Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Mulla meni jotenki ohi. Miten samarin auttaa synnytyksessä?

Meillä on saatu aikaseksi kysellä torista esikoiselle isojen tyttöjen sänkyä (vielä ei tullu vastausta) ja pestä lahjaksi saatu iso kassillinen vaatteita kaappiin. Ostettiin alkukesästä lastenhuoneen vaatekaappiin elfa-järjestelmä järkevöittämään tilaa, nii nyt oli hyvä laittaa pienemmänki vaatteita paikoilleen. Lisäks tein jo kesäkuussa vaavi-sänkytilauksen. Todettiin se niin käteväksi esikoisen vauva-aikana, että ei ees mietitty tällä kertaa, otetaanko se. Lisäks saadaan samalla kätevästi pinnis vähäksi aikaa jemmaan eikä se siirry suoraan esikoiselta pikkuselle.

Nii ja ostettiinhan me fb-kirpulta tuplarattaat! Laitettiin samalla esikoisen rattaat toriin myyntiin, mutta niitä ei oo vielä kukaan kyselly. Ois kiva saada ne pois talon lastenvaunuvarastosta.

Tipsin viestissä on linkki. Käy lukemassa juttu ruokasoodasta/Samarinista. Ihan uutta tietoa minulle ainakin. Mielenkiintoista.
 
Olenkin joskus törmännyt tohon samariiniin. Pitääkin varata kassiin sekin. Myös jotain tuoremehua ja helposti energiaa luovuttavaa ruokaa pitää ottaa, koska nekin auttavat kohtulihasta jaksamaan. Ärsyttää vieläkin viimeks, miten huonosti ruokatarjoulu pelas synnytyksen käynnistyksessä. Aamulla 8käyrille, ja vasta lounas 12-13 aikaa kun ite pyysin. Välipalajogurtti 17aikaa ja näillä eväillä synnytettiin klo 01.00 asti. Melkein pääsi pieni naurahdus kun näin ne leivät jotka synnytyksen jälkeen tarjoiltiin :') olen siis fiksumpi seuraavassa koitoksessa.
 
Mulle ei ainakaan koko synnytyksen aikana tarjottu mitään syötävää, jotenkin ja jostain ymmärsin että eivät mielellää tarjoakkaan, jos kuitenkin joutuu leikkaukseen (hätäsektio) missä nukutetaan niin ruoka vatsalaukussa on riski.

Juottivat lähinnä laimeata mehua synnytyksen läpi, tai ohjeistivat miehen juottamaan. 9:00-20:00 ajan siis syömättä jonka käyrillä ja synnytyssalissa olin yhteensä. Joskus vähän ennen yhdeksää saatiin ne leivät + keksit ja mehut saliin.
 
Minäkin synnytin esikoista 18h eikä kyllä ollut ruuasta tietoakaan, taisin kaksi leipää saada ja mehukeittoa vaikka oksensin kaiken pihalle. Ensi kerralla todellakin viisaampana matkaan.
 
Nii, kai siihen vaikuttaa missä vaiheessa synnytystä on. Itellä tosiaan käynnistys ja vasta klo 17 alkoi säännölliset supistukset. Et ihan normi oleilua aamusta asti, että kyl siinä jo nälkä ehti tulla..
 
Sain tänää järjesteltyä vauvan vaatteet lipastoon! Suuri saavutus siis. Mutta, kun en tiedä kumpi tulee, viikkasin vain neutraalit. Kyl niin ankean näköinen lipasto :sad001 valkoinen/harmaa/musta on väriskaala ja eikä juurikaan mitään kuviollista. Ei tullut sellaista oloa, tiedättekö että oih ku pieni body ja oikuin ihanat pienet potkarit. Sanokaa nyt että on ihan normaalia kiukutella siitä ettei oo suloisia vauvanvaatteita
 
