Heinäkuun höpinät

Katkeamaton yöuni tekee kyllä ihmeitä. Melkee joka yö herään vessaan. (Täällä mökillä ku pitää lähtee ulos huussiin niin siinä vähä herää kans.) Muutamana yönä ku ei oo tarvinnu on päivä ollu iha eri:)
 
Heiloo, noi mökkiyöt stressaa mua aina just ku ei jaksaisi huussiin lähteä mut pakko sitten jossain vaiheessa kummiskin. Ei uni tuu uudestaan kovan hädän kanssa. Ja siis vaikkei se oiskaan kova hätä ensin niin se tulee kun yrittää väkisin ohittaa sen :D
 
Kettutyttö, joo se on aika stressaavaa, vaikka kuin yrittää olla juomatta illalla ja käyä just nukkumaan mennessä vessassa. :D mutta muute tää mökkeily on niin rentouttavaa.
 
Kettutyttö, joo se on aika stressaavaa, vaikka kuin yrittää olla juomatta illalla ja käyä just nukkumaan mennessä vessassa. :D mutta muute tää mökkeily on niin rentouttavaa.

Joo muuten niin ihanaa :) Mäkin juon iltaisin vähän just ton takii. Ei se auta ja luulen et ihan siksi kun mä stressaan tuleeko hätä. Tottakai se tunne tulee kun sitä stressaa.
 
En oo vielä salaisella puolella, puuttuu viestejä ,enkä tiedä tulenko. Odotan sitä facebookin avautumista. En millään kerkee tänne paljon kirjotteleen, kun menee aikaa tähän muuhun elämiseen niin paljon.
 
Tänään onkin ollut hyvä päivä :joyful: Nukuin hyvin, ei pahoinvointia eikä muita raskausoireita ja oon saanu ihan ennätyspaljon aikaiseksi tänään! Tein heti aamulla kalakeiton lounaaksi, sitten leikkipuistoon, kaupan ja apteekin kautta kotiin. Ja kun tuo taapero veteli messevät 3,5 tunnin päikkärit ( :eek:) niin sain tehtyä koulujuttuja ja hoidettua pari tärkeää rästijuttua, ja katoin jotain hömppää telkusta :grin Sit väsäsin kohtuu monimutkaisen päivällisen ja tein vielä vohveleitakin. :p
 
Panda-da kuulostaa tehokkaalle päivälle :) Kiva kun sait tehdyksi, tuntuu että sulle tuli touhuilusta hyvämieli.
 
Sain siskolta lainaan doblerin, sen ohjeen mukaan sillä voi kuulla sydänääniä viikosta 14 lähtien. Siskoni oli kuitenkin kuullut oman lapsensa kohdalla jo viikolla 10, joten pakkohan sitä oli tänään testata. En itse kyllä vielä saanut kuulumaan kuin omat sydänääneni, sen verran rauhallinen tahti ettei se voinut olla vauvan sydän onko muilla kokemuksia aikaisemmista kerroista, mistä kohtaa äänet löytyi ja kuinka aikaisin?
 
Hei te keillä on aiemmissa raskauksissa ollu radi, niin ootteko nyt alussa jo mittaillu verensokereita? Onko olleet normaalit vai? Minulla aamupaastot huitelee 5.8 ja 6.1 väliä. Liian korkeet siis on ja ekaan sokerirasitukseenkin on aikaa vielä. Mitä minä teen?
 
Mulla on mittari ja mittasin nyt muutamana aamuna paastoarvot, oli jotain 6.1 ja 6.7 väliltä :hungover: Ja mulla on lisäksi toi lääkitys jonka pitäisi tasata niitä.. Mutta luulen että menee pari kuukautta ennenkuin se alkaa kunnolla vaikuttaa.

Blackwood, mulle sanottiin ensimmäisen radin aikaan, että vielä tässä vaiheessa raskautta ei korkeista arvoista ole mitään haittaa, varsinkaan vauvalle. Ennen sokerirasitusta ei tartte niistä huolehtia, mutta jos paastoarvot on ongelma niin voit toki kokeilla, että miten iltasyöminen vaikuttaa niihin. Jos pidät max 10 h mittaisen paaston yöllä, ja tankkaat illalla pitkävaikutteisia hiilareita ja proteiinia, niin se voi vaikuttaa niihin aamun paastoarvoihin alentavasti (jos kyseessä on ns. aamunkoittoilmiö).
 
Joo siis juuri tota olen kokeillut eikä siitä ole apua ollut.
Soittelin terkalle ja sano, että pitäis nyt sitten käydä siellä sokerirasituksessa jo nyt.. Sano myös tuon, että näin alussa ei vauvalle ole haittaa. Ja varmasti tää oksentelu sotkee sokereita myös ja uskoo niiden tasaantuvan tässä kunhan pahoinvointiki helpottaa. Mutta mainitsi myös, että jos näin alussa alkaa aamupaastot olla tota luokkaa, niin äitipolin asiakkaaks laittaavat seurannan.
 
Eilen illalla alko menkkamaiset kivut ja alaselän polte. Ja vuoto tietty mutta vuotaa vaan sillai nihkeesti. Että meniköhän kesken vai ei. Ärsyttävää kun ei tiiä enkä tiiä mihkä soittais vai soittaisko? Ja onko enää mitää mahista että oliskin jotain elävää mahassa. Masentavaa.
 
Eilen illalla alko menkkamaiset kivut ja alaselän polte. Ja vuoto tietty mutta vuotaa vaan sillai nihkeesti. Että meniköhän kesken vai ei. Ärsyttävää kun ei tiiä enkä tiiä mihkä soittais vai soittaisko? Ja onko enää mitää mahista että oliskin jotain elävää mahassa. Masentavaa.
Soita neuvolaan ihan ensin, vaadi päästä ultraan tai verikokeisiin!
 
