Hankintoja

Kävin viime viikolla hankkimassa muutamat imetysliivit, ettei tuu hoppu vaikka vähän jännittää, otinko tarpeeksi kasvuvaraa :hilarious: Normaalisti olen kokoa XS ja nyt piti ostaa L:joyful: Ihmettelin vaan kun suurin koko oli XL että mistä ne XL-kokoiset hankkii liivinsä :bored: Tosin kävin vain perus Lindexillä ja löytyi heti pari hyvää mallia :happy:
 
Onko kukaan hankkinu vaunuihin kissasuojaa? Asutaan omakotitalossa ja naapurin kissa vähän väliä on meidänkin pihalla ja terassilla,niin eilen tuli mieleen ettei se vaan sitten änkeä meidän vauvan vaunuihin (yhellä kamulla oli juuri käynyt näin). Onkohan hyttysverkko riittävä pitämään kissan poissa?
 
Floral2 mä oon miettinyt myös hommaamista mutta oravia varten kun takapihalla niitä menee ni kissaverkon pitäisi suojata niiltä myös.
 
Miten mun oma sairaalakassi on noin tyhjä? :D siis pelkkä kotiutumisvaatekerta & hygieniapussi (shampoo, hoitoaine, deo, harja, hammasjutut, liivinsuojia, kun niitä ei muistaakseni saa ja sit kun maito nousee, on ihan jees, et on kuiva paita). Muistelen, et kaks edellistä kertaa olis ollut toi sama kassi täynnä? Mitä oon tuolta unohtanut siis...vauvalla on omat kamat omassa kassissa turvakaukalossa..
 
Miten mun oma sairaalakassi on noin tyhjä? :D siis pelkkä kotiutumisvaatekerta & hygieniapussi (shampoo, hoitoaine, deo, harja, hammasjutut, liivinsuojia, kun niitä ei muistaakseni saa ja sit kun maito nousee, on ihan jees, et on kuiva paita). Muistelen, et kaks edellistä kertaa olis ollut toi sama kassi täynnä? Mitä oon tuolta unohtanut siis...vauvalla on omat kamat omassa kassissa turvakaukalossa..
Hmmm ...vesipullo?, kamera+laturi? kännykkä+laturi?, ehkä jotain lukemista/musiikkia/läppäri?, imetysliivit? Herkkuja? Jossain kai suositellaan omia sisätossujakin..., puolison vaatteet/hygieniajutut jos saatte perhehuoneen/potilashotellin tms

Tässä jotain ehdotuksia! Itselläni kyllä sama homma että tyhjempi kassi nyt kuin viimeksi, vaikka olen pakannut sinne esikoiselle isosisko lahjan ja vauvan + omat kotiutumisvaatteet ja vauvan peitonkin kotimatkalle... :D
 
Mulla ei oo kassia katottuna ja sinne ei ihan hirveesti oo sisältöä menossa etukäteen, kun moni juttu on käytössä jatkuvasti. Koskaan ei oo tullut niin kiire lähteä, ettei olisi ehtinyt pakata vaikka kolmesti. Miestä varten pitäisi tehdä kuitenkin lista siitä, mitä sinne pakata, jos kävisi niin, että tarvitsen apua..

Kun mun äiti synnytti mua tai veljeä, sairaalassa oli kuulemma pakko pitää sairaalan sisäkenkiä jalassa liukastumisriskin takia. Mä oon tainnut jonkun kerran pyytää kenkiä ja kerran sainkin ne, hirveän metsästyksen jälkeen. :P Hiihdelläänkö sairaalassa ylipäänsä sukkasilteen aina?
 
Kun mun äiti synnytti mua tai veljeä, sairaalassa oli kuulemma pakko pitää sairaalan sisäkenkiä jalassa liukastumisriskin takia. Mä oon tainnut jonkun kerran pyytää kenkiä ja kerran sainkin ne, hirveän metsästyksen jälkeen. :p Hiihdelläänkö sairaalassa ylipäänsä sukkasilteen aina?

