Hehkeä huhtikuu

Kiitti onnitteluista. Toivotaan nyt et saadaan asuntokaupat kirjatuks, eikä kosteuskartotuksessa tuu mitään ikäviä ylläreitä. Löydettiin aika kiva kämppäkin jo tilalle. Mut ei uskalla tarjousta antaa ennen ku tää vanhan kämpän myynti on sinetöity ja täys varma.

Mulla synnytystapa on vähän niinko auki vielä.. Magneettikuvaus siis ens keskiviikkona ja lääkäri heti sen jälkeen perjantaina. Sillon selvii mitä reittii yritetään saada neiti maailmaan. Alakautta toivoisin, vaik perätilassa onkin, jos vaan mahtuu tulemaan. toki se jännittää, mut niin rauhottavasti puhuivat eilen, et enköhän mä sitä kuitenkin kokeile.. Mut se selviää siis vasta ens viikolla et mahtuuko ylipäänsä tulemaan alakautta.

Murukkaalle onnea huomiseen synnytykseen ja kaikille muillekin tsemppiä. Nyt niitä sit alkaa putkahtelemaan. Ihanaa!!!!!

 
Hello taas..eilen oli neuvola ja sairaala reissuhan siitä tuli. Verenpaineet oli 157/107, proteiinit oli yhellä plussalla, mulla oli useemman kerran vilissy silmissä niitä "valopalloja" ja painoa oli tullu viikossa 1313g lisää (enkä oo syöny sen enempää ku ennenkään eli nestettä kertyy kivasti...) Yön yli olin sairaalassa vuodelevossa ja tänään pääsin pois kun paineet oli laskenu siedettävälle tasolle ja pissassakaan ei enää näkyny mitään. Huomenna pitää mennä taas neuvolaan ja sieltä saan viikonlopuks verenpainemittarin lainaan. Eilen lääkäri ronklas vähän kovakourasemmin, että jos jotain olis vaikka alkanu tapahtumaan mutta kun ei niin ei. Ens viikon tiistaina olis la ja äippäpolille on aika sit keskiviikkona jos ei sitä ennen tapahdu mitään. Painoarvioks saatiin eilen 3,4kg ja sf-mitta oli 36 (rv 39+1). Nyt pitäis ottaa vähän rauhallisemmin, mutta noudatin sitä ehkä sen 2 minuuttia..kotona on jotenki vaikeampi olla tekemättä yhtään mitään. Mut on kai se yritettävä ihan vaan ton pikkusen takia ettei rupee uudestaan tulemaan noita oireita..
 
Joo siis en mäkään muuten niin luottais tohon painoarvioon tälläin, mutta on kokoajan ollu isompi kun on ultrattu. Ja sitten kun esikoinen tosiaan oli painoarviossa 4kg ja käsituntumalla 3,8kg kun jäin hänestä käynnistykseen. Ja sitten kun esikoinen syntyi painoa hän vielä enemmän kuin oli edes arvioitu (4220g) Ja viikkoja oli silloin 39+5.

Tietenkin voi olla ettei tämä ole edes noin iso, mutta mielestäni hyvä että otetaan vakavasti eikä päästetä kasvamaan liian isoksi. Itsekkään kun en todellakaan mikään iso ole :D

No pian se sitten nähdään minkä kokoinen vauva syntyy <3 Kyllä jo jännittää.
 
Pakko tulla vielä avautumaan ennenku uskallan nukkua...ahistaa jo tuleva yö. Päivä on nimittäin ollut tosi inhottava. Oksettanu, useamman kerran maha tyhjentynyt ja selkää juilii koko ajan. Ja mitä supistuksia tulee niin ovat jo tukalampia! Ja se väsy, aivan siis niin mahotonta et pystyyn vois nukahtaa!Aiemmista muksuista en oo tämmösiä merkkejä saanu..onko lähtö jo ehkä lähellä``???


Ahistaa ja pelottaa laittaa nukkumaan..toisaalta kerran se taas kirpasee, et vauvan saa syliin!

Hyviä öitä kaikille...ja tsemppiä matkaan jos jollakin lähtö tulee!
 
Mä nukahdin tänään aamupalan jälkeen sohvalle. En mä monta minuuttia ollut veks, mutta kun havahduin oli esikoinen laittanut Molla-Maijansa vaunuihin nukkumaan, levittänyt kirjat ja lelut ympäri olohuonetta ja yritti pukea ulkohaalaria päälleen. Säikähdin kyllä pahasti. Onneksi ei ollut käynyt keittiössä vääntämässä hellaa päälle tai kiivennyt tuolille ja pudonnut! Täytyy nyt viikonloppuna laittaa kotia vielä turvallisemmaksi kun tämä äiti ei näköjään enää kykene tehtäviinsä.
 
