Heinäkuun höpinät

Hepsuli, mä laihdutin noi kilot pois kevät 2013-kesä 2014 ja lopetin pillerien syömisen toukokuussa 2014. Yritettiin siitä asti enemmän tai oikeastaan vähemmän vauvaa kun oli raskas viimekesä henkisesti meidän perheellä. Mutta sit tosiaan helmikuussa plussailtiin. Kyl mä uskon et olis ollu vaikeempaa jos ei olis laihduttanut..Painoin kuitenkin ennen laihutusta semmoset 106kiloa ja rapiat..... ja viimekesänä painoa oli 73kiloa, josta se taas nousi kesän jälkeen semmoseen 82kiloon (tunnesyöppö!!) ja sitten plussattiinkin jo..Taas se vaaka hätyyttelee satasen rajapyykkiä (ellei oo jo yli!!!), mutta mä en jaksa siitä stressata niin kauan kun ei itseä ahdista.

Kävin läpi silloin FitFarmin superdieetin, Superdieetti plussan ja nyt keväällä aloitin Liteä, mikä jäi sitten kesken ja annoin itelleni luvan syödä "vapaasti". On mulla ne ohjeet tallessa, että aion kyllä palata niihin sitten kun vauva on syntynyt. Lisäksi olin aktiivinen salillakävijä reilu pari vuotta mutta keväällä sekin taas jäi kun tuli "pullamössö"-olo takasin ja oli niin helppoa jäädä sohvalle milloin milläkin tekosyyllä (väsymys, ainainen pissahätä, kipu selässä ymsyms). Eiköhän tänne sitten perusteta kuntoklubi synnytyksen jälkeen? :grin

Pesänrakennusvietti puhkes täälläkin tällä viikolla kun saatiin remontti suurelta osin valmiiksi ja tänään käytiin Ikeassa sitten ukon kanssa "vähän" shoppailemassa.. Ostettiin pari lipastoa ja hoitopöytä ja muita vauvahärpäkkeitä :angelic: Eilen saatiin lahjoituksena monta kassillista vauvanvaatteita ja leluja sukulaisilta ja pitihän niille käydä ostamassa säilytyskaapit... :joyful: Vielä pitäis tässä kesälomalla saada makuuhuone riisuttua tapeteista ja maalattua ne seinät niin sitten olis tää kämppä valmis mun puolesta! Ikkunoita en oo pessy sitten viimesyksyn kun tuota remppapölyä tuli niin hitosti. Eikä oo oikein ollu edes aikaa semmoselle! Kuitenkin tästä talosta löytyy 15ikkunaa joissa on jokasessa neljä pestävää pintaa..NOU THÄNKS! Enkä saanu semmosta kärcheriä vaikka kauniisti koitin hymyillä :sad001 Ehkä ne sit jouluks tulee pestyä... :smiley-chores020

Kysymys muuten lapsellisille joilla on kokemusta: Onko joku vaipparoskis ihan MUST vai sietääkö sitä hajua ihan tavallisen heiluriläppäroskiksen kanssa jos sen päivittäin tyhjentää?
 
Mulla ei ole aiempaa kokemusta, mutta ystäviltä tuli oiva vinkki: pakastepussi yms rulla hoitopöydälle - vaippa pussiin, pussi solmuun, niin voi pitää "normaalin" jätteen joukossa. Itse oon ainakin niin hajuherkkä, että tuskin sitä käryä sietäisin. :D
 
Vaipparoskis ollut meillä ainakin ihan huippuhyvä :)
 
Meillä on wcssä lattialämmitys ni varsinkin talvella tahto rueta roskis käryämään vaikka laitettiin kakkavaipat pusseihin. Roskis tyhjennettiin parin päivän välein. Nyt kun tulin uudestaan raskaaksi, varsinkin aluksi roskis kärysi todella pahalle, ni nakkasin pussissa olevat vaipat ovesta pihalle odottamaan jatkokuljetusta ja tämä systeemi on ollu meille riittävän toimiva. Meillä lähin roskis siis n.10km päässä ni ei tuu ihan jokapäivä roskia vietyä.. :wink
 
Meillä sellanen metallinen kannellinen roskis vaippoja varten (ikea). Kerran päivään suunnilleen tyhjennetty. Isomman lapsen kakka (kun kiinteämpi ruoka mukaan kuvioon) haisee pahemmalle kuin vauvan eikä minusta sitä hajua pidä erikseen pussittaminen. Haju pysyy kurissa kyllä kun huolehtii, että kansi on kiinni. Mutta kyllä sieltä pöllähdys tulee, kun kannen avaa. Mutta samalla siis jatketaan. Toiminut minusta ihan riittävän hyvin, etten lähde systeemiä vaihtamaan.
 
Meillä ihan sama kuin Pauvelilla. Lisäksi pesen roskiksen kerran pari viikossa Kiillon vessanpesuaineella, missä on hajusyöppöä mukana, niin katoaa hajut siitä roskiksestakin (mun yliherkkään nenään siihen roskikseen jä muka hajua, mieheni sitä ei kuulemma haista). Mutta jotenkin tää tuntuu taloudellisemmalta ja ehkä vähän ekologisemmalta vaihtoehdolta näin.
 
