Hankintoja tulokkaalle

jassukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuunmammat 2014
Joko te muut ootte hankkineet tai alkanu katteleen kaikkea mahdollista rattaista lähtien uudelle/uusille tulokkaille? Mulla on puhelin käynyt kuumana kun oon lukenu palstoja mitkä rattaat olis hyvät ja mitä kaikkea täytyy hankkia ennen lasta. Tietysti tässä vielä himmaillaan, mutta ollaan tultu siihen tulokseen että aletaan jo nyt pikkuhiljaa ostamaan kaikki tarvittava, ettei kovin hirveää kiirusta tulis sitten lopussa. Ihan rahankin kannalta varmaan järkevää. Mutta mites te muut?
 
Ei olla vielä hankittu mitään. Mutta sormet syyhyää jo kovasti :)
Mietittiin, että viimeistään kesälomalla pyörähdetään jossain isommassa kaupungissa ja laitetaan samalla kertaa ostoslistalle vaunut, turvakaukalo+telakka, sitteri, pinnasänky yms isoimmat hankinnat. Mikäli ne nyt sitten mahtuu kaikki kerralla autoon :)

Tai no, tunnustan että ostin yhden aivan_ihanan vauvanpeiton jo viime kesänä, kun otiin päätetty, että syksyllä jätetään ehkäisy pois. Isäntä silloon tuumas, että on sillä hassu nainen :grin Peitto on kyllä niin kesämallia, että saa nähdä jääkö kokonaan käyttämättä loppusyksyn vaaville - mutta se nyt oli vaan pakko saada :grin
 
Meillä hankitaan nyt mahdollisesti hinnasta riippuen vaunut ja kantokoppa telakalla, koska saadaan todella hyvin pidetyt käytetyt juuri niillä varusteilla kun halutaan...Ja vieläpä yhteishinta puolet uusien hinnasta...Eli rahaa säästetään, vaikkakin saavat olla varastossa vielä melko tovin, mutta lasta odottaville ei ikinä monen sadan euron säästöt oo pahitteeksi..:)
 
Ma en yksin kertaisesti uskalla viela hommata yhtaan mitaan. Nyt viikolla 10+ ja viime vuonna keskenmeno oli 11+ joten jos vaan paastaan sinne johonkin 16+ niin sitten ehka uskallan jo huokasta.
 
Varmaankin ensi viikon nt-ultran jälkeen aletaan pikkuhiljaa ostella tavaroita. Ihan siitäkin syystä, että miltei kaikkea tarvitaan kaksin kappailen, ei tule kertarysäyksellä konkurssi! :D
 
Meillä tietysti kaikki perusvauvakampeet jo esikoisesta hankittuna (pinnis, rattaat, turvaistuin.. Jne.)

Toki sisarusrattaita ollaan mietitty ja sellaiset varmaan hommataankin, kun esikoinen on sitten 2,5v kun vaavi syntyy. Itseäni kiinnostaisi Phil&Teds dot tai classic vaunut. Olisivat ihanan näppärät meidän käyttöön. Esikoisella meillä on ollut Emmaljungan City Crossit, jotka ovat olleet toki hyvät, mutta nyt haluaisin tuollaiset hieman ketterämmät ja pienempään tilaan mahtuvat. Onko kokemuksia sisarusrattaista?
 
Meillä kans onneks kaikki isoimmat jutut on esikoisesta valmiina: pinnis, kaukalo, rattaat, sitteri ym. Mehän ei mitään ostettu esikoisen aikaan ennen toisen kolmannen loppua :D rattaat ja kaukalo tilattiin saksasta yli 200e halvemmalla kun suomessa ois maksanu :) tänään kävin konkurssiin menevässä lastentarvike liikkeessä missä kaikki -70 prossaa niin mukaan tarttui pinnasankyyn verhot :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Me saatii turvakaukalo ja seuraava turvaistuin jo ennen kun mentiin naimisiin, niin miehen pomolta, kun kuulemma me varmaan tarvitaan niitä joskus. :) Eli ne on istujaansa odottanu kohta 2 vuotta vaatehuoneessa. :) Sitten viime vuonna km jälkeen ostin työkaverin kummipojalta käyttämättä jääneen pinnasängyn ja hoitopöydän, kun kuitenkin olisi jossain vaiheessa ostettava, olivat vielä kuin uusia. Ja sitterin hommasin kanssa, kun löysin kivan. :) Vaunuja ollaan katteltu jo sekä käytettyinä, että uusina. Melkeinpä tuppaa käytetyt olemaan samanhintasia kun jotkut hyvät tarjouksessa olevat uudet vaunut... Että niitä mietitään vielä ostetaanko uutena vai käytettynä..
 
Meillä kun ei mitään vielä luonnollisestikaan ole, ensimmäinen vauva siis tulossa. Suuren suuri säästö tulee, kun olen koulussa jossa voin suunnitella ja toteuttaa ensisängyn, pinniksen ja joitain muita juttuja itse puusta. Muutoinkin mitä olen katsellut, ei mieleistä ihan heti löydy. Tiedän, olen vähän pikkumainen, mutta pidän että kaikki huonekalut on sopivia toisillensa ja sisustus silleen tasapainossa.

Rattaiden oston oon jo sopinut, ensi viikolla käytettynä ostetaan, kun nyt on säästössä niihin uppoava rahakin, enkä malta odottaa. Löydettiin vielä niin hyvä kuntoiset, melkein uudet mutta käytettynä ja hyvään hintaan. Pelkään vain että nyt kun innostun niin meneeköhän kesken. Mutta luottavaisin mielin.
 
