Heinäkuun höpinät :)

Aloitan heti toteamalla sen, että ihanaa kun ei ole ollut kuuma alkukesä! Joudun töissä istumaan melkein koko päivän ja ajamaan sinne töihin ja takas joka päivä 40min per suunta eli jalat on aika turvoksissa illalla (tai tuntuvat siltä kuin veri ei kunnolla kiertäisi). Toivottavasti ei tulekaan mitään kaameita helteitä.
 
Mun mielestä kanssa ihanaa kun ei ole ollu kuuma! Tosin viime vko oli reissussa reilusti yli 40 astetta että... Lupasin olla valittamatta Suomen kylmästä kesästä yhtään kun kotiin päästään ja aion lupauksen ptää :) mua ei oikeasti haittaa viileys, kunhan nyt ei vikojen lomaviikkojen aikana sada ihan koko ajan ainakaan. Olishan se kiva tuolla ulkonakin olla, kun kerran olis päivällä aikaa. Jalkojen turvotusta ei oikeastaan ole ollu. Vähän vaan reissussa huomasin, että turposi, kun oltiin niin paljon jaloillaan ja menossa.
 
Mulle sopisi vähän lämpimämmät kelit kyllä. Ja vähempisateiset. Kotosalla kun olen ja olisi kiva voida kesävaatteitakin pitää. Helteitä ei välttämättä mun puolesta tarvitse olla, mutta voisi nuo lämpötilat kesällä heilua ennemmin parinkymmenen tienoilla kuin kymmenen tai alle..

Matot pitäisi kans saada pestyä nyt kun vielä kunto sallisi paremmin, mutta kun ei niitä saa tällaisilla ilmoilla kuivaksi :/
 
meilläpäin on ollu ihan sopivat 19-23 useimpina päivinä, eli ei liian kuuma tai kylmä :) kuhan ei satais kauheesti..
 
^Tuollaset oisikin oikein kivat lämpötilat :) Täällä heivannut tosiaan enemmin kymmenen molemmin puolin. Tänään oli tosin lämpimämpi päivä kuin aikoihin! Oli ihanaa, kun pystyi pitkästä aikaa olemaan ulkona t-paita päällä lenkillä :)
 
Voi ei ja minä just ootan +30 helteitä!!! :D ja oon valittanu koko kesälomani kun ei oo yhtään hellepäivää ollu, semmosta kunnollista.. Haluisin olla päivät rannalla ottamas aurinkoo ja uimassa, en oo koko kesäloman aikana päässy ku on ollu niin huonot kelit :( ja enää on vaan 2 viikkoa lomaa :(
 
Ai nii ja se piti kysyä, että kun muistelen et jotku puhu aiemmassa keskusteluissa siitä et on alkanu heräileen yöllä iha ihme aikoihin, yleensä aamuyöstä, ja on iha pirteenä ni vieläks se teil jatkuu??? Ku itellä on nyt alkanu se, et herään tyyliin kolmelta ja oon iha pirtee ja valmis heräämään ja menee tosi kauan ennenku nukahan uudestaan.. Sitte nään iha törkeenä painajaisia ja herään omaan huutoon/itkuun tms.. :O Mut tiiän kyl et stressaan sitä rakenneultraa, ni yleensäkin kyl stressatessa näänki painajaisia.. et varmaan menee sen piikkiin. Pelkään iha älyttömästi et siel rakenneultrassa on jotain pielessä, ku meijän äiti on joutunu keskeyttämään yhen oman raskautensa rakenneultran jälkeen.. Siihenki on viel melkei 3 viikkoa aikaa, et yli puolenvälin pitäs keskeytys tehä jos tulee semmonen eteen :S
 
Muakin jännittää ja vähän pelottaakin se rakenneultra, onneks se on huomenna aamulla! Ekasta ultrassa ei ollut ollenkaan tällaista jännitystä, mutta ehkä se vauva on jo konkreettisempi kun potkunkin tuntuu niin pelkää että jotain on kumminkin vialla :/
 
