Hankinnat

Mä päätän kanssa joka vuosi ja varsinkin joka lapsen kohdalla, että nyt ei kuomia osteta. Noo, amppas olla kun talvi alkaa kolkutella ovella, niin kuomat kainalossa poistun kenkäkaupasta joka kerta. Hintalappu ja helppous ohjaa tuota ostoskäyttäytymistä sen verran voimakkaasti, että ei pysty muuhun.

Mä haluaisin kokeilla niitä pionin kenkiä, mutta niitä ei löydä mistään ja haluaisin pyöritellä kädessä ennen ostopäätöstä.

Toinen olis ne söpöt bisgaardin kengät, mutta hinta hirvittää, eikä ole mitään kokemusta niistä.

Tepsuja olen harkinnut...ei ole koskaan tarttunut mukaan.
Kevättalvella kun on joutunut ostamaan loppukaudeksi uudet kengät, niin silloin on tullut alesta ostettua jotain goretexiä, superfit ja primigi on istunut pallerolle parhaiten.
 
Tepsut on aivan ihanat ja Kavat toinen! :)
Meillä ei hirveästi kenkiä oo mutta panostetaan juuri edelle mainittuihin.
Sitten esikoisella on yhdet urheilulenkkarit ja tosiaan talvikengät nyt uupuu koska kuomia en oo uskaltanut hankkia, kummallekkaan.
 
Meillä kavatin talvikengät oli noilla kahdella vanhimmalla eikä ikinä ole koskaan ennen jalat olleet niin jäässä kuin niissä oli. Ne oli todella kylmät. En ole sen jälkeen niitä ostanut. Aivan hirveät, mutta nätithän ne on.
 
Millaisetkohan ne kengät sitten olivat huiii :eek:
Niitähän on ihan todella muhkeilla vuorillakin.
 
Ne oli niitä mitä esim. Stokkalla myydään. Ei niissä mitään semmosta aitoa lammasturkisvuorta ollut millanen tepsujen varresta tursuaa. Tässä löytyi popin sivuilta ne. Saman näköisiä käyttää meidän yksi tuttavaperhe ja talvi toisensa perään ostaa niitä kun ovat niin hyvät ja lämpimiksi kehutut. Lapsi on kuulemma herkkä palelemaan varpaista ja koska ovat kuulleet, että ne on tosi lämpöset kengät, niin niihin kun laittaa kahdet villasukat niin pystyy jonkin aikaa ulkoilemaan. Meillä samoilla pakkaslukemilla lapsella kuomat ilman villasukkaa ja jalat ihan lämpöiset. Mutta he ei vaan vaihda kenkämerkkiä, just vaikka tepsuihin tai muihin.
Jos jostain tosi halvalla lähtis kavatit, niin voisin kokeilla, mutta en ikimaailmassa uskaltaisi tota 85 euroa niihin sijoittaa. Ovat kyllä tosi söpöjä kenkiä, että siksi vähän harmittaa.
 
On kyllä karseita hintoja kengillä :O meillä nyt oo muutenkaan mihinkään varaa, niin ollaan tyydytty siihen mitä on saatu, ja jotain kuomia meillä taitaa tuolla kaapissa nyt olla.. Sit on jotain muutakin, pitäisi tarkistaa. Hurjalta tuntuu ajatella että tuo vauva saattaa jo talvella kävellä tuolla ulkona :hilarious:
 
No kyllä itselläkin pääsi pieni hörähdys kun tuossa tämän kuun alun nevolassa th sanoi, että hän on melko varma, että poika kävelee 1v neuvolassa syyskuussa :)

On nyt sitten jo jotain kenkiä pojalle ostettu, että pysyy jalat lämpiminä ulkona. Lapasetkin hankittiin, kun poika on päiväkodilla vielä rattaissa ulkoillessa ainakin osan aikaa. Hattua ei suostu kotona ulosmennessä pitämään, mutta päiväkodilla kyllä.
 