Sain siskolta lainaan doblerin, sen ohjeen mukaan sillä voi kuulla sydänääniä viikosta 14 lähtien. Siskoni oli kuitenkin kuullut oman lapsensa kohdalla jo viikolla 10, joten pakkohan sitä oli tänään testata. En itse kyllä vielä saanut kuulumaan kuin omat sydänääneni, sen verran rauhallinen tahti ettei se voinut olla vauvan sydän onko muilla kokemuksia aikaisemmista kerroista, mistä kohtaa äänet löytyi ja kuinka aikaisin?
Miulla on myös siskolta saatu doppleri :D En ole ite saanut mitään kuuluviin, tänään 8+6. Sisko oli jo tässä vaiheessa saanut. Mutta en ole vielä huolestunut, jos ei parin viikon päästä kuulu niin sitten saatan olla.
 
Lara88, vaadi lisää tutkimuksia. Epätietoisuudessa olo on ihan hirveää. Mä kävin eilen neuvolalääkärillä ihan muista syistä mut mainitsin sit samalla monta päivää jatkuneesta tiputtelusta et ois kiva tietää mistä johtuu. Neuvolalääkärinä oli tosi kujalla oleva nuori poika, joka itsekin myönsi ettei oikein tiedä mistään mitään. Sanoin sit et no tällä kertaa en tyydy vastaukseen ”en tiiä” niin lupasi konsultoida ja soittikin sit perään et laitto lähetteen labroihin ja äitiysultraan. Sitähän en sit tiiä et kauanko kestää päästä sinne ultraan mut mut... ainakin napakalla vaatimisella sai asiaa eteenpäin. Nt-ultraan on vielä nelisen viikkoa, katsotaan pääseekö lähetteellä ennen sitä.
 
Lara88, vaadi lisää tutkimuksia. Epätietoisuudessa olo on ihan hirveää. Mä kävin eilen neuvolalääkärillä ihan muista syistä mut mainitsin sit samalla monta päivää jatkuneesta tiputtelusta et ois kiva tietää mistä johtuu. Neuvolalääkärinä oli tosi kujalla oleva nuori poika, joka itsekin myönsi ettei oikein tiedä mistään mitään. Sanoin sit et no tällä kertaa en tyydy vastaukseen ”en tiiä” niin lupasi konsultoida ja soittikin sit perään et laitto lähetteen labroihin ja äitiysultraan. Sitähän en sit tiiä et kauanko kestää päästä sinne ultraan mut mut... ainakin napakalla vaatimisella sai asiaa eteenpäin. Nt-ultraan on vielä nelisen viikkoa, katsotaan pääseekö lähetteellä ennen sitä.

Onko sulla tullu sitä vuotoa siteeseen asti ja onko menkkamaisia kipuja? Mulla on ja sillä epäilenkin että kesken on menny. Sain huomiselle lääkäri neuvolaan ja ultraan ajan niin näkee ehkä sitten menikö kesken.
 
Onko sulla tullu sitä vuotoa siteeseen asti ja onko menkkamaisia kipuja? Mulla on ja sillä epäilenkin että kesken on menny. Sain huomiselle lääkäri neuvolaan ja ultraan ajan niin näkee ehkä sitten menikö kesken.

Ei oo tullu ku pyyhkiessä ja noista kivuista on vaikee sanoo mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Mulla tiputtelee muutenkin paljon niin en sit tiiä mikä johtuu mistä mutta onneksi tutkitaan. Ja kipuja ollu joitakin kertoja niin et hetkellisesti viiltää tai pistää tosi paljon mut menee nopee ohi. Viime viikolla oli yksi päivä ettei kärsinyt oikein kävellä kun koko ajan jomotteli mutta onneksi jäi siihen yhteen päivään. Pelkään kaikkea mahdollista tällä hetkellä mutta yritän aatella niin että todennäköisyydet on jo tässä kohtaa meidän puolella ja raskaana oon niin kauan kunnes toisin todistetaan :) toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia! Mun tarttee huomenna soitella sinne ultraan että koskahan mahdollisesti pääsis...
 
Tsemppiä teille jota vaivaa epämääräiset vuodot ja epätietoisuus! Toivottavasti saisitte hyviä uutisia!

Ja Panda-da, tuo on niin totta että kunnon yöunet tekee ihmeitä, täällä sama! Nukuin kunnon yöunet vaan pienillä herätyksillä ja pitkään aamulla eikä oo ollu juurikaan pahoinvointia tänään, ainoastaan pientä etomista.
 
Ei oo tullu ku pyyhkiessä ja noista kivuista on vaikee sanoo mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Mulla tiputtelee muutenkin paljon niin en sit tiiä mikä johtuu mistä mutta onneksi tutkitaan. Ja kipuja ollu joitakin kertoja niin et hetkellisesti viiltää tai pistää tosi paljon mut menee nopee ohi. Viime viikolla oli yksi päivä ettei kärsinyt oikein kävellä kun koko ajan jomotteli mutta onneksi jäi siihen yhteen päivään. Pelkään kaikkea mahdollista tällä hetkellä mutta yritän aatella niin että todennäköisyydet on jo tässä kohtaa meidän puolella ja raskaana oon niin kauan kunnes toisin todistetaan :) toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia! Mun tarttee huomenna soitella sinne ultraan että koskahan mahdollisesti pääsis...

Jotenkin ei kuulosta keskenmenolta. Toivotaan parasta!
 
Takaisin
Top