Hankintoja, hankintoja... vauvalle, kotiin jne :)

Me ostettiin alesta toppapuku ja nallepuku. Muuta ei onneksi ole tarttunut mukaan koska vaatteita on jo ihan hirveesti. Mä en ole vielä hankkinut voiteita, varmaan hankin samalla apteekista kun käydään siellä ostamassa muita juttuja mitä vauva tarvitsee. Ainakin suolatippoja ja jotain vatsalääkettä olisi vissiin hyvä ostaa. Ja d-vitamiini- ja rela-tippoja.
Olen myös hankkinut itselleni stay-up tukisukat ja ne on niin hyvät. Oon koko raskauden kärsinyt enemmän tai vähemmän väsyneistä ja kipeistä jaloista, mutta en enää. Aikaisemmin käytin polvipituisia tukisukkia, mutta ne eivät toimineet näin hyvin. Suosittelen siis lämpimästi ostamaan sellaiset, jos kipeät jalat vaivaavat.
 
Muokattu viimeksi:
Oi non varmasti hyvät net tukisukat!
Alko naurattaan yks päivä kun mietin kotiutumisvaatetusta vauvalle. Kun ei vielä tiedetty sukupuolta, niin ostettiin mahdollisimman neutraaleja värejä. Talvipuku tarttui sitten valkoisena mukaan... Ja 2 välihaalaria... :) kuinka niitä ohivuotoja saa pelätä! Ei taida pysyä valkoset valkoisena kauaa kun vauva pääse uusiin vermeisiinsä :D
 
Mää kävin eilen halpahallissa ja siellä sitten kattelin terveyssiteitä ja löysinkin vuokkoset-merkiltä oikein paksuja siteitä, siinä paketissa sanottiinkin että käyvät hyvin synnytyksen jälkeiseen vuotoon, runsaasiin vuotoihin ja virtsan karkailuun. Ostimpa heti kaksi pakettia kotia odottelemaan käyttöä =D Nyt Olen malttanut mieleni noiden vauvan osotsten kanssa, mutta esikolle olen alkanut sisustamaan huonetta vinttiin vähän paremmin (vaikka itse seinät ja lattiat joudutaankin kahden vuoden sisään uusimaan) kalusteilla, kun olen ajatellut että sielläkin varmaan välillä tulee vietettyä aikaa enemmän vauvankin kanssa, niin on sitten pojallakin siellä jotain mieleistä tekemistä :) noin kahden viikon päästä suuntaan kuopionn kamuja morjenstamaan ja samalla sitten käväsen ikeassa + ikanossa mutkan :wink
 
Mietin tässä juuri, ostaisiko Philips Aventin vai Ainu Medelan. Sähkökäyttöinen siis EHKÄ mielessä.. kokemuksia? Mikä on hyvää ja mikä huonoa?
 
Mieki olen miettiny nuita pumppuja ja kallistun kokoajan enemmän sen aventin puolelle... Ja käsikäyttöiseen mielummin :) niitä kokemuksia odotellaan siis täälläkin suunnassa.
Nyt on ostettu turvakaukalokin telakalla valmiiksi. Ja useampia vaatteita kanssa. Vielä se lipasto/senkki niin sitten olis vain järjestellä tavarat.... Pikkuhiljaa alkaa jännittää.
 
Mulla on käsikäyttöinen avent sekä toinen joku hivenen halvempi mikä prismasta löytyi. Molemmat hoitivat asianta, mutta kyllä avent on laadukas merkki ja sitä suosittelen. On tukeva ja hyvä pitää kädessä. Helppo pestä kaikki osat ja koota. Mutta mekanismi kylläkin aikalailla sama mitä halvemmassakin versiossa. Ainut mikä on selkeä ero on juuri se tukevuus. Ei "hajoa osiin" kesken pumppauksen.

Itse en lähtisi sähkökäyttöistä ostamaan, ellei etukäteen tiedä joutuivansa pumppaamaan paljon. Meillä pumpun tarve oli todella vähäinen, koska suunnittelin menoni siten, että poika on juuri syönyt ja 2-4h on aikaa olla kotoa pois ennen seuraavaa syöttöä. Ja ensimmäisen parin kk jälkeen maidon tulo rauhoittuu, eikä tarvitse ylimääräisiä maitoja pumppailla (pakastin täyttyy kyllä nopeasti sinä aikana). Mulla itselläni tuli maitoa reippaasti, mutta pumppaamalla jäi aina rinnat vielä täydentuntuisiksi. Tämä siis yksi syy, miksi mielummin annoin itse rinnan, kuin pumpattua maitoa.

