Harrastukset vauvan kanssa

Air4M

Sanavalmis juttuseppä
Joulukuunmammat 2015
Joulukuun mammat 2017
Elokuiset 2021
Mua kiinnostaisi, mitä kaikkea harrastatte vauvan kanssa. Vauvauinnille on oma ketjunsa, mutta mitä muita säännöllisiä touhuiluja vauvan kanssa on? Käykö joku muskarissa? Tai avoimessa päiväkodissa? Meillä ei vielä ole harrastuksen harrastusta, mutta pikkuhiljaa haluaisin jonnekin vauvan kanssa lähteä :)
 
Itellä tulee lähes kaikki harrastettua vauva mukana, mut se ei taida olla vauvan kans harrastamista :D Joskus tulee jumpattua vauvan ollessa lisäpainona, tykkää kovasti kun asennot vaihtuu ja mamma puhisee ja ähisee punasena. Lenkit vauva nukkuu. Varmaan perhekahvila tulee ajankohtaiseksi viimeistään syyskauden alkaessa, näin pienelle kun en tarpeelliseksi koe vielä tarjota stressiä mölisevistä isommista lapsista, kun kotona jo isommat mölyää vallankin tarpeeksi. Ja on se äiti-ihmisten kanssa oleskelu välillä niin raastavaa, että täytyy ihan henkisesti valmistautua :D
 
Warheart, oon niin samaa mieltä että äiti-ihmisten kanssa oleskelu on raastavaa!! Mun täytyy vielä ainakin kesä henkisesti valmistautua siihen, että aikaisintaan syksyllä johonkin perhekerhoon.
 
Me käydään kans äiti-vauvajoogassa ja tykätään kovasti :) Perhekahvilaan vois ehkä lähtee sit ku pienempi täyttää kolme kuukautta. Meidän lähellä on aivan ihana, kulttuuripainotteinen perhekahvila, jossa on aina jotai kivoja taideprojekteja ja joskus jopa lastenmusiikkiesityksiä ^_^
 
Kysyn nyt tosi tyhmänä, että mikä ihme on perhekahvila, koskaan ole kuullukkaan? Ei meillä täällä Porvoossa mitään sellaisia taida olla... eikä muutenkaan oikein mitään aktiviteetteja, ei edes vauvauntia!! :sad001
 
Se on aika liki just se syy miksi en ole koskaan käynyt perhekerhoissa... Kyllä niitä lapsia just ja just sietää mut sitä pitäis keskustella niiden äitien kanssa... Muistakaa että tavalliset äidit ei halua keskustella reimoista, nellyistä ja jesper junioreista, aina ei niin välttämättä niistä lapsistakaan... Olen kaks kertaa elämässäni käynyt ja kumpaakin kertaa kaduin syvästi. Sain pitkiä katseita ku hemmetti vie olin ostanu lapsille cirafin vaatteita (se on halpamerkki) eikä mua kiinnostanut vili-petterin uus kiva taito vilkuttaa...
 
Seurakunnan vauvakerho esikoisen saaneille äideille. Samoja äitejä ne on kun tälläkin foorumilla :D ja ei oo vauvan vaatemerkillä väliä, tosi mukavia tuttavuuksia tullut. Aloitettiin jo 8 viikon iässä kun isimies oli viikon poissa ja kaipasin vertaisseuraa :)
 
Ai, no se selittää etten ole moisesta kuullutkaan. Olen ortodoksi ja meillä tuo "oheistoiminta" ei ole noin aktiivista että tuollaisia ainakaan meidän paikkakunnalla järjestettäisiin.
 
Esikoisen kans oltiin värikylvyssä, ja oikein oli mukavaa. Poika oli 4kk just täyttänyt ja sai silti paljon irti ja vauvaseuraa :D tosin sielläkin oli yksi äitityyppi, jota en oikeasti voi sietää... eli hän tietää, kuinka lapsi kasvatetaan ja kaikki, jotka eivät toimi samalailla , tekevät väärin, oli mm sitä mieltä, ettei lapsen kanssa saa leikkiä (wtf, mitä se naikkonen tekee värikylvyssä). No mut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Paljon oli mukavia äitejä, noin 10 osallistujaa.