Liukastumisesta en tiedä mitään, mutta ainakin TAYSin tutustumisessa sanoivat, että sisäkengät tarvitaan. Ainakin tukihenkilölle, en ole varma oliko myös synnyttäjälle. Jotenkin mystinen koko "sisäkenkä"-käsite näin Suomessa :D
 
Phks tarjoaa vaatteet kenkiä myöten. Niissä meen kotiutumiseen asti. Vesipullo ja laturi vois olla kyl jees! :D kännykkä ja rahapussi tulee kuitenkin mukaan. Sit se äitiyskortti on pakko muistaa! Imetysliivit on kotiutumisvaatteena ja käytän jo nyt, kun muut ei oikein istu tai mahu
 
Mulla ei oo kassia katottuna ja sinne ei ihan hirveesti oo sisältöä menossa etukäteen, kun moni juttu on käytössä jatkuvasti. Koskaan ei oo tullut niin kiire lähteä, ettei olisi ehtinyt pakata vaikka kolmesti. Miestä varten pitäisi tehdä kuitenkin lista siitä, mitä sinne pakata, jos kävisi niin, että tarvitsen apua..

Kun mun äiti synnytti mua tai veljeä, sairaalassa oli kuulemma pakko pitää sairaalan sisäkenkiä jalassa liukastumisriskin takia. Mä oon tainnut jonkun kerran pyytää kenkiä ja kerran sainkin ne, hirveän metsästyksen jälkeen. :P Hiihdelläänkö sairaalassa ylipäänsä sukkasilteen aina?

Mulla oli mukana omat aamutossut ja oli kyllä ehdottomasti tarpeellisin juttu koko sairaalakassista. En tiedä oisko sitten sairaalalla ollut mitään tossuja...
 
Itse sairaalassa työskennelleenä voin sanoa että ainakin meillä jokaisen osastopotilaan tuli saada mahdollisimman sopivat sisäkengät käyttöönsä. Kaatumisen ehkäisy ja hygieniahommia. Sairaalan lattiat osaa olla parhaimmillaan sukkasillaan tosi liukkaat, ja onhan se kiva että kun ollaan sängyssä, niin ei viedä niitä lattian pöpöjä sinne. Vaikka sairaala on ehkä niitä siisteimpiä puljuja mitä on, niin samalla ne osaavat olla myös niitä likaisimpia.

En tiedä tietenkään yhtään muiden sairaaloiden käytänteistä, meidän synnytyssairaalassa näytti synnytysoppaassa olevan mukaan tuleville tukihenkilöillekin omia läpökkäitä (kuva isien huoneesta). Enpä kyllä olisi tajunnut edes tarkistaa, jos ei sitä olisi täällä otettu esille! Jotenkin tuntui niin itsestään selvyydeltä, vaikkei sitä ilmeisesti ole. :D Omat on tietysti aina parhaat.
 
Raparpaari, noin mäkin ajattelisin ihan maalaisjärjellä kengistä. Siksi olikin ihmeellinen tilanne, kun hoitajat näytti siltä, etteivät oo ikinä kengistä kuulleetkaan. :hilarious:
 
Mun on oikeasti tosi vaikea hahmottaa millaisista sisäkengistä puhutaan.. :D Jotkut tohvelit? Sandaalit? Tennarit? Sellaiset balettitossut, joita oli aina joskus kerhossa pienenä (muistaako kukaan muu näitä)? En jotenkin yhtään tajua. On ainoa asia, joka on vielä ostamatta sairaalakassia varten.

