Hankinnat

Kyllä meidänkin esikoinen 2 v 3 kk vielä mummolassa siinä tuolissaan istuu. Kotona vaan ei iso tyttö enää voinu vauvatuolissa istua :grin mutta ei todellakaan ole rimppakinttu ja hyvin mahtuu :happy:

No mua on tää vähän hävettänyt kun hän ihan mielellään menee siihen istumaan, moni miettinyt että kauankos meinas syöttötuolissa istua :grin:grin
Mutta toimii niin hyvin! Meidän esikoinen on oikea vilperi ja ei pysyis yhtään aloillaan. Tuoleilla muuten riekkuu ja kiekkuu, hyppii alas ja ylös.
Jotenkin näin ollaan saatu ruokarauha ja yhteiset ruokahetket onkin meille tärkeitä. :rolleyes:
 
Ja meillä ei ainakaan tyttö ole koskaan pyrkinyt pois tuosta tuolista. Siis että nousisi ylös jne. En tiedä eikö kiinnosta vai onko hankalaa. Ainakin jalkatuet puuttuu mistä pääsisi ponnistamaan.
 
Olikin tosi hyvä vinkki tuo suihkutuoli. Ei tosiaan ole hinnalla pilattu, vaikka hankkis toisen kylppäriin.
 
Ja meillä ei ainakaan tyttö ole koskaan pyrkinyt pois tuosta tuolista. Siis että nousisi ylös jne. En tiedä eikö kiinnosta vai onko hankalaa. Ainakin jalkatuet puuttuu mistä pääsisi ponnistamaan.

Ei meilläkään!
Ihan huippu tuo :happy:
 
meillä kyllä ollu ne turvavyöt tarpeen
 
Meillä joskus kerran tai kaks unohtunut laittaa ne vyöt heti (ai kauhee :D) Niin esikoinen sitten omatoimisena itse koittanut laittaa ja ollaan tajuttu että hetkinen. :D Tämä siis nyt vanhempana.
 
Meillä niitä vöitä on käytetty ehkä kolmesti koskaan :happy:

Oikeasti? :eek:
Hui... Meillä taas kaikki remmit aina kiinni! Ihan sen takia että esikoinen on aikas hulivili..
Ja nyt muistinkin miksi,
hän kerran tippui alas sieltä laattalattialle. Ei onneksi käynyt pahemmin mutta Pikku Jättiin lähettiin siltä istumalta. Ja sen koomin on vyöt olleet aina kiinni.
 
Joo tosiaan :happy: yrittänyt pois just kerran jolloin pari kertaa käytettiin vöitä ja sitten lakattiin käyttämästä kun ei yrittänyt pois enää. Mutta jos olisi yhtään vilpertimpi lapsi niin ehkä on syytä pitää turviksissa ainakin jos ei haukkana koko ajan vieressä vahdi
 
Asiaa unipusseista.
Mä yhtäkkiä tajusin, että tarttettais unipusseja. Pirre nukkui sängyssä aina poikittain ilman peittoa tai peitto naamalla ja sen vuoksi meno oli hieman levotonta. Kaivelin kaappeja ja löysin unipussin, sellaisen paksun, joka korvaa peiton. Panin sen yöksi päälle, niin meno rauhoittui heti. Pirre on siitä lähtien ollut aina oikein päin ja nukkunut ilman möyrintää. Käytännössä kääntää vain päätä puolelta toiselle.
Kysymys. Kun siitä pussista puuttuu kokomerkintä ja se on jo aika pieni, niin mitähän kokoa kannattaa ostaa. Onko ne koot tyyliin 62/68, 74/80 vai 0-6kk, 6-12 kk?Voiko se olla kokoa isompi vai onko syytä olla oikean kokoinen?
 
Hmm, auttaiskohan tuo meilläkin kääntyilyyn. Kääntyy nykyään aina nukkumaan mahalleen ja heti kun kääntää takas selälleen niin jo punkeaa mahalleen taas :sad001 en saa itse oikein nukuttua sen takia kun pelkään kätkytkuolemaa ja mahallaan nukkuminen on siihen suuri riski.
 
