Hehkeä huhtikuu

vauveli

Puuhakas puhuja
Se ois sit kuukaus vaihtunu taas!!
Ihanaa - ens kuussa saadaan kääröt syliin ja tässä kuussa luulenpa et aika moni jo pyöräyttää pienokaisensa maailmaan. Oikeen mukavaa ja aurinkoista lauantaipäivää kaikille :D
 
Moikka, ja hupaisaa aprillipäivää :) Uskomatonta että on huhtikuu, kevät jo niin pitkällä :) Ja vauvauutisia voi tosiaan alkaa jo tämän kuukauden aikana tulemaan, toivottavasti itsellä kuiten menis toukokuun puolelle.Neuvolakäynnit tihenee, tai en ny muista, täällä on 30 viikon jälkeen kahden viikon välein, ja 36 viikolta tais alkaa viikon välein..jos nyt oikein muistan :D Miten muualla?

Synnytystapa-arviokin lähestyy ja sitä jo täällä innokkaana odotellaan. Puolitoista viikkoa viel sinne. Ja samalla kyllä kysyn vielä siitä sukupuolesta, jotenki haluais "varmistuksen" sille rakenneuä:n perusteella tehtyyn veikkaukseen :) Tetty oleellisempaa on se vauvan koko, toivotaan ett ois hiukka pienempi tulossa ku esikoisesta.

Tänään aion vihdoin ottaa pinnasängyn esille ja alkaa laittamaan sen valmiiksi vaavia varten. Ja muutaki järkevää pitäs alkaan touhuta, mut ensin marssimaan ulos (lue vaappumaan) ku on niin kaunis ilma.

-miri- rv34+1
 
Aurinkoista aprilli- ja virpomispäivää kaikille :) Paniikki sen ku alkaa vaan mulla kasvamaan, vielä olis se nelisen viikkoa jäljellä..mutta kun ajattelee, että se voi syntyä jo vaikka 2 viikon päästä..tai huomenna..hui <3

-miRi- Meillä täällä päin on ainanki sellailla ne käynnit, että 2kk ennen laskettua aikaa käydään 2vkon välein ja 1kk ennen 1vkon välein :)

Mullakin on puolentoista viikon päästä se synnytystapa arviointi. Ja nyt mä olen alkanu miettimään, että miten paljon vaikuttaa se kuinka äiti/mummo/isomummo on synnyttäny. Tarkotan nyt sitä kun mun isomummo on synnyttäny kaikki lapsensa normaalisti, mummo taas sektiolla (ei mahtunu tulemaan normi reittiä) ja äiti normaalisti, että tarkottaako tää nyt sitä että mun lapset syntyy sektiolla. Meijän suvun naiset kun on kaikki kuitenki aika lyhyitä ja levvee lantioisia, että ulkoapäin ku kahtoo niin luulis et mahtuis tulemaa isompiki lapsi. Tosin eipähän tuo leveä lanteisuus sitä kerro minkälaiset ne luut tuolla sisäpuolella on. Hehheh, kaikkee ihan köpsää sitä tuleekin ajateltua ja itteesä peloteltua mokomilla hömpötyksillä

Multa puuttuu vieläkin suurin osa tavaroista ja tässä vissiin pitäis pikkuhiljaa rueta niitä hankkimaan, mutta sitä kun on ihan ulapalla et mitä sitä ny tarviais. Eikö se muka riitä, että on pinnasänky, äitiyspakkauksesta tulleet tavarat ja muutama ite hankittu vaate...ei vissiinkää :D tietenkää sänkyä ei oo kasattu eikä vaatteita pesty..huushollikin on ihan täys kaaoksen valtaama ku ei oo saanu oikee aikaseks purettuu noita muuttolaatikoita. Ollu taas muka niin paljon muuta tekemistä.

