Hankinnat

Eisbärchen meillä, vaunutteluun. Kaukaloon sitten tädin kutoma lämpösuoja + peitto :)
 
Minkälaisia heijastinviritelmiä rattaisiin kannattaa miettiä?
 
Pinnoissa pinnaheijastimet on hyvät. Meillä oli roikkuvia heijastimia ympäriinsä (näkyy joka puolelle), kuomujen päällä heijastinliivistä tehdyt heijastinhuomiopäälliset ja edessä Orbilocin vilkkuvalo. :) Itsellä heijastinliivi aina pimeällä liikkuessa. Lisäksi niitä napsautettavia heijastimia oli vielä vaunun rungossa. Niitä hamstrasinkin jo ikeasta, kun on poistuva tuote ja sai halvalla. :)

Sadesuojana on nyt noihin vauvan vaunuihin sellainen huomiokeltainen.
 
Vaunuun sadesuoja olisi vielä hankittava, sitten vielä joku sopivampi vaunuhelistin/lelu roikkumaan (ufot ei iske..). Onhan se nyt niin, että vaunuissa vauva pärjää siinä pussukassa ja ulkovaatteissa? Rupeaa epätoivo iskemään kaikessa pian...!
 
Riippuu keleistä. Äp vaatteilla ja makuupussilla pärjää noin -5C asti. Paksummassa lämpöpussissa meillä nukuttiin ulkona -26C pakkasillakin, kunhan kuomu oli peitelty hyvin ja hengitysilma pysyi riittävän lämpimänä.
 
Kiitos, huh eli ehkä pärjätään hetki hyvinkin, toivottavasti ei ihan heti pakkasen puolelle tipu, mutta seuraillaan kelejä :)
 
Hiphei! Kannattaako rintapumppua hommata jo ennen synnytystä? Auttakee tietämätöntä! :anyone
 
Hiphei! Kannattaako rintapumppua hommata jo ennen synnytystä? Auttakee tietämätöntä! :anyone

Me ei ostettu etukäteen, vaan mä pyysin sairaalassa saada kokeilla pumpata ja kun se onnistui niin sitten vasta mies kävi pumpun ostamassa. Niin paljon olin kuullut, ettei kaverit ole heruneet pumpulle ollenkaan niin en halunnut turhaan ostaa.
 
Minä laitoin miehen ostamaan pumppua, kun olin sairaalassa itse synnytyksen jälkeen ja selvisi, ettei tytöt rintaa jaksa syödä. Nyt pumppu onkin valmiina..
 
Mä ostin valmiiksi kun etsin käytettynä tietyn mallin. Ajattelin, että onpa sitten valmiina jos tarvitsee. :)
 
Tuo sairaalassa rintapumpun kokeilu kiinostaa myös täällä. Hankintapäätös tosiaan vasta syntymän jälkeen, ihan manuaalista olen ajatellut. Joku ihan simppeli ettei harmita josko ei tule käyttöön. Tarkoitus kyllä olisi mennä ihan äidinmaidolla mikäli se on tarpeeksi ravinteikasta, eli olisi sitä maitoa myös ulos saatava josko joku muu välillä ruokkii toista :)
 
Hankin käytetyn etukäteen, omapahan sitten valmiina ettei tartte metsästää vaan saa keskittyä vauva-arkeen :) Jos ei tulekaan käyttöä (epäilen) niin saa sen sit taas eteenpäin.
 
Sama. Kaksi eri merkkistä pumppua odottamassa, kun lähes ilmaiseksi saanut ensimmäisiltä käyttäjiltä. Jos ei sitten tule tarpeeseen, niin hyvä kiertämään ja ilmaiseksi eteenpäin. :) Koitan kans välttää sitä, ettei tarvitse poukkoilla enää hanhintojen kanssa, kunhan kotiutuu.

Maidonkerääjät sain siskolta ja uskon, että ne tulee ainakin tarpeeseen.
 
Villahaalari tuli äp:ssa, mutta tänään ostin vielä merinovilla puvun. Tuntu niin ihanalta omalle iholle tuo merinovilla :happy:
 
Voi maidonkerääjät olen melkein unohtanut! Tai en niitä ole kaupoista edes löytänyt kun yrittänyt etsiä, sitten vaan jäänyt... kääks, mitähän muuta on vain unohtunut tähän tyyliin.. :D semmoista mietin, että miten usein sitten puhdistelu tai enemmän vaikka keittäminen? Joka käytön jälkeen desinfiointi vai miten usein kerääjiä tai pumppua kannattaa puhdistaa? Toki siis ainakin huuhtelua nyt vähintään joka kerran jälkeen :wink
 
Periaatteessa joka käytön jälkeen "pitäisi" desinfioida, mutta kerran vuorokaudessa riittää kyllä hyvin. Muuten pesee sitten vain huolella (Meillä oma pulloharja vain vauvan tiskille, pestään käsin astianpesuaineella). Vähän isomman vauvan tiskit olen heittänyt tiskariin, jos kestävät konepesua. Pumpun osia en kyllä uskalla, kun ovat sen verran arvokkaita..
 
Täällä on maidonkerääjät keitettynä odottamassa :joyful: Tiedä sitten, tarviiko niitä.. Mutta ainakin on valmiina. Hyvä tuo elaffyn vinkki ottaa vauvalle oma astiaharja, en nyt tietenkään tolla "tavallisella" ois niitä menny peseenkään, mutta vois ostaa jo valmiiks :)
 
Meillä on Ikean ja ovat olleet hinta-laatu -suhteeltaan erinomaiset! Tosin en tiedä, saako noita enää..
 
Takaisin
Top