Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Ei ole tässä raskaudessa tullut viivaa, mutta tuota vaalea pehmeää karvoitustaan on tullut kasvoihin, nauroinkin jo viime viikolla että pitää parta leikata[emoji28]
 
Viivaa ei oo näkyny tässä eikä edellisessä raskaudessa, toisessa tyttö ja toisessa poika. Nyt on tullu sen sijaan ekat arvet mahaan alas. Säkällä huomasin eilen peilissä. Aattelin, että ne on ehkä tullu siks, että vauva on ilmeisesti nyt pää alaspäin ja laskeutunu, ja edellisessä (raskausarvettomassa) raskaudessa lapsi oli peppu alaspäin eikä siks laskeutunu samalla tavalla. Sillon tuli sit vaan sektioarpi, joka nyt kutiaa venyessään.

Ja reissuja ei enää tehdä. Tänään palattiin 4h ajomatkan päästä viikonloppureissulta, ja sovittiin ettei enää liikuta kauheesti mihinkään. Tänään istuin puolet ajomatkasta takapenkillä leikkimässä esikoisen kanssa sorminukeilla ja lopulta näyttämässä pikku kakkosta puhelimesta. Pissahätä ei oo ollu kauhee ongelma (ilmeisesti juon ihan liian vähän), mut en vaan enää uskalla. Vaikka oon kyllä ihan varma että tää menee yliajalle (Ypäjälle, ehdotti korjaava tekstinsyöttö :D). Nyt on 35+3.

Ja onnea Omaretta!!
 
Mikähän sen viivan pointti nyt olikaan ees? Mut jännä miten nyt ei oo ku sama sukupuoli pitäis olla.
 
Ei ollut linea negraa viimeksi eikä vielä nytkään, samoin arvilta on toistaiseksi vältytty. Vielä pari viikkoa jos kestäisi :)

Mä reissailin vielä viikko sitten Tampere-Mikkeli -välillä mökille (ja ajoin kun oli likkojen reissu) mutta nyt saa riittää. Viikonloppuna on häät mutta ne on tässä lähellä, löysin ihanan pitsiunelman jonne masu mahtuu ja kolttu saattaa toimia myös ilman masua jolloin toki yltää yli polvien. En halunnut uutta mekkoa ostaa vain näitä häitä varten kun kaikki omat juhlavammat mekot jotka mahtuu vielä oli mustia tai valkoisia...
 
Haalea ja hieman vino viiva koko mahan mitalta löytyy. Lisäksi hentoista vaaleaa karvaa alavatsassa.. ja muutenkin karvat kasvaa hurjaa kyytiä alapäästä sais kohta varmaan niittää
 
Onko kenellä kissoja?
Miten ne saa pidettyä erossa rattaista, sängystä yms. mukavista nukkumapaikoista?:nailbiting:
Olen nyt tuonut jo melkein kaiken esille, tähän saakka pitänyt täynnä tavaraa. Mutta nyt kun heitin pinniksessä olleet vaatteet pesuun ja jätin sen hetkeksi tyhjilleen, sinne on heti ampaistu nukkumaan:mad: Sai kissa kyllä vauhdikkaan lähdön, mutta epäilen, ettei usko kerrasta.. Eli ideoita, kuinka opettaa kissalle, mikä on vauvan aluetta ja mikä kissan? Ja miten ylipäätään tuollainen 5v. kissa tottuu vauvaan? Ajatuksena vain pitää sitä aluksi erillään ja tutustuttaa hitaasti, mutta saas nähdä miten onnistuu.o_O
 
Meillä on kissoja. Ja pinnis oliki niille ihan lempparipaikka. Hommattiin kissaverkko siihen, vaikka tuntuikin pahalta laittaa pieni käärö sinne verkon alle nukkuu. Ja juu, kyllä olen aika pirttihirmu jos kissat eivät ala tottelee, mutta kaikkein paras oli vauva itse karkottamaan kaverit pois. Kissat siis yli 10vuotiaita. Jos nyt pinniksen jättivät rauhaan, ni ei kyl mitään muuta. Pitää laittaa vaunukoppa tai ratasosa niin ettei kissat pääse sinne. Mutta siis kun vauva tuli taloon, ni jättivät kyllä heti vauvan rauhaan ja eivät tuota taaperoa vieläkään siedä. Eli lähtevät mielummin pois kuin jäisivät vähän liian rajun silityksen kohteeksi.
 