Vielä piti sanomani, että vaatteita varmaan saadaan paljon omilta vanhemmiltani, onneksi äidillä sama maku noiden suhteen kun mulla, paljon on kuulrmma vielä säästöissä ja kesäkuussa syntyvältä pikkuveljeltäni jää jo monia vaatteita pieniksi meidän vauvelin synnyttyä. :))
 
En oikein muuta ole ajatellut kun että haluaisin sellaisen babybjörn kantorepun ja sitten olisi ihan hyvä alkaa säästää jo rahaa sitä varten että saa hankittua joskus hamaassa tulevaisuudessa kunnon pyöräkaukalon lapselle, jossa menee samalla kauppaostokset. Mutta luultavasti sellaista äitipyörää tarvii vasta kun lapsi on 2v :) mutta silti niiden hinnat on niin korkeat että tekisi mieli alkaa vaan säästää sitä varten jo nyt. Meillä tosiaan ei tulla liikkumaan autolla vaan pyörällä ja julkisilla. Rattaat tuntuu tosi vieraalta konseptilta mutta kaipa ne nukutukseen ja kävelylenkkeihin on pakko hankkia. Berliinissä ei tosiaan ole hissejä yleensä taloissa joten aika vaikea on rattaita raahata.
 
En ole viela hankkinut mitaan enka kylla aiokaan ennen kuin kesalla aikaisintaan. Sen verran monella tuttavalla ja ystavalla on tullut keskenmenoja raskauden keskivaiheilla, etta jotenkin tuntuu etta tavaroiden hankkimisessa olisi huonoa karmaa. Olin tosin paranoian reunamilla jo siita, etta kerroin raskaudestani toissa ja olin jo ihan varma, etta vatsanvaantelyt kotona olivat huono merkki... Hirveaa tama huolehtiminen.

Sen verran toissa viikolla vilkaisin, etta missa hinnoissa rattaat, sangyt, yms. menevat - voi jarkytys! Aion ostaa kaiken kaytettyna.
 
Kävin tänään aamulla kirpparilla, ja löysin pari ihanaa pikkuista potkupukua - ne oli vaan pakko ostaa. Kuin uusia ja hintaa 1,5e kipale..
 
Eilen kävin kirppareilla kans ja olis tehny niin mieli ostaa kun oli paljon hyviä ja hienoja, kaikki hyvät vaan turhan sukupuoliselviä, niin en viitsinyt. :) vaatteet hankitaan vasta kun/jos tiedetään sukupuoli. :)
 
Pinnasänky meillä on jo valmiina, mut kaukalo ja vaunut täyty ostaa uudet. Kaukalo ostettiin käytettynä miehen siskolta ja rattaat pitäis kans löytää jostain käytettynä, niin hirveissä hinnoissa menevät nykyään. Jos jollain on infota hyviä sivustoja, mistä saa uusia vaunuja järkevään hintaan ni saa linkata :)

Vaatteita on paljon jemmassa, mut 50-56 vaatteita täytyy ostella. Varmaan np-ultran jälkeen alan sitte kirppiksiä kiertelemään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen jo puolihuolimattomasti silmäillyt yhdistelmärattaita uusina ja käytettyinä, mutta mitään ei olla vielä kuitenkaan ostettu. Ajattelin kyllä, että kunhan nyt toiselle kolmannekselle ehditään, niin jotain isompia hankintoja voisi jo tehdä, ettei kaikki isot rahalliset investoinnit sitten pamahda kerralla maksettavaksi. Ehkäpä niin, että jos hyvät vaunut tulevat kohtuuhintaan vastaan, niin sitten ostetaan. Mielessäni olen ajatellut, että kesälomarahoista sitten voisi ostaa turvakaukalon ja pinnasängyn.

Vaatepuolta uskon saavani aika hyvin siskoilta kierrätykseen, ja tarvittavia hankintoja sitten pikkuhiljaa lähempänä lapsen syntymää. Tällä hetkellä haluaisin jossain määrin myös käyttää kestovaippoja, joten joitakin koekappaleita voisin hankkia etukäteen ja sitten loput kokemuksien mukaan tarvittaessa vauvan synnyttyä.
 
Mä haluisin ostaa vaunut heti. Me ollaan siis hankkimassa sisarusrattaat ja oon kattellu Phil&Tedsejä malleina Vibe tai Verve. Käytettynä meinaan ostaa ja pari hyvän hintaista vaihtoehtoakin on jo ollut ja mennyt, kun mies vielä himmailee. Oon yrittänyt perustella, että ne vois ihan hyvin ostaa heti, koska niitä vois käyttää esikoisella yksinäänkin ja meidän nykyiset yhdistelmät on ihan loppuun käytetty. Miks miehet on olevinaan niin "järkeviä"??! :mad::grin
 
Tänään mennään hakemaan tori.fi:stä ostamia vaunuja, vähän käytetyt bugaboon cameleonit mustana meille tulee. Oon niin innoissani! :) mies onneksi ei oo juuri vastustellut, oomne yhdessä päättäneet ja käyny kokeilemassa muutamia eri merkkejä ja malleja. Molemmat ollaan aivan yhtä innoissaan menossa noita menopelejä hakeen ja testailemaan! :)
 
snuu: Phil&Tedsejä hamuilen minäkin. Jaan myös ongelmasi liian rationaalisesti ajattelevasta miehestä: Eikö niitä rattaita voisi vain ostaa - prkl! Kummaa himmailua hältä. Kyllähän nuo rattaat toki ovat hintavat, mutta aina voi ostaa käytettynä hieman halvemmalla. Kesällä viimeistään sitten. :wink
 
Takaisin
Top