Murukas, uskon et sua jännittää hirveesti. :) Onnea matkaan!
Sillon kun menin synnyttää esikoista, käsituntumalla arvioi noin 3,5kg. Mut olikin sit 4,1kg. Että kyllä ne heittää aika kovasti noi arviot. Mut mullakin nyt tätä toista ultrattu ja isoksi veikkaavat. Mua jännittää se huominen kun on se ultra ja saa nähdä antavatko käynnistysajan... :)

Marde85, kuulostaa kyllä semmoselle että vois olla lähtö käsillä. Ellei ole mahapöpöä? Joillakin tutuilla on synnytys alkanu noin et on oksettanut tai sit suoli on tyhjentynyt. Toivottavasti sulla ois noin eikä mahapöpö. :)

Tosiaan, huomenna ois aika sinne ultraan ja kyllä jännittää että kuin iso vauva siellä on. Huomenna siis rv39. Iiik. :) Oikeestaan toivon et antavat sen käynnistysajan. Kun synnytin esikoisen, se ei ollu mitenkää helppo synnytys. Olin kovin väsyny kyllä. Ja nytkin maha on niin iso ja olo on aika tukala. Kun pääsis vaan nopeesti synnyttää, olen jo niiiin valmis. :D
Tsemppejä kaikille!


 
Marde: Vähän veikkaisin sulla olevan lähtö lähellä, ellet ole jo mennyt. Mulla kolmosen synnytys alko täysin spontaanisti - saunan jälkeen syötiin perheen kanssa iltapalaa, kunnes mulla tuli tajuton hoppu vessaan. Pari, kolme kertaa piti käyä ja sitten alkoikin supistelut. Siitä meni muistaakseni sellaset 5 tuntia, nii neiti oli maailmassa. Synnärille päästessä olin auki jo 6 senttiä ja meiltä matkaa synnärille sellaset puolen tunnin ajomatkan verran.

ttintte: Tsemppiä ja toivotaan sulla paineiden pysyvän nyt alhalla bd

Historiaa, jotta meikäläinen on jo tähän aikaan hereillä, mutta unet vaan yksinkertasesti loppu ja herätessä hirvee nälkä. Joten nyt aamukahvia!
 
Nyt on täällä alkanut ehkä vähän jännittää toi synnytys jo :) Tai ei jännittämään,mutta pelottaa että onko musta siihen :/ Kestääkö kunto ym,mitä jos en jaksakaan sitä ponnistusvaihetta :o Tuntuu että oon niin huonossa kunnossa :D

Onko kukaan miettinyt luomusynnytystä? Itse vähän oon meinannu että menis ilman lääkkeitä jos vain pystyy,mutta en tietenkään pakolla kieltäydy epiduraalista ym. 

Niin ja onko ketään muita kenellä on kuuma varsinkin iltaisin? Mulla oli viime yönä niin kuuma,että oli pakko nukkuu ikkuna auki,miesparka oli ihan jäässä :D
 
unbelebt: Ite en missään nimessä halua synnyttää luomuna (vaikka mulla onkin korkea kipukynnys) ja otan spinaalin, jos vain mahollista/kerkeää. On paljon helpompaa olla, ko ei tartte kärsiä tuskallisista kivuista. Mietin kyllä tossa joskus aiemmin, että jos tän viidennen koittais synnyttää ilman lääkitystä, mutta en oo kuiten sentäs ihan niin hullu kuitenkaan
 
mulla ainakin on ollut aivan järkyttävän kuuma jo kuukauden ajan öisin ,on niin kiva herätä öisin ihan litimärkänä,ja nyt mulla vielä mies kipee niin ei kyllä helpota yhtään..
mua kyllä panikoittaa synnytys ihan hirveesti vielä kun jouduin lopettamaan lääkkeet ( mulla on aika paha paniikkihäiriö ) en mä sitä kipua pelkää niin paljon ( ainakaan vielä ) vaan lähinnä sitä et jos satttuu saamaan jonkun kauhen paniikkikohtauksen,niin ei siinä kyllä paljon synnytetä...
 
Marde85: Siltä kuulostaa että synnytys on lähellä tai ehkä olet jo saanut pikkuisesi. Tsemppiä joka tapauksessa.

Murukas: Tsemppiä myös sulle, taitaa olla H-hetki tänään käsillä..

Itsellä kun ei ole vielä mitään kummempia merkkejä alkavasta synnytyksestä (38+2) niin innolla odottelen että saan lukea muiden uusia vauva-uutisia.

