Harrastukset

Uskoisin että kaikissa paikoissa saa ja suositellaan pitämään vauva turvakaukalossa pukuhuoneessa sekä pesuhuoneessa. Meillä sai viedä vauvan kaukalossa ihan altaiden puolelle asti. Siihen kannattaa ottaa mukaan joku vedenpitävä suojus ja tietty pyyhe. Itse kokeilin äippäpakkauksen mukana tullutta muovitettua froteeta mutta se ei ehkä ollut tarpeeksi iso meidän kaukaloon kun meni vaan myttyyn sinne pohjalle. Täytyy miettiä mikä siihen olis kätevämpi ratkaisu. Voi tietty olla että pelkkä pyyhekin riittää... Tai sit kaksi päällekkäin. Sitten ottaisin mukaan jonkun "huonomman" pyyhkeen tms. alusen jonka päällä voi vauvaa pukea ja riisua pukuhuoneen puolella. Ei nyt muuta tähdellistä tule mieleen niiden normaalien uimahalliin otettavien tarvikkeiden lisäksi. Omista tavaroista aion karsia jotain turhakkeita pois ensi kerralla.

En tiedä mitkä käytännöt missäkin on uimavaipan suhteen, mutta täällä sanottiin että ei kielletä eikä edellytetä eli saa käyttää jos haluaa. Meillä ei ollut enkä näkisi sitä mitenkään tarpeelliseksi, pelkkä uikkari on ihan riittävä.

Heh, mietin itsekseni edellisyönä että mitä jos poika PISSAA kaaressa siellä pukuhuoneessa tai pesuhuoneessa tai saunassa kun on ilman vaippaa / uikkaria :D Otinkin hänet ihan vaan vaippasiltaan sinne pesuhuoneen puolelle ja vaihdoin uikkarin vasta kun olin itse valmis altaiden puolelle. Mutta pois lähtiessä pesujen ja saunan yhteydessä ei voinu tietty heti laittaa vaippaa joten siinä vaan jännitin miten käy ja yritin kietoa pyyhkeeseen hyvin mutta sehän potkittiin heti pois; ei onneksi pissannut (ainakaan tällä kertaa) :)
 
Meillä alkoi eilen se mammajumppa. Ohjaajana oli sellainen täti, joka ilmoitti heti kärkeen, että vetää tavallisen jumpan ja jos jollain on vauva mukana niin voi sitten miettiä miten sen ottaa mukaan. :confused: Aika moni liike oli sellainen ettei sitä saanut otettua, joten käytännössä siis normijumppa jossa yrität samalla vahtia vauvaa. Aika monella äidillä taisikin mennä se tunti siihen, meidän neiti nauroi mun kärsimyksilleni. Harmi vaan, kun täällä ei ole yhtään vaihtoehtoja tolle kansalaisopiston jumpalle, ei tosta kehtais maksaa vaikka halpa onkin.
 
Meillä tänään takana eka äiti-vauva jumppa ja oli ihan loistava. Pikkumies tykkäsi kovasti ja äidin jaloissa ainakin tuntuu että on jumpattu. Huomenna sitten zumba ja reisivatsapakara minne saa viedä vauvan mukaan.
 
Äläkä, mäkin haluun johonkin vauvajumppaan! Oon vaan homehtunut kotona. Te ootte niin reippaita. Mä oon ihan flegmaattinen enkä jaksa tehdä mitään muuta kuin hoitaa poikaa, nukkua ja syödä. Pakko ryhdistäytyä nyt!
 
Mä oon Jasmin ihan samassa tilanteessa kuin sinä, ihan loppu ja tuntuu että poika vie kaiken ajan ja energian. Oon tosin alkanut miettimään että jos muut jaksavat ja ehtivät, niin miksen mä muka? Onko mulla aina vain joku tekosyy olla lähtemättä lenkille? No, katsotaan mitä tästä tulee nyt kun poika nukkuu paremmin, on terveempi eikä rokotuksia, matkoja ym ole tiedossa jotka voisivat tuota unirytmiä uhata.
 
Minä olen mälsä äiti joka ei ole vienyt vauvaansa muualle kuin vaunulenkeille, mutta enpä usko että neiti tästä kovasti kärsii. Koskaan en ole välittänyt missään jumpassa käydä. Vauvauinti jossain määrin ehkä kiehtoisi mutta en ole ottanut selvää järjestetäänkö täälläpäin edes sellaista. Joskus myöhemmin muskari voisi olla kiva, itse siitä ainakin pienenä tykkäsin. Tällä hetkellä päivätkin on sellaisia, että jos pitäisi aikatauluja tuijotella ja aina johonkin tiettyyn aikaan olla jossain, voisi aiheuttaa kevyttä stressin poikasta. Ulos lähdetään päivittäin kun on sopiva hetki, siinä on meille aikatauluja ihan riittämiin. Haluan nauttia tästä vauva-ajasta ilman ylimääräisiä ohjelmointeja. Mutta kaikkihan me ollaan erilaisia ja jokainen saa harrastaa vauvansa kanssa mitä haluaa. :)
 
