Heinäkuun höpinät :)

Tuo vihlonta onneksi helpotti illaksi ja yöksi :) Täytyy katsoa jos se tänään taas alkaa jossain vaiheessa.... Veikkaan että liittyy juuri tuohon kohdun kasvuun, ja kun usein vihlonta on alkanut lounaan jälkeen niin voisiko olla että kohtu painaa jotakin sisäelimiä? Eilen kyllä jo mietin että apua jos mä en nyt tämmöstä pientä kestä niin miten sitten jotkut supistukset... :P 
 
mullakin maitoa tihkunu niin esikon aikaan kun nytkin jo ennen rv 20 mutta eipä tuo mitään onneks on liivin suojat keksitty :-D
 
Voi vitsi miten nopeeta toimintaa kelalla. Katoin tänään huvikseni verkkotunnuksilla kelan sivuilta, niin mulle on jo myönnetty vanhempainraha ja äitiyspakkaus tilattu :) Ja mikä erityisesti lämmitti, niin tässä kun on kotihoidontuella elänyt esikoisen kanssa, niin ensimmäinen vanhempainraha summa lokakuun lopussa näytti taivaalliselta. Saan samat tuet kun esikoisesta, koska tämä ei ole vielä kolmea vuotta täyttänyt. Äitiysloma alkaa 26.9. Kyllä tää aika vaan kuluu hurjaa vauhtia :)
 
Siis meneekö se nyt niin, että jos toinen lapsi tulisi tähän putkeen ja esikoinen on alle 3v sen syntyessä, niin saa samat vanhempainrahat kuin nyt saa kun jää esikoisen takia lomille? Näin mä aiemminkin jostain ymmärsin ja mun sisko sanoi kanssa niin, mut en oikeen uskonu kuulemaani.
 


Mä tosiaan en vissiin enää palaa töihin. Kassalla istuminen tän järkyn selkäkivun takia ei onnistu....
 
Onko kellään muulla ollut suuria mielialanvaihteluita? Itestä tuntuu, että alkuraskaudessa en juuri pillittänyt mutta nyt vollaan harva se päivä. Ja kun oon sairastanut aiemmin keskivaikean masennuksen niin itse tietysti huolestuu omasta mielialasta... Huomaan tarkkailevani hirveästi omaa mielialaani ja pohtivani onko jokin raskaudesta (hormoneista) johtuvaa/uusia sairauden oireita/normaalia heittelyä. Muutenkin tää keskiraskaus on ollut mulle vaikeaa, tuntuu että oon valtava valas/läski/ruma/tyhmä ja kaikki asiat mulla on huonosti ja milloin mitäkin... Harmittaa.
 


Mulla nyt tulee  niitä turhia itkukohtauksia..

Mä en osaa sanoa liittyykö nää tuntemukset nyt raskauteen vai stressiin, kun huomenna olis ne häääät!!

PAINEITA :D
 
No ei mulla suuria mielialanvaihteluita ole, mut itkuks menee aika herkästi jos en taistele vastaan. Jos on vähänkin huono päivä, niin ihan pieni asia (hyvä tai huono) tai lause riittää ja alkaa itkettämään ja sit mua alkaa ärsyttämään turhasta itkeminen ja itkettää vaan lisää. Ja maha on nyt yhtäkkiä ottanu kasvuspurtin ja pullahtanu isommaks ja mua ahdistaa ja ärsyttää se ihan älyttömästi.
 
mulla ihan tosi isoja mielialavaihteluita. Suutun ja itken kaikesta, ei todellakaan mitään ihanaa raskausaikaa...
 
Miekin itkeä pillitän vähän väliä, harva se päivä. Ja kynnys sanoa kaikenlaisista asioista on madaltunut aika lailla, huomaan monta kertaa sanovani ensin ja miettiväni vasta sitten... Möksähtelen siis myös jatkuvasti kaikenlaisesta turhasta. Ja itkuherkkyys on kyllä tullu vasta nyt, ei alkuraskaudesta ollu ollenkaan tämmöstä... Ja maha on tosiaankin kasvanu! Mut onneks se on vieläkin miun omasta mielestä ihana, eikä kamala... :D Saa nähä, millon siihen tympääntyy. Saa nähdä, millainen on viimeinen kolmannes, kun se jo viikon päästä itselläni käynnistyy...
 
^Tuo kolmansien lasku on aika hämmentävää kun tuntuu, että kaikissa lähteissä sanotaan ja lasketaan ne aina eritavalla. Heittoa olen tainnut nähdä kolmannen kolmanneksen alkuun viikoista 25-29 välillä. Paha sanoa, milloin se "kolmas kolmennes" alkaa sitten itselläkään, kun lähteissäkin heittää jo noin isolla haitarilla :D
Mulla ei ole onneksi ihmeemmin mielialanvaihteluita tai itkuisuutta ollut. Alkuraskaudessa oli muutaman kerran, mutta nyt ei ole aikoihin ollut ainakaan mitään.
 
Joo mä en tiiä johtuiko siitä et olin tulos kipeeks vai mitä ihmettä mut eilen kun kävin kaupassa nii pillahdin itkuu ku siel ei ollukkaa laktoositont raejuustoo :D Voi olla et ku olin tulos kipeeks nii seki vaikutti. Illalla nous lämpö ja kurkku oli kipee ja tänää humisee päässä. Mut joo muutenki on kyl herkemmässä tuo itku mut en kyl iha noi oo reagoinu sitte alkuraskauden jolloin itkin ku en tienny mikä tyyny oli minun :D
 
ittekkin pillahtelen itkuun miilloon mistäkin asiasta :D alkaa itteekin jo tympiin kun kokoajan itkettää ihan typerät asiat...

 
Ottaa kyllä päähän noi itkeskelyt. Nyt on ollu kyllä pidempi tasasempi vaihe menossa yhtä viime viikon itkukiukkuepisodia lukuunottamatta. Jossain vaiheessahan mä itkin ihan koko ajan ja täälläkin siitä avauduin. Huh.
 
Minen kyl pillitä mistään ja on kyllä nii hyvällä tuulellaki ollu :) Jossain vaiheessa oli semmonen herkempi kausi, mut se oli tyyliin jonku viikon ja sit oon taas oma ilonen itteni :)
 
Takaisin
Top