Ai tänne tullut tämmönen ketju loman aikaan:)
Pitääkin kohta perehtyä tohon samarin asiaan:wink
Mä en oo saanut mitään vauvaan liittyvää tehtyä... siis tarkoitan että vaatteet on edelleen odottamassa pesua ja kaappiin laittoa, enkä kyllä tiiä mihin kaappiin mä niitä sullon ku nytkin joka paikka pursuaa lasten vaatteita:/
Vaippoja on vaan ne mitä tuli baby boksista ja miehen ostamat tuttipullot odottaa laatikoissa pesua/sterilointia!
Jospa se inspis iskis tässä lähempänä laskettua aikaa, johon on vielä 9 viikkoa:wink
Muakin pisti ampari reiteen pari päivää sitten, että teki kipiää... onneksi mun ensihoitaja veli oli paikalla ja osasi kertoa että jos ei ole allerginen niin sit oo mitään hätää kellään... tai jos ei ala supistelemaan (se myrkky saattaa aiheuttaa supistelua kuulemma) niin kaikki on hyvin! Viimeks lapsena on amppari pistänyt jalkapohjaan enkä kyllä muistanut miten paljon se polttaa :eek: mut anyways jätkä on liikkunut hyvin niin enpä usko että hänellä mitään hätää on:Heartred
 
Mikä on baby boksi? Mun pitäis vielä mennä ostaa turvakaukalo ainakin. Tietty vaunut joo mut ne ei oo niin kiireelliset. Vaippoja ja nännivoidetta.
On se kumma kun suomen kesä on aina pilveä ja sadetta ja sit sen kerran kun on viimesillään paksuna niin on 30 astetta. Tykkään auringosta ja lämmöstä hirmuisesti, mut nyt alkaa olla jo aika tuskaista. Viis ja puoli viikkoa laskettuun, huuuh :grin
 
Äippäviis, oon luultavasti taas päätynyt espooseen. Ihan kauheen vaikee valita, mut tosiaan naistenklinikalle en haluis mennä. Ystävä synnytti kaks viikkoa sitten hyvinkäällä perätila vauvan, kaikki oli mennyt tosi hyvin ja hän puhui pelkkää hyvää hyvinkäästä..vaikee o_O
 
Mä synnytin jorvissa 2011 pt ja sekin meni hyvin jos napanuora komplikaatioita lasketa!
Mulla ei ole edes käynyt muu kun Espoo mielessä:wink olisin jo täysin valmis lähtemään jos vaan jätkä olis hiukan valmiimpi paketti:)
 
Ahven, voin vain kehua Hyvinkäätä. Kätilöt oli huikeita ja sairaala on muutenkin isompiin verrattuna tosi kodinomainen (ei sillä, että mulla olisi muista paikoista kokemusta :hilarious:). Yksi tympeämpi lääkäri on Hyvinkäällä sattunut kohille, mutta josko hänkin olisi kolmessa vuodessa tajunnut siirtyä muihin tehtäviin :grin:rolleyes:
 
Imme, oon kans kuullut hyvinkäästä pelkkää hyvää. Itse kävin esikoisen raskaudessa molemmat ultrat hyvinkäällä eikä oo pahaa sanottavaa. Ainut et mä oon ehkä vähän lapsellinen mut hyvinkäällä on mies synnytyslääkärinä enkä haluu vieraita miehiä synnytystouhuihin mukaan. :oops::grin
 
Ahven, ai on? :eek: Mulle on sattunut lääkäreiksi vain naisia! Ainoastaan leikkaava kirurgi oli mies.
 
Ahven, ai on? :eek: Mulle on sattunut lääkäreiksi vain naisia! Ainoastaan leikkaava kirurgi oli mies.
Niin, luulen kyllä et joka sairaalassa on miehiä, yritän vaan toivoo että ei osu mun kohdalle, ajatus tuntuu vähän kiusalliselta. Tosin jos supparit alkaa niin veikkaan kyllä ettei enää oo väliä:yuck:
 
Meilläkin on täällä meidän sairaalassa yksi mieskätilö ja myös erikoislääkärinä/gynenä toimii yksi mies, mutta mua ei haittaa :) Mitä oon esimerkiksi työkavereilta ja muilta tutuilta kuullut, niin molemmat ovat oikein pidettyjä, taitavia ja arvostettuja työssään. Tää erikoislääkäri tekikin mulle kesäkuussa yhden ultran jo, ja piti myös alakautta ultrata, mutta mikäpä siinä.

Se musta tosin oli lievästi outoa, että jostain lehtijutusta luin tuon mieskätilön hoitaneen mm. kaikkien lastenlastensa synnytykset. Mutta heille se oli ok ja etukäteen sovittu juttu, joten mikäpä siinä :)
 
Vieras mies lääkäri/kätilö on mun puolesta ihan Ok(ja oon semmosella käynytkin), mutta että tuttu ronkkis....hrrrr, puistattaa pelkkä ajatus!
 
Takaisin
Top