Itseenikin mietityttäny tuo että mitä jos en osaakaan hoitaa vauvaa ja mies on yrittäny lohduttaa et olenhan mä osannu hoitaa mun pikkuveljiäkin ihan pikkuvauvoina ja siitäkin on kuitenki se 6 ja 7 vuotta aikaa kun nuorimmat veljet on syntyny. Mutta se on ihan eri asia ku tästä omastaan on kuitenkin oltava vastuussa 24/7. Eniten mua pelottaa se että mitä tapahtuu jos mä hermostun. Enkä varmastikaan ole ainoa joka sitä on jossain vaiheessa miettiny. Mutta eiköhän ne asiat siitä ala rullaamaan omalla painollaan ja onhan mulla kuitenki äiti ja mummo(t) keneltä voi neuvoja kysellä :)

Täytyy tästä nyt lähteä tekemään jotain hyödyllistä, ettei koko päivä mee ihan lorvimiseks :)

ttintte rv 35+5


 
Huhtikuun ekaa päivää ja vitsit, mihin tää aikaa oikein juoksee...?! Todellakin, kohta varmasti alkaa vauveleita syntymään, ko päästään eteenpäin kuukautta - toivottavasti ei kuitenkaan liian aikaisin kukaan.

Me ollaan oltu lasten kans päivä ulkona. Ollut aivan mahtavan aurinkoinen keli - kelkalla jäällä, koira matkassa ja sai hyvän lenkityksen samalla. Tuli siivottua autokin sisältä ja touhuttua kaikenlaista. Huomas heti, ettei kestä kovin enää väännellä kroppaansa eri asentoihin (esmes just autoa imuroidessa), ko alkaa vatta koveneen. Nooh, jostain kummasta on tullut nyt lisävirtaa itelle ja se, jos mikä, on aivan mahtavaa!  Lapsetkin nukahtivat, ko ulkona monta monta tuntia. Yleensä meillä ipanat juoksee jo aamulla ulos ja illasta vasta sisälle - tulee hyvät yöunet.

miri: Kyllä taitaa muuten olla täälläkin, että 30 viikon jälkeen neuvola 2 viikon välein ja kuukautta ennen la, muuttuu kerta viikkoon käynnit.

ttintte: Aivan varmasti jokainen miettii omaa tulevaa äitiyttään ja sitä miten sitä pärjää vauvan kanssa. Ensimmäisen kanssa se onkin aina mielessä, mutta sitähän voi aina soittaa esmes omalle äitilleen, mummolleen tai muulle kaverilleen ja kysyä neuvoja, jos oma olo tuntuu epävarmalta, mutta kyllä mie uskon, että sitä pärjää omalla maalaisjärjelläänkin pitkälle. Muistan kyllä, ko oma esikko huusi tokana yönä kotona aivan mahottomasti, nii oli vähän tenkkapoo-olo, mutta onneksi silloinen anoppi neuvoi mitä kaikkea kantsii yrittää, jotta vauvan saa rauhottumaan ja nukkumaan - silloin olikin esikolla vatta kovalla ja kun se saatiin tyhjentymään, nii unetkin maistui.

Unesta tuli mieleen oma viimeöinen uni, joka oli aivan seko! Unessa olin jotenkin muka sairaalassa ja mulle oltiin pakolla tekemässä aborttia ja olin näillä viikoilla, mitä mulla nyt on plakkarissa. Mie itkin ja huusin, ettei saa tehä, ko kahen viikon päästä tää vauva ois valmis jo syntymään. Lopputulosta en tiiä, ko heräsin unesta - onneksi. Jännästi sitä jäi sitten miettimään, että milloinkohan tää kaveri sitten oikeastaan syntyy. Osuisko vaikka äitienpäiväksi (ois ihana ä-päivälahja), joka on viikkoa ennen la:a vaiko veljeni synttäripäiväksi, joka on kuun alkupuolella. Miehen synttärinä toivottavasti ei kuitenkaan, ko siihen on vain apaut kk aikaa ja vauva sais pysyä vielä yksiössään.

Mutta oikein mukavaa alkanutta kuuta ja toivottavasti teitä ei ketään kovin aprillattu - mua ei kertaakaan onnistuttu 


 
Moi ! Hurjaa tämä ajan kuluminen tosiaan. Laskettu aika ens kuussa, aivan älytöntä ! Mä oon nyt parin päivän aikana huomannut et masu on laskeutunu, eikä enää oo heti tissien alta pelkkää mahaa. :D Saa nähdä viihdytäänkö täällä ihan loppuun asti, tai ainakaan yliajalle. Henkisesti olen yrittänyt varautua että yli LA:n mennään. :D Itse olen syntynyt pari viikkoa etuajassa.

