Heinäkuun höpötykset

Minulta otettiin papa esikoista odottaessa ja minullekin lääkäri sanoi, että ei ole mitään syytä miksi ei voisi ottaa. Vähän kyllä itseä silloin epäilytti, mutta hiivaepäilyn vuoksi suostuin siihen, että saa varmuuden. Tämä sama lääkäri myös määräsi siihen hiivaan sitten Diflucania, mitä en uskaltanut kuitenkaan syödä, enkä kyllä apteekistakaan myönnytyksiä saanut sen puolesta
 
Näissä täytyy kuitenkin muistaa että lääkäri varmasti osaa asiansa varsinkin jos on erikoistunut näihin asioihin. Apteekissa ei samanlaista tietoa työntekijöillä ole. Uskaltaisin siis lääkäriin luottaa paitsi ehkä johonkin perus tk lääkäriin :D
 
Lääkäri on taas täälä sanonut ettei Papaa kannata raskausaikana ottaa, kun ei kerro todellista kuvaa. Ja synnytyksen jälkeen vasta vuoden kuluttua. Kyllä kovasti eroaa nämä käytännöt...
 
Niin olen kuullut kans tuosta että saattaa näyttää väärin (ilmeisesti juuri niin päin että papassa olisi jotain hälyyttävää). Varmaan se olis sit kontrollin paikka synnytyksen jälkeen jos näin olis. Itsellä papasta sen verran monta vuotta ja vuotoja yms niin siksi varmaan katsottiin vaikka raskaana olenkin
 
No ei ne apteekin tyontekijatkaan ihan avuttomia ole, kylla ma usein melkein farmaseuttiin luottaisin enemman kuin moneen laakariin. :rolleyes:
 
En sanonut että avuttomia mutta ei ole samanlaista koulutusta. Kyllähän lääkäri voi virheellisesti määrätä päälekäin esim sopimattomia lääkkeitä ja apteekissa korjaavat mutta tarkoitin että erikoistunut lääkäri on varmasti pätevin ja luottaisin hänen sanaansa lääkeasioissa/tutkimuksissa. Ei ne ihan turhaa käy 6v tai yli kouluja :D niin kuin sanoin en itsekään tk lääkkäriin luota esim näissä omissa vaivoissa kun ei ole erikoistunut näihin asioihin, mutta jos on erikoistunut niin luotto kyllä korkeella.
 
Pari kertaa kattonut vierestä lääkärissä ku lekuri kirjottaa oireet googlehakuun. Todennut et tuon minäkin osaan tehdä :) nyt on onneks ihan hyvän oloinen omalääkäri joka on myös odotusajan lääkäri :)
 
Itellä kans nuo tk lääkärit ollu semmosia että "mikähän me laitettas diagnoosiksi" :D siksi pyrinkin aina meneen yksityiselle kun saa valita osaamisalueen ja lääkärin jos mahd. kun ite voi samat asiat just googlaa :D
 
Huomenna vihdoin EKA ultra, kauan sitä on odotettukin sillä huomenna on myös 13+0 :grin
Kun nyt pysyis vaan nahoissaan vielä huomiseen, hypin kohta seinille :hilarious:

Oliks muuten muita kun NT on eka?
 
Ultraan vielä reilu kaks viikkoa.. vatsa jo pömpöttää. Kohta joku varmaan arvaa mut ei haluttais kertoa ennen kuin ite ollaan nähty. Seuraava neuvola varattu, mut ikävä kyllä kiva täti oli lähteny pois ja joutuu sille ei-niin-kivalle..
 
Mulla otettiin papa joukkotarkastuksessa noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen ja jouduin sen takia turhaan sitten uudestaan kokeeseen kun oli jotain häikkää tuloksissa. Sanoivat että liian aikaisin otettu.
 
Hei tietääkö muuten kukaan, että onko äitiyslomalle jäämiselle joku "takaraja"? Kyselen ihan mielenkiinnosta liittyen tohon verovuoteen johon äitiyspäiväraha perustetaan. Meillä LA on 19.1.2018 ja jos jäisin äippälomalle katsottaisiin tulot 2016 verotuksen mukaan.
 
Kelan sivuilta löytyy, oliskohan ollut viimeistään 30 päivää ennen laskettua aikaa. Tai 30 jotain päivää
 
Eiks siihen äippäpäivärahaan saanut hakea muutosta verovuoteen, jos tulot on oleellisesti muuttuneet (jonkun x-ajan sisällä)? Kelan sivuilla tästäkin luki (mutta en jaksanut niin tarkaan lukea, kun omat tulot ovat pysyneet samana).
 
Ens viikon ultran jälkeen (saa selvyyden tarkan la ja et kaikki ok) meinasin käydä juttelemassa försäkringskassassa et miten mulla menee äitiysloma ja koska pitää tehdä päätös et milloin jää pois töistä.. Sit pitää selvittää onko mulla se 480 päivää kokonaisuudessaan vai vähennetäänkö siitä isän isyysloma minkä saa Suomesta.. onneks olo on jo virkeämpi et pystyy alkaan näitä selvitteleen.
 
Kunhan tässä kaikki menee hyvin niin jään syyskuun puolessa välissä viettämään reilun 2 kuukauden vuosilomia ja siitä äitiyslomalle! :p mulla on viine vuodelta 33 lomapäivää ja tältä vuodelta 26pv (lomautus äitiysloman jälkeen söi osan lomista), joista oon yhden päivän pitänyt :D oon kyllä yrittänyt lomiani saada, mutta nyt sit on pakko ne mulle antaa :)
 
Voi kun kuulostaa mahtavalta! Tosin ei se, että viime vuoden lomat on vielä pitämättä!
 
Takaisin
Top