Nyt varmaan jää harrastukset, kun jotenkin tää ikäero on aika haastava yksin lähtee mtn sisarusjuttuja tekee.. puistoilemaan tietty sit kesällä, että kyllä niitä lapsikontakteja jokseenkin saadaan. Tää esikoinen on niin ihmisrakas, rakastaa kaikkia eikä vierasta ketään :P (ok, 3 kertaa on hieman osoittanut, että ujostelee, mm joulupukkia).
 
Kummasti sitä tiettyä äitityyppiä on mahtunut jokaiseen pehekahvilaan ja kerhoon jossa ollaan oltu :D Se tekohymy jo alkaa kiehuttaa ja viimeistään kun suunsa avaa, voi sit todeta, että tämäkään tekopirteä nainen osaa muuta kun puhua merkkivaatteista, vaunuista ja omasta muksustaan. En ymmärrä mikä joihinkin ihmisiin menee kun vauvan saavat? Monta kaveria oon menettänyt kun ovat äitiytyneet ja ei heitä enää tunne :sad001 Osa kavereista pysynyt melko normaaleina ja kykenevät puhumaan muustakin kun lapseen liittyvistä asioista ja kykenevät jopa liikkumaan toisinaan jossain ilman lasta :D Täällä netissä tulee jauhettua just siks kun on saman ikäisiä ja samassa vaiheessa olevia vauvoja, täällä ei tarvitse kommentoida joka asiaan jos ei halua, mutta IRL vähän vaikea vältellä jos tullaan kyselemään ties mitä milloinkin ja pitäis vielä esittää, että jollain tavalla kiinnostaa keskustella jonku vieraan muksun paskavaipoista tai haalarista joka maksanu enemmän ku meidän koko viikon ruuat :D

Mll:n sivuilta löytyy perhekahvilat, jos semmoista ei ole, niin yleensä semmosen voi perustaa jos riittävästi kävijöitä :) Edellisellä pikkupaikkakunnalla jossa asuin, oli 3 perhekahvilaa ja seurakunnan kerho lisäks.
 
Täällä Nokialla tuntuu olevan aika köyhät mahkut mihinkään... Perhekahvilaa on kerran kuussa mll:llä, perhekerhoa päivittäin. Nokian mammoilla tapaaminen kerran kuussa. Kävin siellä kerran raskausaikana, mukavaa oli. Vauvauintia on, mutta joogaa tai muuta jumppaa en ole googlettamalla löytänyt. Ja kirkon muskari on täynnä, muut muskarit sit varmaan jotain maksullisia ja niissäkin varmaan "kausi" jo alkanut ja ryhmät tukossa :sad001 Täytyy yrittää niitä nyt vielä katella. Ongelmana myös, että bussimatkustaminen on hankalaa ja kallista, toista autoa meillä ei ole ja monet Nokian jutut kuitenkin meistä aika kaukana... Kesäkuussa pitäisi tulla busseilu vaunujen kanssa ilmaiseksi, niin helpottuu hiukan kulkeminen.
 
Airam täällä vauvaäitijoogan järjestäö MLL. Ehkä niille vois laittaa viestiä että on kiinnostusta, jos vaikka saisivat ryhmän kasaan!
 