Semmoisella sivustolla kuin kotijumppa.fi mm vauvajumppajuttuja ja muutakin.. Kaveri suositteli, itse en ole saanut vielä aikaiseksi kirjautua. Toinen hänen suosittelema on shape.fi
 
Heh, mä ihan innoissani olen menossa joka harrastukseen (kaikki kuulostavat minusta tosi kivalta), mutta painin myös tuon ristiriidan kanssa, että kaikki aikataulutettu ohjelma ahdistaa. Jo ennen vauvaa olin vähän sellainen, että arkiviikolla en tykännyt, jos oli useampana iltana peräkkäin ohjelmaa, ja tarvitsin sen pari iltaa viikossa, jolloin voi vaan nollata himassa :)
 
Ei mekaan harrasteta muuta kuin vaunulenkkeja vauvan kanssa. Ja vauvakin vaan nukkuu koko matkan, tai ainakin suurimman osan matkasta. En ole ottanut edes selvaa mita kaikkea olisi tarjolla. Jotenkin mua ei vaan kiinnosta mitkaan ryhmat. Varmaan poikaa uitetaan sitten kesalla altaassa. Mutta ei me mitaan sukelleta, vaan ma hommaan sille jotkut kellukkeet.... :rolleyes:
 
Olen useimpina päivinä aivan zombi, vaikka tyttö nukkuu ihan hyvin, itse en vain aina saa unen päästä kiinni. Zombeudesta huolimatta on pakko päästä ihmisten ilmoille useamman kerran viikossa. Usein sovin lounastreffit jonkun kaverin kanssa tai saan seuraa kotiin, joskus käyn ostoksilla kun vauva nukkuu vaunuissa ja pian alkaakin muskari. Kohta kaveripiiriin syntyy lisää vauvoja ja saadaan lisää seuraa päiviin. Kotonakin on oikein kiva olla, mutta kaikkia päiviä en jaksa olla neljän seinän sisällä. Tytön päivärytmin muuttuminen tuo toimintaan taas uutta haastetta, mutta eiköhän pian joku uusi rytmitys löydy.
 
Me aloitettiin viime viikolla vauvajumppa, ja ensi kuun alusta päästään vauvauintiinkin mukaan. Olisin toivonut vähän myöhäisempää ryhmää, mutta sillä mennään, mihin paikkoja oli, katsotaan, miten saadaan meidän perhe liikkeelle :)

Vauvajumppa oli ihan tehokkaan tuntuinen ja kiva, sellainen, jossa vauvat huomioidaan eivätkä ole pelkästään mukana välttämättömänä pahana äidin jumppaa häiritsemässä. Poika oli vielä vähän pihalla koko tilanteesta, mutta jaksoi kyllä hienosti hoitaa kahvakuulan tehtäviä :grin

Enempiä harrastuksia en uskalla tähän kohtaan järjestää, katsotaan, saanko harmaita hiuksia jo näistä aikatauluista :eek: Testataan nämä harrastukset nyt keväällä ja mietitään sitten ennen syksyä uudemman kerran, mikä on meille mieleen tai halutaanko vaikka vähemmän aikatauluja päiviimme. Voi olla, että jompikumpi harrastuksista vaihtuu esim. muskariin, ajattelin, että poika voisi siitä tykätä kun nyt on aina niin onnessaan kaikista lauluista ja loruista (naapurit ehkä vähän vähemmän onnessaan mun loputtomasta "mörkö se lähti piiriin" -tulkinnasta, jossa piiriin lähtevät kaikki perheenjäsenet, tissi, puolet kodin esineistä ja omat sekä naapuruston koirat :laughing021).
 
Niin ja vielä, Noonis ja Alisa: mä olen myös pk-seudulta (Espoosta). Meni aiemmin jotenkin ohi tuo keskustelu siitä, josko livenäkin voisi tavata, nyt bongasin lukiessani tätä ketjua taaksepäin ja olen ainakin ihan avoin ajatukselle :)
 
Tää ei kyllä liity asiaan mitenkään, mutta musta on tosi kummallista, että teidän "kanssa" elänyt kohta vuoden ja siltikkään ei tunnistaisi jos joku kävelisi vastaan tuolla ihan oikeassa maailmassa :D Paitsi ehkä sitten, jos alkaisi juttelemaan :p

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Me alotettiin Tammikun alusta vauva-uinti Pikku Delfiineissä järjestävät ainakin pääkaupunkiseudulla. Tyttö on kyllä tykännyt vaikka onkin ollut välillä melko omissa ajatuksissaan hallilla, siellä on niin paljon nähtävää ja uusia ääniä yms. Nyt ei kyllä enään kelpaa oma amme kotona joten on siirrytty kotona suihkuun :D
Vaikka se onkin aikataulutettu juttu ja välillä vähän stressaakin niin on se sen arvoista ja mun on hyvä siedättää itteeni pikku stressille ettei vallan kotiin hautauduttaisi :wink
 
Onko muita joita kiinnostaisi, jos sovittaisiin treffit pääkaupunkiseudulle? Millainen paikka olisi sopiva?
 
