Hankintoja

Mä treenasin esikoisen syntymän jälkeen paljon jumppapallon kanssa, teki kyl hyvää! Ja vauvankin kanssa voi leikkiä pallolla, meidän tyttö tykkäs köllötellä mahallaan pallon päällä kun sitä varovasti pyöriteltiin.
 
Päätin lähteä tänää myöhemmi ostamaan muutamat imetysliivit ja ajattelin alkuun ostaa h&m liivit, onko niistä jotain tiettyä mallia mikä ois hyvä ja otanko 1 vai 2 kokoo isommat ku tällä hetkellä rintaliivit? oon ihan hukassa tämmösten juttujen kanssa..
 
Mä erään kirppisryhmän kautta sain tilaustyönä vauvalle unipesän :) Itse sain päättää kankaat ja vknloppuna haen kotia :) Hintaa tuli 49 €, eipä paljoo halvemmalla olisi muualta saanutkaan.

Ja olitte puhunut noista ammeista. Me ei olla käytetty ammetta ollenkaan pikkuvauvoilla. Suihkussa vaan käytettiin sylissä kun itse kävi :) Amme ollut sitten käytössä vasta kun lapsi on osannut siinä istua, about 8kk eteenpäin.
 
Ihania unipesiä, itse rupesin väsäämään sellaista. On ollut työ hetken jäissä, kankaat on tuossa pöydällä odottamassa jatkotyöstöä. Netistä löytyy tosiaan hyviä ohjeita sellaisen tekemiseen.
 
Mä myös innostuin väsäämään unipesän itse. Nyt kun vauva antaa vaan odotuttaa itseään, niin mikäs sen parempaa puuhaa odottelun lomassa. Toiset ehkä hurauttaa tollasen parissa tunnissa, mutta mä olen tykännyt tehdä sitä useampana päivänä aina pienissä osissa. Melkeinpä tuo valmis onkin :)
 
Mulla menee hermo kantoliinan kanssa! Meillä on se trikoinen kantoliina, mutta siinä tulee helkkarin kuuma. Oon alkanu treenailee sillä sitä kietaisuristi II-sidontaa, mutta jotenki se koko ajan lörpsähtää. Hiljalleen alkaa kyl tuntua siltä, et lähtee Tula hankintaan!
 
Kuuma tulee mullakin kantoliinan kanssa, kudottuja liinoja on vähän hengittävämmillä materiaaleilla ja niiden kanssa voi tehdä kevyempiä sidontoja myös, joissa ei tuu niin montaa kerrosta kangasta päällekkäin hiostamaan. Trikoinen on kyl aloittelijan varmaan helpoin sitoa ja tiukata. Mut reppu on ollu meillä eniten käytössä. Nyt esikoisen kanssa on taapero-tula ja oon aivan rakastunut siihen!
 
Sen kietaisuristi2- sidonnan saa kyl tehdä trikooliinalla melko napakaks ennen kuin sujauttaa vauvan kyytiin, kun trikoo joustaa niin hyvin :) Kudotut liinat on kans hyvä vaihtoehto ja jos omalta paikkakunnalta löytyy kantoliinatukihenkilöä, niin niiltä saa usein tosi hyvät vinkit... Meillä on Manduca- kantoreppu ja siitä oon esikoisella tykänny :) Tsemppiä! Kantaminenkin on niitä asioita joissa treeni auttaa :)
 
Ei kannata luovuttaa liinan kanssa. Mulla meni kans hermot aluksi kun en meinannut saada kietaisuristi2 toimimaan, mut onneksi en luovuttanut. Kävin kantoliinatapaamisessa paikkakunnallani ja sain sieltä hyvää opaatusta. Sitten kun onnistui niin oli tosi mukana käyttää ja helpotti arkea. Manducaa aloin käyttää myöhemmin ja tykkäsin kyllä siitä myös.
 
Oliko täällä kokemuksia rintapumpuista? Ajattelin sellasen hankkia, ja siihen sitten lisäosia esim keräyspusseja. Ihan käsikäyttöisen, vauva imee niin hyvin. Lähinnä siksi jos pitää saada maitoa mukaan pullossa tai jos on isänsä kanssa muutaman tunnin.

Mietin Aventin ja Ainun välillä, vai onko jollain kokemusta muista? Mitään kallista en ajatellut ostaa.
 
Minulla on Avent ja olen ollut tyytyväinen. Ostin kaverin suosituksesta esikoista odottaessa. Olen aina pumpannut pulloon ja tarvittaessa pakastanut maidon niihin pienimpiin Minigrippeihin.
 
Mulla on myynnissä Ainun sähkökäyttöinen rintapumppu kun imetys loppui seinään lääkkeiden takia. Kerkesin pumppua käyttää 2kertaa. Jos jotakuta siis kiinnostaa! :)
 
Mäkin tykkään aventin pumpusta enkä ole kyllä keneltäkään muultakaan siitä kuullut ikinä huonoa kommenttia. Pakkasessa on jo maitoa ihan kivasti, mutta en kyllä tiedä tilannetta millon niitä tarvisi, kun en varmaan osaa jättää vauvaa hetkeksikään ja noi säilyy kai vaan 3kk.
 
Vauva lehden jutun mukaan säilyis kuusi kuukautta. Tosin en ihan kaikista kohdista ollut samaa mieltä jutun kirjoittajan kanssa. Käytetty ja huuhdeltu pumppu kantsis sen mukaan säilyttää jääkaapissa...
 
Aventin pumppuja voin suositella. Olen kokeillut vanhempaa Isis-pumppua ja uutta Comfortia. Molemmat ovat olleet toimivia, mutta selvää tuotekehitystä on ollut. Käyttömukavuus on parantunut ja osat ovat helpommin pestäviä. Tulipahan kokeiltua myös varaosan tilaaminen miehen rikottua kaksi päivää vanhasta pumpusta venttiilin ja uusi saapui neljässä arkipäivässä suoraan kotiovelle.

Imetyksen tuki ry:n sivuilta luin, että rintamaito säilyy pakastettuna 6kk, ja senkin jälkeen maitoa voi vielä käyttää ruoanlaittoon. Tuo käytön jälkeen huuhdellun pumpun jääkaapissa säilyttämisohje on myös väestöliiton sivuilta löytyvässä pullonpyörittäjien oppaassa. Pumppu täytyy tietysti pestä ja keittää kerran vuorokaudessa, mutta useita kertoja päivässä pumppaavaa jääkaappisäilytys auttaa hirmuisesti.

http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/aidinmaidon-sailytys

https://www.perheaikaa.fi/jutut/lap...aisimetyksesta-ja-aidinmaidon-pumppaamisesta/
 
Mäkin tykkään aventin pumpusta enkä ole kyllä keneltäkään muultakaan siitä kuullut ikinä huonoa kommenttia. Pakkasessa on jo maitoa ihan kivasti, mutta en kyllä tiedä tilannetta millon niitä tarvisi, kun en varmaan osaa jättää vauvaa hetkeksikään ja noi säilyy kai vaan 3kk.

Mulle Kätilöopistolla sanottiin että säilyy pakasteessa 6kk..?
 
Onko jollain tosta varmaa tietoa? Mä olen käsittänyt, että arkkupakastimessa säilyisi ton 6kk, mutta jääkaappipakastimessa ton 3kk.
 
Takaisin
Top