Unbelebt: Jaan kanssasi synnytysjännityksen. Itselleni tämä tulee olemaan kolmas synnytys ja kyllä se mielessä pyörii, että mitenkä sen jaksaa. Edellisestä on aikaa 9v ja olen unohtanut lähes kaiken. Aiemmissa synnytyksissä olen ajatellut, että niin kauan kun kestän, en ota lääkkeitä ja molemmilla kerroilla olen selvinnyt pelkän ilokaasun avulla. Se ei varsinaisesti ole poistanut kipua mutta vie hetkeksi "huuruun" ja auttaa rentoutumaan supistusten välillä. Osaksi tähän on vaikuttanut kammoni epiduraalin ja muiden puudutteiden laittoa kohtaan. Toisessa synnytyksessä olin melko pitkään altaassa ja se helpotti kipuja myös aika hyvin. Se minkä kuvittelen muistavani kirkkaasti on se, että kun olen saanut vauvan maailmaan kaikki kivut ovat täysin unohtuneet ja tunne on sanoinkuvaamattoman hieno.
 
papi_dsl: Mulla on kans useamman vuoden ollu toi paniikkihäiriö kaverina ja nyt oon ajamassa lääkitystä alas - 20 mg --> 5 mg ja ens viikolla lopetan sitten kokonaan. Ja kyllä mie uskon, että selviät ilman paniikkia ite synnytyksessä, ko sulla on varmasti muuta mietittävää siinä. Ton alasajon oon tehnyt jokaisen raskauden lopussa ja oon joutunut sitten alottamaan lääkityksen uudelleen apaut 2 kk synnytyksen jälkeen. Tsemppiä!

Meän synnärillä ei taija olla mahollisuutta vesisynnytykseen eikä oo synnytysjakkaraa käytössä, joten niitä ei tartte itellä ees aatella. Toi vesisynnytys ois kyllä mua kiinnostanut kovasti.
 
Hei!

Murukas on varmaan jo tositoimissa ja Marde85 ehkä myös.

Mua jänskättää kanssa jonkin verran, mutta tuntuu että vois olla hyvä että enemmänkin... Siinä mielessä että jos menee synnyttämään, että ei tässä mittään, ni yllätys voikin olla suuri. Noh, mene ja tiedä.

Ite en ajatellu, että yrittäisin ilman lääkkeitä vaan katon miten homma etenee. Jos synnyty pitkittyy ja on kauheat kivut voi olla varma että vopimat jossain vaiheessa loppuu. Mutta nämä on vähän niitä asioita joita jokainen omalla kohdallaan pohtii ja synnytyksetkin on niin erilaisia. Mulla on luullakseni kanssa korkea kipukynnys. Mutta olen kyllä selvinnyt aikas vähällä sairastelulla yms. elämässä. Ekka tikit on parhaillaan just nyt nenänpäässä luomenpoiston jäljiltä... saas nähdöä tuleeko synnytyksessä lisää.

Viime yönä näin ekka kertaa unta, että lapsivedet meni ja lähin vaan pyöräileen. Mies oli hukassa etc.

Ok, kivvaa päivää ja jaksamista ite kellekkin!
 
mulla oli tai ois 20 mg sepramia mut vähensin sen jo alussa 10 mg,ja nyt tos jokin aika sit 5 mg ja sit nyt oon ollu pari viikkoa ilman,onneks pystyy kaupassa käymään,mut virallisia asioita hoidettaessa huomaa kyllä et on tullu takasin,ei tosin yhtä pahana kun joskus oli pari vuotta takaperin mulla ei ollu hajuukaan mikä mulla oli,aina kun menin ulos niin menin niin paniikkiin et lihaksetkin kramppas kerrankin mun huima silloinen 300 metrin kauppa reissu kotiin kesti 2,5 h sen takia kun en pystynyt ottamaan montaa askelta putkeen :D
 
niin joo ja mua kiinnostais kans vesisynnytys...pitää kanssa kysellä kun mulla vissiin viimeinen käynti ensi viikolla sairaalalla
 
Moikka vaan ja mukavaa alkavaa v-loppua kaikille. Viimeinen vauvaton v-loppu meillä edessä joten ilo irti :)
Murukas ja Marde85 tsemppiä!! :)
ttintte toivottavasti ei tilanteesi tuosta pääse pahemmaksi. Jaksamisia ja koita malttaa levätä vaikka helppoa ei olisikaan.
unbelebt Mulla kanssa ihan hirveen kuuma aina iltaisin! Hiki valuu vaikka normaalisti en hikoile yhtään. Ja yöllä kanssa- mies on normaalistikin sellanen hikoilija niin on tosi kuuma ku molemmat on ihan hiessä. Vois harkita muuten ikkunan aukasua, mutta ajatus ahistaa ku makkarin ikkuna etupihalle päin ja kuitenki rivitalo, eikä varsinaista tuuletusikkunaa ole vaan pitäs puolet ikkunasta aukasta, eli joku pääsis vaikka sisälle sit siitä ikkunasta jos sen aukasee... Kaipa tää on vaan kestettävä.
Kävin tänään muuten neuvolassa- paino oli laskenu 800g maanantaista ja paineet samalla tasolla ku sillon, pissa puhdas. Turvotus siis pikkusen helpottanu ku oon vetäny ananasta joka päivä :D Nyt saa huokasta eikä tartte miettiä koko viikoloppua tuota raskausmyrkytystä. Se pelko on pois pyyhitty :)
 