Hei meille kanssa käytännön vinkkejä vauvauintiin, tack :)sain ilmoittauduttua uintiin joka alkaa parin viikon kuluttua (taputus olkapäälle, hyvähyvä!) ja tilasin vauvalle imsevimseltä uikkarit kun en kaupoista löytänyt sopivaa kokoa.tulivat tänään postissa ja istuvat kun nakutettu, jee. Pilkulliset ja röyhelöt vielä pepussa :DOdotan tosi innolla uintia, esikoisen kanssa en harrastanut MITÄÄN joten nyt otetaan pulikoimalla takaisin :)
 
Me oltiin eilen ekaa kertaa vauvauinnissa :) Käytännön logistiikka jännitti, koska olimme vieraassa uimahallissa ja muutenkin edellinen uimahallireissuni on varmaan ainakin viiden vuoden takaa, mutta kaikki meni ihan kivasti. Pelkästään vauvauimareille varattu pukutila oli tosi pieni (tyyliin vauvan vaatteet vaihdettiin oman takin/hoitoalustan päällä lattialla, koska muita paikkoja ei ollut ja turvakaukaloita oli melkein koko ylijäävä lattia-ala täynnä), mutta muiden uimareiden kesken oli kiva "sopu sijaa antaa" -meininki ja oli helppo kysellä kaikki epäselväksi jääneet käytännön jutut muilta osallistujilta :) Toki halutessani olisin voinut ottaa pojan naisten tavallisiin pukutiloihin tai antaa hänet isin matkaan miesten puolelle, mutta ihan kiva oli ainakin näin ekalla kertaa mennä muiden vauvojen kanssa samaan paikkaan. Ja menen varmaan ensi kerrallakin.

Vauvat kulkivat hallissa turvakaukalossaan, jossa oli pyyhe mukana kosteussuojana ja lämmikkeenä, poika oli helppo kääräistä siihen ennen ja jälkeen vedessä olon. Mulle selvisi vasta paikan päällä, että uimavaippaa ei tarvitse (mutta saa) käyttää, koska kuulemma harva vauva malttaa tehdä kakkaa veteen ja vauvan pissat ovat niin puhtaita, etteivät ne altaassa haittaa. Vaippa kuulemma saattaa vähän haitata tasapainoa vedessä, kun ilmeisesti kelluttaa vauvaa takapuolesta :grin Niin ja, meidän saamissa ohjeissa oli, että pitäisi syödä 1,5-2 tuntia ennen uintia, niin pulauttelun ja kakkaamisen riski on pienempi.

Itse uimisesta oli poika hyväntuulisen hämmentynyt, ihan kivaa tuntui olevan, mutta vähän mietteliäänä hän oli uudesta ympäristöstä :) Jaksoi kuitenkin hienosti, vaikka loppuajasta huomasi, että väsy painoi selvästi. Pesujen jälkeen pinna ei enää pukuhuoneessa venynytkään, vaan poika huusi koko pukeutumisajan (minun ja hänen), kunnes lopulta nukahti juuri kun vedin ulkotakkia päälle :p Äidin on siis turha haaveilla rauhallisesta pukeutumisesta, hyvä kun nyt vaatteet ylipäänsä tulivat päälle kun tuskan hiki otsalla koitin kiireellä saada vauvan valmiiksi. Ja meidän uikkarithan mä unohdin halliin, toivottavasti ovat tänään löytötavaroissa... :oops: Bonuksena reissusta saatiin hyvät päiväunet; kotiin päästessä poika heräsi, pääsi suoraan tissille ja kävi uudestaan nukkumaan vielä pariksi tunniksi :)
 
Meillä alkoi viikonloppuna vauvauinti :) Alkuun jännitti miten riisumiset, pesemiset ja pukemiset käytännössä onnistuu, mutta hienostihan se meni :) Ja kaikki muutkin mammat oli siellä ekaa kertaa niin sai yhdessä ihmetellä miten olisi järkevää toimia :p Meillä meni vähän hassusti se aamu, kun poika heräsi myöhempään kuin yleensä eikä sen takia sit kerennyt nukahta pikkupäikkäreille ennen vauvauinnin alkua. Eli poika oli ollut reilu 1,5h hereillä kun uinti alkoi, ja oli aika väsynyt, mutta uutuudenviehätys vei mennessään :p Poika nautti hirmuisesti vedessä olemisesta ja ihmetteli kovasti uusia kasvoja, maisemia ja ääniä. Ens kerralla ollaan viisaampia ja herätetään poika vähän aikaisemmin niin, että nukahtaa hetkeksi autoon matkalla sinne :)
 
Takaisin
Top