Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Oltiin tossa suihkun puolella kun muut oli saunassa ja nenä pysy auki tasan sen aikaa kun siellä oltiin... esikoisen aikaan kokeiltiin sipuli ja loppu tulos oli vaan turvonneet silmät:/
Mitä nenäsuihketta teillä ahven on? Meillä on noita suolavesitippoja (ja niistäjä) ja sillä kyl saa räkä paakut pois mut ei sekään tuo helpotusta kuin hetkeksi:/
 
En.yhtään nyt muista mitä merkkiä tipat oli. Ainaki niitä sai käyttää monta kertaa päivässä useemman tipan, et oisko ollu sit tota samaa mitä sullaki on.
Mut auttaa just hetken vaan ja sit taas rohisee hengitys..
 
Saisiko sitä physiomerin baby mistiä laittaa noin pienelle? On siis samaa kamaa kuin keittosuolatipat, mutta vain suihkutettavassa muodossa :)
 
Pitää huomenna soitella apteekkiin ja kysyä tosta mististä... tuntuu ihan kamalan pahalle kun noin pieni tukossa:sad001
 
Meillä oli tota physiomeriä esikoisella. Tulee kyllä sellaisella paineella, että menee aivoihin saakka :D Rintamaitoa mäkin suosittelen. Keittosuolaa löytyy myös nenäsuihkeena.
 
Eikös hampaat yleensä tuu 4-9kk iässä? Esikko oli liki 10kk kun eka hammas tuli, muut sitten puhkeskin ihan perässä. Mutta yksi tuttu sanoi, että hänen vaavilleen tuli ekat hampaat alle 2kk iässä. Ja oli ihan maitohampaat. Että ilmeisesti vaihtelee ihan tosi paljon.
 
Hampaat voi tulla milloin vaan, tutulla oli etuhampaat syntyessään. Mut tää ei nyt sit ookkaan hammas vaan joku valkonenpattijuttu mitä sanotaan helmihampaaks. Vähän kai ku joku klöntsä mikä sit irtoo myöhemmin.:grin
 
Heipparallaa! Mä täällä vasta pääsin kirimään teitä kiinni ja lukemaan mitä teille kuuluu. Meillä poika pääsi 5.10. kotiin kotisairaanhoidon turvin. Nenä- mahaletku jäi viikonloppuna pois ja nyt yritetään syödä ilman sitä. Stressaavaa kun koko ajan miettii että saakohan tarpeeksi syötyä. Imetys ei meinaa onnistua ja pumppaamalla mennään. Kiva lukea kuulumisia, täytyy käydä vielä nuo muut palstat läpi.
 
Hampaista, että tiiän yhden jolla oli syntyessään hammas, joka poistettiin kun luultiin helmihampaaks. Odotellaan että tilalle kasvaa rautahammas.

Tsemppiä mansikka teille! Hienoa että ootte päässyt kotiin!
Kyllä vauva varmasti saa tarpeeksi syötyä, jollei osoita ärtyneisyyttä :)
 
Saisiko sitä physiomerin baby mistiä laittaa noin pienelle? On siis samaa kamaa kuin keittosuolatipat, mutta vain suihkutettavassa muodossa :)

Just eilen käytin pojan tukkoisuuden takia lastenlääkärillä ja saatiin resepti tuohon physiomerin babyn (resepti vakuutusta varten) ja hyvin kyllä aukeaa nenä tuolla. Ei kyllä uskoisi noin pieneen mahtuvan niin paljon räkää.
 
Ahven, ihanaa luksusta!! Nauti meidän muittenkin puolesta, jotka eivät tänä vuonna pääse messuilemaan :)
 
Jaama, miten teidän nuhanenällä menee? Onko vauvan olo yhtään parempi?

En tiedä teistä muista toisen/kolmannen/neljännen/viidennen/kuudennen/jne vauvan saaneiden fiiliksiä, mutta itse oon huomannut, että olo on paljon luottavaisempi nyt toisen lapsen kohdalla. Ekan vauvan kanssa kaikki oli uutta ja stressasin älyttömästi vauvan painoa, vaikka sitä tuli kuukausittain aina noin kilo lisää. Nyt se kuuluisa imetysluottamus on ollut heti alusta kohdillaan ja koko äitiys paljon luonnollisempaa :)
 
Kuinka teillä kiintymyssuhde on kehittynyt? Minua harmittaa paljon, kun se ei ole niin vahva mitä toivoisin. Olen ajatellut syyksi sen, että jo odotusaikana en ehtinyt raskautta niin miettiä. Ja nyt kun vauva suurimmaks osaks nukkuu ja sillonki kun ei nuku, lahkeessa roikkuu iso mutta niin pieni esikoinen, joka vaatii niin paljon. Vinkkejä kuinka saisin suhdetta vauvaan vahvistettua. Mikä on teidän, sun ja vauvan se juttu?
 
Takaisin
Top