Mulla alkaa nyt olemaan neuvolat kahden viikon välein, eli 32 viikolta lähtien. Sitten olikohan juuri 36 viikolta saa ravata siellä sitten joka viikko. :) Ja yksi lääkärineuvola sitten vielä on.

ttintte Mä oon myös miettinyt, että miten sitä pientä kääröä osaakaan sitten hoitaa. Mutta yleensä oon tullut siihen tulokseen, että kyllä sitä jotenkin vain osaa, joku äidinvaisto täytyy olla joka "ohjaa" siinä vauvanhoidossa automaattisesti. Itse toki pyysin omalta äidiltäni, josko hän voisi parina ekana päivänä olla täällä meidän kanssa, kun ei sitä miestä itsellä ole. Äitini lupautui ilomielin. Tuo lähinnä sen takia että pääsee vähän vauhtiin ja oppisi luottamaan enemmän itseensä.

Meilläpäin virpomispäivä on vasta ensi viikolla, joten täällä ei ole noitia vielä tänään näkynyt. Täytyykin ens viikolla käydä hakemassa vähän karkkia varalle ! :) Itse olen tänään laittanut pinnasängyn petivaatteita myöden valmiiksi, sain vihdoin myös tuon pohjan nostettua ylös. Vauvan ensisängyn, kehdon, petasin myös valmiiksi. Mulla on aikalailla kaikki tavarat valmiina, jotain ihan pientä puuttuu, mutta aikalailla kaikki on kasassa.
 
Inna90: Mukava että sun äitis lupas tulla avuksi, saat varmasti paljon hyviä niksejä/kikkoja yms :) No täytyy kai sitten minunki luottaa siihen äidinvaistoon vaan ja maalaisjärkeen eikä rueta miettimään liikaa niitä "mutta mitäs jos" ajatuksia niin kuin mulla tuntuu olevan aina tapana :) Ja voi olla hyvin paljon mahollista, että minäki kyl hyvin ahkerasti soittelen äiskälle/mummolle ekoina päivinä riippuen tietysti miten ovat töissä. Miehestä tuskin on mitään apua kotona ku töihinhän tuo kuitenkin höntyää heti. Tuskinpa se sairaalassakaan viihtyy synnytystä kauempaa (tosin ihmeitä voi kyl tapahtua...epäilen kyllä) :D

Miten nopeasti muuten saa vauvan kanssa lähteä sitten kaupoille tai yleensäkään pihalle? Koiruus täytyy varmaan viedä hoitoon muutamaks viikoks. Ja enhän mä pääse ruoka ostoksillekaan jos vauvan kans ei saa heti lähtee mihinkään. No kuten sanottu, onneks on noita sukulaisia jotka varmasti sen verran kehtaavat jeesata :)
 
Hirveetä miten nopeaa aika menee.. Vasta oli toka ultra ja siellä sanottiin että soita viikolla 30 ja varaa tutustumisaika synnärille.. Silloin mietti et no joo, siihen on vielä aikaa vaikka kuin.. Ja nyt mennään vaan kovasti jo viikolla 34. Ei ois pitkä aika enää kun sais nyytin syliinsä, ei vaan malttais enää odotella yhtään.. 

Mulla on tosiaan ihan hyvä tilanne sinänsä, et omat vanhemmat asuu 1,5km päässä meistä ja anoppikin tuossa ihan hollilla. Eli varmaankin neuvojia löytyy jos tarve vaatii.. :) Ja mieskin sai ilmeisesti tapeltua itselleen viikon isyysloman, niin sekin on sitten kaverina. Mukava yhdessä opetella vauvan hoitoa :)

Täällä oli kans eilen tosi kiva ilma, mut tänä aamuna kun heräsi ja katto ikkunasta niin olikin tullu joku 10cm lunta :D Näin se vaan takatalvi iski vielä. Saa taas hetken olla ulkoiluttamatta koiraa kun ei uskalla yhtään lähteä kun ei tiedä onko lumen alla jäätä tai hiekkaa tai jotaki ettei turhaan joudu kaatuilemaan. Oli kyllä jo ihanaa kun sai itse käydä koiraa lenkittämässä niin mennee päivätkin vähän nopeammin. 

