Hankinnat

Mä tilasin unipesän Lekmeriltä, kun oli alessa 19.95€. Oon sitä himoinnut mutten raaskinut maksaa n.60e tai yli joten kun toi osui kohdalle niin nappasin. Ystävät ympärillä on kehunut hyväksi. Ei ole aikasempien lasten kanssa ollut joten katsotaan kuinka tarpeelinen tulee olemaan :)
 
Meillä on doomoon säkkituolisitteri. Ajaa vähän saman asian kuitenkin, joten en viitsi unipesää enää ostella lisäksi. :) Rullattu peitto tyynyliinan sisällä sitten tarvittaessa käyttöön..
 
Varmaan kyllä riippuu vauvastakin kuinka tarpeellinen on. En itsekään ehkä n. 60€ raaskisi maksaa mutta jos löytyisi kiva edullisemmin tai vaikka käytettynä. Aikaisemmin oon kyllä just rullatulla peitolla tms pienentänyt vauvalle tilaa pinniksessä. Mielestäni doomoon säkkituolisitteri on enemmän verrattavissa ihan sitteriin kuin unipesään.
 
Riippuu tuo doomoo ihan täytteiden määrästä ja miten muotoilee rakeet. :) Meillä oli kaksoset siinä ainakin sellaisessa pesämäisessä kuopassa niin kauan kuin vierekkäin siihen mahtuivat olemaan. :) Ei nyt tietenkään yhtä paljon rajaa vauvan tilaa kuin ihan unipesä, mutta olettaisin tuonkin tuovan jo turvaa, kun tukee ympäriltä ja on lämmin alusta. :) Sitterinä meillä on baby björn ja se on tietysti hyvin erilainen kuin doomoo.

Doomoon siirtely oli helppoa keinujalaksien päällä huoneesta toiseen, kun itse liikkui. Tykkäsin siitä todella. :)
 
Täällä tuskaillaan myös kaukalon kanssa. Ensin ajattelin, että kaukalon pitäisi sopia Emmaljunga-runkoon, joka on yhdistelmä-vaunuissa.

Sitten tajusin, että pitääkin ehkä ostaa semmoinen kaukalo, jonka saa matkaratasrunkoon kiinni. Tosin matkarattaita meillä ei vielä ole...

Sitten päätin, että ostan jomman kumman kahdesta vaihtoehdosta käykööt kiinni mihin tahansa. Eikö se vauva kohta jo osaa istua niin tuskin tässä talven aikana tuota kaukaloa välttämättä tarvitsee saada mihinkään runkoon kiinni tai riittänee että tuohon Emmaljungaan. Jos siinä kaukalossa ei vauvaa edes pitkää aikaa ole suositeltu pidettävän.

Niin Emmaljungaan kuin moniin matkarattaisiin on saatavilla erilaisia adaptereita, eli saman kaukalon saa kiinni kumpiinkin omilla adaptereillaan. Yleisimmät on Britax ja Maxi-Cosi, joista jälkimmäisen kanssa samoilla pitäisi mennä ainakin Cybexin kaukalot.

Mutta tosiaan vauvaa ei suositella pidettävän kaukalossa pitkiä aikoja - pl. sellaisissa, jotka saa ns. makuuasentoon (esim. Cybex Cloud Q). Me ei esikoisen kanssa kaivattu kaukaloa kiinni rattaisiin kertaakaan, mutta nyt syyskuista varten hommasin adapterit sekä yksiköihin että tupliin, kun ei ole aina varma miten lähelle (tai kauas) auton saa parkkiin ja on kuitenkin myös se esikoinen useimmiten mukana. Kaukalo on just tuo Cloud Q, joka painaa sen verran enemmän ettei sitä ihan huvikseen kanniskele pitkin maita ja mantuja. :p
 
Mulla on Doomoon iso Buddy-imetystyyny jolla ajattelin rajata tarvittaessa vauvalle unipesän :)
 
Ompelin tänään vauvalle vaipanvaihto alustan joka kulkee mukana hoitolaukussa. Samalla tulevalle isälle isyyspakkaukseen yksi juttu lisää. 

Ja tämä oli siis jo viikko sitten.
 
Onko kukaan miettinyt ostavansa Urtekramin hajusteettomia vauvan tuotteita: Baby Oil, All over Wash, zink balm, ja taisi niitä joku rasvakin vielä olla. Netistä tilaamalla tietty saisi, mutta mietin, tietääkö joku kaupan mistä saisi ostettua?? Mielelään pk-seutu, mutta muutkin vinkit otetaan vastaan :) pakko tilailla josko ei löydy mutta itse aika huonosti löytänyt
 
Onko kukaan miettinyt ostavansa Urtekramin hajusteettomia vauvan tuotteita: Baby Oil, All over Wash, zink balm, ja taisi niitä joku rasvakin vielä olla. Netistä tilaamalla tietty saisi, mutta mietin, tietääkö joku kaupan mistä saisi ostettua?? Mielelään pk-seutu, mutta muutkin vinkit otetaan vastaan :) pakko tilailla josko ei löydy mutta itse aika huonosti löytänyt

Urtekramin tuotteita löytyy ihan Prismoista. Valikoima voi toki vaihdella myymälästä riippuen, mutta meillä päin ainakin tuota sinkkivoidetta löytyy. Muihin en ole kiinnittänyt huomiota, kun en ole ostanut :) Oman myymälän valikoiman löytää Foodiesta.
 
Kiitos Loviisa! Pitää Foodieen tutustua, olen Urtekramia kyllä bongaillut mutta en näitä babytuotteita vielä :)
 
Mä ostin urtekramin sinkkivoiteen, prismoista löytyy aika hyvin urtekramin tuotteita, en ole varma onko kaikkia noita. Niiden shampoot ja hoitoaineet on todella hyviä, ihan itselle siis.
 
Itse tilasin lastenturvasta tuon ylimmäisen. Saa kaukaloon hyvin, mutta sen tarkempia kokemuksia ei vielä ole.
 
Meillä oli tytöillä nuo eisbärhenin pussit ja olivat hyvät. Vaunuihin sitten laitettiin äp haalaria.. Nyt on vauvalle kyllä tuollainen haalaripussikin, mutta tuo turvakaukalon lämpöpussi on minusta autoillessa kyllä paljon turvallisempi! Mitä vähemmän vauvan ja vöiden välissä on vaatetta, sen paremmin vyöt pitävät kolaritilanteessa. :)
 
Esikoisella oli tuo eisbärhenin pussi ja tykkäsin. Onneks en pistänyt sitä kiertoon vaan on hyvässä tallessa.
Musta kätevää oli myös se, että pystyi avaamaan pussin, kun tultiin sisälle ja vauva vielä nukkui kaukalossa. Ei tarvinnut ruveta koko tenavaa repiin irti ja riisuun.
 
Meillä on myös tuo eisbärhenin pussi ja se on kyllä hyvä :)

Tosi paljon niitä näkyy käytettynä myynnissä ihan 10-15e hintaan :)
 
Minä maksoin tuosta nykyisestä 7€. :D Yhdellä lapsella hetken ollut käytössä..
 
Mä ostin tuollaisen ylemmän tyylisen, ajattelin että on kätevä kun sen saa vaikka kauppareissulla auki jos vauva nukkuu. Meillä on ihan untuvapussi, en tiedä pitäisikö ostaa toinen vähän kevyempikin...
 
Takaisin
Top