Hankinnat

Just mietin ettei meidän tartte kyllä ostaa yhtään mitään paitsi turvakaukalo tietysti :D . Ja jos sattuis olee eri sukupuolta ku edelliset niin varmaan jokusen vaatteen tarvii.
Sit haluisin tällä kertaa stokken tuoliin sen baby setin tai mikä onkaan et vauva voi olla muun perheen kanssa pöydän ääressä :) .
 
Täällä pitäis olla kaiken tarvittavan valmiina esikoisen jäljiltä, tietty vaatteet menee osittain uusiks jos on eri sukupuolta :) suurin mietinnänaihe on sit ne sisarusrattaat vai seisomalauta 2,5veelle....hän on kyllä välillä niin itsepäinen että luulen rattaiden olevan välillä pelastus :D
 
Mäki mietin tuplia sen vuoks että päikkärit kävellään yleensä eli lapsi on nukkunut rattaissa. Niin sit sais esikoinen ja vauva nukkuu päikkärin rattaissa kun teen päivän lenkin. Ellei sit jää ennen vauvan syntymää päikkärit pois ja ei suostu enää olee rattaissa.
 
Mulla ei oo hajuakaan hankinnoista, tämän vuoden äitiyspakettia oon kyllä jo aikaisemminkin ihastellut. :) Onko jotakin hyvää listaa jollain tiedossa, mitä nyt ainakin tarttisi?
 
Mä en aio ottaa äitiyspakkausta enää kun esikoiselta on vielä tärkeimmät jutut tallessa enkä niistä vaatteista niin välitä :)
 
Meillä on kolmelta lapselta jääny paljon vaatteita,että ei varmaan ostella paljoa... Paitsi aina uudelle vauvalle pitää jotain uutta olla. :)
 
Mä aion otta äippäpakkauksen myös tässä neljännessä,niinku kaikissa muissakin. :) On se vaan niin ihanaa tutkia sitä laatikkoa.
 
Mä en ota pakkausta, esikoinenki oli niin ruipelo vauva, et lähes kaikki vaatteet jäi käyttämättä ku ei vaan ollu ikinä sopivia, varsinki housuissa mahtu yhteen lahkeeseen koko vauva.
Mulla pitäis koneella olla vielä lista hankinnoista. Listasin huvikseni kaikki mitä esikolle hankittiin ja hinnat laitoin myös :D
 
Mä meinasin kyllä ottaa sen pakkauksen, vaikka toinen lapsi onkin jo. On siinä niin paljon kuitenkin sitä tavaraa ja vaatetta, et on mun mielestä parempi ku se raha. Ja mitä muistelisin niin tais olla kivoja värejä ja juttuja tänä vuonna :)
 
Mulla olis ekana hankintalistalla odotusajalla raskaustyyny. Se oli viime kerralla ihan ehdoton, auttoi nukkumaan paljon paremmin, mut ei sitä nyt ihan viel tarvii ku ei oo viel masu tiellä.
 
Minttu, mähän käytän mun doomoon buddy imetystyynyä vieläkin! :D Ottaisin sen jo nukkumaankin mun kanssa, mutta se on hyödyllinen nojatuolissa lasta nukuttaessa (ja vasta kuukausi sitten mulla edellinen imetyskin loppui).

Mä oon säilyttänyt kaiken. Osa tavaroista ja vaatteista on kiertänyt kavereiden lapset. Rattaiden kohtalo mietityttää eniten: tuplat vai seisomalauta. Esikoinen tulee olemaan 2,5v helmikuussa, eli ei ihan kyllä jaksa pitkiä matkoja kävelläkään. Paljon varmaan silti tulee kevät ja kesä kanniskeltua vauvaa, niin siksikään ei haluaisi tuplia ostaa.
 
Vaipparoskis
Pyllypyyhkeitä
Hoitoalusta
Kosteuspyyhkeitä
Sinkkivoidetta
Vaippoja
Rintapumppu
Pakastuspusseja
Tuttipulloja
Pulloharja
Liivinsuojia
Imetysliivit
Nännivoide
Harsoja
Korvike
Tutteja
Tuttinauha
Itkuhälytin
Pinnasänky
Patja
Lakanoita
Reunapehmuste
Mobile
Patjansuojia
Unipussi
Vaunut
Kantoväline
Turvakaukalo+telakka
Lämpöpussi
Amme
Sitteri
Hoitolaukku
Nenäfrida tms
Vaatteet

Siitäpä pääsee ainakin vähän jyvälle kuinka paljon sitä tavaraa pieni ihminen voi tarvita :D
Sit jokaisella on omat tarpeensa, jotku ei tarvi pinnasänkyä ollenkaan ja toiset haluaa ehdottomasti vaikka hoitopöydän.
Muut voi tästä täydentää, mitä mieleen tulee.
 
Näissä on tosiaan hirmusesti eroja mitä kukakin kokee kaipaavansa ja tarvii omien lastensa kanssa. Esim rintapumppu ja pullot ja tykötarpeet ei oo välttämättömiä, jos täysimettää eikä oo tarvetta ees pumpata omaa maitoa. Mut sit taas itellä ilman maidonkerääjää ois ollu aika karseeta kuopuksen imetyksen alussa. Monet jutut näkee vasta käytännössä mitä tarvii, mut tossa listassa on kyl paljon semmosia perusjuttuja, joita melkolailla jokainen tarvii.
 
Hm housuilla oon menny minäki ja käytettynä saa myös hyviä, ku nehän on vaan muutama kk käytössä.
 
Tassu, saattaa olla kauemminkin! Nimim. Mammafarkuilla vielä viime kesänä kymppikuisen kanssa hiihdellyt :D
 
Takaisin
Top