Heinäkuun höpinät!

tyttis- silloin alateitse synnytys ei oo mahdollista jos istukka peittää kohdunsuun.mutta eteen noussestaan siitä ei ole haittaa :)
 
Vaikka en Masu olekaan niin sen verran laittaisin kommenttia että etuseinässä istukka saa olla. Ja siitä ei ole muuta ongelmaa kuin että liikkeet tuntuu heikommin vatsan päältä. Mutta kohdun suulla istukka ei saa olla, yhtään. Silloin synnytys hoidetaan keisarinleikkauksella verenvuotoriskin vuoksi. Käsittääkseni silloin ei puhuta vain riskistä vaan vaara on todellinen. Mutta vaikka raskauden alussa istukka olisikin kohdunsuun päällä osittain tai kokonaan, se "siirtyy" kohdun kasvaessa johonkin suuntaan, ja tämän jälkeen ainakaan istukka ei ole estämässä alatiesynnytystä.

Voi kissus, otan osaa teidän murheisiinne, ja vaikka meillä ei täysi sota olekaan päällä niin meinasin kilahtaa tänään ihan kokonaan rakkaalle miehelleni. Hänellä on ajatus, ja hän luulee että maailma jakaa sen hänen kanssaan vaikkei hän avaisikaan suutaan! Olin lähdössä neuvolaan, ja meillä pojat vinkuu aikaa tietokoneelle ja tv:lle jatkuvasti. Yleensä heille annetaan aikaa aamulla, ja sen jälkeen tilanteen mukaan. Miehen mielestä se on ihan ok ajanvietettä, ja pojat tykkää. Äiti on se hirmu joka sanoo että nyt pihalle! Mies oli antanut luvat ja olen sanonut koko kesän kun jurppii että joutuu olemaan se monsteri ja kieltämään, vaatimaan sulkemista jne. Mies oli lähdössä kauppaan, ja pojat tuumasivat että he lähtevät kaverilleen/kirjastoon kun tämä peli on koneella pelattu. Sanoin miehelle että mun aika ei odota, katso että ovet on lukossa kun talo on tyhjä. Hän ihmetteli että mitä pitäisi tehdä, tuumasin että varmaan nyt pitäisi sopia sanallisesti jotain poikien kanssa että he ovat kotona tai lähtevät heti, huonekin pitäisi siivota loppuun ennen lähtöä. Minä lähden neuvolaan, mieti nyt! Ja heidän ulko-ovien sulkemiset ovat aika heikoilla kantimilla. Niin ne murheet muuttuvat kun lapset kasvavat. Meillä ei ole enää se murheena että minkävärinen haalari lapsilla on. Vaan missä he ovat, milloin he ovat tulossa ja millä kulkevat. Ikää on todella se 7 ja 9.
 
Mulla on seurattu tiiviisti sitä kun ensimmäisessä ultrassa huomattiin että peittää kohdunsuun ja silloin jo sanottiin että on esteenä alateitse synnyttämiselle jos ei siirry ja nyt se on sieltä siirtynyt. Aika paljon olen saanut itse ottaa selvää kaikesta kun tuntuu että tuolla neuvolassa ei aina saa sitä tietoa mitä oikeesti kaipaa ja tarvii mutta nyt voin sanoa että kaikki on hyvin. Olisin voinut selventää asian paremmin mutta kiitos teille muille kun selvensitte mun puolesta :)

Hikoiluttaa kuin sikaa! Koko ajan valuu joka paikasta, tulis ees vettä hieman.

Huomenna juhlitaan siskon häitä, jännittää jo valmiiksi miten pärjään näillä mun jaloilla, ainoat kengät on oikeesti aamutossut millä voin mennä. Se vasta ois näky-ymmärrettävä!

Lähdetään hakemaan meidän vaunuja jotka ovat toissapäivänä tulleet, samalla turvakaukaloa ostamaan.