-miRi-: mulla ainaski alkaa viikon välein neuvolat niinku ens viikolla, eli nyt on 2vko väliä ja ens viikolla on sit lääkäri ja sen jälkeen kerran viikossa neuvola. Kaippa se mennee aika samallailla joka paikassa.

Sit ihmettelin sellaista, onko ketään kenelle ois sattunu tai tietäis asiasta, kun mulla ois isoisän 80 vuotis juhlat 21.4. Ja ne sattuu siis olemaan eri paikkakunnalla (Asun vantaalla, juhlat joensuun paikkeilla) niin mitä jos nyytti haluaakin syntyä siellä? Onko ok mennä vieraalle paikkakunnalle synnyttämään ja tuleeko se sit ihan älyttömän kalliiksi meille? Neuvolassa ei osannut asiaa kommentoida..

 
Huhhuh, tänää tasan 4 viikkoa ja 2 päivää laskettuun. 
Täälläkin päin sanottiin, että kerrat tihentyy loppua kohden, mutta mulla oli viimeks neuvola 28.3 ja seuraava on 19.4 eli ei ainakaa ihan viikon välein täällä mennä. Tosin mun raskaus on mennyt niin hyvin, että kai nekin luottaa ettei mitään tapahdu. Neuvolatätikin sanoi, että plakkarissa olis sillon 38 viikkoa, joten katsoo tulenko neuvolaan enää ilman vauvaa. :)

Innallako oli samaa, että supistukset kadonneet lähes kokonaan? Kun itse en muista edes millon supistuksen olen viimeksi kokenut.
Pelästyin myös tuossa lauantaina, kun tultiin miehen kanssa kaupungilta ja kävin vessassa niin pissan mukana oli hieman verta. En kuitenkaan soittanut mihinkään, koska sitä oli niin vähän, mitään kipuja ei ollut ja vauva liikkuu normaalisti. Myös viime yönä pelästyin, että nyt tuli lähtö, kun alaselässä oikealla puolella tuntui aaltoilevaa jomotusta ja alapäätä vihloi. Onhan LA niin käsillä, ettei koskaan tiedä :)
 
ttintte Mulla kyllä kans tulee noita "mitäs jos"-ajatuksia.. Mä oon kuullut että semmoisen kolmikiloisen ja siitä yli vauvan kanssa saisi lähteä jo hetipian ulos, eli ei kai tarvitse viikkoakaan odotella. Ja just kun ilmatkin varmasti rupee olemaan näiden syntymän aikaan ihan kivat. Mutta tuossakin varmasti sillä kuuluisalla maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle. :)

emm12 Joo mulla supparit lähes kokonaan kadonnut, eilen illalla sitten tuli yksi kivuton harjotussuppari, mutta eipä muuta. Häpyliitoksessa on alkanut nyt lähes joka ilta tuntua vähän kipua kun makoilee sängyssä ja vaihtaa kylkeä. Toki yleensä touhuan päivät kaikennäköistä niin ei ihmekkään jos vähän jossain iltaisin tuntuu.
 
emm12: Kuulosti ihan ku sulta ois irronnu limatulppa :DD se voi olla sellanen inan limanen klöntti tai näyttää vaan valkovuodolta, mut siin on pieniä verijuovia mukana. Ei siis mitään suureellista vuotoa kuiteskaan. Ihan kylmät väreet meni ku attelin et sä lähet pian synnärille :D Ihanaa!!! Oon kuullu et siit limatulpan irtoomisesta voi mennä jopa kaks viikkoo, mut joillakin ei kun pari päivää. Et jännät päivät eessä.

ttinte: Mulle sanottiin viimesestä, et kuukauteen ei sais mennä ihmisten ilmoille ja pitäis välttää isoja massatapahtumia, missä ihmiset on puolikunnossa ja virukset lentelee, mut oisko neiti ollu jotain kahden viikon paikkeilla, ku käväsin kuitenkin jo lähikaupassa. Vaunulenkin taisin tehä jo aiemminkin. Vähän tietty riippuu omastakin kunnosta, miten nopeesti sitä jaksaa lähtee ulos riippuen onko leikattu vai alateitse synnytetty. Mut maalaisjärjellä pötkii pitkälle. Se äidin vaisto on kans mitä mainioin. Sitä vaan tietää mitä nyytin kanssa tekee ku sen saa.. Rakkaus on niin uskomatonta. Ku sain esikoisen en malttanu laskee sitä sylistä ollenkaan. Kattelin vaa ja ihastelin ja itkua tihrautin, ku tultiin kotio sairaalasta. Se oli vaan nii ihana!!!!! Ja tietty on edelleen.

