Harrastuksia

miiuski Aivan alkuraskaudesta ei kai ole hyvä hyppiä (alkio kiinnittymässä) Myöhäisemmässä vaiheessa se varmasti tuntuu jo kipeältä...
Neuvolassa sanoi vain, että voi liikkua ja jumpata niin kauan kuin ei pahalta tunnu. Vatsaliikkeitäki!
Muutoin loukkaantumis- ja putoamisvaara otettava huomioon. Ei se kokonaan ratsastamistakaan pois sulje.

Riippuu miten keikut sen jumppapallon päällä! [;)] Itse tehnyt joskus tasapainoharjoituksia oviaukossa. Saa tukea molemmin puolin.

Jumpassa olen kerran viikkoon yrittänyt käydä. Muutoin useita reippaita kävelylenkkejä päivässä koiran kanssa.
Joogaa ajattelin keväälle, vaikkei täällä erityistä mammajoogaa olekaan tarjolla.
Jos neuvottelisi ensin ohjaajan kanssa mitä voi tehdä.
Hengitys- ja rentoutumisharjoituksia lähinnä haen.
Liekkö pikakurssista suurta apua...
 
Multatassun kirjoitus on aivan totta..
Saman tiedon nyt viimetteeksi minäkin olen saanut ja omien kykyjen ja jaksamisen mukaan koitan touhuta.
Muutoin sitten töissä ja koiran kanssa lenkkeilystä tulee sitä hyötyliikutaa.
Selkäni on voinut ainakin tähän asti yllättävän hyvin ja koputtelen puuta että mahdollisimman pitkälle näin jatkuisikin [;)].
 
Kaipa tässä voi muistakin kuin liikuntaharrastuksista kertoilla.

Pakkanen viipyilee jopa -30 asteessa ja puut notkuvat lumesta. Kevättä lupaileva aurinko saa puutarhurin kuitenkin heräämään jo horroksestaan.
Ensi kesälle on jo tehty kasvatus suunnitelmat. Siemenet sekä juurakot laitettu tilaukseen.

Puutarhurin oma pikku-mukula syntyy juuri parhaaseen kevättöiden aikaan.(Tietenkin. Silloinhan maastakin kaikki nousevat aloittamaan kasvunsa!) Koska ihmisentaimi vaatii oman hoidon ja kasvunsa vaalimisen, piti tälle kesälle valkata vähemmän aikaa vievää puuhaa (siis toivoa sopii).

Kasvimaallani ei tänä kesänä porkkanoita harvennella tai taistella kaalikuoriaisten ja tomaatin kasvun kanssa. Vaan se saa puhjeta kukkaan, kun laitan sinne daalian mukulat ja kannan juurakot kasvamaan! Mahtuuhan sitä ehkä väliin joku syötäväkin taimi...
Siellä on pienen idyllistä vaunuissaan kölliä [:)]
 
Ihanalta kuulosti sun istutussuunnitelmat.. Meillä ei o ostettu tänän vuonna vielä mitään siemeniä ja mukuloita. Perennapankit on nii täynnä ettei oikeestaan ois juuri sopivaa paikkaakaan niille. Piha saatiin viime kesänä valmiiksi, joten aika helpolla pitäis ens kesän sujua. Mies meillä on aina leikannu nurtsin, joten sekään ei lankea mulle. Terassi valmistu kans alkukesästä. Katosta siinä ei vielä ole, mut iso varjo kuitenkin jollei halua suorassa paahteessa istuskella. Vauvaa on kiva nukutella takapihalla terassilla ja ite litkiä päiväkahveja ja lueskella uusia h&m ja elloksen kuvastoja. ooh helmikuu alkaa jo maanantaina. Ei täs kauaa mee enää ku lumet alkaa sulaan ja saa nostaa grillin esille ja alkaa nauttia keväästä. Ties vaik kerkeis saamaan vielä v'h'n rusketustakin ennen vauvan syntymää, heh he..[:D] 
 
Heh heh, sellaista pihaa ei ole ettei sinne jotain mahtuis! Tällaisella puutarha "hullulla".[:D] Aina voi ripustaa amppelia ja laittaa kasveja ruukkuihin (tai jokaiseen liikenevään sankoon ja purnukkaan...) Ja hei! Mitä sillä nurmikollakaan oikeastaan tekee! Vaatii vain mokoma säännöllistä leikkaamista.

