Harrastukset vauvan kanssa

Me ollaan aamuvirkkuja, mut päivällä jos joutuu herättämään kesken unien niin voi elämä sitä kiukun määrää! Sit meneekin loppupäivä aivan arselleen... Meillä esikoisen eskari 9-13, joka hivenen rajoittaa menoja. Meillä kun vaan yks auto toistaiseksi, niin eipä tuossa paljoa ehdi kun käyn viemässä ja hakemassa eskarilaisen, ei ole sydäntä laittaa noin pientä itsekseen kävelemään. Syksyllä sit koulun alettua ja tosiaan oman henkisen valmistautumisen jälkeen voisi harkita perhekahvilaa :) Seurakuntaanhan me ei kuuluta, niin en heidän palveluitaan käytä, eikä kyllä kiinnostaisi jatkuvasti käydä läpi erinäisiä asioita, mitä joutunut jo ihan eskarin vuoksi keskustelemaan.
 
Meillä alkoi tänään sellanen synnytyksestä palautumis/keskivartalo-lantionpohja-jumppa. Sellaiseen pääsee ilmaiseksi aikaisintaan 8vkoa synnytyksestä. Kesto 8x. Ihan mukavaa oli, mutta vähän liian kevyttä/helppoa mulle.

Tytön kanssa harrastetaan heppailua(tai tyttö nukkuu vaunuissa ja äiti hoitaa/treenaa hepan), vaunulenkkejä koirien kanssa ja kun vuorilta lähtee lumet niin aloitetaan vaelluskausi. Ai niin ja vauvauinti alkaa 2vkon päästä. Siistiä!!
 
Vaunulenkit koiran kanssa. Vinkkejä miten selvitä toisten koirien luo vetävän koiran kanssa lenkillä, kun yksinäänkin on tekemistä pidellä koiraa, jos se oikein innostuu. En ole vielä uskaltanut vauvan ja koiran kanssa yhtä aikaa ulos :sad001
 
Ja toinen kyssäri. Vauvauinti. Voiko sinne mennä bikineissä? (Joku muukin tais kysyä tätä jossain) ei mulla oo uikkareita!
 
Kouluta se koira? :D Joo helpommin sanottu ku tehty, mut ei kai siinä muu auta. Positiivisella kannustamisella opettelee ohittamaan vieraat koirat, ja yrittää olla tekemättä niin isoa numeroa muista koirista.
 
Meillä on kaks koiraa(23kg ja 19kg) ja naapurusto täynnä kissoja ja metsäneläimiä. Vaunulenkkeily välillä haastavaa houkutuksien takia :) koulutusta ja vedonestopantaa/valjaita kokeilisin. Mä työnnän vaunuja yhellä kädellä ja koirat toisessa, silloin ei oo riskiä et koirat riuhtaisis vaunut kumoon.
 
Tai sit hankit sellasen vyön mihin saat koiran remmin kiinni, jolloin kädet on vapaana vaunuille.

Mä ajattelin kokeilla extremelenkkeilyä kunhan saan manducan hankittua. Tyttö reppuun, heppa narun nokkaan, koirat vapaana ja lenkille. Oisko se sitä ajankäytön tehostamista:)

Mä meinasin mennä todennäköisesti bikineissä vauvauintiin. Saa helpommin/nopeammin maitobaarin esille nälän yllättäessä :D
 
Se on jo lähemmäs 10, se mitää enää opi, kun en oo päässy pennusta asti opettaan :) mut yritetään joku päivä, kun ei oo liukasta.
 
Vaunulenkit koiran kanssa. Vinkkejä miten selvitä toisten koirien luo vetävän koiran kanssa lenkillä, kun yksinäänkin on tekemistä pidellä koiraa, jos se oikein innostuu. En ole vielä uskaltanut vauvan ja koiran kanssa yhtä aikaa ulos :sad001

Ymmärrän hyvin ongelmasi ! Meillä tuo iso koira (70kg) on tottelevainen muuten mutta ne toiset koirat..:sad001 koulutus on päällä koko ajan, nuorikin on vielä. Kerran oli vaunut ja tuo iso koira lenkillä ja mutkan takaa tuliki hurtta. Vaaratilanne siitä syntyi kun oltiin (loivassa) ylämäessä ja koirani riuhtoi niin että mulla pääsi ote vaunuista :nailbiting: onneksi sain kiinni kuitenkin ennenku vauva vaunuineen kerkesi karkuteille, sen jälkeen oon laittanu ukon lenkittään ison koiran ja ite vaunuillu meidän kahden 10 kilosen sessen kera:joyful:

Voithan toki kokeilla kouluttaa , meillä taitaa tyttö osata jo kävellä ennen kuin luotan tarpeeksi meidän koiran tottelevaisuuteen:) tsemppiä!

(heinäkuisista huutelen, heh:smug:)
 
Ollaan käyty läheisessä asukaspuistossa pari kertaa vauvajumpassa. Tykkäsin kovasti tehokas ja mukava ( vauva viihtyi myös), sekä ilmainen. Ei tulisi lähdettyä samaan paikkaa vaikka vaan kahvittelemaan, mutta tuollainen aktiivinen tekeminen kiinnostaa. Käydään ehdottomasti siellä jatkossakin, mukavia kanssaäitejä, jotka osaa puhua muustakin kun kullanmuruistaan
 
Oonko mä jotenkin outo, kun mua kiinnostaisi nimenomaan jutella lapsista? Enhän mä mistään muusta tällä hetkellä osaisi puhuakaan, kun ei ole niin tärkeitä muita kiinnostuksen kohteita...
 
Kyllä minäki Air4m höpötän aina näistä meijän ipanoista :D Ja varsinkin sillon ku oli esikoinen vasta niin kaipasi sitä vertaistukea :) Toki se näin monen vuoden lapsiperhe-elämän jälkeen piristää jutella muistakin asioista, mut aika paljon pyörii puheenaiheet lapsissa, kun sitähän se arki on.
 
Varmaan esikoisen kans vähän eri homma kun esimerkiksi mulla jo kolmannen kohdalla :wink Ei mua kyl muutenkaan ole kiinnostanut ku kestoilusta, sormiruokailusta, kirppareista tms hörhöilyistä höpötellä, harvaapa nuo kiinnostaa.
 
Mäkin olen vielä tän ekan kanssa siinä vaiheessa että haluaisin vaan ihastella vauvoja ja puhuaniistä :D elämään kun ei nyt oikein mahdu muuta niin mistäpä sitä puhuisi. Muista aiheista puhuessa on vähän semmonen pöllö päivänvalossa olo et ei oikein osaa sanoa mitään mihinkään..
 
Meillä alkais vauvauinti lauantaina mut neidille iski silmätulehdus ja sai tänään antibioottitipat lääkäristä. Unohdin kysyä lääkäriltä, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna meillä ei taida olla asiaa uimaan? Ettei tartuteta muita :sad001 Ei taida tipat ehtiä tehoomaan tarpeeksi parissa päivässä.
 
Takaisin
Top