Havrix rokotteesta raskausaikana?

mametsu

Silmät suurina ihmettelijä
Hei!
Olen lähdössä Arabiemiirikuntaan reissuun ja minua mietityttää, kun sinne on suosituksena ottaa hepatiitti A rokotus ja olen kuullut ettei sitä kannata ottaa, ellei ole todellista riskiä saada tartuntaa. Eli onko muilla kokemuksia rokotteen otosta. Toisaalta ei ole riskiä saada hepatiitti A:ta koska asun siellä veljeni luona ja otan ruokaakin Suomesta mukaan ( olen hyvin allerginen). Mutta toisaalta on se sitten kyllä todella tympiä jos kävisikin niin ikävästi, että se tauti tarttuisikin sieltä.
Kiitos jo etukäteen.
 
Heippa Marie.
Kyllä sitä annetaan myös raskaana oleville mutta mietinnän kanssa, mutta olen päättänyt etten sitä ota, koska todellista riskiä minulla ei ole saada a-hepatiittia ja tietenkään muutakaan. Joten turvallisin mielin matkustamaan. =)
 
mulle on pistetty kyllä tuo havrix raskausaikana, ja vielä kahteen kertaan... Vasta toisella kertaa lääkäri siitä jotain mainitsi, mutta ekalla meni ihan ilman mitään.
 
En silloin kyllä edes tiennyt ettei sitä suositella raskaana, mutta kun matkalle oli mentävä otin mieluummin rokotteen kun riskin hepatiitista.
 
Takaisin
Top