inna90: Se on kyl ihana tunne ku saa vaavin sängyn valmiiksi. Se muuttuu niin paljon konkreettisemmaks se vauvan tulo, ku on jotain näkyvää valmiina. Multa puuttuu vielä se pinniksen katosverho. Pestynä odottaa, et saisin sen silitettyä ja laitettua paikoilleen. Muuten alkaa oleen kans aikalailla valmista vauvan tulolle. Sain vihdoinkin päätettyä millä haen vauvan kotiinkin. Toki kaks vaihtoehtoa pakattuna, ku ei tie et onko 3 vaiko 4 kiloinen vauveli ja paljonko hällä on pituutta. Saattaapi muuten käydä niin ettei 50cm potkarit sit mahdukkaan :D

Mä oon parin kolmen viikon aikana oksentanu lähes tulkoon joka aamu. Ihan kummallista, ku ihan ko ois alkuraskauden aamupahoinvoinnit tullu takas. Mut nopeempaa se on sit menny ohi ja olo tasottunu. Nyt en o kuitenkaan eilen enkä tänään antanu enää ylen :D josko silläkin saralla alkais helpottaan. Supistelutkin onneks lievittyny. Viime viikonloppu oli niin rankkaa sen suhteen. Ois se jos meniskin yliaikaseks, vaik sitä jo niin kuvittelee saavansa vauvan pari viikkoa etuajassa, mut aika näyttää kuin käy.

Tilasin huutonetistä farkku-minihameen. Vähän piristystä viimesille viikoille. Joku kiva toppi tarttis viel hakee henkalta, kuhan toi kuopus tokenee kuumeesta, et päästään liikkeelle. Mut nyt kahvimukia täytteleen. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
 
Ihanaa alkavaa huhtikuuta kaikille!
Meilläkin noi neuvolat meni niin et rv 30 alkaen kahden viikon välein, ja viikolta 36 viikon välein.
Mietin tossa eilen kun 35 viikkoa tuli täyteen et herrajumala, kahen viikon päästä tää lasketaan jo täysaikaseks! Hurjaa. Huomenna mulla ois ylimääränen tarjontaultra, jossa tarkistetaan et onko kääntyny raivotarjontaan. No ei oo ainakaa vielä jossei tässä vuorokauden aikana ehi kääntyä. Sit sieltä laittavat äitipolille ajan n. viikon päähän ja siellä ultraavat vielä kerran, josko sittenkää ois kääntyny. Sitte kysyvät siitä käännösyrityksestä, et kokeillaanko. Oon vähän kahen vaiheilla sen suhteen, pitää vielä miettiä... Sittepä alkaaki pikkuhiljaa synnytystapaki selkiytyä jos ei sen jälkeen enää suurempia muutoksia tapahdu. Onko muita joilla perätilassa tai muuten virhetarjonnassa?
 
Mulla on perätilassa, ja se jännättää kovasti.. viimesestä koitettiin synnärillä kääntää, mut ei onnistuttu. Seuraavana päivänä päädyttiin sit leikkaukseen, ku supistelut himmas enkä halunnu kotio odotteleen. Nyt haluisin ehdottomasti alateitse yrittää jos ei mikään jättiläinen ole. Mut kaikkeist mieluiten tietty toivon et hokais kääntyy ja syntyis pää edellä. Pelottaa se lonkkien ja solisluiden paikalta meno, mist oon lukenu lukusia kauhukertomuksia, jos ne joutuu rönkkiin sen peppu edellä maailmaan. Kuitenkin suuremmat riskinsä sillä ku jos tulis normisuunnassa.
 