Jaksetaan, jaksetaan :)
 
mulla on ollut kummassakin raskaudessa alkuun se istukka täysin kohdunsuun päällä mutta kummastakii on onneks siirtynyt pois :) vissiin aika harvoissa tilanteissa jää se istukka sinne jää mutta tosiaan jos jää niin sillon ei onnaa alakautta
 
Oi lämpöä!

Kyllä! Koko ajan on törkeän kuuma! Mutta ei haittaa!

Mä ihmettelen miten oon päässy näin vähillä vaivoilla tästä raskaudesta kun luen teidän muiden tiloja. *koputtaa puuta* Oon ihan tomerana pessy tässä mattoja kaks päivää. Eilen kyllä sai ukko-kulta kiukuttelua päälleen, mutta sekin saatiin sovittua. Sillä vaan on oma tapansa stressata vauvan tuloa, ja se on toimintakyvyltään halvaantuminen, ja mää kun en semmosta siedä ilman hormoonejakaan yhtään :D Ei sen vaikeempi homma kuin varata autolle aika, ja siihen meni neljä tuntia. Lopulta se oon nyt sitte minä joka vie auton huoltoon, kun hän on festareilla kavereiden kaa. Olkoon! Musta on paljo kivempi touhuilla täällä kotona ku katella kännisiä ihmisiä ja selitellä mahan kokoa aina vaan ja uudestaan.

...joka muuten ärsyttää. Naapurin rouvat ja oudommatkin on alkanu kommentoimaan että onpa se maha iso! "Onko siellä kaksoset tulossa?" Hoo vee! Mä luulen että maha on nyt isoimmilllaan ja kun vauva lähiviikkoina pääsee laskeutumaan niin suurin kumpu katoaa, tai ainakin latistuu.

Nukkuminen on kieltämättä vähän tuskaisaa ja jalat on turvoksissa mutta kaikki on tosi hyvin! Ajoittain säikähdän kun tajuan että en ole tuntenut liikkeitä tuntikausiin, mutta sitten kun jään kuulostelemaan niin tuleehan sieltä töytäisy tai pari. Oon vaan niin touhuissaan etten kerkee huomata :)

Iloista viikonloppua kaikille kropan ja pään tuntemuksista huolimatta! Tää on nyt vissiin sitä hetkellistä raskaushuumaa kun mua ei v***ta mikään! Kiitos hormonit!  *levittää hyvää tuulta*

Hele + Rimpula 33+2
 
Hele81: Mäki oon kyllä alusta alkaen vähällä päässyt, et tosi tyytyväinen oon, toivottavasti loppuu saakka näin mennää ;) ja mulla ei oo hormooneilla negatiivista vaikutusta ollenkaa, vaa paljo parempi mieli ku ennen raskautta :D
 
Heippa kaikille!
Täälläkin on ollut aika oireeton raskaus TÄHÄN asti... Nyt parina viime yönä on nostanut päätään aika kummallinen vaiva, nimittäin unettomuus! Se ei johdu kuumuudesta, eikä asennon löytämisestä tai mistään.Uni ei vaan tule,vaikka kuinka kovasti väsyttäis. Ärsyttävää!
Jospa tämä olis joku pian ohi menevä juttu...Haluais vielä nauttia nukkumisesta niin kauan kuin suinkin :)

Hyviä vointeja kaikille! Kohta alkaa elokuu....Voi kamala kun aika menee nopsaa!
 
tulipahan käytyä yöllä synnärillä kovien supistusten takia.... laittoivat mut siihen käyrälle istuskelemaan joksikin aikaa ja siinä supistukset näkyi myös niin paljon että mulle laitettiin sitten sitä supistuksia estävää ainetta tuosta reidestä..... aika jännää oli se aine kun hetkenpäästä siitä oma pulssi nousi 120 ja kädet tutisi vielä kotonakin kun pääsin sieltä kotiin lääkärin tutkinnan jälkeen... supistukset ei ollu ollenkaan vaikutanut kohdunsuulle... mikä on positiivista vielä näillä viikoilla... käyrällä oli siitä hauskaa istuskella kun tuo piikkuneiti ei tahtonu antaa omaa todellista sykettään ollenkaan kun sitä ilmeisesti kauheesti häiritti se kone kun laitettiin mun masun päälle kun piti sitä ruveta pökkimään ja muutenkin kauheetbileet oli pystys välillä neidin syke pomppi 170 tienoilla
 
