Hankintoja tulokkaalle

Piti jo aiemmin sanoa, että nyt kun lapsi on syntynyt, tietää vähän enemmän mitään mistään ja oon käynyt eri lastentarvikeliikkeissä, niin kyllä huomaa liikkeidenkin erot! Huonossakin liikkeessä myyjä osaa myydä ja puhua päät pyörälle tulevilta vanhemmilta. Mutta hyvässä liikkeessä myyjältä löytyy ammattitaitoa, tilannetajua (ei siis yritä myydä jokaista turhaketta esim.) ja ennen kaikkea ihan erilaista tuotetuntemusta!

Tein meidän kaukalosta reklamaation, koska kaukalon kiinnitys telakkaan ei toiminut oletetulla tavalla. Kaukalo ja telakka olivat kalliita, testivoittajia. No, asia hoidettiin suht asiallisesti ja sain uudet tilalle. Liikkeessä halusivat vielä testata tuota yhdistelmää heidän testipenkkiin ja huomasin, että minä olin se, joka siitä kaukalosta ja telakasta ja niiden toiminnasta jotain tiesi.. :sad001 Lisäksi myyjä puhui vähän siihen malliin, ettei näitä ostaa kannata.. "Myyt sitten heti pois, kun ette enää tarvii.." Noh, ei se kyllä yhtään noin surkea ole, kun kommentti antaa ymmärtää. Päin vastoin, hyvin on toiminut nuo uudet ja en usko, että tekisin toisin, jos olisin nyt noita ostamassa. :)
 
emmaf juuri tuota oon miettinyt, mutten oo uskaltanut. Ei oo kuitenkaan varaa heittää rahoja taivaan tuuliin. Eli jos jollain on hyviä kokemuksia jostain tietystä paikasta, vinkkejä otetaan vastaan! :)
 
Mäkään en uskalla tilata ulkomailta kun ei oo mitään kokemusta. :/

Tilasin nyt istuimen, mutta saa nähä menikö tilaus läpi. Valitsin laskun maksutavaksi että ois sit helpompi tehä palautuskin, mutta tilauksen hyväksymisen jälkeen se siirty maksamiseen ja jumitti siihen, kysy vaan että keskeytätkö maksamisen. Ainakaan vielä ei oo tullu tilausvahvistusta s.postiin.

Liekkö paras ois kuitenki ku ois menny liikkeeseen. :/
 
Vastavirrassa, oon noista myyjistä samaa mieltä. Kävin eilen kahdessa liikkeessä ja molemmissa aivan surkeat myyjät. En edes enää kuunnellut heidän juttujaan vaan mietin omalla järjellä. Kummallakin myyjällä oli voimakkaat omat mielipiteet enkä niitä kertakaikkiaan enää jaksa myyjiltä kuunnella, sillä mielipiteitä näistä tarvikkeista tuntuu kuulevan ihan tarpeeksi. Kuten jo aiemminkin purnasin.

Me ei voida istuinta tilata muualta kun tarvitaan se nopeasti. Mutta rattaat mahdollisesti voisikin tilata!
 
Joo, mun veli tilas kaiken saksasta ja mekin meinattiin kunhan ostetaan se istuin! Monesti noihin quinnyn rattaisiin on tilannu samasta paikasta mistä raattaat, uudet renkaat niihin yms. Paljon paremmat hinnat!

Ja myyjistä sen verran vielä, että en sokeasti ketään usko jos sen kuvan tuosta sai. Vaan tosiaan siellä lapsimessuilla kierreltiin ja kyseltiin kaikilta vähän mielipiteitä. Ja lueskelin sitten netistä. Ja siitä nimenomaan olen samaa mieltä että ne selkä menosuuntaan istuimet ovat vaan turvallisempia ja tukevat päätä ja niskaa paremmin pienillä lapsilla :) ja se että ne saa myös makuuasentoon on meille tärkeää :) tottakai myyjät tuputtaa yhtä jos toista. Ja omaa järkeä täytyykin kuunnella :wink
 
Mä en tiedä millasta istuinta pitäs hankkia kun ei meillä ole ensinnäkään autoa. Että sitä istuinta tarttee tyyliin ehkä kerran kuussa kun/jos käydään mun vanhempien luona, niin että he hakevat omalla autollaan.
 
Vaihdettiin nyt poikanen kaukalosta tollaseen Britaxin 0-25kg istuimeen. Siinä saa sitä asentoa pikkusen muutettua. Toi istuin on lainassa ystävältä, käytössä täs nyt jonkin aikaa kunnes ostetaan sit semmonen 9-36kg istuin, josta saa sit turvavyöistuimenki myöhemmin. Nyt ei vielä pojan paino siihen riitä mut kaukalossa ei enää viihdy ja mahtuukin siihen enää nippanappa
 
Me ostettiin Britaxin se käännettävä malli. Tyytyväinen kaveri autossa nyt :)

Edit: siis tuo mikä pyörii paikallaan ollessaan ikäänkuin.
 
