Hcg-arvo, clearbluen testi

A.

Silmät suurina ihmettelijä
Plussasin viikko sitten. Ovulaation/hedelmöittymisen mukaan nyt pitäisi olla maksimissaan rv4+6. Positiivisen ovulaatiotestin tein 26.4.
Tänään aamulla tein Clearbluen raskaustestin ja se näytti raskaana 3+. Nyt iski paniikki, että miten se voi jo nyt näyttää tuolta? Vasta sen olisi pitänyt viikkoja 2-3 näyttää.
Raskausoireet on hyvin lieviä, vatsaa nippailee menkkamaisesti välillä, rinnat ovat hieman turvoksissa ja heikottaa mikäli en syö riittävän usein.
 
Muokattu viimeksi:
Hcg-arvot on tosi yksilöllisiä joka raskaudessa. Mulla oli 4+5 viikolla verestä mitattu hcg yli 5000 ja clearbluen testi näytti 3+ myös 4+ Viikolla. Nyt viikkoja 19+5 ja vauvalla kaikki hyvin. Jäin seulassa kiinni korkean hcg:n ja iän vuoksi ja tehtiin NIPT verikoe, josta varmistui että ei ollut downin syndroomaa. Eli ei syytä huoleen, se arvo on yksilöllinen. Voi viitata myös kaksosraskauteen. Mulla alussa oli kaksi raskauspussia joista toisen kehitys päättyi aika alussa.
 
Se testi näyttää miten pitkä aika on hedelmöittymisestä. Ovulaatiostahan on melkein 3 viikkoa eli ihan normaalilta kuulostaa minusta. Mulla näytti 4+5 Digitesti 3+.
 
Hcg-arvot on tosi yksilöllisiä joka raskaudessa. Mulla oli 4+5 viikolla verestä mitattu hcg yli 5000 ja clearbluen testi näytti 3+ myös 4+ Viikolla. Nyt viikkoja 19+5 ja vauvalla kaikki hyvin. Jäin seulassa kiinni korkean hcg:n ja iän vuoksi ja tehtiin NIPT verikoe, josta varmistui että ei ollut downin syndroomaa. Eli ei syytä huoleen, se arvo on yksilöllinen. Voi viitata myös kaksosraskauteen. Mulla alussa oli kaksi raskauspussia joista toisen kehitys päättyi aika alussa.

Hyvä kuulla. Itsellä pienoinen paniikki iskee nyt kaikesta, kun ikää alkaa olla jo sen verran, että esikoinen olisi todellakin tähän väliin hyvä. Täytyy yrittää vielä jaksaa parisen viikkoa varhaisultraan, jos edes vähän helpottuisi olo.
 
Se testi näyttää miten pitkä aika on hedelmöittymisestä. Ovulaatiostahan on melkein 3 viikkoa eli ihan normaalilta kuulostaa minusta. Mulla näytti 4+5 Digitesti 3+.

Joo, päivällähän tuo vain heittää, mutta paniikki on kova. En tiedä missä vaiheessa voin rentoutua, kun kulunut viikko positiivisesta raskaustestistä, on mennyt tuhottoman hitaasti ja kauhuskenaarioita miettien.
 
Tsemppiä raskauteen :red-heart:! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Suurin osa raskauksista menee loppuun asti ilman mitään ongelmia:smiling-eyes:.
 
Tsemppiä multakin raskauteen! ❤️ Ymmärrän paniikin tunteet kyl tosi hyvin. Raskaus on niin erilaista aikaa kun mikään muu. Ja epävarmaakin eikä mitenkään hallittavissa. Sit kaikki hormonit vielä sekottaa tilannetta. Aika todellakin matelee alkuraskaudessa! Mut ihanaa et sulla on ultra tulossa. Kannattaa yrittää muistaa et on todennäköisempää et raskaus sujuu hyvin kun että se ei sujuisi.
 
Takaisin
Top