Hihii, nyt minä tiedän, miltä harjoitussupistus tuntuu. Olin eilen käyrissä ja supistuskäyrä näytti supistusta pariin otteeseen ja samalla minulla oli menkkamainen kipu alavatsassa. Vatsa ei tuntunut mitenkään älyttömän kovalta tms. Kätilö vahvisti, kun kysyin asiasta, että käyrän mukaan minulla oli kaksi supistusta mitauksen aikana.
Nii-in, vielä se hymyilyttää, mutta katsotaanpa viikon sisään...

Tänään on ollut alaselkä yllättävän kipeä, taas sellainen menkkamainen kipu, mutta nyt selän puolella. Mietin, että otanko särkylääkettä, että pääsen ulos haravoimaan vai kuinka sitä pitäisi itseänsä kuunnella.

Neuvolan täti vahvisti keskiviikkona, että lapsi on jo niin alhaalla, ettei hän enää tunne kuin hartiat...Ja sairaalassa eilen pyysivät varautumaan ensi torstaina siihen, että jään sinne suoraan lääkäristä valmistautumaan synnytykseen.  On tämä hassua, nytkö se tapahtuu? Miten tämä aika näin nopeaa meni?

Aurinkoa viikonloppuihinne!
 
papi_dsl, mä käytän sepramia tällä hetkellä masennukseen. Annos on 20mg. Mun on pakko käyttää sitä koko tää loppu aika kun muuten en pärjäis. :(

Mutta siis joo,tänää käytii ultrassa. "Pikkuinen" painaa jo reilu 3800g! Ja nyt rv 39+0. Ja mulle laitettiin ballonki. :) Nyt vaan odotellaan kotona. Huomenna kuitenkin mennään synnärille ja luultavasti puhakisevat kalvot. En arvannu et tää nyt näin nopeeta tapahtuu. Nyt on supistuksia tullu jo jonkun verran mut ei säännöllisiä. Hitto et jännittää ihan sikana! :D

Mulla on myös hiki! Hikoilen tosi helposti. Ja varsinki ku tulin raskaaks melkei heti esikoisen jälkeen, niin hormoonit ihan sekasi. :D
Välillä tää hikoilu on jotain ihan kamalaa. :/ Mulla kuuma ja miehellä kylmä. :D
 
mikähän siin on ettei kaikki saa käyttää loppuun asti? :/ varmaan riippuu plajolti sairaalasta :P ja kuitenkin kuulemma heti synnytyksen jälkeen saa aloittaa uudestaan,alkaa ärsyttää just kun on enemmän tuskanen olo ja aika ei tunnu liikkuvan kyllä yhtään,mut onneks ei oo ikuista mulla on kyllä laskettuun aikaankin vielä aikaa kun se 29.5 vasta,toivotaan ettei kauheetsi yli mee ainakaan :)
 
En päässyt vielä tosi toimiin... mutta en usko, että mitään mahapöpöäkään oli. Kyllä se taitaaa valmistella tulevaa varten. Nyt vain odotellaan, että kunnolla alkaa kipeet supprarit.

Minä en ainakaan aio synnyttää luomusti, jos vain ehdin puudutuksen saada niin otan ihan varmasti. Esikoinen tuli niin nopeeta, etten saanu mitään puudutusta ja se oli kyllä tosi tuskanen ja kipeä kokemus. Kakkosesta sain spinaalin ja se oli ihan loistava, vei kyllä kivun. Sain myös kohdunkaulan puudutuksen kakkosesta, mutta siitä ei ollu mihinkään!

Kyllä täälläkin esiintyy hikoilua..ollaankin nukuttu ikkuna auki jo varmaan toista kuukautta.. Vaan oottakaahan kuhan ootta synnyttäny, niin johan palelee. Näin mulle kävi ainaki viimes. Ensin nukuttii ikkuna auki ja alasti, mut heti ku pieni syntyi, niin ikkunat oli pakko laittaa kiinni ja pitkä yökkäri päälle ja villasukat jalkaa :)

Nyt jos lähtis tv;;tä katteleen ja sitten unille...

 
Takaisin
Top