Mä heräilen kyllä öisin, mutta en nyt siitä pirteydestä sitten tiiä... :) Lähinnä vituttaa niin, että tekis mieli herättää mieskin valvomaan! :D Jotenkin on tosi hankalaa saada unta iltaisin, ja löytää hyvää asentoa, ja sitten kun uni tulee, niin saakin jo herätä vessaan ja sitten taas pyöritään ja etsitään kuumeisesti hyvää asentoa. Niiiiiiin totaalisen raivostuttavaa! Ja sitten vielä joku kehtaa tulla sanomaan, että nuku nyt, vielä kun voit tai että näin se sinun kroppa harjoittelee sitä valvomista......... Miestä naurattaa, kun mä aina välillä vannon, että jollain lähtee vielä henki ennen kuin tää kakkonen on ulkona. :DD Eli sellaista pahantuulisuutta on tässä ollut liikenteessä viimeisen viikon verran ainakin. Johtuu varmaan väsymyksestä vaan. 

Mäkin olen nauttinut vain tästä "viileydestä". Ärsyttää ihan sikana kaikki hoikat, ei-raskaana-olevat naiset, jotka voivat pukeutua kaikkiin ihaniin kesähepeniin ja tuntuu että itse näyttää ihan jäätävältä kasalta läskiä, jos koittaa laittaa jotain pientä ja kireää päälle. Mullehan tää on toinen kesä putkeen raskaana ja nyt tuntuu siltä, että oikeesti alkaa riittää tämä raskaanaolo. :) Ensi kesänä on onneksi meidän häät, joten en aivan tasan tarkkaan aio olla tiineenä silloinkin! :D
 


Se heräilyhän johtu tosiaan just siitä, että kroppa opettaa sua valmistautumaan sen vauvan yöheräilyjä varten..

En tiedä oliko tää kaikille itsestään selvää tai sanoko joku sen jo täällä, mutta ajattelin kuitenkin nyt laittaa tähän :D
 
Mä ainakin odotan helteitä:D täällä on ollu tosi vähä lämpösiä päiviä. Normi on ollu 10-15 ja kaatosade, tosi masentavaa:(
 
Olen kanssa alkanu heräilemään aika tarkkaan puoli kolmen tietämissä ja vessa reissun jälkeen valvotaan joskus tuntikin ennenkuin saa uudelleen unta. 

Unet onkin sit mitä sattuu.. oletteko nähny unia synnytykseen/vauvaan liittyen? Itsellä kaksi sellasta unta ollut jotka muistan, ja liittyi synnytykseen ja lapseen. Toisessa synnytys meni ohi kun olin nukutettuna ja tuloksena oli iso ja ruma lapsi (ja ei, en ole pinnallinen). Siinä unessa se vaan tuntu äärettömän raskaalta koko lapsi :D Ja toisella synnytys meni nopeesti, kivuttomasti ja tuloksena ihana, punatukkainen tyttö.
 
Mä en ole nähnyt synnytysunia (ainakaan vielä) mutta vauvan nimeen liittyvän kylläkin. Meillä on ajatuksena antaa mahdolliselle tytölle toiseksi ja kolmanneksi nimeksi mun mummun (äidinäidin) ja isomummun (äidinisänäiti) nimet. Mun unessa kerrottiin tää nimi mun äidille joka totes että onpa tyhmät nimet :P Luulen kyl että mun äidin reaktio olis oikeati täysin päinvastainen... :D
 
Mä oon nyt 2 kertaa nähnyt unta, että meillä on poika. Molemmissa unissa poika on paljastunut sillä, että oon vaatteita miettinyt lapselle ja todennut, että ei tätä voi laittaa kun on liian tyttömäinen tai jotain. Tiedä sitten onko enneunia vai mitä, kun mieskin kerran nähnyt unta, että meille tuli poika :D

Yöllä en oikein heräile paitsi jos on kuuma ja unta saan kyllä heti kun käännän kylkeä tai oon käyny vessassa. Eli uniongelmia ei ainakaan vielä ole.
 


