Heinäkuun höpinät :)

kerran viikos mä käynki, ja nyt oli kilo lähteny viikossa. Mut viime viikolla oli helteet ni oisko sit mittausaikana ollu jotain turvotusta sit.. en tiedä.. Netistä luinki et ei oo ees mitenkää epänormaalia et paino ei nouse enne  vikaa kolmannesta, eli ei kai täst tartte olla huolissaan :)
 


Piatta kirjoitti:
Nppasin tuoreimmat kuulumiset omasta blogista.

"Tänään oli rakenneultra. Odotukset oli kovat, koska saimme oikein lääkärille ajan, koska esikoinen oli niin iso syntyessään. Sovimme miehen kanssa että kysymme sukupuolta. No kuinkas kävi.... ajat oli 45 min myöhässä ja kun pääsimme lääkärille, niin hän istui tuppisuuna ultraamassa vauvan sydäntä, aivoja ja otti pään ympärysmitan ja reisiluun mitan ja tokaisi ettei ketään todeta terveeksi pelkän ultran peruteella. Vauvan alapäätä hän ei edes vilkaissut ja jäi kyllä niin kurja olo koko käynnistä. Ylimääräisen ajan hän käski hoitajan antaa meille vielä rv 36, jolloin arvioidaan vauvan kokoa ja mietitään synnytystapaa. Vartti meni koko reissussa sen jälkeen kun päästiin lääkärille.
Esikoista odottaesa rakenneultra kesti lähes tunnin. Kätilö oli todella kiva ja surffailimme koko pienokaisen läpi ja hän aina kertoi missä on mitäkin ja mitä vauva milloinkin teki, jos hän haukotteli tai venytteli. Välillä katsoimme vaan "yleiskuvaa" hänestä mihin hän mahtui melkein kokonaan ja touhusi omiaan. Harmittaa tämänpäiväinen ultra :( "


meil oli kans just tommonen ultraaja ja katto vaan noi ja sit pihalle.. just joku 10min ehkä meni maximissaan, jäi kyl huono maku :( mennään toiv. 4d ultraan sit yksityiselle jos vaan miehel on tarpeeks rahaa (ku oon sillä erityusäiteyslomalla jo niin ei palkkaa tuu)
 
Mulla oli tänään aamulla todella surkea fiilis, kun lomailen lähinnä yksikseni, piti mennä miehen luo mökille huomenna, mutta se peruuntui kun ei ole oikein järkevää kyytiä tai bussia millä sinne pääsisi. Muutenkin jännittää hirveästi miten selviän töissä viimeisistä kuukausista, kun on ollut niin pahviaivo ja tehoton, väsynyt olo, ja että miten saan opastettua sijaista tekemään hommani yms, kun oon mielestäni ihan surkea opettamaan mitään. Lisäksi meillä on tulossa (pienet) häät, joiden järjestelyyn miehen osallistuminen on ollut "kaikki hoituu kyllä" -tasoa ja olen saanut tähän mennessä tehdä itsekseni kaiken. Ja tietty koko vauva-asia pelkästään jännittää ensikertalaista paaaljon.Oikein purskahdin kamalaan epätoivoiseen itkuun! Siinä sitten kuitenkin mun rakas pikku mahalainen antoi elämänsä potkusarjan, on yleensäkin liikkuvainen mutta toi oli jo ihan omaa luokkaansa, maha suorastaan järisi. Hän lohdutti murheellista äitiä :') Eipä sellaisen jälkeen voi enää pillittää, muutakun ehkä ilon kyyneleitä... 
 


Mä oon sairaslomalla kovan alaselkä kivun takia.... :/ Hmph...


Kuulemma varmaan mun lantio on lähtenyt venymään ja tekemään ties mitä niin saattaapi tulla kielto mennä enää ollenkaan töihin. No keksipäs sitten tekemistä...muutamaks kuukaudeks.
 
Rosebud Ohhoh :S no mut toisaalta, nyt sulla on aikaa valmistautua vauvaan, ja laittaa kotia, shoppailla.. :) Ku saathan sää sairasloman palkkaa kuitenki normaalisti, ja jos et saa ni Kelalta saat palkkatulojen perusteella :) Mulla on kans selkä ollu välillä iha mielettömän kipee, etten pysty ees selällään makaamaan ku juilii alaselkää ja pakaraa, et saa nähä ku töihin palaan kesälomalta et kauan jaksan istumatyötä..
 


Kannattaa neuvolassa mainita tosta alaselkäkivusta, kun se ei kuulemma oo suositeltavaa tehdä istumatyötä, jos sellaista löytyy....


