Hankintoja vauvalle

Helena

Jostain jotain jo tietävä
Oletteko jo ostaneet vauvan vaatteita tai tarvikkeita? Mitä kaikkea aiotte hankkia? :)

Itse olen vasta nyt alkanut pohtimaan, mitä kaikkea tuleva pienokainen tarvitsee, ja lista tuntuu loputtomalta. Rattaat ja pinnasängyn olemme ajatelleet ostaa käytettyinä, koska varsinkin rattaat ovat uutena aivan törkeän hintaisia. Vaatteita tekisi mieli mennä hypistelemään jo nyt kauppoihin! Tulevat mummit tosin ovat jo muutamia hankintoja tehneet :wink
 
:dance008meillä on jo esikoisellemme valmiina rattaat, pinnasänky, hoitopöytä ja muutama vaate... Vähä on onnistuttu mutta eipähän tarvii kaikkee yhdellä kertaa hommata ku alottaa ajoissa
 
Meillä kun salaisuus vihdoin julkistettiin alkoi tulla tarviketarjouksia joka puolelta :D Mun laskujen mukaan ainoot mitä tällä hetkellä ois ostolistalla ois hoitopöytä, tuttipullo varalle ja tutti (plus sitten vaipat yms kuluvat).
Eli tarjottu on pinnasänky + matkasänky
2 vaunut
vaatteita
vauvaleluja
....
Tosin mitään ei olla kotiin asti tuotu, annetaan vähän ajan kulua :)
 
Eilen ruokakauppareissulla intouduin ostamaan pari tuttia ja tuttipulloa. Ne olikin sitten ihan ekat vauvahankinnat. Vähän vilkuilin olan yli näkyykö ketään tuttua, oli niin hassu olo olla sielä vauva-asiahyllyllä kun ei ole ennen ollut tarvetta sielä päin kauppaa pyöriä :happy090
 
Mulla on onneks jääny kaikki muu jemmaan noilta kolmelta tytöltä, et vaunut on ainoot mitkä puuttuu.
Ja tietenkin jos tää poika on nii vaatteita sitten tietenkin tarvii ostaa, kun ei nyt mekkoihin kehtaa pukee :)
 
Tääläki vaunut tuli ostettua :) kauheesti hävetti ja pelotti ku tuntu et hoppullaan, mut hyvään ja edulliseen törmättiin (käytettynä) torissa ni olihan ihan pakko kydä hakeen :) muuta ei oo vielä oikeen tullu ostettua. Bulgariasta ostettiin 2 50cm potkupuvut tuliaisiksi :Heartred
 
Meillä kun salaisuus vihdoin julkistettiin alkoi tulla tarviketarjouksia joka puolelta :D Mun laskujen mukaan ainoot mitä tällä hetkellä ois ostolistalla ois hoitopöytä, tuttipullo varalle ja tutti (plus sitten vaipat yms kuluvat).
Eli tarjottu on pinnasänky + matkasänky
2 vaunut
vaatteita
vauvaleluja
....
Tosin mitään ei olla kotiin asti tuotu, annetaan vähän ajan kulua :)
Sisko ja toinenkin lapsellinen kaveri on sanoneet, ettei mun kannata hankkia hoitopöytää muutenkin pieniin tiloihin. En sitä kuulemma kuitenkaan käytä vaan sänkyä, sohvaa, lattiaa jne.

Mitä kokemuksia muilla on?
 
me hankittiin hoitopöydän esikolle, käytettiin kun kerran tuli hankittua, mutta ei mun mielestä niin tarpeellinen ollutkaan,pärjää ilmankin :D
 
Joo jos ei asu ihan "perämettissä" ja on mahdollista että mies tai joku käy sit etukäteen valkatun hoitopöydäm jostain noutamassa, nii suosittelen jättää sen hankinnan vasta siihen ku on vauva talossa. Taikka sitten ostaa vaan sellasen hoitoalustan ja käyttää sitä jonkun tavallisen lipaston päällä. Meillä myös se "hoitopöytä" (vanha antiikkilipasto jonka päällä oli lakana ja kosteussuoja) jäi kyllä parissa viikossa käyttämättä. Vaipanvaihto suoritettiin useimmiten sängyllä, alle vaan kosteussuoja (alussa menee pyyhekin) ja siinä oli kiva ottaa pientä ilmakylpyä ja rauhassa kölliä vauvan vieressä kun kuivaili kaikkien poimujen pohjia. Jotkut taas vannoo hoitopöydän nimeen.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en myöskään koe hoitopöytää mitenkään välttämättömänä hankintana. Esikoisen vauva-aikaan me asuttiin kaksiossa eikä haluttu ns. ylimääräisiä huonekaluja tilaa viemään - eikä varsinkaan sellaisia, joille on käyttöä vain vähän aikaa. Mies teki sitten itse sellaisen hoitotason, joka sopi meidän pesukoneen päälle. Sitä käytettiin alkuaikoina. Paljon tuli kuitenkin tehtyä hoitotoimenpiteitä muuallakin; eniten ehkä ihan lattialla. Siihen vain mukava alusta alle, niin kääntyileväkin lapsi voi siinä rauhassa turvallisesti kölliä ja ottaa ilmakylpyjä ja itse voi samalla viedä likaisen vaipan pyykkiin/roskiin ja hakea puhtaan tilalle tsi kipaista noutamaan rasvaa, talkkia tai mitä ikinä sattuu tarvitsemaan. Esikoinen tosin syntyi keskellä kuuminta heinäkuuta. Ehkä ihan pientä talvivauvaa ei tule niin paljon lattialla makuutettua, kun ainakin meillä lattian rajassa vetää jonkin verran.
 
