Harrastukset vauvan kanssa

Mustikka

Näppärä viestien naputtelija
Maaliskuunmammat 2015
Ootteko harrastaneet jo / alkamassa harrastamaan vauvan kanssa jotain?

Me aloitetaan poitsun kanssa ensi viikolla muskarissa. Samoin ensi viikolla alkaa vauvauinti mihin myös isi tulee mukaan :) Odotan molempia juttuja jo innolla ja toivon, että poika viihtyy molemmissa :)
 
Me ollaan menossa muskariin. Ihan kivaa, toivon että poika viihtyy :) Vauvauinti olis ollu kiva mutta eipä taida enää mihinkään ryhmiin mahtua. Oon huono etsiin mitään tollasia.
 
Meillä alkaa kanssa muskari ens viikolla. Sit oon aatellu et mennään joskus käymään bailamama-tunnilla :D
 
Me ollaan jo reilu kuukausi käyty vaivauinnissa ja nyt pari viimeistä kertaa on mennyt jo oikein hienosti. Ensimmäisillä kerroilla tyttö oli vähän epäileväinen ja itki muutamaan kertaan, mutta nyt on alkanut siellä naureskelemaan ja polskimaan innoissaan jaloilla. Muskaria oon kans miettinyt, mutta en ole vielä jaksanut etsiä sopivaa ryhmää.
 
Me mennään muskariin, mutta täällä tuppukylässä alotetaan vasta syyskuussa. Jännittää nähdä, miten putti suhtautuu muihin vauvoihin. Kerran vain tavannut pari kuukautta vanhemman serkkunsa ja toisen pian kaksi täyttävän serkun, ja oli vähän kauhuissaan siitä metelistä. Kyllä kotonakin on ääniä, mutta lasten äänet on vähän eri luokkaa.

Meillä ei ole mahdollisuutta vauvauintiin... tai oma into ei riitä, kun pitäisi ajaa vähintään se puol tuntia yhteen suuntaan, että pääsis uimahalliin.

Vauvajumppia yms. tarjontaa en ole vielä tutkinut, kun kroppa on niin rikki. Alotetaan muskarilla ja katsotaan, innostutaanko tekemään muuta.
 
Itse olen tuota vauvauintia meiltä päin etsinyt,pitäisi vaan kysellä et millon alkaa ja mahtuuko ryhmään. Mulla ei oo kyllä hajuakaan,et mitä siellä vauvan kanssa tehdää :anyone
Mikä toi bailamama on?En oo koskaan kuullutkaan.Mopon niin Out Of geimeistä,kun harrastuksena vaan ratsastus ja luonnollisesti likka on lähes joka päivä siellä mukana ja on käynyt myös hepan selässä pienen hetken "istumassa".
 
Vauvauinnissa tutustutaan veteen eli vahemmat lillutttaa vauvojaa siellä vedessä ja sitten siellä jotain lauletaan,leikitään yms. Tavoitteena on saada vauva innostumaan vedestä ja alkamaan itse haluamaan sukeltamaan ja veteen. Siinä sitten kasvun mukaan tulee heti uimataito, kun oppii niitä liikkeitään hallitsemaan. Mä oon ollut vauvauinnissa ja olen ''aina'' osannut uida eli en oppinut sitä taitoa joskus isompana vaan opin heti pikkusena.
 
Me ilmottauduttiin just vauvauintiin. Mä olen ollu aina tollasia höpötyksiä vastaan, mutta mies halusi käydä kokeilee, niin innostuin sitte itekki. Vauvalle uikkarit jo hankittu, mutta ite en mahdu viimekesän uikkariin ja jostain pitäis saada joku kaapu jolla nää ihanat röllykät saa piiloon.

Muskariin mua ei saa kirveelläkään, mä en jaksa sellasta teennäistä lässytystä ja laulan sitä paitsi nuotin vierestä. Siellä tarvii sellasta heittäytymiskykyä jota mulla ei ole.

Syksyllä alan käymään imetystukiryhmässä ja sit sellasessa perhekerhossa (vai mikä se nyt ikinä olikaan).
 
Meil oli eka muskari ja se oli mun mielestä tosi kiva! Se vetäjä oli tosi symppis ja mun mielestä ne lorutkin oli hauskoja. Poika oli tississä kiinni koko ajan joten ei kauheesti leikitty mutta yks leikki jäi sen verran mieleen että ollaan sitä tehty kotona ja poika nauraa ihan katketakseen :) Ens viikkoo odotetaan jo.

Perhekahvilassakin käytiin mutta siitä jäi vähän outo fiilis... Vähä sellanen ulkopuolinen olo... Ehkä me silti mennään uudestaan kattoon.

Imetystukiryhmään haluaisin kans! Tässä ei ole vaan ihan lähellä mitään ja koska poika ei viihdy kovin hyvin autossa niin en viitsis väkisin sitä sit vaivata.
 
Meidän piti myös mennä työväenopiston järjestämälle Bailatino mama&baby-tunnille mut se peruttiin liian vähäisen osallistujamäärän takia. Haluaisin jonkun liikunnallisen ryhmän mut se pitäis olla sit semmonen et siellä vois käydä vaan halutessaan. Eli en halua osallistua esim koko loppuvuoden kestävään ryhmään.
 
Me ilmottauduttiin just vauvauintiin. Olen koittanut etsiä tietoa että olisko täällä päin mitään muuta toimintaa näin pienille mutta mistään en oo löytänyt. Muskari ja perhekahvila on mutta ne ei oo kyllä mun juttu, en ole sellanen ihminen että menisin sellasiin.
 
Me ilmottaudutaan ens vkolla värikylpyyn, toivottavasti vaan mahdutaan mukaan ku on niiiiiin heikosti toimintaa täälläpäin!
 
Meki alotettiin vauvauinti. Hyvin viihdytiin siellä:) Muskari olis kans tarkotus alottaa. Meillä muuten puistossa järjestetään tota värikylpyy. Ite oon saanu käsityksen, että siellä leikitään alustan päällä ja vauvat saavat erivärisiä marjoja pyöriteltäväks:)
 
Värikylvyssä tutustutaan väreihin ja muotoihin...sotketaan ilmeisesti paljon:laughing002
 
No sitten se mun mielikuva, mutapainia sormiväreissä, on varmaan kohtuu lähellä totuutta. Saattaa olla ihan hauskaa :)
 
Ne värit on varmaan tehty syötävistä aineista, ku pitää ilmottaa mahdolliset allergiat. Vaikea vaan kaikkia tietää tässä vaiheessa ku niin hitaasti maistelut etenee:grin
 
Meillähän meni eka muskarikerta silleen hienosti, että:
- oltiin 20 minuuttia ennen muskarin alkua aivan eripuolella kaupunkia ja kakat vaipassa
- menin väärään luokkahuoneeseen
- selällään tehtävistä jutuista ei meinannut tulla mitään, kun neiti vaan kääntyilee uuden taitonsa harjoittelussa
- jättimäiset oksupuklut tytön ja mun päälle

Ai vitsi miten hienoa oli :D
 
Takaisin
Top