Sairaalassa sähkökäyttöistä käyttänyt, mutta kyllä käsikäyttöisellä sai yhtä hyvin. Sähkökäyttöistä harkitsevat, ottakaa selvää saako teidän sairaalastanne vuokrata niitä. Meillä ainakin saa ja varsinkin silloin, jos aikoo maidonluovuttajaksi. Etukäteen kyllä on aika paha sanoa miten sitä maitoa tulee :)
 
Aventin käsikäyttöinen pumppu pitäisi meillekin vielä käydä ostamassa, siitä olen eniten kehuja kuullut.

Ostettiin Maxi-Cosin turvakaukalo hyvällä alennuksella ja telakka pienemmällä alennuksella, testattiin jo autoonkin :) mutta nyt ne majailee tuolla olohuoneessa. Vaunut on nyt kans tilattu ja saapuu parissa viikossa. Nyt oon vaan alkanut tuskailemaan, että mihin ihmeeseen ne mahtuu? Asutaan kerrostalokaksiossa ainakin vielä jonkun aikaa, eikä tuo eteinen järin leveä ole. Missä te olette säilyttäneet/säilytätte vaunuja? Meillä on kyllä iso parveke, mutta nehän kostuisivat siellä jos koko ajan pitää..

Tein myös UFF-kierroksen Helsingissä, kun oli tasarahapäivät ja kaikki lasten vaattet eurolla viikon ajan. 28 vaatetta hintaan 28 €, olen erittäin tyytyväinen :) Itselle ostin vaan yhden kivan hupparin kolmelle eurolla. Marraskuussa tein noita euron löytöjä ehkä 15, lisäksi saatiin anopin miesystävän tyttären kohta vuoden ikäisen pojan vaatteita muovikassillinen. Äitiyspakkaus on, ja olihan mun pakko ostaa jotain ihan uuttakin vaatetta pienelle :) Eli vaatteita on kertynyt nyt kivasti, pitäisi lajitella koon mukaan ja pestä niin näkisi sit vähän, että puuttuuko jotain kokoa tai tiettyä vaatetta
 
Noniin sunnuntain kunniaksi (ja siksi että ulkona ainakin sata astetta pakkasta eikä sinne voi mennä:wink) koottu viimeinen kapea laatikkolipasto ja makkarista roudattu vanhat sängyn jämät poies ja pinnis kasattu :) Nyt on kyllä kaikki valmiina, ei tartte kuin odotella uutta perheenjäsentä kotiin ja fiilistellä tavaroilla sillä välin :rolleyes::rolleyes::rolleyes: telakka kiinnitellään sitten vasta kun auto kurvaa meitä hakemaan laitokselta. Pojan jatkettavaan sänkyyn odotellaan vielä uutta sijauspatjaa ja kun se tulee niin petaan tuon pinnasängyn (laitetaan tuo pojalla nyt oleva sijauspatja vauvalle, vähän keirrätystä:grin)


Pitäis alkaa itelleen pikkuhiljaa miettimään, mitä sitten sairaalaan ottais mukaan, eli sairaalakassin tekoon :wink
 
Tässä aikani kuluksi laitoin muutaman kuvan hankitusta :) Ensisänky on nyt pedattu :love017 onhan se ehkä vähän pojan väreissä... mutta koitin tehdä siitä kotoa löytyvillä materiaaleilla mahd. unisexia.. Liinavaatekaappi on nyt duunattu vauvanvaatteille! vain ovet puuttuu kun ovat vielä viimeistä hiontaa, ja sitten maalausta vaille valmiit :happy093. Myös nuo vaunut on hiukan ehkä poikaväreissä mutta mie tykkäsin(rungon ja muiden ominaisuuksien lisäksi, myös hinnan:wink ) ja jos se tyttö sieltä tupsahtaa, niin ei minun pyllyä kyllä kutise olleskaan jos joku luulee lastani vaunujen takia pojaksi. Noissa vaunuissa ihan päällimmäisenä on vielä lisäksi ratas"pussi" suojaamassa vaunuja kissalta, mutta onneksi meijän neiti ei oo ollut noista kiinnostunut pätkän vertaa...
 