Löytyi ihan kivoja juttuja kenkien hankintaa koskien.
Tässä ekaksi jalan mittauksesta.

Tossa on esitetty yleisimmät vieheet kengän oikean koon selvittelystä.

Ja sitten tässä kerrotaan käynti- ja kasvuvaran määrittämisestä.

Sivuatolla oli muutakin asiaa jaloista ja jalkineista.

Mä törmasin tonne sivustolle kun etsin kenkä/jalkamittaa, jolla saisi mitattua kengän sisämitan. Tuolla olis myynnissä sellainen, mutta en ymmärrä miten se ostetaan. En löytänyt mitään osta -nappia.
Aloin päivittämään meidän kenkätilannetta ja huomasin, että pallerolla on jäänyt kesän aikana kengät pieniksi.
 
Eikö niitä tepsuja saa enää mistään?

Tepsujen verkkokauppa

Tossa oli teksti, että verkkokauppa sulkeutuu 31.8. ja kaikki saatavilla olevat kengät on verkkokaupassa.

Mitäs nyt sit kuomien tilalle. Tykkäisin kannattaa kotimaista.
 
Mulla on tuo plus12 mitta, tilasin esikoisen aikaan saksasta kun suomessa ei vielä myyty. on ihan tosi hyvä kun mittaa kengästä vain sen sisämitan mihin jalka oikeasti mahtuu, useesti pohjallisen mittaamalla sitä sisätilaa luulis isommaksi ja kenkien numerotkin vaikuttais olevan aika vaihtelevia. Sit uusia kenkiä hankkiessa laittaa vaan sen puoli senttiä lisää. Myös ylipäätään saa helposti tarkistettua vieläkö on tarpeeksi käyntivaraa kengissä esim tiettyjen sukkien kanssa niin ei tarvi varpaat lytyssä talsia.

Meillä kaikki on kulkenu semmosis nahkaisissa kerhotossuissa ja stonzeissa lähemmäs 2v asti, sit päälle 1v jotain "kauppakenkiä" on tosin ollut tilanteissa missä ei juuri kävellä ja kengät jalassa vain lyhyesti. Kaivelin just pienet stonzit esiin kun on ollut sateista. Ei ole ollut saappaita eikä märkiä jalkoja. Kylmemmillä keleillä fleece linersit ja/tai villasukat sisään. Oon laittanu töpsylän haalarin lahkeen sisään jo valmiiks, sitten otan kiinni tossun varresta kun puen haalaria ja vedän kaikki kerralla jalkaan. Jos tarvii kiristellä niin voi vetää haalarit nilkkoihin ja sit kiristää. Lahkeen päälle ne ei kyllä mahdu paitsi ohuiden vk haalarien kans. Mutta ihanan mukavat ja helpot ja on onnistunu juokseminen ja kiipeily.
 
Mä kyllä mietin noita Stonzeja, että pitäisko hankkia. Pojalla on nyt Reimatecin Patter Wash -kengät, ostin tarjouksesta (silti hintaa 38 euroa :shifty:), ja yhdet käytetyt Reiman lenkkarit, löytyi face-kirpparilta. Myös jonkinlaiset kumpparit on, ne löytyi samasta paikasta kuin nuo lenkkarit. Niillä nyt on pärjätty tähän asti, eihän tässä kauaa ole vielä kenkiä tarvittukaan, kun on ollut niin lämmin. Mutta nythän tuo syksy alkaa pukata päälle, niin oli hankittava jotakin. Talvikenkiä ei vielä ole. Nyt kun poika kuitenkin liikuskelee aika paljon, niin täytyy ulkonakin olla ihan eri tavalla vaatetettu, varsinkin jos ei koko aikaa ole rattaissa :O

On noista kengistä sekin hyöty ainakin vielä, että sukat pysyy pojalla jalassa edes päiväkodille asti, kun laittaa kengät, muuten niitä sukkia saa etsiä ties mistä, kun poika heittelee ne autossa mihin sattuu :D
 
