Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Minulla oli esikoisen jälkeen parin kuukautta syntymän jälkeen hirveä vauvakuume, mutta nyt on ihanan seesteistä ja varmaa että meidän lapsiluku on täynnä.
Kierukka ollut nyt pari kuukautta paikoillaan ja katsotaan jos se ei pidä menkkoja kurissa (endon takia) niin sitten lähete kohdun poistoon.
 
Jaama. Kohdun poisto kuulostaa pahemmalle kuin steri! Toivottavasti kierukka pitää lupauksensa ja pitää menkkat kurissa.

Äippä, se pään muotoutuminen kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä päänkasvun piikkiin. :)

Meillä olen löytänyt suuren kiintymyksen tähän vauvaan, josta siis täällä aikaa sitten surkuttelin. :Heartred aika tasapainoista menoa tässä talodessa jossa on 2 alle 2vuotiasta, mitä ny vanhempi opettelee hallitsemaan tunteitaan. Vielä niiden käsittely on lattialla makuultaan huutamista/raivoomista ':D
 
Hahaa, meillä kans harjoitellaan tunteiden käsittelyä just lattialla selällään huutaen:D toi 1,5v on aivan mahdoton kun sille päälle sattuu :wink
 
Toi kohdunpoisto vasta kuulostaakin hyvin lopulliseltta o.O
Sterin voi vielä kiertää jos lapsen vielä haluaa mut pirun hintavaa se taitais olla... yksityisen puolen lapsettomuus hoidot ei taida olla siitä halvimmasta päästä:eek:
Mut en kyl oo enää lapsia tekemässä joten mitä sitä miettimään:wink
 
Hahah, joo ymmärrän kyllä tuon kuumeilun. Lapsia on nyt kaksi, eli juurikin sen verran mistä aiemmin olen haaveillut. Nyt kun tämä kakkonen onkin niin ihanan leppoinen vauva, nukkuu ja syö hyvin, niin valehtelematta alkaa vauvakuume painaa päälle :rolleyes: mies ei kolmannelle lapselle lämpiä ja todellisuudessa en itsekään usko, että jaksaisin raskausaikaa kolmatta kertaa insuliineineen ja vs-mittauksineen. Olen siis iloinen näistä kahdesta murusesta ja iloitsen jatkossa muitten vauvoista :grin

Äippä x6, huimasti tsemppiä ensi viikkoon!
 
Mä en ees ois toista halunnut ennen kun tulin vahingossa raskaaksi! Nyt siis oon ihan myyty vauvaan ja harmittelen, että vauvavuosi kohta jo loppuu (hmmm :hilarious:), mutta en kyl tähän perään ainakaan kolmatta halua. Kierukkaresepti on, pitäs vaan tilata aika laittoon. Eli optio kolmannelle on, mutta esikko oli niin vaikea ja tämä toinen raskaus oli henkisesti niin vaikea, että ei kolmatta taida uskaltaa. Jos vahinko joskus kävis niin ei olis maailmanloppu, mutta olen tähänkin tyytyväinen :happy:
 
Mä haaveilen jo omasta ajasta ja hyvin nukuitusta öistä... ei oo hetkeen näkynyt :wink
Vauva/raskaus ”pilais” tän haaveen täysin:D
 
Haha, tän vauvakuumeen täytyy olla jotenkin hormoniperäistä. Oon ite aina ajatellut, että lapset ois järkevää saada vähän isommalla ikäerolla (vähintään 3 v), kun niin paljon puhutaan älyttömästä väsymyksestä, ruuhkavuosista jne. pikkulapsiaikana. Mutta annas olla, kun lapsi oli varmaan ihan muutaman viikon ikäinen, niin alkoi tuntua siltä, että voishan tähän perään heti toisenkin samanlaisen ottaa ja mahdollisimman pian mielellään :D Meille on osunut helppo vauva, ja miehen kanssa ollaan molemmat huumorin varjolla puhuttu pikkusisaruksen yrittämisestä. Tosipuheissa luulen kyllä, että ei me nyt ihan heti sitä toista kuitenkaan aleta yrittää. Mutta jos vahinko kävis... :p Hah, melko epätodennäköistä kyllä näillä seksikerroilla, plus että tätäkin vauvaa yritettiin vuosi.
 