Ei meilläkään ole koskaan ollut hoitopöytää. Vaipat on vaihdettu milloin sängyn päällä, sohvalla, lattialla, pyykkikoneen päällä... Vaikka lapsia jo ennestään 4, niin meillä ei ole mitään muuta jäljellä kuin potta. Onneksi on paljon tuttavia, jotka ovat turhankin innokkaasti olleet tarjoilemassa pinnasänkyä, vaatteita, leluja... Itse kun olen sellainen päivässä eläjä, etten ole vielä ajatustakaan vaivannut vauvan tarvikkeiden hankkimiseen. Taitaa käydä niinkuin ekassa raskaudessa, että vaunut ostettiin vasta kun laskettu aika oli ohitettu ja vanhemmat raahasi meille pinnasängyn, kun meinasivat ettei saada sitä kuitenkaan ennen vauvan syntymää hankittua.
 
Me ei varsinaista hoitopöytää ostettu, mietittii et turha tilanviejä (vaikka omakotitalossa asutaanki) ostettiin sellain hoitoalusta ja se oli khh:ssa lavuaarin vieressä ni sai kätevästi samassa paikassa pestyä, vaihettua vaipan yms. :)
 
Mä olen jo ostanut rattaat,kun niitä on kuolattu kauan ja löytyi halvalla :) Myös sitteri ja vaatteita löytyy :D
 
Me ostettiin esikoiselle hoitopöytä mikä oli sitte ihan turha ostos.Sen jälkeen meillä on ollu hoitoalusta pesukoneen päällä.Mies laitto seinään sellasen kylppärin ritilä korin mihin sai kaikki pesuaineet,pumpulipuikot,nipun vaippoja jne jne.Patterikin oli vielä selän takana mihin laitoin aina pyyhkeen lämpiämään sillä aikaa kun pesin vauvan niin oli mukava kietasta lämpimään pyyhkeeseen.Olipas helppo hoitaa pesut ja kaikki eikä haitannu jos pissi pääsi yllättämään :)
 
Meilläkin lähes kaikki on vauvalle ennestään valmiina. Tytön vaatteet löytyy kaapista ja jos onkin poika niin vaatteita saan siskolta ja ystäviltä :) Varmaan ostetaan joku kiva eka asu ite mut muuten ei paljoa hankintoja tarvi tehä. Hoitopöytänä meillä on hoitoalusta lipaston päällä ja ollaan kyllä käytetty paljon, mut ite n halunnu erikseen hoitopöytää ostaa. Meillä edellinenkin oli talvi vauva, eikä todellakaan voinu lattialla antaa nakuilla, kun meillä vetää ja lattiat tosi kylmät.

Ainoa isompi hankinta meillä on vaunujen vaihto. Nyt meillä ollu briot, mutta meinaan myydä ne ja ostaa sisarusrattaat tilalle. En meinaan usko, et talvella seisomalauta on kauheen näppärä varsinkaan uhmaikäisen taaperon kanssa. Harmittaa vaan kun brioihin meillä oli adapteri turvakaukalolle ja musta oli tosi näppärä pikkusen kanssa, joten siitä joudutaan nyt sit luopumaan.Mutta eihän se sinällään mikään välttämätön tarvike ole...
 
Ollaan saatu kavereilta lahjaksi pikku pehmolelupupun ja töppöset. :-) luulen että varsinaiset hankinnat jää myöhemmälle, varsinkin kun maha alkaa kasvaa ja tämä kaikki tulee vieläkin todellisemmaksi.
 
Meillä oli esikoisen aikaan hoitopöytä (just kun halvalla sain) ja sitä tuli kyllä käytettyä. Myytiin pois kun tyttö oli 6kk. Jokin taso on kuitenkin aina vaipanvaihdon yhteydessä käytössä, kun mies on kaksimetrinen niin sen on vähän kurjempi aina kökkiä.
 
:smiley-bounce022Käytiin tänään miehen kanssa Ikeassa todella pitkästä aikaa ja voi herran jestas sitä menoa ku päästiin sinne lapsi osastolle, lähti homma vähä lapasesta molemmilla. Tuli lapattua kärryihin kaikkee leluista tarvikkeisiin vaa oli meillä hauskaa
 
Rakastuin alessa yhteen body-pakettiin.. Nyt vaan toivotaan että osuu lapsen sukupuoli niihin sopivaksi :D muuten tarvii tehä toinen :wink

Edit: ja hoitopöytää tuumin sen tähden että tarvittais jotain säilytystilaa lapsen vaatteille ja tarvikkeille muutenkin joten se olisi vähän 2 samassa paketissa. :)
 
minä en oo vielä raaskinut mitään ostaa, mutta kun muutetaan uuteen isompaan asuntoon ja saadaan sukupuoli syyskuussa tietää. Sitten pääsee huonetta sisustamaan :)
 
Takaisin
Top