Hankinnat

Tekisi ihan hirmuisesti mieli ostella jo kaikkea. Eilen hiplailin vauvanvaatteita kaupassa ja selailin nettikirppiksiä. En malta odottaa! :mad:
 
Tein eilen päätöksen vaikka onkin varhaista niin meille tulee bumblen 2018 tuplat jos ne ehtii ennen marraskuuta tulla Suomeen ja yhdistelmiksi ora Unto, värejä en tiedä vielä :D Tulan ftg meinaan ostaa myös, kaapissa on kyllä manduca ja isompana wrap tai ja onbu, voi olla että myyn kaikki pois ja hommaan vaan tulan ja rengasliinan tilalle.. hmm hmm :)
 
Mies selailee koko ajan vauvajuttuja nettikirppiksiltä, edullisesti kun saisi :D pitää vähän toppuutella, että odottelisi vielä muutaman kuukauden :)
 
Meillä 2 laatikkoa täynnä vaatteita :Heartred saatiin perhetutulta, missä mennyt heidän vauvalle pieneksi jo, en millään malta odottaa et pääsen pikkusen pukemaan noihin ihanuuksiin!!
 
Vauvanvaatteet on ihania. Sikskin ois kiva, että sais toista sukupuolta edustavan kuin esikoinen, että vois shoppailla vähän uusia pikkuisia vaatteita. Ja kun noi pienet koot on kirppiksilläkin niin hyvässä kunnossa, kun menevät niin vähän aikaa!
 
On kyllä kauheesti muuttunut asiat ja tarvikkeet edellisestä raskaudesta ja vauvaelämän. Meidän nuorin on tällä hetkellä 18v. Joo iltatähteä kirjaimellisesti odotellaan nyt.
On kaiken maailman hytkyviä sittereitä ja muita vempaimia. Voi jestas että välillä ihan hymyilyttää mitä kaikkea sitä voikaan ostaa tulevalle pikkuiselle :) vaunut ja turvaisuimetkin ovat niin hienoja mitä ne oli esim. v. 1999
Ei malttais olla ostamatta vielä. Hirveesti pitää käydä hypistelemässä ja katselemassa valmiiksi mitä kaikkea sitä sitten hommaa.
 
Hei mitä te ajattelette niistä toppahaalareista/makuupusseista, mitä kokoa meinaatte pikkuvauva-ajaksi? Onko se äp-puku jotain kokoa 70?
 
Itse harkitsen 56 tai 62 cm. Toi äitiyspakkauksen puku meni meillä yksivuotiaalle.
 
Hei mitä te ajattelette niistä toppahaalareista/makuupusseista, mitä kokoa meinaatte pikkuvauva-ajaksi? Onko se äp-puku jotain kokoa 70?

Äp-pakkauksen toppahaalari koko 68/74 meillä käytössä nyt 1v 1kk eli ihan liian iso on vastasyntyneellä. Meillä oli ekan talven toppahaalaripussi kokoa 56/62, joka meni helmikuun alussa syntyneellä koko talven. Äp pakkauksen makuupussi toki vaunuissa käytössä alusta asti.
 
On kyllä kauheesti muuttunut asiat ja tarvikkeet edellisestä raskaudesta ja vauvaelämän. Meidän nuorin on tällä hetkellä 18v. Joo iltatähteä kirjaimellisesti odotellaan nyt.
On kaiken maailman hytkyviä sittereitä ja muita vempaimia. Voi jestas että välillä ihan hymyilyttää mitä kaikkea sitä voikaan ostaa tulevalle pikkuiselle :) vaunut ja turvaisuimetkin ovat niin hienoja mitä ne oli esim. v. 1999
Ei malttais olla ostamatta vielä. Hirveesti pitää käydä hypistelemässä ja katselemassa valmiiksi mitä kaikkea sitä sitten hommaa.

