuorotellen raskaana tai vauva nukkui rinnalla yöt.. Moni ihmetteleekin miksi halutaan taas vauva kun nämä neljä olis just kasvanut järjelliseen ikään :happy3
Yöllä en oo enää viihtynyt vatsallaan mutta päivisin saatan sohvalla köllötellä hetken mahallaan. Luotan että se tuntuu kyllä epämukavalta jos on haitaksi. Tänään rv8+5.
 
Viime yönä näin unta vauvasta, että se oli jo syntynyt, poika, ihana uni oli.. ❤️Hauskaa unessa oli se kun mies on sanonut että vauvalle ei sitten aleta ostelemaan mitään kuin vasta loppuraskaudesta, niin unessa en löytänyt vauvalle mitään vaihtovaatetta ja sanoin miehelle että olis pitänyt ostaa ajoissa, nyt ei ehditty ostamaan ollenkaan. Mies sitten koitti etsiä että eikö meillä olis mitään isommilta lapsilta jääneitä :wink

Meidän yksi lapsista on kyllä syntynyt 5 vko:a etuajassa, mutta onneksi oli kaikki jo valmiina! :woot:
 
Päivystysreissu tuli itelle. Aamulla oli alaselkä kipee, hyvä et saatto kävellä. Se jo huoletti mut se helpotti sit päivällä. Illalla alko kuitenki alavattalla aivan hirveet kivut jotka voimistu vaan panadolista huolimatta. Heijastuvat myös selkään. Täällä nyt päivystyksessä ootella et mikä on, tulehustahan ne veikkaa. Vaikka ei mulla kyllä pissamisessa oo mittää ongelmaa ainakaa ollu ja sitä yleensä on jos mulla on vti. Pelottaa tottakai et joku alkava keskenmeno vaikkei vielä vuoda mut ei ne täällä ultraa ellei ihan pakko oo ts jos ei tulehus selviä
 
Hilulle tsemppiä. Vti voi olla raskaana ollessa kyllä oireetonkin. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin :)
 
Tulikin tosta vti:stä mieleen etten oo vieläkään muistanut viedä sitä virtsanäytettä labraan! :wideyed: Pitääpä etsiä purkki ja putket ja viedä tällä viikolla jos käyn siellä avoneuvolassa samalla.
 
Voi jestas nää helteet, mä sulan! :dead: Muuten saisin nukuttuakin oikein hyvin jos en heräis hiestä märkänä pari kertaa yössä ja sitten viimestään kuudelta aamulla pitää mennä parvekkeelle vilvoittelemaan. Eihän nää helteet varmaan kauaa kestä, että pitäis nyt kai "nauttia" kun on lämmintä :confused:
 
Minä sain jo radi diagnoosin.. olivat kovin huolissaan koska paastot on koholla ja äitipolille seurantaan.. ruokavaliolla ei vaikutusta pahemmin ole.
 
Mä kävin tänään labrassa, se työntekijä kysy et oonio varannu sokerirasituksen ja kerto et edelleen meil on vadelmalitkua juotavana siinä. Onneks se ei ollu kovin paha silloi viimekskään.
 
Mulla selvisi just labroissa, että olikin vti. Ei oireillut juuri mitenkään, tai ne pienet oireet laitoin ihan vaan raskauden piikkiin. Nyt sitte ab-kuuri menossa.
 
Takaisin
Top