Muokattu viimeksi:
Harvinaisen nautinnollista tuo autoilu kun takapenkin matkustaja ei huuda naama punaisena vaan katselee ja jutustelee tai nukkuu. Ja kuinka helppo on lapsi laittaa tuohon istuimeen kun sen saa käännettyä itseen päin, asetettua lapsen siihen ja käännettyä takaisin. Ah! Ei haittaa 479 euron hintakaan.

Olin juuri ystävän luona ja matka-aika vajaa tunti suuntaansa. Ei yhtään itkua kummallakaan matkalla.
 
Me tilattiin viime vuonna Hollannista bugaboot useamman satasen halvemmalla, tuli kotiovelle alle viikossa (babyhuys). Nyt tilasin vaunuihin uudet kankaat (suomen hinnoilla en olis raaskinut edes hommata!) Hollannista taas (babycare) ja alle viikossa oli paketti postissa. Tilattiin Saksasta vaippoja (windeln, nekin halvempia siellä) vähän niiku testinä, ja viikossa paketti perillä..tilataan myös turvaistuin sieltä (Suomessa 399€, Saksassa 290€). Luottokortilla maksan, ja ihan hyvin on sujunut kaikki. Tietty joutunut vähän tekemään taustatyötä noista nettikaupoista, mut tyytyväinen olen :) suosittelen!
 
Kiitos noista kauppavinkeistä! Vois niitä tuplia etsiä tuota kautta :)
 
Me ostettiin nyt sit se Maxi Cosin 2way Pearl turvaistuin ja 2wayfix jalusta.. Lueskelin vielä ja kaupassa oli yyyyyber mahtava myyjä. Esitteli kaikki istuimet, poitsu kävi kaikki testaamassa, ja myyjä oli meidän toheloiden takia vielä 30min yliaikaa töissä ku mietittiin mikä otetaan.. On se kuitenkin testivoittaja täl hetkel ja turvallisuus ennen kaikkea! :) Toisena vaihtoehtona oli beSafen istuin. Mutta kasvot menosuuntaan kiinnitys oli tuskasta ku mikä (vöillä). Ja kannatan kyl isofixiä sen tähden et istuin sit myös ois oikein kiinnitettynä, muutenhan siitä on nolla hyötyä.

Ja poitsu on onnessan ku pääse välillä istuma-asentoon.. Ja pari kertaa saanu testaa kasvot menosuuntaankin :) voi sitä ilon määrää :) :Heartred ja tosiaan ku kallistuu makuuasentoon kasvot menosuuntaankin mentäessä niin oli ihan huippu.

Mietittiin ulkomailta tilaamista muttaku piti saada heti ja nyt ;P niin ostettiin sit sieltä kaupasta :D ja jäbä sai myyjältä ilmaseks viel sellasen ison kumiankan :) :D hehe
Ratasosaa vaunuihin ollaan myöskin tilaamassa tuolta babycaren sivuilta :) kiva kun saa sen itse rakentaa :)
 
Heinukka, ne nettikaupat on suluissa.. (Babycare.nl, babyhuys.nl, windeln.de) Itseasiassa laskeskelin että jotkut vaipat on vielä halvempia täällä Suomessa, verkkokauppa.comissa. Tosin kun tilattiin Saksasta niin paketti tuli kotiovelle, ei tarvinnut roudata postista/kaupasta.. :)

Siellä mammatapaamisessa mainitsin siitä et meiän autoon ei ilmeisesti käy lähes mikään fixillinen turvaistuin kun meillä ei ole isofix-valmiutta..nooh, kysyin suoraan cybexilta asiaa niin kyllä käy, myös mm. se uusin pallas m-fix meiän autoon :D niin ja se myyjä babystylessa sanoi että m-fixissä ei olisi mitään uutta verrattuna aiempaan 2-fix malliin, vaikka onhan siinä, esim on läpäissyt sen katonkauttaympäri-testin kun muut Pallakset vissiin ei(?).. Sarjassamme tietämättömät myyjät....
 
Kävin kattelee noita verkkokauppoja ja vaikuttavat hyviltä! Niitä mountainbuggyja ei ilmeisesti mikään noista myy, mut vaikka mitä muuta kivaa löytyis kyllä :D
 
Ja hyvä Keijo kun kysyit suoraan valmistajalta!!! Käyppäs valaisemassa sitä Babystylen myyjääkin.... tosi inhottavaa että saa väärää infoa.
 
Hei kiitti Hemppuliina!! Pitää mennä kattomaan!!
 
Takaisin
Top