Esikoinen oli niin vaikea, että päätin kahden sijaan tyytyä yhteen lapseen. Noh, tulin sitten yllättäen raskaaksi ja tämä poika on niin ihana, et ekaa kertaa saa nauttia vauvasta. Eli onneksi tapahtui vahinko. Kolmannesta välillä haaveilen, toisesta tytöstä, mutta ei kyllä, kaksi saa riittää. Esikoisen aikana en tiennyt noista kaikista ihanista tyttövauvan vaatteista ja pannoista, niin olis ollut kiva päästä se kokemaan :D
 
Meillä mies haluais lisää lapsia, nyt kolme lasta 8v, 7v ja tämä 2 kk syysvauva. Puhelee viidestä mutta itse en lämpeä oikein ajatukselle. Ehkä justiin voisin yhteen taipua mutta ei vielä. Kahdella ekalla lapsella ikäero oli 1v 6 päivää ja se oli tosi raskasta aikaa. Vähintään kaksi vuotta pitäisi ikäeroa tulla. Mähän oon tässä jo nukkunut monta vuotta täydet yöunet niin vaikea taas tottua jatkuvaan heräilyyn ja että on niin kiinni vauvassa. Mutta ihanahan tuo poikavauva on :shy:

Minipillerit nyt käytössä mutta ne ei ole kyllä mistään kotoisin, jatkuvaa veristä vuotoa niinkuin menkat olisi. Olisikohan tuo kierukka parempi? Ottaako sen laitto kipeää? Synnyttää voi mutta kierukan laitto pelottaa :nailbiting: Täällä paikkakunnalla saisi ekan kierukan ilmatteeksi. Ei jaksais kortsujen kans pelata. Niihinkään pysty täysin luottaa, eka kerran meni rikki kortsu jota ei ole koskaan käynyt vaikka mullakin ikää 31v. Toivottavasti ei seuraamuksia tuu :wink
 
Nonnuska mullakin minipillerit ja sama! Kun aloitin syömään vajaa 2kk sitten, oli ensin 2vkoa menkat. Sit vajaa 3 vkoa vuodotonta, sit alkoi menkat jotka jatkuu edelleen eli aikalailla kuukausi vuotoa yhtä soittoa. Kyrsii aika reilusti ja pähkäilen muita vaihtoehtoja. Muita hormonijuttuja ei suositella verenpaineen takia kun raskausaikana se nousi, ja kuparikierukassa hirvittää kohdun ulkoisen raskauden mahdollisuus. Minäkin mielellään kuulisin kierukasta kokemuksia, netti nyt on täynnä kauhukertomuksia.

Toisaalta vois ehkä kokeilla normipillereitä tai laastareita jos seurais verenpainetta... hmm. Kortsua ei kyllä jaksais...

Ja vauvakuumeesta. Uutt vauvaa en tarvis kyllä mut raskausvatsan voisin ottaa uudelleen tuntui että viimeksi se ei edes ehtinyt kasvaa kovin isoksi
 
Hei miten teidän menkat, mun vauva lähemmäs neljä kuukautta eikä mitään tapahdu:wideyed:

Ei kai ny vielä! Esikoisesta mentiin lähemmäs 1v synttäreitä, en edes muista, mutta jos täysimetyksellä menee niin helposti ehtii vauva ainakin puolivuotiaaksi. Mulla ainakaan mikään kiire niitä saada takas ihan heti... :D
 
Mä en oo varma. Mulla loppu se jälkivuoto ja sit oli jotain vuotoa. Toivottavaasti ei menkat kuitenkaa! Esikoinen oli jotain 8-9kk kun menkat tuli takas. Kahdet näiden lapsien välis ehti olla enben ku taas oli paksuna :hilarious: täälläkään ei kaivata, sais pysyy pois sinne vuoden kieppeille.
 
Joo apua, toivottavasti vuodot pysyy pois vähintään yhtä kauan kuin esikoisesta! Silloin menkay alkoi lapsen ollessa 1 v 4 kk vanha. :grin
 
Äippä x6, kuinka meni? Tekeekö kipeetä vai onko tuo minkälainen operaatio?
 
Takaisin
Top