Liitteet

  • DSCN2704 (640x480).jpg
    DSCN2704 (640x480).jpg
    163.8 KB · Katsottu: 54
  • DSCN2707 (480x640).jpg
    DSCN2707 (480x640).jpg
    175.3 KB · Katsottu: 52
  • DSCN2708 (640x480).jpg
    DSCN2708 (640x480).jpg
    154.7 KB · Katsottu: 52
Toi ensisänky on niin ihana! Mä olisin kans halunnu tommosen mut ihmiset myy niitä niin hirveeseen hintaan että en raaski ostaa. Ja toi liinavaatekaappi!! Se on varmaan tosi hieno kun saat ovet paikoilleen. Ootko mistä löytänyt sen?
 
Nannai1, Etin ensin todella kauan kaikkialta eri kirppareilta, niin netistä ku itte kaupoistakin :) Lopuksi kävi niinkin hyvä tuuri että sain sen isältä, kun ottivat ja muuttivat niin paljon pienempään asuntoon(työpaikkojen vaihdoksen ja sitä myötä kaupungin vaihodksen takia) ettei niille enää mitenkään mahtunut tuo :love2

Tuon ensisängynki kanssa oli tuuria matkassa kun sain sen puolet halvemmalla, mitä monet tosiaan siitä pyytää! ja meillä se on kyllä tosiaan tarpeenkin niin ei tartte olla vauvaa pitkin päivää viemässä jyrkkiä vintin portaita pinnikseen nukkumaan... ja toisaalta jos on yökukkuja niin saa vauva ottaa pieniä lepohetkiä sitten alakerrassa ja antaa miesten nukkua ylhäällä rauhassa. :love017:love017 Onhan tuossa samassa pikkukammarissa itellekki tuommonen rautasänky missä elbata sitte tarpeen vaatiessa...
:love7
 
Voi ko näyttää kivalta Piia! :) Itsekkin sain lainaan rottinkisen ensisängyn reunaröyhelöineen päivineen ja pakko sanoa että se on kyllä syötävän suloinen, kuten tuo teijänkin peti! Pinnasänky on sitten kanssa retro mööpeli, ukko on siinä nukkunut nappulana ja sekin on niin suloinen että! Pientä hiomista ja maalia kaipaa vain hieman. Kaiteisiin on ilmeisesti teroteltu hampaita :)
 
Meilläkin vauvalle tulee miehen vanha pinnasänky, jossa hampaanjäljet oli reunoissa. Nyt kun se on hiottu ja maalattu, niin seuraava sukupolvi pääsee tekemään siihen omat jäljet :wink
 
meiltä puuttu tosiana enään amme ja muutama "pikku sälä" rasvat,öljyt,jne... sitten ois kaikki kasas.ja ootetaan et ukon isä tulis ulkomailta lomaltaan niin haetaan vaunut kotiin. ne on ollu siellä toistaseks kun täs on ollu niin paljon siivous urakkaa ettei ne ois ku ollu tiellä häärätessä :) hei muuten,meijän kissakin sai 3 viikkoa sitten 2 pentua,että vilinää ja vilskettä tulos,kun on vielä ennestään koirakin :D
 
Onnea kissanpennuista, netta! :) Ovat varmasti hurjan suloisia - ja minejä :p Mun siskolla on kaks 1,5 vuotiasta maatiaiskissaa ja nyt he ottivat koiranpennun tammikuun alussa.
 
Me saatiin esikoista odottaessa jo kauhee kasa vaatteita ja kaikkee muuta tavaraa ja ne on vielä säilössä. Vaatteista suurin osa neutraaleissa väreissä niin ei tarvi niitä kyllä enää hommata lisää. Paitsi on vain vaaleanpunainen vanuhaalari, joten sen ostin vielä vähän kevyemmässä versiossa kirkkaan vihreänä. Osittain harmitti esikoisen kanssa (joka myös syntynyt maaliskuussa) kun se vanuhaalari oli niin paksu ettei mun kutomia villavaatteita päässyt oikein käyttämään :D Nyt on siis hieman ohuempi haalari niin pääsee pikkuset villavaatteetkin käyttöön :) Turvakaukaloonkin on se semmonen pussukka, joka todella paksu ja lämmin niin ei varmasti tarvi haalarin alle kyllä sitä käyttäessä muuta kuin sisävaatteet. Ja vaunuihin on makuupussia ja villapeitettä ja lampaantaljaa. Eiköhän niillä pärjätä. Tuplavaunut hommattiin jo syksyllä kun löytyi mieleiset käytettynä. Näyttää vaan niin kauheen pieneltä se makuutila niissä, että kuin esikoisen ja vauvan kantokopan kanssa sinne tunkee... Pitänee ehkä sovittaa esikoista ja kantokoppaa sinne :)

