Hankinnat

Meillä mies ei ollut kakkosen synnytyksessä mukana. Mutta sit nyt sanoi että joku pitää valjastaa lapsenlikaksi että hän pääsee synnärille :Heartred
 
Mä oon aatellut myydä mun käsinkudotun liinan, niin ihana kuin se onkin, ja ostaa tilalle onbuhimon, jotta saisin esikoisen kulkemaan kyydissä myös raskausmahan kanssa. Kantoliinoja jää silti. Tulee vaan enemmän käytettyä tuota mun lemppariliinaa. :)
 
Uus asunto..! :arghh: Asutaan jo nyt turhan ahtaasti 2 aikuista, lapsi ja 2 isokokoista koiraa. Meidän vanhempien makuuhuoneeseen ei mahdu edes pinnasänky :nailbiting: Asuntomarkkinoita katseleen, harmi vain et täällä kaikki potentiaaliset on kiven alla. Jos tyttö tulee, on esikoiselta vaatteita vaikka kuinka, kun vielä aika samoihin vuodenaikoihin syntyvät (esikoinen elokuinen, tulokas syyskuinen). Tuplarattaita olen miettinyt, mutten tiedä tulisiko niitä sitten oikeasti käytettyä.. kovasti lenkkeiltiin esikoisen aikaan, mutta hän ei oikein malta enää istua rattaissa niinkään, kun pitää päästä juoksemaan.. ehkä seisomalauta nykyisiin vaunuihin voisi olla vaihtoehto.
 
Isompi asunto :p
Asutaan kolmiossa ja se on jo nyt ahdas meille neljälle :happy:
Haaveilen isosta omakotitalosta.
Muuten oikeastaan kaikki löytyy, vaatettakin ihan liikaa. Tosin jos on eri sukupuolta kuin nämä 2 muuta niin joutuu ehkä värimaailmaa muuttamaan.
 
On alottanut miehen käännyttämisen siihen, että tarvitanaa bugaboon donkey twin tuplat :D . Niillä on sen verran hintaa, että pakko alottaa hyvissä ajoin :P no en tiedä onnistuuko :D .

Meillä on vielä kaukalo jäljellä, sekä perus vaatteita. Paljon oon antanut eteenpäin, mut sitterit ja muut härpäkkeet vielä löytyy. Vaatteita kuitenkin aina saa ja tulee ostettuakin. Sekä se sukupuoli merkkaa myös vähän :wink . Jotenkin ihanan rentoa kun periaatteessa kaikki tarvikkeet jo on. Rattaat on ainut hankinta, kun tarvitaan tuplat. Esikoinen nukkuu jo "aikuisten" sängyssä, kuopus pinniksessä. Meillä on esikon juniori sänky vierashuoneessa, ni saadaan se suoraan sieltä kuopukselle ja mini sit pinnasänkyyn. Meil on itseasiassa yks pinnasänky viel autotallissa, voi olla et otetaan alkuun se käyttöön. Ei ehkä vauvan kanssa heti alkuun jaksa alkaa opettaa keskimmäistä nukkumaan lasten sänkyyn. Rintapumput ja kaikki on, vauva vaan puuttuu :wink
 
Meilläkin on esikoisen kamat vielä tallessa, jotain tyttöjuttuja tietty tarttee hankkia, jos ei tuu pikkuveljeä. :) Ja tietty ne tuplarattaat. Googlettelin hiukan noita merkkejä, joita mainitsitte tässä ketjussa. Millä perusteella ajattelitte juuri noita mainitsemianne? Meillä on ollut tälle yhdelle babyjoggerin summit x3 -juoksurattaat, ja niissä ehdottomia plussia on valtavat renkaat ja hyvät jouset, niin pääsee loskassakin eteenpäin ja sopii lenkkeilyyn. Ja taittuvat mahtavasti kasaan ja kääntyvät hienosti. Miinuksia ehkä aisan säädön puute ja ulkonevat takarenkaat. Kauheen näköisetkin mun mielestä ovat, mutta käytännöllisyys menee mulla edelle. :) Mietin, että mitä kriteerejä kannattaa huomioida kun tuplia hankkii?
 
Ensin varmaan kannattaa päättää, haluaako vierekkäiset vai peräkkäiset istumapaikat. Ja miten mahtuu esim. autoon, jos on auto käytössä. Meillä on Gracon Gotlandit. Alkuun mietin, että onko nuo puhkeamattomat ilmakennorenkaat yhtä mukavat kuin ilmakumirenkaat, mutta mitä noita nyt oon testannut, niin kyllä ne vaikuttaa hyviltä. Mä halusin ehdottomasti vierekkäinistuttavat tuplat. Ja vauvaa varten on toki koppa myös. Tuplien sadesuoja on vielä hankkimatta.
 