Vauveli et oo si tosissas! Ku mulla kuulu lauantaipäivän "oireisiin" myös todella runsas valkovuoto. Mä jo hetken epäilinkin, että olisko limatulppa mut luovuin ajatuksesta. Ja nyt kun asia tuli taas esille, ni alko vihlonnat alamahassa (kuvitteellisiako? :D)
Toivottavasti nyt ei ihan vielä kuitenkaan tulis ulos, jos edes vähän yli viikon verran malttais pysytellä yksiössään! :)
 
Ooks sä käyny koska viimeks lekurilla. Oliko jo paikat auennu?? Mä oon tääl ihan innoissani sun puolestas. Täpinöissäni suoraan sanoen - peukut ja varpaat pystyssä.  Hengessä mukana :DDDD
 
Helmikuun alussa oli viimeks ja kiinni oltiin, 13. pvä olis se synnytystapa-arviointi, missä on myös viimeinen lääkärintarkistus. Nyt alko kyllä kieltämättä jännittään! No onneks aina voin soittaa sairaalaan :)
 
No hyväl mallilla sull viikot jo kuiteskin on, ettei sen puoleen huolta. Ja saattaahan siin mennä parikin viikkoa, mut jännää seurata kui tilanne edistyy..  :D
 
emm12 Mullaki eka juolahti mieleen et oisko voinu olla se limatulppa :D Niin tai näin, jänskättää nyt sun puolesta! Tsemppiä!
vauveli Niin tuo on yks mikä hirvittää. Mut oon kuullu et jo ite käännösyritys on riskialtis, esim istukka voi irrota/napanuora kiertyä. Ja ilmeisesti usein sille vauvan asennolle on joku fysiologinen syy naisen lantiossa tai napanuora liian lyhyt. Itekin toivosin et vielä kääntyy mutta jotenki tuntuu et ei ehkä enää mahu... Onneks on aikaa vielä pohtia!
 
Hellou ja täällähän on ollu vilkkaasti juttuloisia.

Kyllähän kevät/kesävauvan kans voi lähteä ulkoilemaan jo melko heti, toki kannattaa välttää hirveitä ihmispaljouksia ja jos niihin on välttämätöntä mennä, nii laittaa harson siihen vaunun "luukun" kohdalla, nii estää jonkin verran pöpöjen lentämistä/uteliaita ihmisiä.

Heid: Ei sua siellä toisella paikkakunnalla varmasti synnärin ovelta pois käännytetä. Noi maksut varmaan on suhteellisen samat, ko joka sairaalassa. Varminta ois, jos soittaisit vaikka suoraan sinne sairaalaan ja ihan kysyisit asiasta sieltä.

emm: Sun kantsii käyä vaikka tikuttamassa neuvolassa tota sun vuotoas, jotta selviää onko se valkkaria vaiko ihan lapsivettä. Valkkarin tulo on todella runsasta mitä enempi loppua kohti mennään. Ja mulla ainaki toi limatulppa on ollu sellasta sinkuvaa, kirkasta/verestävää jänkkiä ja sen kyllä erottaa. Ja se veri voi olla kyllä myös lähtösin jostain muualta, ko kohdusta, koska alapää on todella verevä nytten eli voi olla vaikka joku hiussuonikin ketkennut jonkin ponnistelun takia, tms. Mutta sulla aivan varmasti tapahtuu nyt jotain siellä alakerrassa, liekkö alkaa jo paikat pehmeneen 

vauveli: Tsemppiä oksuihin, jaiks! Inhottavaa, ko tullu takasin sulla toi. Mulla on muuten kans nyt parina päivänä ilmaantunu outoa pahoivointia, aivanko raskauven alussa, mutta oksentanut en sentäs ole. Ja voih, tekispä muuten itelläki mieli ostaa sellanen farkkuhame. Pitää vissiin alkaa jo ettimään jostain.

Hann: Mulla on silleen vielä virhetarjonnassa, että vaikka on pää alaskäsin, nii silti kroppa on vinkkuralla tuolla. Miten se lääkäri viime ultrassa kertokaan - jotenkin kylki eessä ja takamus nyt mun oikealla puolen mahaa. Toivon suuresti, jotta ois jo oikeessa asennossa sitten kokoarvioultrassa. Ja itekkin mietin tuota, että mun istukka on vissiin sellanen (iso ja paksu), jotta vauvan on helpompaa olla vinkkurassa eikä niinko oppikirjat sanoo.