Kuin kireälle ne stonzit oikein pitää vetää?
Pirre niillä tepasteli taaperokärryn kanssa muutaman askeleen ja töpöskät oli poikittaan jalassa. Sitten kontatessa ne putos muutaman metrin välein. Oli laitettu farkun lahkeen päälle. Annan vielä talvella niille mahiksen kun meillä on ne tekoturkis sisuskalut hommattu. Ja sitten jos ne saa silloin lahkeen sisään. Hommasin kyl jo toiselta merkiltä kans jotkut töppöset, mutta saa nähdä toimiiko ne yhtään paremmin.
 
Mä oon laittanu ne kyl ihan kireelle, koska muuten pyörivät jalassa. En tiedäö miten ne "kuuluisi" olla, mutta tollain ne ainakin pysyy ja lapsi pääsee niiden kanssa hyvin liikkumaan. Varmaan se sisävuori kyllä helpottaa sitä jalassa pysymistä kans.
 
Mä en ole uskaltanut kiristää kovin tiukkaan kun tuntuu, että kuminauha painaa liikaa. Täytyy varmaan sit nypätä narusta vielä kerta kiellon päälle.
 
suht napakasti joo ja tarpeeks pientä kokoa. jos jalka on tosi pieni niin sinne töpsyn sisään voi laittaa jalkaan vielä semmoset "kerhotossut". Oon käyttäny ite lähinnä vk tai talvihaalarin kans, lahkeen sisällä stonzien varsi ja se kuminauha sieltä alta. Semmosilla keleillä kun voi sisävaatteilla ulkoilla, oon käyttäny jalassa niitä semmosia nahkaisia "kerhotossuja"
 
Ne pirren stonzit on kyl varmaan liian isot. Just on testissä ne toiset töppöset kun tässä ulkoillaan ja ne on ihan samanlaiset, että putoo jalasta. Selaan jo kunnon kenkiä netistä.
 
Äh, meillä on töissä nyt hiljaisempaa, ja on aikaa selailla välillä esim. Jollyroomilta lasten juttuja. Tekisi niin mieli ostaa uusi pinnasänky, kun tuo nyt käytössä oleva ilmaiseksi saatu rimpula on jotenkin niin.. noh, ei nyt aivan kauhean huono, mutta ikävä käytössä. Se nitisee ja natisee joka suuntaan ja päätylevyt rämisee kun niihin vähänkin poika osuu. Onneksi se nyt ei kuitenkaan niin surkea ole, että hajoaisi. Olishan tässä varmaan pinnasänkyaikaa jäljellä ehkä 1-2 vuotta kuitenkin? Sen jälkeen tietysti sitten toisenlaista sänkyä pitäisi katsella.

Muutenkin tekisi mieli ostella taas kaikenlaista pojalle, lelujen päivitystä ja kaikenlaista muutakin, kenkiä, vaatteita... :bag:
 
Minkä ikäiseksi lapset on pinnasängyssä? Me tuossa miehen kans mietittiin että kai siitä jo ens keväänä luovutaan viimeistään. Heti kun kävelee tukevasti ja osaa kiikkua lastensängystä alas itse.
 
Putoaminen/kiipeily/unissaan pyöriminen mulla on se kysymysmerkki, että milloin pojan uskaltaa laittaa tavalliseen lastensänkyyn, jossa on kuitenkin pieni reuna varuiksi. Nythän meillä poika ei vielä osaa kiivetä mihinkään, mutta nousee tietysti jo seisomaan pinniksessäkin.

Varmaankin jokainen lapsi on tässäkin asiassa yksilö, meillä menee varmaan pitkään ennen kuin uskaltaa tavalliseen lastensänkyyn laittaa. Pinnasänkyjen tiedoissa lukee joskus, että menee 3-vuotiaaksi asti, joten onhan se mahtumiskysymyskin kun lapsi kasvaa.
 
Takaisin
Top