Meillä on Bumbleride indie twin-tuplat. Melko pienikokoiset mutta tilavat ja isot ilmakumirenkaat kääntyvillä etupyörillä jotka saa myös lukittua ei-kääntyviksi :D olen ollut tosi tyytyväinen näihin, ainoastaan lidlin pienen pienet kassavälit on olleet sellaiset ettei niistä näillä tuplilla mahdu. Lisäksi selkänojien portaaton korkeussäätö on mielestäni vähän hankala mutta hyvin on pärjätty :)
 
Meilläkin bumblen tuplat ja luoja olen rakastunut niihin! ♡♡♡ Pakko ostaa samanlaiset tulevalle vauvallekin yksösversiona. En vain keksi toisia yhtä hyviä! :D
 
Heh, tulen tänne "uutena", esikoista odottaessa käväsin täällä ja unohdin miltei heti koko paikan:oops:
Noh, vähän jännättää, kaikki vielä niin alussa... La 18.9, silti olis jo hinku ostaa vaatteita..
Tytöltä on kaikki tallessa ja arvatenkin lähes kaikki pinkkiä/prinsessaa, pojalle pitäisi siis ostaa kaikki vaatteet ja toki taapero ajan leluja:angelic: Vaunut ja turvakaukalo, pinnis on neutraalia ja kelpaa kyllä molemmille
 
Kummasti tullu mieleen kaikenlaista ostettavaa jo vaikkei mitään pitänyt tarvita :D oon ajatellut hankkia semmoisen kokoontaittuvan hoitopöydän ja uusi imetystyynykin pitäisi ostaa. Hankin esikoista odottaessa Doomoo buddy-tyynyn ja se on ollut aivan ihana varsinkin petikaverina raskausaikana :D nyt se on vähän revennyt ja ihan kulahtanut niin pakko hankkia uusi. Tiedättekö muita isoja imetystyynyjä joissa olisi täytteenä pieniä rakeita? Alkuun saatiin tutulta joku toinen tyyny mutta siinä oli isompia rakeita sisällä ja se kahisi ihan hirveesti, en tykänny :rolleyes:
 
Hauska kuinka tässä on ollut "päivän raskaana" ja oon jo googlettanut sisarusrattaita ja uutta autoa :hilarious:
Jos tulee poika, niin vatteita "joutuu" vähän hankkimaan. Uusi kaukalo tarvitaan kans, kun vanhassa ehtii mennä päiväys. Tälle hankitaan kyllä unipesä, kun esikoinenkin nukkui ekat kuukaudet kainalossa (vastoin mun kaikkia ennakkosuunnitelmia).
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Tittidii muistutuksesta, pitääkin lisätä unipesä omaan listaan :) Sen voisin ehkä itsekin tehdä.
 
Meillä on aika paljon tavaraa tallessa, kun on kaksi lasta ennestään, mutta isompi auto tulee jossain vaiheessa hankintalistalle.
 
Yritän kovasti hillitä vielä hankintojen miettimistä, kun viikkoja on kuitenkin vast 6+1 ja mitä vaan voi vielä tapahtua. Mutta kyllähän ne väkistenkin hiipii mieleen :D Minä saan aika paljon hankittua vanhana, kun lähipiirissä on useampi, joilla parivuotiaat nuorimmaiset ja lisää ei ole kuulemma tulossa. Ensikertalaisena kovasti mietityttää, että mitä kannattaa ostaa ja miten välttyä hirmuiselta ylilyönniltä esim. vaatteiden kanssa :D :D :D Jospa kuitenkin yrittäis pinnistellä sinne 12.viikkoon asti ilman ostoksia....
 
Esikoisen kanssa ei oikein tiennyt mistään mitään ja kuunteli vähän kaikkien neuvoja, niin vaatteita oli ihan järjettömästi ja turhiakin juttuja tuli testattua. Nyt koitan olla tekemättä hankintoja raskaushöyryissäni ja pohdiskella vähän tarkemmin, mille mahdollisesti on käyttöä. Osa tarvikkeista sentään on esikoisen jäljiltä tallessa, mutta esim. pinnasänky ja sitteri ovat jatkaneet matkaa. Myös vaatteista olen myynyt suurimman osa pois, kun meillä ei kovin paljoa ole säilytystilaa ja lisäksi totesin, että oma vaatemakuni tuskin olisi kuitenkaan samanlainen mahdollisen kakkosen syntyessä. Tavoitteena on, että tulevalle vauvalle on kivoja vaatteita just sopivasti eikä kaikkea mitä sattuu ihan liikaa... Tuplarattaat on vielä vähän kysymysmerkki, ikäeroa tulossa 2v 8kk. Riippuu varmasti paljon siitä oppiiko esikoinen ensi kesänä potkupyöräilemään ja suostuuko vielä rattaissa istumaan. Bugaboo Donkeyt olisivat tietty kätevät siitä, että niitä voi käyttää sekä yhdelle että kahdelle, mutta hintalappukin on sen mukainen.

Niin ja auto! Nykyisellä tuskin pärjättäisiin kahden lapsen kanssa, ainakaan jos tarvitsee yhtään sen enempää ottaa tavaraa mukaan. Mitenkäs te, joilla on jo 2 lasta, pärjääkö millään ns. normiautolla vai onko farkku ihan must?
 
Yönseutu, meillä on koko ajan ollut isompi auto ja en kyllä usko että ainakaan me pärjättäis esim. sedanilla. Riippuu tietysti paljon siitä millaisia reissuja teette, me käydään koko porukan voimin mökkeilemässä ja kun lapsille pitää olla mukana rattaat ja matkasängyt plus sitten vielä kasa vaatteita ja itellekin reissutavarat niin tulisi todella ahdasta pienemmässä autossa.
 
Meillä on ollut farkku, koska koira on pakko saada mahtumaan mukaan. Tila-autoon vaihdettiin, kun koira ei mahtunut perään tuplarattaiden kanssa.
 
Minkämerkkisiä kaukaloita teillä on? Meillä on esikoiselta tallessa yhä Britax Babysafe 2. Minusta se oli jäykkä ja vähän kömpelö.. tuntuu vaan tyhmältä "tuhlata" uuteen kun vanha on täysin asiansa toimittava ja mainiossa kunnossa, en vaan tykännyt siitä :D se oli ärsyttävä kiristää.
 
Takaisin
Top