Tanku-
oijjoi ett siell on sit vallan säikytelty viime yönä! hyvä ettei supistukset ollu tehny mitään!!!! :)
 
Oho, Tankua säikytelty Onneks vielä kaikki on ns. kunnossa!

Täällä kans yks joka on päässy todella helpolla tän raskauden kanssa eikä kyllä oo mitään ongelmaa jatkaa Ei noi helteetkään oo tuntunu missään....
Ehkä tän kaiken vaivattomuuden ja helppouden takia on hassua ja outoa aatella että kohta on elokuu ja syyskuu on niiiiiin lähellä, tulee olo että tässäkö tää nyt olikin Mutta kyllä mä niin odotan että me saadaan toi mahdoton hepulipepuli masun ulkopuolelle hepuloimaan
 
sunnuntai iltaa :)
täällä alkoi aamu mukavasti 3h yöunien jälkeen taas kaurapussilla ja panadolilla :/ kauhiaan menkkasärkyyn heräsin.eilen illalla tyyppi viell oikee säikytteli kun supisteli 40min ajan 2-5min välein :S onneksi sitten loppuivat! vähän aikaa jo mietin ett mahtaako tulla lähtö,supistukset ei kuitenkaan olleet rajuja niin uskalsin olla kotona ja odotella rauhottumista.Napakoita kylläkin että irvistytti mutt ei mitään synnytyssupistuksia sentään.
Nyt taas aamun jälkeen ollut rauhallista :) ja mieli hyvä,.
T'änään sain myös kolmannen kummilapseni <3 ihanat ristiäiset oli neidillä :) rupesinki tossa jo miettii ett mihkä mahtais tän syntyvän ristiäiset järkätä vaan oliskohan kuitenki viisaampaa miettiä ensin se nimi :DD
Ajattelin nyt semmosta järjestelyä ett lyön kaks kärpästä yhdellä iskulla. Et venytän vauvan ristiäiset sinne 2kk lopulle tai ehkä ylikin ja sit samalla juhlittais isoveljen 3v synttäreitä (täyttää marraskuussa) :) sais ne kummatki sukujuhlat siinä samassa syssyssä sitten ja sit ehkä ei tuntuis isoveikastakaa nii kurjalta kun hänkin saisi huomioo ,et jos ensteks hoitaisi sen ristimistilaisuuden ja sen jälkeen sit Aleksi puhaltelis kynttilät kakusta jne :) sitte vaan tarviis enää kotona ne semmoset lapsikaveri synttärit järjestää eikä tarttis sukua kutsua heti uudelleen juhlimaan :)
 
Terppa sano tirppa!

Suolalamppu toi unen väheneminen on ihan tuttua... Ehkäpä kroppa totuttautuu tuleviin haasteisiin.... =D

Tanku Onpas säikytellyt, onneksi kaikki hyvin!!!!

Xiina Miten sä uskallat noin pitkään katella kotona noitten suppareitten kans? Onks teiltä lyhyt matka synnärille tai jotain... Mä olisin kyl lähteny jo meneen laitokselle... Tosin meiltä matkaa sen 120 kilsaa et matkakin kestää 1 ½ tuntia!

LauraElina Olit laittanu uuden masukuvan... Oli kyl laskeutunu hurjasti kaveri... Mulla sama tapahtu sit ilmeisesti viime yönä... Maha paljo alempana kun aiemmin... Hassua kun esikkoa ootin ni laskeutu vast viikolla 40... Syntyki vast 41+6! Toivottavasti tää tarkottaa sitä et ei tartte ihan niin pitkään nyt ootella!!!! Mullakin rupes tuntuu niit puukkoja tuol alakerrassa.... Ja voi herranjesta et joutuu käymään useesti vessassa!!!