Meillä tota perhekahvilaa pyöritetää kaupungin toimesta mut tosiaan mll järjestää myös monilla paikkakunnilla. Joogassa käydään semmosella pienellä joogastudiolla. Maksaa vähän enemmän mut oon saanu siellä nii hyvää ja yksilöllistä opetusta et mielellään sit panostaaki ku on ainoa maksullinen harrastus :)

Onhan se totta että aina ei natsaa nuo jutut noissa mammaryhmissä, mutta kyllä sieltä monesti löytyy kuitenki samanhenkistäki seuraa :)
 
3333333333333332+T karpo

Edit. Esikoinen ja mies asialla... Toivotaan, ettei tuu enempää täält suunnalt näitä häröjä viestejä.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon tutkaillut meidän alueen perhekahvilatarjontaa. Joo, tarjontaa on kyllä täällä Espoossa runsaasti. Mutta miksi kaikki kahvilat on tyyliin 9.30-11.30. Plaah, meillä kun aamu alkaa usein vasta 10 jälkeen kun vauvakin yleensä herää kunnolla ensimmäistä kertaa vasta 10-12 välissä (ja minä nukun tietysti niin pitkään kuin annetaan :happy:).

Myös kiinnostaisi kokeilla värikylpyä,mutta sekin on aamupäivän ohjelmaa.

Mitä luulette, mitäköhän vauva tuumaa jos joutuisi silloin tällöin (eli ehkä sit kerran viikossa) heräämään paljon omaa rytmiään aikaisemmin? Nauttisikohan menosta yhtään vai olisiko yhteinen iloiseksi tarkoitettu hetki pelkkää kiukkua? Vielä en tohtisi kokonaan rytmiä alkaa muuttamaan (kun itsekin aamu-unista niin nautin), mielummin vauvantahtisesti nyt ja rytminkääntämisen aika on sitten myöhemmin.

Ei huvittaisi maksaa värikylvystä koko kauden maksua, jos siitä ei sitten tulekaan mitään ja toinen vetelee mielummin hirsiä nurkassa ja äiti yksin siellä maalailee :grin
 
Mä oon tutkaillut meidän alueen perhekahvilatarjontaa. Joo, tarjontaa on kyllä täällä Espoossa runsaasti. Mutta miksi kaikki kahvilat on tyyliin 9.30-11.30. Plaah, meillä kun aamu alkaa usein vasta 10 jälkeen kun vauvakin yleensä herää kunnolla ensimmäistä kertaa vasta 10-12 välissä (ja minä nukun tietysti niin pitkään kuin annetaan :happy:).

Myös kiinnostaisi kokeilla värikylpyä,mutta sekin on aamupäivän ohjelmaa.

Mitä luulette, mitäköhän vauva tuumaa jos joutuisi silloin tällöin (eli ehkä sit kerran viikossa) heräämään paljon omaa rytmiään aikaisemmin? Nauttisikohan menosta yhtään vai olisiko yhteinen iloiseksi tarkoitettu hetki pelkkää kiukkua? Vielä en tohtisi kokonaan rytmiä alkaa muuttamaan (kun itsekin aamu-unista niin nautin), mielummin vauvantahtisesti nyt ja rytminkääntämisen aika on sitten myöhemmin.

Ei huvittaisi maksaa värikylvystä koko kauden maksua, jos siitä ei sitten tulekaan mitään ja toinen vetelee mielummin hirsiä nurkassa ja äiti yksin siellä maalailee :grin
Meidän aamu-uninen vauva on ainakin ihan hirviö jos herättää aikaisemmin. Harmittaa myös, että kaikki toiminta alkaa jo ennen kuin me ollaan edes hereillä.
 
Ihan sama, harmittaa vietävästi, et kaikki harrastukset on aamupäivisin! Meillä on vauva kuitenki tykänny menoista, että ei oo vielä ainakaan haitannut et välillä vähän eri tahtiin. Enemmän haittaa vauvan äitiä :eek:
 
En mä ainakaan menis vaikka ne heräilläänkin jo aiemmin... Mun pitää saada herätäkin kauemmin kuin tunti :D
 
Joo meidän lähikerhot yms kans alkaa joskus ysin aikaan. Siihen aikaan lähteminen on kyllä sellasta väkivaltaa et en ihan vähällä siihen rupee :sad001 meidän harrastukset on siis pysytellyt kotikutoisina.
 
Takaisin
Top