Hankinnat

Meillä ei ainakaan 1v9kk pysy sekuntiakaan juniorisängyssä vaan kiipeää heti pois :D nukahtaa illalla pinnikseen ja herää yöllä ja haen viereen. Oon kyllä miettiny et jos sais nyt tässä opetettua juniorisänkyyn ennen ku vauva syntyis...
 
Meillä on vaatteet tällähetkellä mun siskolla. Hällä 6kk ikäinen tyttö. Saan kyllä takaisin. Hällä 5 tyttöö ja mulla ennestään 1 tyttö. Vauvatavara aina osittain lisääntyny kun on kiertäny meillä, mutta jos se olisikin poika niin sitten täytyy sitä vaatetta alkaa hankkimaan. En halua kauveesti mitään unisex vaatetta vaan jos on poika niin ihan reilusti poika värejä. Meillä esikoinen 2,2kk nukkuu edelleen perhepedissä. Varmaan sitten viimestään joulun jälkeen täytyy siirtää omaan junnusänkyyn. Jona odottanut jo vajaa vuoden. Pinnasänky ei oikeestaan koskaan ollut edes käytössä :)
 
Mut siis ne mitä joutuu/saa hankkia niin katson pääasiassa kirppareilta ja vain muutamia uusina :)
 
Meillä nyt 1v7kk nukkuu pinniksessä jossa laidat alhaalla ja pohja ylhäällä, eli vähänkuin juniorisänky. Pääsee siitä itse kömpimään yöllä meidän väliin. Tätä nukkumisjärjestelyä pitääkin vähän pohtia, ku vauva nukkuis perhepedissä, mut entä ku esikoinen kömpii sinne myös. Pitää alkaa sängyn laajennukseen et mahdutaan kaikki samaan :)
 
Meillä poika siirty juniori sänkyyn 1v 2kk, nykyään jää jo ihan hyvin sinne ja aamulla/aamuyöllö käppäilee mein väliin unilelu ja oma tyyny kainalossa :)
Mä oon kans miettiny et tarvisko hommata sisarusrattaat vai riittääkö seisomalauta? ku ikä eroo tulee se 2v 4kk
 
Toisinaan en kyl jaksais mitään turhia itkuja sit esikoiselta jos ei millään jaksa kävellä tai seistä et sen takia olis tietty rattaat hyvät.. no onneks on aikaa vielä miettiä :D
 
No meillä ei tuo vauhtiveikko tosiaankaan pysyis siinä seisomalaudalla vaan juoksis vaan ympäriinsä. Ja mä en usko et seisomalaudan kans voi olla kovin hyvä kävellä, varsinkaan jos on yhtään pitkä askel.
 
Mielipiteitä kantorepusta, tarpeellinen vai turhake? Otetaan vastaan myös vinkkejä hyvistä nettikirppareista, josta sais kaikkea vauvakamaa? :)
 
Kunnon kantoreppu on paras hankinta :) Facehan on täynnä vauvatavara kirppareita, kantovälineillekin on omansa.
 
Meillä on Tula ja ollut melko vähäisellä käytöllä, mutta silti sillon kun sitä on käyttäny, niin onhan se tietyissä tilanteissa näppärä. Ja jos muksu sattuu olee semmonen, että kaipaa jatkuvaa kanniskelua (meijän kumpikaan lapsi ei erityisemmin oo ollu), niin silloin joku kantoväline on tosi hyvä olla.
 
Täytyypi kattella sieltä, mulla vaan on niin tarkkasilmäinen ja utelias anoppi, että varmasti bongaa jokaisen ajatuksissani tykkäämän/jakaman sitterin ja tuttipullon kuvan :grin
 
Meillä on manduca ja se on kyllä ollut todella kovalla käytöllä. Aivan mahtava meille!
 
Meillä oli esikoisella ensin trikooliina, sit kudottu liina ja viimeisimpänä Tula, joka on ihan huippu! Tosin enää ei viihdy repussa.
 
Meillä olis ollu kantoliinakin esikoisen aikaan,mut en sit oppinu käyttään sitä ikinä. Manduca ostettiin sillon tori.fistä vissiinkin ja se oli kyl tosi kovalla käytöllä ku pojalla oli kausi ku ei viihtyny lattialla yhtään ni pysty ite tekeen silti ruokaa ja siivota ym.. nyt se on veljellä lainas ku siellä pikkunen, mutta saadaan takas uuden syntymään mennessä :)
 
Meillä on ergon reppu ja k'tan liina. Ei niille nyt ihan hirveesti käyttöä tullu, mut ihan käteviä ne oli musta kuitenkin olla olemassa.
 
Meillä kans manduca ja myös kantoliina. Manduca oli kovemmalla käytöllä kun mun mielestä helppokäyttöisempi. Se on kyllä kätevä kun sen kanssa voi mennä mihin vaan, ihan ehdoton esim matkustaessa ja muutamat vaellusretket tehtiin sen kanssa :) .
 
Meillä on ErgoBabyn 360 reppu ja kantoliina. Liinaa en oikein koskaan oppinut kunnolla käyttämään, tuntui jotenkin hankalalta. Reppu oli aiemmin kohtuu paljon käytössä, vauva viihtyi ja kädet sai vapaaksi, mutta minulla tuppasi selkä kipeytymään jo 10-15 min käytössä joten lopulta jäi sekin. Tulokkaan kanssa yritän vielä uudemman kerran tuon kantoliinan kanssa ja varmaankin tarkistetaan myös repun säädöt jos selkäkipuilu johtui siitä.
 
Joo ite kans oon päättäny nyt opetella kunnolla ton kantoliinan käytön :) . Pitäs kyl ehkä mennä johonki et joku sais näyttää niitä sidontoja ihan henkkoht enkä vaa videoista yritä matkia.
 
Kiitti kaikille sänkyvinkeistä. Voipi olla, että ostetaan suoraan junnusänky, kahden pinniksen tarve kuulostaa kuitenkin melko lyhyeltä kun ei varmaan tätä nuorempaakaan heti sinne laiteta.

Me käytiin eilen jo katselemassa niitä sisarusrattaita. Ei tietenkään yhtään etuajassa... :grin Ei siis ole tarkoitus ostaa mitään kallista ennen 12 vk ultraa, mutta oli kiva saada jo vähän näppituntumaa. Netistä varmaan tilataan tai sitten esim. Torista käytettynä, mutta ei sieltä oikein hahmota noita kokoja. Yhdet Emmaljungat oli kivat, mutta ei ehkä niin paljon huvittaisi satsata kun vastahan tässä jo ostettiin yhdet kalliit vaunut uutena. :nailbiting:
 
Meiltä löytyy myös Manduca ja on ollut todella hyvä ja helpottanut arkea.

Nykyisin lapsi kulkee siinä kätevästi selässä esim.metsässä liikkuessa, kun rattaille ei sinne pääse.
 
Takaisin
Top