Muutenkin tuntuu, että jos yhtään teen mitään raskaampaa alkaa kauhee kramppailu mahassa, pakaroissa tai alaselässä. Enpä tiedä mitä tuo on, mutta oikeesti oon huomannut, että täytyy vaan olla sohvalla tai maata auringossa, ettei tuu noita ihme oireita. 

Välillä iskee huoli,että pysyispä toinen nyt oikeasti siellä mahassa loppuun asti, kun hetkittäin tulee semmonen tunne, että sieltä se tulee kohta ja kovaa. Makaamaan meno sitten laukasee tilanteen ja on helpompi olo.
 
Joo, mun kaveri kans sillo ku ootti esikoistaan , ni jäi alaselkäsärkyjen takia sairaslomalle jo viikolla 24.. Mä sanoin viime viikol neuvolassa tost selkäsärystä, mut se terkka sano et se selän tilanne saattaa muuttua ku viikkoja tulee lisää, et se kipuki saattaa hävitä. Mut jos ei ni sit tietty sairaslomalle. Ja ku mä oon kesälomalla, ni ei sitä todellista tilannetta oo just nyt päällänsä..katotaa tosiaan mikä tilanne on ku meen takas töihi ens viikolla.
 
Mulla meni just toisinpäin selkäkipujn kanssa esikoista odottaessa. Mulla oli varmaan 4 vuotta alaselkä kipeä, mutta heti melkein kun plussasin, niin kipu hävisi, eikä enää palannut synnytyksenkään jälkeen. Ei kyllä harmita ollenkaan :D
 
"Hyvä" kuulla että muillakin ollut samanlaisia fiiliksiä, kiitti XoXo ja Marzipaani ja muut, vaikka ei tietty toivo kenellekään epäasiallisia kommentteja. Onneks kohta alkaa kesäloma niin ei kuulu kenellekään miten mun maha kesälomalla kasvaa. Keskimäärin olen ihan tyytyväinen tuolla kadulla ja kylillä tallatessani, kun vastaantulijat ei kysele laskettua aikaa ja vertaa sitä mahan kokoon. Ei sitä helposti sano takaisin mutta joku kerta saattaa käydä niinkin että napsahtaa ja tulee töksäytettyä. Yritetään me hyväksyä itsemme vaikka muilla olisi muuta sanottavaa!
 
omppupom joo et ole yksin noiden ikävien vatsakommenttien kanssa :( mun mielestä toisen mahan kommentoiminen ei ole asiallista. No jos tästä jotain nyt opitaan, niin ainakin me osataan olla hienotunteisia toisten vauvamahojen suhteen!

Mulle on yksi työkaveri vaan kommentoinut, että oli katsonut jo kuinka ihanasti mun maha on kasvanut, mutta onneks muuten on töissä ihmiset pitäneet turpansa kiinni. Mua kylllä ärsyttää siellä aina liikuskella käytävillä, kun nyt kaikki tietää ja tuntuu, että mitään muuta muutosta olis tapahtunut kun että mun mahaa tuijotetaan. Onneks oon nyt ollu kohta 3vko lomalla ja saanut olla rauhassa. Ehkä ne ei tuijota mun mahaa niin paljon kun musta tuntuu, mut yks ihminen kyllä AINA katsoo mun mahaa kun menee mun ohi tai jos mä tulen keittiöön kahvitauolle hänen jälkeensä tms. Varmaan se maha kasvaa tunnin tai yön aikana niin huomattavasti että pitäs olla koko ajan kyyläämässä... Ja mä siis kuulun tähän pienimahaisten joukkoon. Toki siis "omaa mahaa" oli jo vähän ennestään, mutta vauvan myötä ei oo paljon kasvanu, ihan vähän vaan. Kohta poksahtaa varmaan...

Eniten muuten tossa mahankyylääjässä ärsyttää se, että on mun osastolta, eikä ole mahan tuijotuksen lisäks osottanut minkäänlaista kiinnostusta mua ja raskautta kohtaan. Ei edes onnitellut.
En haluaiskaan, että kaikki kyselisi ja olisi ylikiinnostuneita, mutta olis oman osaston ihmisen kuvitellut edes onnittelevan. Jos tää tyyppi (äiti itsekin) jossain vaiheessa jotain "neuvoja" tms suustaan päästää, niin aion kylmästi ohittaa ne ja sanoa asiallisesti, että ei voi tietää miten meidän lapsen kanssa tai että en mieti noita vielä. En jaksa olla kiltti ja reagoimatta tähän ihmiseen enää, kun on sellainen yleispätijä tää tyyppi, kaikkeen pitää olla jotain sanottavaa vaikka ei tietäis asiasta juuri mitään. Ai mitenniin vituttaa mennä töihin maanantaina?? :D