Me saatiin toi unipussi lahjaksi eikä siinä mainita kokoa, mutta on ollut käytössä jo pari kuukautta ja varmasti menee hyvin vielä kesään asti, eli veikkaan tota 0-6kk kokoluokitusta.
 
Muistaakseni osa unipusseista on just ikäkuukausittain merkitty ja osa pituuden.

Meillä unipussit oli esikoisella käytössä 2v asti, ihan ehdottomia levottomalle nukkujalle. Pikkuvelikin tulee nukkumaan unipusseissa niin kauan kuin ne hyödylliseksi koetaan. Nyt pikkuvauva-ajan on eka nukkunut sellaisella kapalopussissa (swaddle up) eli unipussi sekin on, mut kädet on lisäksi sellaisissa siivekkeissä pään molemmin puolin. Hyvä kapistus.
 
Meillä ekalla oli unipussit hyviä, tokalle liian kuumia yms ja nyt taas hyviä. Koot menee 0-6kk, 6-12kk ja 12-18kk. Meillä vauva vaihtoi juuri 74cm vaatteisiin ja samalla 6kk pussiin kun vanhat alkoi jäädä pieneksi. Varmaan about oikea koko hyvä olla jotta se yläosa istuu sopivasti mutta ei se ehkä aivan justiin oo.. esikoiselle ostin grobagit ja ne oli järkky kalliita.. h&m myy kans semmosta suht kapeaa mallia ja ikeassa on fleecepussukoita. ite ostin nyt nextiltä ja musta oli kiva/hyvä pussi ja ihan edullinen hinta.
 
Millsia unipusseja teillä on? Kun me saatiin lahjaks sellanen hihaton pussukka, missä siis vain olkaimet ja iso pussiosa. En oikein tiedä miten sitä pitäis käyttää. Laitanko vauvan sinne nakkena, yöpaidassa vai body päällä. Oon itse niin peiton perään, että tuntuis hassulta laittaa lapsi nukkumaan ilman peittoa, mutta toi pussukka on sen verran paksu, ettei sen päälle enää mitään voi laittaa. Ja ylipäänsä vähän ton idea multa kans hukassa muutenkin...
 
Mä en oo hoksannu niitä unipusseja ollenkaan. Meillä pojilla siis ollut kapalot tai peittoon käärittynä olleet, kun ovat kumpikin niin mahottomia viuhtojia.
Esikoinen on vieläkin todella levoton nukkuja ja viuhtoo sängyssä aivan ihme asennoissa.
Ei siis toki enää oo minkään sortin kapaloissa :wink mutta vauvana heräsi oitis omaan hyörimiseen.
Meillä tärkeää on ollut juuri että kädet ei pääse viuhtoon ja tuollaisessa pussissahan niin pääsee käymään.
 
Meillä esikoisella käytettiin pusseja mutta kun alkoi kontata niin piti lopettaa kun kiukustui siitä pussista kun ei pystynyt liikkumaan. Tällä kertaa ei ole unipusseja käytetty. Minä laitoin aina yökkärit pussin alle.

Ei varmaan hirveästi liian iso saa olla ettei pääse vetämään käsiä pois ja uppoamaan kokonaan sinne pussiin.

Marika, on ok että vauva nukkuu mahallaan kun osaa itse kääntyä. Silloin osaa jo kääntää päätä tarvittaessa yms.
 
Joo niin ne neuvolastakin sanoivat. En pelkää että tukehtuisi patjaan kun osaa kyllä päätä kääntää mutta kätkytkuolemaanhan tuo mahallaan nukkuminen on iso riskitekijä :sad001 pelon kans oon menny nukkumaan siitä asti ku vauva täytti 2kk. Joinakin iltoina pelottaa enemmän kuin toisina mutta eikai sille oikein mitään voi.
 
Barbieq musta unipussi = potkimisesta huolimatta paikoillaan pysyvä peitto. Mä laitan yökkärit sinne mut jos ois kovin kuumakalle vauva niin varmaan body riittäis.
 
Takaisin
Top