Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Meillä oli myös tuossa 2,5kk joku tiheän imun vaihe. Sitähän sanotaan että sellainen tulee 3 ja 6 viikon ja 3 ja 6 kuukauden kohdalla (vai miten se menikään). Laitan sen piikkiin. Parina yönä heräili tiheään syömään ja päivisin touhusi ja kitisi koko ajan jos ei päässyt rinnalle. Nyt on rauhoittunut omaksi uneliaaksi itsekseen. Pistetään Slillukka vaiheen piikkiin, eiköhän se siitä pian tokene!

Meillä vaikuttaa tunnelmaan myös se jos ei saa nukuttua yksiä pitkiä päikkäreitä. Joskus kun ollaan paljon liikenteessä nukkuu vaan matkat ja herää kohteessa ja sitten kätisee koko ajan. Useamman tunnin päiväunet puolenpäivän kieppeillä auttaa siihen että nukkuu myös yöllä ja syö kohtuudella.
 
Joo yleensä siis nukkuu 10-11 aikaan sen kolme tuntia vähintään, mut nyt ei oo nukkunu muutamaan päivään kunnolla. :s laitetaan siis tihheen imun piikkiin. :D
 
Mä tilaan vaan suomalaisista nettikaupoista ku en jaksa kiinnostuu selvittämään mitään tulleja sun muita juttuja:grin

Mä kyl tilaan Saksasta ajoittain mutta kiinakrääsä en tilaa tai osta muutenkaan mistään... pää sääntöisesti kyllä ihan vaan Suomesta :)
 
Itse en uskaltaisi tilata vauvalle mitään Kiinasta juuri nuiden kaiken maailman kemikaalien ja myrkkyjen vuoksi. Mahdollisimman paljon yritän suosia kotimaisia tuotteita. :)
 
Mä kokeeksi tilasin sieltä patpatilta joulupyjamat koko poppoolle :joyful: saa nähdä mitä tulee... Matskun pitäis olla puuvilla, mut katotaa... Mitää kiinakrääsää en myöskään uskaltais tilata, ainakaan mitään kunnon köyttövaattei tai leluja/tutteja tms
 
Käytiin tänään neuvolassa ja apua kun toi jätkä kasvaa kamalaa kyytiä :eek: Poju on 4.5kg ja 54 cm, eli painoa oli tullut 21 päivässä 800g ja pituutta
3cm... et hyvin jätkä kasvaa:wink mun pieni Ukko Ukkelsson ei oo enää niin pieni :D
 
Täällä kans tiheä imu menossa, ehkä jo hieman helpottaa. Itselle on kovin paikka se, että tuntuu kuin maitoa ei riittäisi, kun poika kitisee ja sätkii rinnalla :/ järki ei aivan tavoita mieltä tässä asiassa. Nyt maitoa sitten valuukin ja heruu pitkin poikin.
 
Mitkä maksuvaihtoehdot patpatilla? Ihastelin siellä olevia vaatteita vastottain.

Paypalilla itse maksan kaikki nettiostokset. Hyvin tuntui pystyvän myös eri luottokorteilla maksaan. En uskaltanut tilata muuta ku ne pyjamat, kun en laadusta yhtään tiedä. Nuo pyjamat tilasin ihan vaan "läpällä" jouluksi. Mut jos ne ok, uskaltaa sit tilata ehkä muutakin
 
Meillä kun vauva nukkuu usein sylissä niin on päivisin paljon aikaa surffata mm tällä foorumilla kun toinen nukkuu ja olen ns jumissa. On tullut lueskeltua noita kuumeilupalstoja ja voi jestas mikä virhe! Tämän vauvan piti olla toinen ja viimeinen, mutta huomaan jo lämmitteleväni ajatusta kolmannesta vaikka siinä ei ole mitään järkeä. Vauva nyt 3kk. Miksi tässä ehdoin tahdoin pitää nostaa kuumetta kun kaikki on hyvin, on palautunut kivasti ja elämää ja kotia suunniteltu juurikin kahden lapsen mukaan. Tarttee varoa ettei kuume roihahda toden teolla :D

Kohtalontovereita? :)
 