Miten luulet että isommat lapset suhtautuvat uuteen tulokkaaseen? :) itselläni on kanssa isosisaret 12v, 16v, 16v ja 18v vanhemmat kuin itse ja vanhin oli todennut äidilleni että ”vieläkö sun tossa iässä piti?!” kun oli kuullut raskaudesta. :D samainen sisko totesi omasta odotuksestani kuultua ”aha, et sitten vie sitä päiväkotiin jos ite vaan oot kotona”. :D on siis itse ammatiltaan lastentarhaopettaja, ei ole omia lapsia eikä ymmärrä miksi kukaan haluaa lapsia mutta silti rakastaa meidän esikoista ihan yli kaiken. :D eli mielenkiintoinen persoona sinänsä.
 
Miten luulet että isommat lapset suhtautuvat uuteen tulokkaaseen? :) itselläni on kanssa isosisaret 12v, 16v, 16v ja 18v vanhemmat kuin itse ja vanhin oli todennut äidilleni että ”vieläkö sun tossa iässä piti?!” kun oli kuullut raskaudesta. :D samainen sisko totesi omasta odotuksestani kuultua ”aha, et sitten vie sitä päiväkotiin jos ite vaan oot kotona”. :D on siis itse ammatiltaan lastentarhaopettaja, ei ole omia lapsia eikä ymmärrä miksi kukaan haluaa lapsia mutta silti rakastaa meidän esikoista ihan yli kaiken. :D eli mielenkiintoinen persoona sinänsä.

Vaikka ikäeroa sisaruksilla tuleekin reilusti niin nuorin lapsista joka on siis 18v tuumasi että vihdoinkin musta tulee isoveli :D
20v tuumas että onko ihan pakko vielä tehdä. Eikä ole innostunut ollenkaan. No katotaan miten mieli muuttuu kun pikkuinen syntyy.
22v tuumas että onpa kiva :)
 
Ensikertalaisena on mukava lukea teidän viestejä siitä, että äitiyspakkauksen toppahaalari on ekan talven liian iso jne. Eihän tällainen tomppeli muuten osaisi tuollaista edes ajatella onko sopivia missä vaiheessa :D

Kyllä näistä keskustelupalstoista on hyötyä oikeasti :Heartred
 
Millaiset rattaat olisivat hyvät? Ensimmäinen lapsi on tulossa ja autoina farmari ja sedan. Sedan lähtee ehkä parin viikon sisällä vaihtoon ja mun toiveena oli toinen farmari sen tilalle, mutta oli auto mikä hyvänsä, niin suht pieneen tilaan saisivat mennä. Asutaan pururadan vieressä ja lähistöllä on paljon kivoja reittejä vähän huonokulkuisemmilla poluilla. Kaupat yms ovat sen verran kauempana, että autolla kuljetaan paljon ja varmaan saisivat mennä helposti ja nopeasti kasaan.
Mä en ymmärrä noista rattaista mitään, eli mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon ja kokeneemmilta kysyn vielä merkkisuosituksia ja vinkkejä ostoksille. Ja mihin ei kannata sortua? :wink
Käytettyjä ajattelin katsella, kun aikaa on vielä monta kuukautta :happy:
 
Cara, jos sun lähellä on vaunuja myyvä liike, kantsii vaikka huvikseen käydä tutustumassa ja antaa myyjän perehdyttää! :)
 
Cara, jos sun lähellä on vaunuja myyvä liike, kantsii vaikka huvikseen käydä tutustumassa ja antaa myyjän perehdyttää! :)
Lähin taitaa olla 50km päässä, mutta vois viikonloppuna lähteä kiertelemään ja katselemaan. Tosin kaverin seurana olin jo kerran vaunuja katsomassa hänen odotusaikanaan, mut mitään ei silloin löytynyt. Liikkeessä myyjä piti vain myyntipuheita ja kehui joka mallin maasta taivaaseen. Olisi ollut hyödyllisempää tietää mikä on oikeasti hyvää ja toimivaa.
 
Se riippuu niin siitä, mitä itse niiltä vaunuilta kaipaa. Sulla tarttis varmaan olla jotkut järeemmät, kun haluut mennä metsässä niillä. Ja farmariin nyt kuitenkin hujahtaa isommatkin vaunut. Emmaljungia saa ihan kivasti käytettyinä, mitä oon nyt ite katellut tori.fi ja vastaavia.