Meillä on kuusi kissaa ja ei ne kissat missään vaiheessa ongelmaksi asti oo päässyt. Ei ollut verkkoa, oli vaan vahtiva äiti päivisin ja öisin kissoilta makuuhuone oli kielletty. Eikä ne oikeastaan halunneet vauvan viereen/päälle eikä ne halua edelleenkään. Tyhjissä vaunuissa tykkäävät nukkua, samoin tyhjässä sitterissä mutta se on mun puolesta ok.

Esikoinen on kotona isän kanssa koska oli viikonloppuna kuumeessa. Oli sitten päättänyt kokeilla tulla kolmipyörän kanssa alas terassilta ja lopputulos oli kuulema aika verinen suu ja turvonnut huuli. Saivat onneksi hammaslääkärille ajan heti tänään niin saavat katsoa onko siellä isompaa osumaa (reikä ja mustelma siis ikenessä). Äitiä ahistaa :sorry:
 
Joo, toi kissaverkko oli enemmän varotoimi kun ei voitu estää kissoja öisin tulemasta makuuhuoneeseen. Eipä sitä taidettu paria viikkoa kauempaa pitää ku jo kissat pysytteli poissa pinniksestä :)
 
Autsista Qaakkeli! Onneksi lapset on kestäviä.. itse päivittelin neuvolassa tuon 1,5 veen tötöilyjä (ei toistaseksi mitään vakavampaa sattunut, kun pari sarvea ja isompaa mustelmaa, muutama haava), niin täti vaan totes, että toiset tarvii enempi tikkejä kun toiset :oops:

Ja kissoista, meilläkin kaksi yli 10-vuotiasta. Tykkäsivät kaikista vaavin tavaroista niin kauan kun esikoinen ei ollu syntyny. Syntymän jälkee eivät oo menneet pinnikseen tms ku vissiin kerran. Tosin nyt toinen kissa yrittää omia niitä tuplavaunuja.. :shifty: mut eiköhän nekin saa olla rauhassa kohta. Ja meillä ei kans ollu mitää verkkoo, aluksi vaan vahdin, ettei kissat mee liian lähelle vauvaa (ei pelkookaan ollu siitä)ja yöt oli makkarin ovi aluksi kiinni. Nyt toinen kisuista on tytön paras kaveri ja toinen kisuista ei juurikaan tytsystä perusta.. sama myös koirissa (niitäkin kaksi).
 
Meillä mies tekee katoksen pinnasängyn päälle, jonka saa nostaa saranoiden varaan ylös :) kissaverkon jo ostin, mutta se ei tuntunut kätevältä, kun olisi pohjan pitänyt olla niin alhaalla etten itse saisi vauvaa sänkyyn/sängystä enkä tiedä olisinko siihen uskaltanut luottaa. Kissat kyllä omii vauvan tavarat vielä, ovat tosin muoveissa edelleen. Mua ei se ei haittaa, enemmän mietityttänyt juuri tuo pinnasängyn turvallisuus, mutta uskon tuon olevan hyvä ratkaisu asiaan :)
 
.iin ja mä en huomaa linea negraa itselläni, mut mies on näkevinään jonkun tosi haalean viivan. Esikoisesta oli tosi selkeä viiva koko mahan halki.
 
Ei ole masussa ollu mitään viivoja ennen eikä oo nytkään:wink
Imme nyt sitä kuvaa masusta! Vaadimme masukuvaa:D
Itse olen kyl alkanut muistuttamana apinaa jalosta/kainaloista jos ei joka päivä sheivaa:p
 
Ehkä niitä kissoja on tosiaan turha stressata. Meillä vain toinen on herkkä näyttämään kynsiään jos pelästyy, niin siinä on vieraat aikuisetkin välillä saaneet pieniä naarmuja, jos erehtyvät liian tuttavallisiksi. Niin siksi en haluaisi, että alkaa nukkumaan vauvan kanssa samoissa paikoissa. Muuten tavaroiden karvoittuminen tms. ei haittaa, eipä sitä millään voisi täysin estää ja tottuu vauvakin sitten pienestä pitäen eläimiin..

Linea negra havaittu, mutta haaleana. Napa on sitten sitäkin tummempi..:oops:
 
Jos mä laitan kuvan mun mahasta, niin Suomen syntyvyys romahtaa ihan pohjalukemiin. Innokkaat kuumeilijat käy kurkkimassa ihania, pyöreitä vauvamahoja lineanegroineen päivineen ja sitten yhtäkkiä näytölle tulee oranssilla viivalla kasvot halkova Hagrid mustan nenän kanssa :laughing002 eipä paljon kuumeiluta enää sen jälkeen :hilarious:
 
Imme, hauska:D mut eiköhän se syntyvyys oo romahtanut jo kiitos muiden syiden:wink
 
Takaisin
Top