^pelkään tuota vauvakuumetta kun pitäisi lapsiluku olla täynnä :D ja pyörittelen mielessä "vahinko"-lasta... siis sellaista että kierukasta huolimatta olis raskaana ja sit meil tulis viel yksi... oi jestas.. mut olihan se kuumeilu, testailun odottelu,testien tekeminen,tulos ja oireet niin maagista :Heartred olen kyllä niin onnellinen näistä ihanista lapsista :Heartred vaan saanko joskus olla onnellinen vielä yhdestä? Ei voi tietää
 
Hahaa kun niin samaistun noihin teidän kuumeiluihin :D se on kroonista tai ainakin täällä on :wink haluisin kyllä vielä yhden (ja yhden ja yhden jajajaja....) mutta meille ei tule enempää! Viikko steriin... apuva!!!
Juttelen edelleen suurperhe kuumeilijoissa vaikka en enää ikinä tuu lasta tekemään:wink
 
Ai niin käytiin sisun kaa tänään jorvissa sen pään(on neuvolan mielestä liian iso lasten lääkärin mielestä ei) ja kasvun kontrollin takia. Saatoin puhtaat paperit mut vielä pitää 6kk käydä kasvua kontrolloimassa kun kasvaa -3 käyrällä... voihan käyrät sentään:/
 
Kuinka iso pää sit Sisulla on? Meillä on tytöillä kans iso pää,mutta tulee isältään se piirre, eikö oo kyl koskaa huomautettu asiast. Mitä jos äippä 6x, kadut sitä strerii? Hui, onhan se aika lopulline
 
^pelkään tuota vauvakuumetta kun pitäisi lapsiluku olla täynnä :D ja pyörittelen mielessä "vahinko"-lasta... siis sellaista että kierukasta huolimatta olis raskaana ja sit meil tulis viel yksi... oi jestas.. mut olihan se kuumeilu, testailun odottelu,testien tekeminen,tulos ja oireet niin maagista :Heartred olen kyllä niin onnellinen näistä ihanista lapsista :Heartred vaan saanko joskus olla onnellinen vielä yhdestä? Ei voi tietää

Justkin too "vahinko" pyörii itselläkin mielessä. Että jos tulee niin se on "voivoi". :wink Ehkä jonain päivänä... Tosin alan olla jo liian vanha iltatähtioptioon mutta onhan tässä vielä pari ihan ok vuotta jolloin mitä tahansa voi tapahtua...

Pitää olla kertomatta miehelle näistä pohdinnoista tai meidän kuiva kausi ei lopu koskaan :D
 
Huomaan kans haaveilevani toisesta lapsesta yhä enemmän. Alunperinkin puhuttu kahdesta, mutta pojan ensimmäisen kuukauden aikana puhuin miehelle jo että tuskin haluan toista, vaikka vauva yöunia lukuunottamatta on helppo ja ihana. Nyt kuitenkin odotan tässä arjen taustalla jo kesää, jolloin toista aletaan yrittämään :) Ensi viikolla kierukan laitto, koska muuten saisi mahdollinen sisarus alkunsa "vahingossa" jo aiemmin :D
 
Kuinka iso pää sit Sisulla on? Meillä on tytöillä kans iso pää,mutta tulee isältään se piirre, eikö oo kyl koskaa huomautettu asiast. Mitä jos äippä 6x, kadut sitä strerii? Hui, onhan se aika lopulline

Pituus tulee tosiaan siellä -3käyrällä, paino ja pää sit jossain 0-+1 käyrien välissä... kasvaa kaikin päin tasaisesti! Mulla siis pullea, isopäinen poika :D lääkäri meinas että piikki pään kasvukäyrissä johtuu siitä kun pää muovautunut sitten syntymän jälkeen suiposta enempi pyöreäksi ja pituuden johtuvan puhtaasti geeneistä... minä oon hurjat 159cm ja mies 178cm eikä nää meidän juniorit muutenkaan oo ollut järin suuren suuria :wink
En usko että mä steriä kadun... meille ei pitänyt tulla Sisuakaan( ihanaa että tuli mut aivan puhdas ”vahinko laukaus”)! Onhan tässäkin jo tekemistä ja innolla odotan että päästään tekemään asioita perheenä ilman vauvoja tai raskautta:wink viimeiset 8 vuotta ollaan täällä oltu raskaana ja/tai vauvan kaa... töihinkin/ omiin juttuihin ois kiva jo päästä:wink
Vauva kuume tai olisko synnytys kuume on mulla puhtaasti kroonista enkä kyllä usko että se miksikään muuttuu vaikka meillä olis lapsia tuhat:D
 
Takaisin
Top