Joo, kyllä minustakin se haju alko jossain vaiheessa roskikseen pinttymään. Siis silleen, että vieno haju kävi nenään tyhjääkin roskista aukoessa. Nykyään jätänkin roskiksen tuulettumaan ennen uutta pussia; esim kun lähdetään ulos, roskis mukana jätekatokseen ja roskis saa auki olla vessassa. Ja pesu sillon tällön.
 
Ninni88, joo en oo itsekään ekaa kertaa laihduttanut pois kymmentä kiloa. Tää tais olla jo kolmas kerta. Aina tullut syötyä se takaisin, mut nyttenhän mä en oo syönyt sitä vaan sisällä kasvaa pieni ihme :wink Toisella laihdutuskerralla käytin myös FitFarmia. Täytyy kyllä varmaan aloittaa joku kuntokuuri yhdessä. :)
Mä pesin keväällä suurimman osan alakerran ikkunoista. Heti eka sade kun tuli niin voit arvata minkä näköisiä ne on.

Haiseeko vaipparoskis pahemmalle kuin kissan kakka? Meillä on kissan jätöksille ihan tavallinen paininjalka roskis ja ainoastaan silloin kun sen avaa höyryt pääsee ilmoille. .eikä kyllä aina silloinkaan kun paakkuuntuva hiekka pitää aika hyvin hajuja.
 
Ehkä vaipparoskiksen pohjalle voisi laittaa vähän kissan hiekkaa, pitäisi ehkä hajun paremmin :wink
 
Hepsuli, vaipparoskiksessa pääsee muhimisefekti käyntiin. Seurauksena pahemmat aromit. Jos pelkkiä pissavaippoja, niin nekin kyllä jo 1,5 vrk:n lemahtaa. Lulun ehdotus voisi olla kokeilemisen arvoinen.
 
Meillä on 3 litran pakastuspusseja rulla hoitoalustan vieressä vessassa. Laitetaan kakkavaipat ensin pussiin, pissavaipat ilman pussia. Ja vaipat laitetaan keittiön roskikseen, joka kuitenkin viedään taloyhtiön roskikseen vähintään kerran päivässä. Ei ole haissut liikaa edes raskauden herkistämään nenään.
 
Mun kokemus on, että vaipparoskis pitää hajut tosi hyvin sisällään. Ja toki se täyttyy viim. kahdessa päivässä, jolloin täytyy tyhjentää. Ei musta kyllä muhi mikään siellä :) Oon tyytyväinen ettei kylppärissä haise. Meilläkään ei ole roskis ihan pihapiirissä niin ei voi koko ajan heittää ulos vaippoja.

Me ollaan miehen kans kyllä aika hajuherkkiä, että ehkä siks niin hyvänä koettu toi. Ja varsinkin nyt kun poika 9kk ja vempuloi vaipan vaihdossa, oon tosi tyytyväinen, ettei oo mitään pakastepussi-showta siinä hommassa :D
 
No meillä on onneksi oma roskiskatos tienpäässä niin voin sinne sitten vaikka joka päivä viedä roskat. Kyllä meillä lapsellisia aikuisia on ollut kylässä ja vaippoja täällä vaihdettukkin. En kyllä muista että ne ois alkanut haisee vaikka vasta seuraavana päivänä heitin sen roskiksen pois. No jääpi nähtäväksi.
 
Meillä ei ole ollut vaipparoskista ja hyvin on pärjätty. Isossa perheessä roskis viedään vähintään kerran päivässä muutoinkin.
 
Eli kokeilemalla se selviää mikä omalle nenälle on parhain vaihtoehto :wink Ite en onneks oo mikään hajuherkkä kun maalla asunut ikäni ja koiriakin on taloudessa joiden peetä ja oksuakin välillä joutuu siivoon.. :D
 
Mun heinäkuun höpinöihin kuuluu neulomisen opettelu. Yritän mökillä toipua reilun viikon ajan hurjasta työputkesta ja päätin taistella tylsyyttä vastaan ostamalla langat ja puikot. Saas nähdä... Normaalisti treenaan täällä ihan hulluna, mutta kroppa pyytää lepoa.
 
Hyvä sinä, minä olen yleensä aika aktiivinen neuloja, mutta kesän olin neulomistauolla sain niskahartian jumit kuntoon. Vauvan nutun aloittaminen tuntui ottavan aikansa..vaikka mulla on tää vatsa tässä niin homma tuli vasta jotenkin todelliseksi kun itse otin puikot taas käteen. :)
Se liittynee siihen samaan, että en ole ostanut vauvalle itse vaatteita ollenkaan. Epäilen ehkä vieläkin onko tää nyt varmasti todellista tai jotain.
 
Meillä on vaipparoskis (kannellinen metalliroskis) ulkona terassilla heti kodinhoitohuoneen oven pielessä. Helppo vain nakata vaipat oven raosta roskikseen, kun vauvan hoitopistekin on kodarissa.
 
Jaiksis. Tänään on kesäloman viimeinen päivä, ja huomenna aamulla soi taas kello kuudelta. :sad001
Onneksi enää kuusi viikkoa ja sitten mammalomalle. :)
 
Täälläki viikon loma ohi ja huomenna taas töihin... Tosinkaan enää ei montaa viikkoa työsopparia jäljellä. Saa näillä näkymin jäädä kotiin 3 viikka ennen oikeaa äippälomaa. Tuskin mistään löytyy 3 viikoksi hommia raskaana olevalle :D kotonakin oottaa ikkunanpesua, vauvajuttujen pesua yms yms.
 
Takaisin
Top