Mites se meni...jos antaa pikkusormen, vie koko käden...tai sielun!
 
Vauveli, mies sano eilen että kesällä hän ja vauva sitten köllivät pihalla kun mää leikkaan nurmikon. 
 
Joo, multatassu meillä tosissaan pihan näyttää siltä ettei niin pientä pihaa jottei sinne jotain mahtuisi. [:D] Siin piha on tosi pieni ja silti mä tungen sinne joka vuosi kauheesti kaikkea ja valitettavasti koirat kaivaa ne sitten taas ylös ja mä kaivan takasin jne... [:D] Ei lopu hommat kesken pienestäkään pihasta. [;)] Viime kesänä tosin pistin pystyyn semmosen pienoiskasvihuoneen mistä sain tomaatteja ja kurkkuja ja mansikat sain amppelista niin koirat ei tehny tuhojaan. Saas nähdä että miten viljelykset ensi kesänä jaksaa. [;)]
 
Se on vain harmi, että tuleva "puutarhurin alku" varmaan väsyttää ja rajoittaa tekemistä ekan kesän ja seuraavina saa juosta perässä vahtimassa...
Mutta jos luovuttaisi laatikkopuutarhasta pätkän hiekkalaatikoksi ja laittais verkon ympärille [:D]... Siellä olis ihmisentaimi kasvitaimitarhassa, eikä katoa siihen ryteikköön!
 
Kadehdin kaikkia, jotka saavat kukat ja muut pysymään hengissä. Meillä kuolee ihan kaikki kukat. Tosin joululahjaksi saatu orkidea (!!!) on jostain syystä edelleen hengissä. Se ei vissiin tajua olevansa oikea kukka. Ihmetellään päivittäin, että miten se edelleen voi elää; sehän siis on meillä!

Mies kommentoi aamulla, että hän katsookin sitten kesällä futiksen MM-kisoja tytön kanssa. Sanoin, että hienoa: pari tuntia riittää minulle maastolenkkiin hevosen kanssa. [:D] Olen kyllä yrittänyt hyväksyä sen, että ei se ihan niin mene. totuus varmaan iskee naamalle vasta kesällä. Toistaiseksi yritän uskotella, että neiti ottaa päiväunet kentän laidalla, kun äiti ratsastaa... ja tästä kuvitelmasta haluan pitää kiinni, muutan sitä sitten tarvittaessa. kunnes toisin todistetaan!
 
heh he.. pistät miehen hommiin vaa kylmästi..
Meillä tuo mies harrastaa muutenkin puutarhassa kaikki vapaaillat. Edes sade ei haittaa, jos se on päättäny nyppiä rikkaruohot penkistä. Joskus toppuuttelen ihan kauhuissani, et saat vielä jonkun kuolemantaudin, kun vilustutat ittes, mikä sitä lähinnä naurattaa. Pistää paljon vaa päälle ja kumpparit jalkaan ja ai ku on taas onnellista poikaa, ku on saanu hääriä ulkona.
Sillon ku mentiin naimisiin se kalasti ja kun muutettiin tänne 8 vuotta sitten jäi kalastukset ja puutarha tuli tilalle.

Sille toi piha on ollu oikee intohimo, joten en paa pahakseni. Siivoilen sit ite sisällä enempi ja nautin pihalla ihan vaa olemisesta..[;)] Kyllä mä amppelit kastelen, jollei se kerkiä ensin.. 
 
Takaisin
Top