Meilläkin toi pinnis tossa meän makkarin seinää vasten pahvilootassaan vielä oottaa kasaamistaan ja saa oottaakkin. Jännä kuinka en piä hoppua sen kasaamisen kanssa, mutta varmasti sitten jossain vaiheessa tulee hoppu. Satuin löytämään sellaset ihanat vaaleansinipohjaset Muumipinnansuojat yheltä fb-kirpparilta ja ne pitis pestä vielä...Muumilakanoitahan multa löytyy varmaankin kolmet erilaiset

 
Ja taas on kuu vaihtunut, apua mihin tää aika menee! :)
Viime viikolla neuvolassa vauva oli edelleen rt:ssa ja hoitajan mukaan pää ei enää liikkunut vaan oli napakasti kiinnittyny tuonne alas. Huomaan kyllä masun muodostakin, että tuolla alhaalla majaillaan :) Supistuksia tulee edelleen useasti (tullut viikolta 20 asti), mutta nyt osa selkeästi jo ilkeän tuntuisia. Viime yönä huomasin myös inhottavaa tunnetta nivusissa ja etureisissä supistuksen yhteydessä. Muuten olo ollut ihan hyvä ja selkäkivutkin jostain syystä vähentyneet! :) Tai no öisin nukkuminen alkaa oleen lähinnä pelkkä vitsi, ku ei oikeen mikään asento oo hyvä ja pikkunen liikkuu myös öisin tosi paljon ja vessassa saa käydä parhaimmillaan reilun tunnin välein... Täällä muuten kans neuvolat nyt viikon 30 jälkeen ollu 2 vkon välein ja viimeisen kk:n ajan viikon välein.

Mä oon kans siitä onnekas, että appivanhemmat asuu tossa ihan parin sadan metrin päässä ja mies aikoo olla pari viikkoa kotona synnytyksen jälkeen, eli ei tarvii pelätä sitä ettei vauvan kanssa sais apua jos niikseen tulee. Ja kun on pari kissaa ja koirakin, niin hyvä ettei tarvii kaikkia "hoitaa" sit ite :)

Meillä sattuu lasketun ajan (joka on äitienpäivänä :D) molemmin puolin omat sekä miehen synttärit, saa nähdä sit et saako jompi kumpi jopa "synttärilahjan" tästä pikkuisesta :)

Täällä eletään myös jännityksessä mukana emm12 :) Näin sitä itekin alkaa tajuumaan, että kyllähän se vauva voi oikeestikin tulla sieltä ihan millon vaan jo! :D

Tulipas oikein romaani, toivottavasti joku jaksaa lukea :)

e_m ja pikkuinen 34+1
 
Niin se kuukausi taas vaihtui. Enää reilu 4 viikkoa la:n. Alkaa jänskättää pikkuhiljaa.

Kelläs sitä epäiltiin sitä limatulpan irtoamista?? noh, siitä kumminkin että kyllä sen huomaa. Se on todella sellainen klönttilima, jossa voi olla vertakin matkassa.

Niin niitä pieniä alkaa pikkuhiljaa syntyä, IHANAA! =)
Täällä jo toisaaalta kovasti odottelen pienokaista, mutta synnytys jännittää. Noh, onneksi se menee omalla painollaan kunhan käynnistyy.

Pahoinvointia täälläkin ollut muutaman pvän. Eilen illalla jouduin oksentamaan ihan kunnolla. Jostain syystä tuli ihan kamala olo. Tänä aamuna on myös tehnyt pahaa. Mistä lie nyt johtuu tuo pahaolo??
Huomenna ois neuvola, ja tästä lähtienhän niitä on viikon välein. Mutta lääkäriä/koko arviota ei taida täällä olla. Sitä mietinki, et kuinkahan iso tästä on tulossa ku neititkin on ollu ihan hyvän kokoisia!

Ahistusta on...tuntuu että tuo jäpy jytkyttää niin mahottomasti tuonne kylkiluihin ja niiden alle. Ei oo enää yhtään mukavan tuntosta. Pitää vielä muuan hetki jaksaa!

Minä ajattelin kyllä aika pian alkaa kärräilemään vaavin kanssa. Niin tein toisenkin kanssa. Esikoisen kanssa taidettiin olla pidempään kotona,kun oli niin kylmiä ilmoja.

Yritetääs kaikki nauttia vielä loppuajasta ( vaikka tuskaa onkin :) ) !

Marde ja ukkeli 35+4
 
Takaisin
Top