Mä taas liikun lähinnä asfaltilla ja jossain kauppakeskuksessa, niin kevyet vaunut kääntyvillä etupyörillä ois aika jees. Ja mietin, että koska meillä on hyvät rattaat jo olemassa, en tarttis ees yhdistelmiä, vaan pelkän vaunukopan.

Ja jos on haaveissa toinen lapsi heti vuoden parin päästä, sellasiakin malleja on, joihin saa sit ostettua toisen istuimen tai sellasen seisomalaudan. Mä en tartte niitäkään, ku esikoinen jo kävelee sitten ja kolmatta ei kiitos meille!
 
Mullekin sais suositella tuplarattaita jos jollain sellasista kokemusta on :D Oon miettiny että kun esikoinen on vähä reilu 2v kun vauvan pitäis syntyä niin tuplat ois helpommat kuin seisomalauta kun asutaan syrjäkylällä niin talvisin tuo tie on aika huonossa kunnossa.

Tekis mieli mennä jo kauppaan hypistelee vauvanvaatteita. Eilen illalla tongin esikoisen vauvavaatteet laatikosta ja ihastelin niitä innoissani :D
 
Meidän tyttö täyttää huomennna 1v 3kk, eli me varmaan tarvitaan aika saletisti, teillä voikin olla siinä sellainen murrosvaihe ja saattaisitte pärjätä seisomalaudalla tms :) yksi tuttava meinasi pitää kantorepussa miniä ja esikoinen voi olla sit vielä muutaman kuukauden rattaissa.
Mä en vaan pääse yli noista double vikingeistä! =D Oon saanut jo miehenkin innostumaan. Vielä en tiedä ostetaanko vähän käytetyt vai uudet. Ei sentään vielä lähetä niitä hakemaan, korkeintaan kesällä! :joyful:

Täällä samat vaunupohdinnat. Meillä esikoinen 2 v. Tällä hetkellä Bugaboon buffalot ja mietin selviäisikö sitä seisomalaudalla?
 
Millaiset rattaat olisivat hyvät? Ensimmäinen lapsi on tulossa ja autoina farmari ja sedan. Sedan lähtee ehkä parin viikon sisällä vaihtoon ja mun toiveena oli toinen farmari sen tilalle, mutta oli auto mikä hyvänsä, niin suht pieneen tilaan saisivat mennä. Asutaan pururadan vieressä ja lähistöllä on paljon kivoja reittejä vähän huonokulkuisemmilla poluilla. Kaupat yms ovat sen verran kauempana, että autolla kuljetaan paljon ja varmaan saisivat mennä helposti ja nopeasti kasaan.
Mä en ymmärrä noista rattaista mitään, eli mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon ja kokeneemmilta kysyn vielä merkkisuosituksia ja vinkkejä ostoksille. Ja mihin ei kannata sortua? :wink
Käytettyjä ajattelin katsella, kun aikaa on vielä monta kuukautta :happy:

Itse suosittelen firkoneita isoilla ilmakumirenkailla. Meillä on itsellä nämä https://www.vaunula.fi/fi/tuote/lx-special-white-leatherette ja missään nimessä en vaihtais muuhun. Kulkee maastossa kuin maastossa sekä hangessa kuin hangessa kevyesti. :) suht kevyt runko ja hyvä jousitus. Ja ehdottomasti siis kiinteillä isoilla ilmakumeilla kannattaa olla jos on hankala kulkuista maastoa.
 
Mulla ei mitään kokemusta vaunuista, mutta luultavasti yhdistelmät olis ensikertalaisille järkevimmät. Olen vähän katsellut Oran yhdistelmävaunuja, onko kellään niistä kokemusta? Etenkin Ora Unto kääntyvillä etupyörillä kiinnostaisi, sitten kun tilanne olisi ajankohtaisempi. :)
 
Takaisin
Top