Hauskat tavat kertoa raskaudesta

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Kerroitteko raskaudesta jollakin hauskalla tai kekseliäällä tavalla? Tai oletteko kuullet tällaisesta tavasta paljastaa odotus - onko esimerkiksi joku tuttunne tehnyt näin? Teen juttua aiheesta, joten olisi kiva kuulla, mikäli teillä on kokemusta tällaisesta. :)

Minä suunnittelin kertovani kuopuksesta jollakin hauskalla tavalla tutuilleni Facebookissa, mutta lopulta laitoin vain kuvan kalsarit päässään hengaavasta taaperosta tekstillä "Tuleva isoveli kalsarit päässä". :)
 
Olisin halunnut kertoa, mutta en keksinyt yhtään hauskaa tapaa! Eikä kertomisen kohdille sattunut syntymäpäiviä eikä muita joihin kertomisen ois voinut liittää. Yritin etsiä netistä vinkkejä, mutta ei löytynyt kuin omaan makuuni mauttomia. Tästä syystä perinteisellä meille tulee vauva- tyylillä mentiin.
 
Meillä osui sisarusten lasten synttärit sopivasti kertomiselle ja jemmattiin tieto onnittelu korttiin. Myös toisen kohdalla sopivasti meni juhlahumussa yksi nimi lisää kortissa ohitse ja saatiin rauhassa ootella juhlien rauhoittumista ja vinkattiin lukemaan kortti uudelleen niin että muutkin paikalla olleet sukulaiset saivat tiedon samalla eikä viety juhlista liikaa huomioo.
 
Aika perinteisesti on tullu kerrottua kummastakin.. Nyt suunnittelin että olisin kertonut äidilleni äitienpäivänä sujauttamalla kuoreen piiloon ultrakuvan mut en malttanut sinne asti, kuuli asiasta perinteisesti suullisesti jo aiemmin :D Mies on kertonut äidilleen laittamalla vain viestillä pelkän ultrakuvan eikä mitään muuta, oli hauska ottaa aikaa että kauanko menee että se soittaa kuvan nähtyään :grin
 
Me kerrottiin raskaudesta aika tavallisesti. Isääni yritin hieman arvuuttaa (kutsuin häntä vaariksi ja puhelin siitä kuinka 1+1=3 ainakin), mutta eipä hän ottanut onkeensa niin piti lopulta sanoa suoraan.
 
Me ei olla itse kerrottu ku lapsille ja kummeille muille sit kerrotaan jos kysyvät jotain. Mies varmaan sit lisää faceen kuvan ku poika on syntynyt sit viimeistään loputkin saa tietää
 
Jos olisin malttanut pitää ultraan saakka salaisuutena, olisin laittanut ultrakuvan päälle sellasen raaputettavan kalvon. Siitä olis saanut lähimmät "arvan" raaputella. No, tilasin tosiaan ne kalvot kauan ennen raskautta, mutta uutista en osannu salata ja jäivät käyttämättä :hilarious:
 
Esikoisesta kertomista venytettiin rv14 et saatiin Isänpäivänä antaa tulevalle papalle kortti, missä oli ultrakuva kannessa. Tiesin et papaks tulo on miun iskälle elämää suurempi asia ja halusin siksi kertoa isänpäivänä. Oli kyllä tosi vaikee olla niin pitkään kertomatta raskaudesta, mut onneks tehtiin niin. Pappa muistaa asian loppuelämän ja vieläkin hehkuttaa miten ihana Isänpäivälahja oli.

Esikoiselle tein bodyn, jossa luki "isosisko 2018" ja laitettiin hänelle se suvun juhannusjuhliin päälle -näin kerrottiin kuopuksesta.
 
Mä olen huono kertomaan noin isoja uutisia, joten askartelin äidille äitienpäiväksi kortin ultrakuvasta (osui sopivasti nt-ultra niihin aikoihin). Työkavereille vein kuvan rakenneultrasta kahvihuoneeseen, sekä tietysti suklaata. Ihan lähimmille ystäville soitin heti kun olin pissinyt tikkuun, kaukaisemmat kaverit sai tietää Instagramissa, kun vauva oli jo sylissä. Ai niin, ja päähenkilön, eli tietysti lapsen isän, istutin tuoliin ja kerroin, että on vähän asiaa...:p
 
Mä kerroin ensimmäisille lähettämällä tylsästi Whatsappissa kuvan positiivisesta raskaustestistä ja viesti "apua". Isälle kerroin np-ultran jälkeen lähettämällä ultrakuvan, että meille ois elokuussa tulossa tämmöinen, jos kaikki menee hyvin.
 
Ensimmäisenä kerroin tietysti lapsen isälle. Näytin vain testitikkua, reaktio oli muistaakseni tosi neutraali, tyyliin "jaa okei". Facebookissa taisin viestittää parille parhaalle kaverille asian samana päivänä, äidilleni taisin kertoa seuraavana päivänä. Seuraavalla viikolla taisi kuulla siskoni ja anoppi. Isoisoäidille tieto meni kiertoreittiä, oli nähnyt siskoni jossakin ja kun miehen kanssa oltiin asiasta sanomassa, vastaus oli vain "jaa kuulin just eilen" ... Kauemmille tuttaville ja sukulaisille sitten uutinen paljastui facessa kun laitettiin viesti syntyneestä lapsesta mittoineen.
 
f25242f8829856a43e004d28a73f70e8

Tässä oli meidän tapa kertoa perheelle :D Vähän ensin hämmästelivät että mikäs päivämäärä tuo oikein on..
 
Omille vanhemmilleni en ole vielä kertonut, vaan haluan sen olevan jouluyllätys. Raskaus onkin sitten jo viikkoa vajaa puolessavälissä. :D
Ajattelin antaa äidille käteen "joululahjana" kirjekuoren. Hän varmaan luulee sen olevan lahjakortti johonkin. Sisään laitan kortin, johon liimaan ultrakuvan ja vauvalle askartelen tonttulakin päähän. Sitten joku teksti "Hyvää joulua mummolle ja vaarille, toivottaa äiti, isä ja pikkutonttu." Ja vauvalle vielä joku puhekupla "Nähdään toukokuussa 2019!".

Äiti saa varmaan shokin! Hän on odottanut jo yli kymmenen vuotta että milloin minä teen lapsen ja olen jo välillä puhunut siihen malliin, että en välttämättä tee ollenkaan. Hän tuntuu jo luovuttaneen täysin.:laughing002
 
Takaisin
Top