Noin muuten otan mukaan kaiken mistä millään muotoa voisi olla apua: tabletin (laturin), kuulokkeet, musiikkia, lohtueväitä (suklaata..) ja smoothieita ja proteiinijuomia miehelle joka kuitenkin unohtaa syödä ja on muutenkin pyörtymisvaarassa. Kamera, kirja (meillä on useamman vuoden ollut tapana, että hän lukee mulle "iltasatuja" jonka pariin nukahdan yleensä hetkessä, eli rentoutuskeino!), hygieniatuotteet, ja sit sellaisia epätoivokivunlievityskeinoja kuten kuumavesipussi, hierontaväline ja tiikeribalsami. Ihan varmasti ei mitään hyötyä ja 95 % kamoista jää käyttämättä, mutta eipä tule ainakaan itku siitä, että jäi kotiin.
 
Mun on oikeasti tosi vaikea hahmottaa millaisista sisäkengistä puhutaan.. :D Jotkut tohvelit? Sandaalit? Tennarit? Sellaiset balettitossut, joita oli aina joskus kerhossa pienenä (muistaako kukaan muu näitä)? En jotenkin yhtään tajua. On ainoa asia, joka on vielä ostamatta sairaalakassia varten.
Sairaalan omat kengät on usein semmoisia nahkasandaaleita. Tyyli lienee vapaa (hahaa, ne kerhotossut olisi kovat!). Pääasia että saa kengät nopeasti livautettua jalkaan kun lähtee liikkeelle vuoteesta. Itse jos otan mukaan kengät, niin Reinot lähtisi messiin.
 
Mietin kans et jos ottais reinot mukaan, toisaalta oon kyllä käyttänyt niitä pihallakin et kuin tarkkoja siellä ollaan pitääkö olla nimenomaan sandaalit? Mullahan on tosiaan menkkakipuja lievittämään hommattu tuo kuumavesipullo:Heartred, se lähtee ehdottomasti mukaan! Kaurapussi ois paras mutta missä sitä voi lämmittää?

Mietin jotain lukemistakin mut ehkä mies saa hakea mulle iltapäivälehden jos siinä pystyy lukemista ajattelemaan...ja ehkä joku ristikkolehti jos pitkittyy eikä synnykään kovin helpolla:rolleyes:
 
Mietin kans et jos ottais reinot mukaan, toisaalta oon kyllä käyttänyt niitä pihallakin et kuin tarkkoja siellä ollaan pitääkö olla nimenomaan sandaalit? Mullahan on tosiaan menkkakipuja lievittämään hommattu tuo kuumavesipullo:Heartred, se lähtee ehdottomasti mukaan! Kaurapussi ois paras mutta missä sitä voi lämmittää?

Mietin jotain lukemistakin mut ehkä mies saa hakea mulle iltapäivälehden jos siinä pystyy lukemista ajattelemaan...ja ehkä joku ristikkolehti jos pitkittyy eikä synnykään kovin helpolla:rolleyes:

Sama, kuumavesipullo on nimenomaan kuukautiskivuissa toiminut törkeän hyvin joten leikin että se auttaa synnytyksessäkin.
Reinojakin mietin, voihan ne pestä ja desinfioida, mutta kätilö sanoi että kannattaa olla helposti pestävät halvat kengät mieluummin.. :D apua.
 
Phks on ainakin mikro joka valmistautumishuoneessa ja noita kaurapusseja siellä tyrkyttää. Myös meillä tukihenkilölle eli miehelle on tarjottu just noi nahkasandalit myös. Kivunlievityksen suhteen en ota mitään. Siellä on paremmat lääkkeet :D
 
Mulla on ihan kankaiset kovapohjaiset aamutossut. Ja ostin juuri sellaisen lämmitettävän geelipakkauksen ja toivon, että se toimii yhtä hyvin kun kaurapussi. Mullakin on Suomessa ollut kaurapussi menkkakipuihin käytössä ja toiminut hyvin niin toivotaan, että toi geelipussi auttaa.

Ja kiitos nostalgiaviboista tähän aamuun. Mä olin ihan unohtanut noi kerhotossut, aka karjalanpiirakat. :grin
 
Peruscrocsit hiostaa sisällä, mut ei niissä muuta. Eihän niitä koko aikaa tarvi onneksi pitää.
 
Takaisin
Top