Mä oon nähnyt muutaman synnytysunen ja molemmat on olleet aika helppoja tapauksia... :D

Mä nukun yöni sen suhteen hyvin, että ei ole kuuma, ei ole vessahätä. Mutta sitten tosiaan heräilen muuten vaan.
 
Mä olen nukkunut nyt paremmin kuin aikoihin, ja en ole herännyt edes esikoisen öisiin huuteluihin. Mies onkin hoitanut kaikki yöt/aamut, kun mä en yksinkertaisesti herää. Esikoinen tosin normaalisti nukkuu 22.30-9.00 heräämättä, mutta nyt on ollut vatsatautia, hampaiden tuloa yms. Mun kroppa taitaa valmistella mua tällä nuijanukutuksella nyt johonkin ihan päinvastaiseen kuin mitä on edessä :)

Synnytysunia en ole nyt vähään aikaan nähnyt, mutta alkuraskaudessa synnytin öisin jos vaikka minkämoista lasta. Useinhan ne olivat jo valmiiksi puhuvia ja käveleviä lapsia ja synnytykset erittäin helppoja :)

Me täällä toivutaan koko perhe oksutaudista, ja veto vielä vähän veks. Eilen laittelin Kelaan eteenpäin hakemukset äitiysrahoista, lapsilisästä ja äitiysavustuksesta (rahana). Jotenkin tuli taas enemmän konkreettisemmaksi tuleva syksy uusine kuvioineen kahden lapsen kanssa.
 
Emmäkään oo nähny synnytykseen liittyviä unia, mut niitä painajaisia kyllä mitkä liittyy aina kuolemaan, kuolee joku kissanpentu, koiran pentu, minun lemmikit tai joku muu, mut aina on joku kuolemantapaus ja herään omaan itkuun ja/tai huutoon.. Ehkä pikkusen ressaan ja pelkään sitä rakenneultraa et joudun keskeyttämään tän raskauden.. :S tai siis enäänhän ei voi vissii puhuu keskeytyksestä, ku se pitää synnyttää jo ulos sen rakenneultran jälkeen (viikol 22).. :S 
 
Huh, rakenneultra takana ja kaikki hyvin! :D Jännitin niin että mitäs jos ei olekaan... Poikaa (miehen mukaan se ois sitten "Carlos") lupailtiin vaikka vauva olikin tosi kippurassa, heittänyt jalat ihan pään yli... :P Tänään saan vihdoin mennä vaatekauppaan, JEE! Käyn heti ruokatunnilla ostamassa jotain ihanaa pikkupojan vaatetta, mä en pysty enää hillitsemään itteäni :D :D :D
 
Mä oon nähnyt yhden unen, jossa olin pojan kanssa katsomassa futismatsia ja poika oli syntynyt 14.8. mutta ei puhettakaan, että olisi ollut mikään keskonen vaan ihan kunnon mötikkä. Kommentoin jollekin, että sillä on mun miehen suu... Tuntui koko uni tuon päivämäärän lisäksi väärältä siinäkin mielessä, että odotan mielessäni tyttöä...

Yhden toteutuneen enneunen olen kyllä raskauden aikana nähnyt. Näin nimittäin ennen plussausta unta, että tein positiivisen raskaustestin ja herätessäni olin tosi vihainen ja pettynyt, kun en todellakaan ajatellut, että siitä kierrosta olisi tärpännyt. Mutta sitten viikkoa tai paria myöhemmin tein sen plussatestin :)

Me oltiin tänään myös rakenneultrassa ja naureskeltiin niille tyypin asennoille. Meillä kans jalat oli naaman edessä, kun aloitettiin kuvaamaan. Notkea kaveri!
 
Takaisin
Top