Vauveli nukkuu alkuun äitiyspakkauslaatikossa ja katotaan sitten kuinka tuo esikoinen oppii kiipeilemään että ostetaanko toinen pinnasänky vai muuttaako esikoinen isojen lasten sänkyyn jo nukkumaan. Lapsille tulee siis ikäeroa 1v 2viikkoa, olettaen että laskettuna päivänä syntyy. Pitäisköhän tuo peti pedatakin valmiiksi. Supistelee siihen malliin että ties vaikka tulis alle vuosi ikäeroa.

Ne harsot. Nyt pitäis oikein ryhdistäytyä ja hinautua kaupungille ostamaan niitä harsoja. Esikoiselle pitäis mennä myös 1v mekkoa etsimään, tuntuu sekin aika epätoivoiselta löytää juuri sellaista kuin haluaisin... Innolla odotankin nimijuhlavaatteinen metsästystä... Tosin silloin ei oo enää tätä mahaa ja lonkkakipukin toivottavasti jo helpottanut. Unilelujakin pitää ainakin yks käydä hommaamassa, tietysti joku supersöpö. Niin ja niitä tutteja varalle. Esikoista imetin 3kk niin tuttipulloja löytyy. Ja vaippoja. Ja korvikettakin.

Itse muuten samaa mieltä tuosta tutin antamisesta Mymmelin kanssa, että ei kannata heti siellä sairaalassa antaa, jos tahtoo imettää. Meidän tytteli joutui keskolaan heti synnytyssalista ja siellä oli tutti annettu ja en silloin siihen pahemmin kiinnittänyt huomiota. Kunnes sitten tyttö ei missään vaiheessa oppinut kunnon imuotetta ja hermot meinas mennä sen rintakumin kanssa sählätessä. Tällä kertaa aion kyllä odottaa sen tutin kanssa. Toivottavasti pikkuinen ei joudu keskolaan, tosin kun tuo raskausdiabetes niin ei voi tietää pysyykö vaavin sokerit vai ei. Kuulin että nykyään en tiedä onko suositus vai mikä lie, mutta että voi alkaa pumppaamaan maitoa jo ennen lapsen syntymää ja sitten se maidon tuotanto on hyvin käynnistynyt ja on omasta takaa lisämaitoakin antaa vaaville :) Luulen että teen näin, todennäköisempää että päästään nopeampaa kotiin.
 
Tuunailin vanhan makuupussin meidän makuun sopivammaksi tai siis ainakin mun makuuni. Tykkään todella paljon kirkkaista väreistä ja isoista printeistä. Mies ei taas ehkä ole niin suuri retron ystävä kuin minä :)
Ennen
ImageUploadedByVau Foorumi1391766006.593026.jpg
Jälkeen
ImageUploadedByVau Foorumi1391766019.208280.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1391766029.359027.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1391766043.425123.jpg
 
Onni on käsityötaitoinen ja -intoinen äiti, joka tekee meille kaikkea tarpeellista :smiley-bounce012 Käytiin keskiviikkona (kamala kuinka mä oon päivistäkin ihan sekaisin! ne vaan sulautuu toisiinsa) ostamassa kankaita vauva lakanoita, äitiyspakkauksen verhoilua, imetystyynyä yms. varten.

Tänään ostin imetysliivit. Pesun kautta sairaalalaukkuun. Toivottavasti ovat sitten synnytyksen jälkeen sopivat.
 
tuli kyl hieno pussi! :) meillä kans äiti inostunu tekeen kaikkea, sain siltä mummon tilkusta tehdyn peitonkin yx päivä,niin joo löysin myös mun ylä-aste aikana tekemäni pinkin pipon ! siihen vaan lisäsin uudet narut ja valmis! tänään äitee osti mulle imetys liivit,on jopa paljon mukavemmat ku normi liivit ihan överi pehmeetä kangasta!

samalla reissulla kävin myös sairaalas tutustumis käynnil ja lääkärllä. kaikki oli hyvin :) huomenna vaihtuukin sitten viikolle 37!!
 
Takaisin
Top