No joo, nyt hauskempiin juttuihin! Näin viime yönä unta, että meille syntyi äärimmäisen helpolla synnytyksellä melkein huomaamattomasti poika. Ja sitten melkein tasan vuoden päästä syntyi toinen poika. Ja ensimmäinen syntyi mun syntymäpäivänä ja toinen siinä ihan samoina päivinä ja unessa naureskeltiin, että miestä lukuunottamatta koko perhe syntynyt marraskuussa. Ihme uni :) Taas alkoi ton myötä mietityttämään kumpi tuolla mahassa on, kun se on täysi mysteeri meille.
 
Mullaki pitää mennä maanantaina töihi :( Höh, en haluu :S Mies kysykin et meinaanko olla ku meen töihi ni julkisesti jo raskaana.. :D Kysyin et mitä tarkoittaa, niin kysy että vieläkö aion salailla raskauttani.. :D Heh, no ei paljoo tällä mahalla enää salailla, ku on kasvanu eteenpäin iha kunnolla :D Itteeki vähä hirvittää, et mikä kyselytulva sielt tulee ku porukka näkee mun mahani ja arvaavat raskauteni.. en oikein vielä osaa sanoa että mitä meinaan vastata, jos ne esimerkiksi kysyy milloin laskettuaika on... en ehkä kommentoi, koska se tulee sit aikanaan kyllä ilmi palaverissa. Ens viikolla olisiki sitten rakenneultra... vähä jännittää kyllä, kun ollaan molemmat iha poikafiiliksissä, etenkin mies, et pettyykö jos siellä onkin tyttö.
 
Mä voisin töissä salata raskauteni vielä oikeen hyvin, mut syksyn muutosten takia halusin olla reilu ja ilmottaa jo pomolle tästä ja sitten mulle jo palkattiinkin tuuraaja. Muuten en olis kertonu vielä ennen tätä lomapätkää varmaan.
 
Tosta ultraajasta..

Meillä oli eka kerralla kätilö, joka katteli ja joka suunnasta ja välillä 3D:nä ja saatiin kolme hyvää kuvaa mukaan. Nyt ensi maanantaina rakenneultra, jonka tekee lääkäri. Mietityttää jo valmiiksi millanen tyyppi sattuu kohdalle, ja saako sieltä yhtään kuvia itselle mukaan. :/
 
Mulla on molemmilla kerroilla ollu sama kätilö, ja kummallaki kerralla ultras tosi tarkasti ja kertoi koko ajan mitä näky. Antoi melkein kymmenen kuvaa matkaan. Ihan pyllystä, jos on semmosia ultraajia, mitä jollain oli ollu :/. Kuitenki son tärkeä hetki elämässä.
 


Minkälaisia teidän vauvan liikkeet on muuten olleet nyt? mitä tuntuu ja kuinka usein jne?


Täällä toinen selkeästi heiluu ja pyörii melkein koko ajan. Kyllä siis on  selkeitä unijaksojakin. Jostain syystä tunnen yllättävän hyvin jo kaikki liikkeet, käännähti sitten vähän tai heilautti toinen kättään unissaan. Joskus potkiminen on jo tosi kovaa. Virtsarakkoon kohdistuu ainakin joskus niin napakoita potkuja, että huhhuh :D

Mulla näkyy kaikki liikkeet myös mahan päältä ja ne voi tuntea ulkopuolinenkin. Tunsin myös ekan hikan, ainakin se meni niin rytmissä ja koko maha pomppaili sillein jännästi hikkamaisesti.

Nyt odottelen innolla ekaa kertaa kun nään pienet varpaat :)
 
Mulla liikkeet tuntuu kans tosi selvästi käteen (sekä mun, että miehen). Välillä potkii lujastikkin, niin että myös näkyy päälle. Iltaisin tuo tuntuu olevan aktiivisin tai sillon potkut on kovimpia, sitten päivällä on välillä kans aktiivisempia jaksoja. Väleissä on sitten sellasta pienempää pyörähtelyä ja liikahtelua ilmeisesti unissaan tms? Musta on ihana köllötelläa ja pitää kättä mahalla kun tyyppi potkii menemään :)
 
Tänään puolimatkassa. Huomenna vihdoin rakenneultra jota oon kuumeillu jo kesäkuun alusta emoticon
Samana päivänä pitäisi vielä muuttaa mut onneks on noita miehiä tulossa kantelee kamoja. Käytii eile miehen kans maalaa uutta asuntoa. Oli todella hehkeetä olla sellane naamari naamal maalaan emoticon Hommasin varmuuden vuoksi vaikka vesiohenteinen maali olikin.
Tänää jatkuu toine maalikerros ja sit pääseeki siivoomaan "jee". Kamat ollaa onneks pakattu jo sillai et vikat heittää parii laatikkoo vaikka sitte huomenna.
Innostus on kyllä 10+++! Malta pysyy housuissaa huomisee.
Meillä siirtyy netti huomisen päivän aikana, ellei sonera taas kämmää jotai et illalla varmaa tuun kirjottelee miten meni ultrassa.