Meiän pikkuneiti oli mummon ja papan sekä mun nuorimman veljen kans asuntovaunu reissulla yhen yön verran!!! Pikkuneiti oli ollu ihan tohkeissaan ja tykänny kovasti!!! Nyt tirppana nukkuu isänsä kanssa ulkona teltassa, sinnekkin tuntui niin innoissaan menevän... Ite en viittiny lähtee kun ei meinaa enää saada nukuttua omassakaan sängyssä saatika jossain patjalla teltassa... Nou thänks!!!

 
satu84

no sillä uskalsin olla ku matkaa sairaalaan ei oo kun 20min ja kun eivät olleet kuitenkaan kovin pahoja,mitään synnytykseen viittaavia,napakoita vaan .vaikk kyll siinä alko pelko hiipiin ku tuli niin säännöllisinä! :S uskon kyllä että oisin lähteny viivana jos ois tunninki kestäny taikka alkanu paheneen ne supistukset
 
xiina, Mulle neuvolan täti sano et jos puoltuntia on tullu supistuksia 5min välein ni heti matkaan.. Voi tietty olla et vaikuttaa kun toi esikoisenkaan synnytys ei kovin pitkä ollu(avautumista 7h, ponnistus 1h42min) ja matkaa noin pirusti.... Koetahan pärjätä suppareitten kans, vaikka eivät ny ihan niitä terävimpiä ookkaan ni tuntuvat varmasti ilikeille!!!
 
ai samperi mull kyll ois varmaan kiireempi :DDD esikoisen synnytys kesti 4h35min. eli mun säkällä haaveilen liian pitkään kotona ja sitte synnytän kotio xD tietty joo sulla toi matka on niin pitkä ett kannattaa lähtee jo paljo aiemmin :) täst onneks on nopee mennä sairaalaan....syöksyä odotellessa... :DD
 
oonpa muuten jo aika monesti tullu ajatelleeks tuota että teenkö ittelleni hallaa kun en liian herkästi lähde :D koska täähän voi ihan oikeesti tulla kotio! kun sitä edistystäki on jo tapahtunu.paikat on täysin kypsät ,läpeensä pehmeet,auki ja kanavaa vain himppusen enää jäljellä :D jos enää sitäkään... höhöö...saas nähä xD sitä kun ei kuitenkaa jaksais lähtee turhanpäiten esim keskellä yötä näytille sitä varten ett laitetaan takas kotio. kun on toi esikoinenki sit hoitoon saatava :D
 
No joo.... Elä ny kovin pitkään kattele... Se on aika tuskasta siinä vaiheessa lähtee synnärille kun ponnistuttaa jo!!! Mullakin on paikat jo kypsyneet ja sen takia noi ohjeet onkin vähän tiukemmat... Käytännössähän noin nopeesti ei pysty edes lähteen kun pitää ensin hommata esikolle hoitaja ja isännän pitää tulla duunista matkaa 20km....Et kylhän se lähtö sit venyy.... Millään ampparilla tai taxilla en ihan hevillä kyllä lähe!!!! No kerran oon meille ampparin tilannu niin sen tulossakin kesti 40min. Et eipä apuja niistä... Toivottavasti ossat tulkita kroppaas oikein eikä muksu tuu kotia tai matkalle!!!!
 
toivotaan :) sen kyllä oon jo päättäny että jos pariki oikein kivuliasta tulee niin alan tekeen lähtöö,en kuitenkaan halua synnyttää sairaalan ulkopuolella,varsinkaan jos tulee viell ennenaikojaan. jännityksellä kyll odotan et kuin paljo nopeemmin tää toinen tulee kun esikoinenki oli noin vikkelästi pihalla :) sillon mulla oli kans jo tilanne täysin kypsä ennen synnytystä nii siks vissii oliki nopee.
 
Takaisin
Top