Heinäkuun höpinät :)

No ko siis en haluis jäädä sairaslomalle, sehän täs on, :D Toivon vaan et se helpottais jossain vaiheessa, niinku mulle neuvolassa sanottiinki jo viime kerralla. Ku en vielä katso et oisin työkyvytön, ku kotonakin pääsen kyllä vielä koiran kanssa lenkille ja kauppaan yms yms. Tosin salille en oo uskaltanu mennä, ku se kipu kyllä pahenee treenien jälkeen..viikonloppuna yritän taas tauon jälkeen, et katotaan mitä sit tapahtuu. Jos yltyy kipu ni harkitsen lääkäriä uudelleen. työpaikka on mun ainoa sosiaalinen ympäristö tällä paikkakunnalla, ni minulla levii varmaan pää, jos joudun kotona olemaan mammalomaan saakka :D
 


Mulla ei ole iskias tyyppistä kipua selässä vaan vähän erilaista. Mun kipu on pakaroiden ylpäässä jossakin hyvin syvällä, koska sitä ei pysty hieromaan. Ei säteile eikä mitään. 

Tekee olon HYVIN tukalaksi. Jos teen mitään rankempaa niin iskee semmonen järkky kipu sinne selkään ja se tekee hyvin pahan olon. Särkylääkket ei auta.

Kipu pysyy yllättävän hyvin poissa, kun otan rennosti. Heti kun tekee jotain se tulee pahana takaisin. Rennosti ottaessa kipu toki tulee joskus kamalina aaltoina.

Lääkäri veikkas, että toi lantio on ottanut varaslähdön ja hormonit olis pistänyt paikat löystymään. Ei kuulemma uskalla päästää töihin, ettei nopeuttais sitten synnytystä liian aikasille viikoille. 

8.8. ne kirjottaa mulle B-todistuksen.
 
Joo siis emmäkään osaa paikantaa sitä kipua, just jotenki pakaroiden yläpäässä siellä syvällä se tuntuu, eikä tosiaan voi hieroa. Mut mulla kyllä säteilee joko toiseen tai molempiin pakaroihin ja takareisiin.
Siis apua, voiks se vaikuttaa jotenki ennenaikaseen synnytykseen.. Hitto! :S Pitäsköhä munki varata sitä lääkäriä sittenki :(
 


En tiiä, mutta joillain voi enteillä, näin sanoi mulle.


Jos lantio lähtee levenee liian aikasin (vauva mahtuu pihalle) ja stressi ja rasitus niin onhan siinä jo ainekset ennenaikaseen.
 
No niimpä.. no voi hitto.. ite vaan aattelin et kärsin kivusta, et kyl mä kestän, mut ehkä mä käyn varalta jutteleen ens viikolla jonku lääkärin kaa asiasta, et mitä se on mieltä.
 


Raskauden yks tärkeimmistä säännöistä on, että jos tekee kipeetä niin sillon pitäs mielellään aina käydä tarkistuttamassa asia.


Äitini työkaveri oli kärsinyt "tavallisesta" selkäkivusta valittamatta. Rv 20 vauva menehtyi. Asiaa tutkittiin ja sieltä löytyi hoitamaton virtsatietulehdus.

Kaikki kivut on syytä mun mielestä tarkistuttaa, jos ne jatkuu enemmän kuin 3 päivää.
 
Tää ei nyt liity iskiakseen mitenkään, mut mulle tuli sivureisi kipeäksi jo esikoista odottaessa. En pystyny nukkumaan kauaa oikealla kyljellä. Nyt se on herkemmin kipeä ja yks päivä menin töissä kyykkyyn, eikä jalka osunu mihinkään tai mitään, mut siihen reiteen tuikkas sellanen kipu ja koko reiteen koski sen päivän. Illalla huomasin että siihen tuli pieni mustelma. Tänään kun oli aika kiire päivä töissä ku oli kuorman purkua ja joutui paljon nostelemaan ja kyykkimään ja tekemään vaikka mitä niin tohon reiten alkoi taas koskemaan ihan lanteista polveen asti. Voiskohan se olla vaan joku pieni verisuonen katkeama tai suonikohju (ei kyllä näytä ainakaan sellaselta niinkun vanhoilla mummoilla) tai mikä pahinta niin veritulppa (mistä esikoista odottaessa neuvolantäti pelotteli koko ajan kun en pystynyt juurikaan lenkkeilemään supistuksien takia).
 
Takaisin
Top