Näin viimeyönä unta että oltii siellä rakenne ultras mut se ei ultrannu mun mahan päältä vaa avas niiku jollai avaimel luukun mun mahast ja sit siit katteli vauvaa ja sitte peilillä näytti mullekki ja siellä oli maailman kaunein sinisilmäne pikkuvauva joka hymyili mulle. Sukupuolta ei näkyny ku pisti kädet siihe etee. Sit sano et kaikki on kunnossa ja laitto luukun kii ja lähettii kotiin. :D Oli hassu olo ku heräsin
 
Ninqyo Vähä hauska uni! :D Mulla on rakenneultra ens viikon perjantaina vasta, hitsit että voikin aika madella! :S Jännittää iha sikana, et mitä jos sielt paljastuu jotain ikävää, mut pitää yrittää olla luottavaisin mielin..
Ja siitä sonerasta... :D ei kannata luottaa yhtään et aukeis netti, en oo vielä kertaakaan saanu soneran kaa asioita silleen et netti aukeis sinäpäivänä ku haluis, aina menee joku pari päivää-viikko ennenku toimii, vaik kuukautta aiemmin ilmoittais muutosta sinne ja minä päivänä sen netin esim. pitää toimia.. Oon kuiteski muuttanu parin vuoden sisään vissii 10 kertaa ja aina sama juttu! :D Mut se on kyl tosi kurjaa, toivottavasti nyt voitais kuulla myös positiivisia uutisia soneralta :D Jaksui muuttoon! :)  


Nuista liikkeistä... Tunnen niitä etenkin iltapäivisin ja iltaisin, viikonloppuna potkas alamahaan niin lujan ja terävän potkun et iha kipeetä kävi!!! :D Nyt on ollu paripäivää hiljaista, ni mietin et oiskos kääntyny potkimaan selkään päin, kun tooooosi harvoin tunnen jonkun sellaisen muljahduksen vaan, varmaan pää osuu mahaani. Käteen en oo ko vissii kerran tai kaks tuntenu iha sattumalta, ja sanoin siitä miehelle, ja kun mies laitto käden mahalle ni eihä se enää mitää potkinu :D Mut ainaki ton neuvolaopuksen mukaan mies alkas vasta kunnolla tuntee liikkeitä mahan päältä ni tuossa viikolla 24, et muutama viikko pitäs viel malttaa odotella :)
 
Eilen nukkumaanmennessä mies yritti tunnustella liikkeitä, mut ei vielä tuntenut mitään varmaa. Ehkä jotain pientä tai sitten kuvitteli :) mä oon ite vasta 2vko tuntenu liikkeet niin että varmasti on vauvasta kyse, eli menee siinä vielä pari viikkoa niin mies tuntee ne kanssa ilman epäilystä. Niin ja viikolla 24 mennään nyt. Mulla on istukka tossa edessä, niin se vaimentaa kivasti liikehdintää.. Ihan tyhmää! Mut kyllä noita liikkeitä saa tuntea loppua kohden ihan tarpeeks, kun vauva kasvaa isommaks ja siltä loppuu kääntyilytila. Tuntuu kuulema kaikki pienetki liikkeet ihan enemmän kun tarpeeks. Näin siis sanoi 2 lasta saanut kaveri. Käski olla onnellinen ja nauttia tästä toisesta kolmanneksesta, kun on niin pieni maha ja tuskaton olo :)
 
tääl' tuntuu ettei tuo masuasukki nuku lähes koskaan kun kokoajan tuntuu jotaan liikettä :D justiin samallalailla kuin siskonsa ei hetkeäkään paikallaan :D mkun tää meidän esikoinen konttii jopa unissaan aina oon miehelle sitä naureskellukin etten kyllä koskaan tuota neitiä taida siirtää pois pinniksestä kun sehän on aina sitlattialla kun ei oo kunnon laitoja sängyssä :D sitä aikaa odotellessa kun tää pikkukakkonenkin oppii liikkumaan että liikkuuko kans unissaan.
 
Takaisin
Top