Hankinnat

Ehdotuksia hyvistä vaipparoskiksista? Sellasista mihin ei tarvi niitä omia kasetteja ostaa. Ei tarvi siis olla oikee vaipparoskis, mut semmonen ettei pikkukoira pääse tonkimaan :rolleyes: tavallisen poljinroskiksen se osaa avata. Tähän asti viety vaipat ihan keittiön roskikseen, mut se alkaa haista vaikka joka päivä viedään roskat.

Me ostettiin angelcare vaipparoskis, mut se ei itseasiassa oo kauheen hyvä kun se luukku on niin tiukka. Ostettiin siihen netistä metritavarana vaipparoskista ettei tarvi ostella niitä kasetteja. Käsittääkseni melkein mihin vaan roskikseen käy myös tollanen rullassa tuleva roskis, ettei tarvi niitä kasetteja.
 
Huhtikuisista huutelen! Meillä on ollut Angelcare vauvan syntymästä asti, enkä vaihtaisi sitä mihinkään! Luukku pitää hyvin hajut sisällään ja kasettejakin kuluu enää harvakseltaan alun kakkarumban jälkeen. Oon niin hajuherkkä itse, mutta tuon kanssa ei tarvitse kakkavaippoja haistella :)
 
Meillä on vauva nyt jotain 61cm ja jätettiin pois Manducasta vauvatuki jo jokin aika sitten. Hyvin toimii ilmankin, oon laittanut pohjalle pienen käsipyyhkeen rullalle, että nostaa vauvaa hieman, mutta muuten ok.

Meidän pitäis ostaa matkarattaat (tai lainata joltain), kun ollaan lähdössä marraskuussa ulkomaille pienelle matkalle. Ko. kohteessa ei voi oikein vaunuilla kulkea julkisissa, että matkarattaat ja reppu tulis käyttöön.

Mä en vielä hirveästi ole vauvalle paksumpia vaatteita laittanut, mutta pitäis vähän alkaa pohtia syysvarustusta. Kaikki muut vauvat näyttävät jo supertopatuilta, että aina nolottaa, kun meillä ei oo ees peittoa (potkii aina pois). Mutta eipä tuolla ole ollut kylmä, niska ainakin ollut lämmin, joten en osaa oikein laittaa vielä megapaljoa vaatteita päälle, että tarkenee sitten, kun on oikeasti kylmä.
 
Ei mekään vaunuissa olla pidetty ulkovaatteita. Yleensä laitan ohuen pipon ja peiton päälle (tosin kans potkii sen aina pois) ja jos on viilee niin vielä tumput. Vaunuissa on sisällä kuitenkin aika lämmin vielä.
 
Meillä on molemmat lapset kovasti hikoilevia ja kuumuudesta hermostuvia. Niin olen kyllä minäkin :) Meillä on siis aina kesäaikaan se tilanne, että lapset näyttää tosi vähäpukeisilta muiden lapsiin verrattuna. Nyt alkaa olla ihan mun suosikkikelit. Ja talvea kohti vaan helpottuu lasten pukeminen. Meidän kuumakalle esikoinen oli lopulta yllättävän helppo pukea talvella vaunuihin. Meillä on niin lämmin vaunukoppa, että äitiyspakkauksen makuupussi riitti oiken hyvin koko talven. Asutaan täällä ihan eteläisessä Suomessa, joten sinäkin talvena tosi kylmiä pakkaspäiviä taisi olla enintään kolme. Kylmemmillä ilmoilla laitoin pussiin vuorilisessa fleecehaalarissa tai villapuvussa. Nyt vaan toivon, että tämä nuorempikin mahtuisi mahdollisimman pitkään äp:n pussiin. Kaikki vauvatppöset ja hanskat jäi meillä kokonaan käyttämättä, kun meidän välikerrosvaatteissa on kiinni käännettävät hihat ja lahkeet. Muutenkin tuntuu, että vauvan vaate- ja varustehankinnoissa tulee väkisinkin jonkun verran huteja. Kaikki ei vaan toimi kaikilla. Meillä jäi mm. esikoisen aikaan Stonzit lopulta tosi vähälle käytölle.

Hankintojen näkökulmasta on muuten tosi huono juttu, kun lapset ovat syntyneet eri vuodenaikaan. Meidän esikoisen (joka oli talvivauva) talvivarusteet ei varmastikaan tule kaikki enää mahtumaan tälle pienimmälle. Ja mitä todennäköisimmin joudutaan keskitalvella ostamaan jo lämpöpussi, jonka saa rattaiden vöillä kiinni. Veikkaan, ettei yli puolivuotias enää suostu vaunukopassa makaamaan. Laittakaa siis vinkkejä, jos löydätte hyvän lämpöpussin.
 
Meillä on kantovälineenä Ergobaby ja on tykätty hirveesti, tyttö viihtyy siinä erinomaisesti. (Ja ostin sen käytettynä parilla kympillä).

Lämpöpussiasia meilläkin on ollut nyt tapetilla ja pohdinnassa. Tyttö on tosi herkästi kuumissaan. Päädyin sitten ostamaan lämpöpussinkin käytettynä, jos onkin hutiostos, niin eipä rahan puolesta harmita. Käytän sitä matkarattaissa.
Emmaljungan vaunuissa meillä on quadrolift - koppa, josta saa pohjan poistamalla ja parilla muulla kikalla tehtyä lämpöpussin, taisitten voi asettaa lämpimän karvapehmusteen pelkästään rattaisiin. Nyt meillä on vielä ollut käytössä tuo ä-pakkauksen lämpussi ja se on riittänyt mainiosti.

Lisäksi ostin (jälleen käytettynä) välikausihaalarin, mutta se olikin niin reilua kokoa, että saattaa olla sopiva vasta ensi keväänä...
 
Eikös se äp:n toppahaalari, josta saa jalat yhdistettyä pussiks sovellu lämpöpussin sijaan? :) näin olin ainakin ite jotenkin ajatellu! Siis jos ei se makuupussi enää riitä talvella.
 
Eikös se äp:n toppahaalari, josta saa jalat yhdistettyä pussiks sovellu lämpöpussin sijaan? :) näin olin ainakin ite jotenkin ajatellu! Siis jos ei se makuupussi enää riitä talvella.

Oliks siellä sellanenkin? Täytyypä taas alkaa penkomaan ä-pakkausta! :D
 
Oliks siellä sellanenkin? Täytyypä taas alkaa penkomaan ä-pakkausta! :D

Joo se on se ihan perus toppapuku mikä tuli, ne jalat saa yhdistettyä pussiks vetoketjulla (: Kelan sivuilta kun menee kattoo äp:n kuvia nii näkyy! Ja siis samanlainen systeemi on sekä viime että tän vuoden haalarissa eli ei oo siitäkään kiinni :happy:
 
Mitäs kaikkea sitä pitäisi talven varalle hankkia? Käytättekö näin pienillä esim jotain kenkiä tai töppösiä? Tähän asti pärjätty villasukilla vaunulenkit ja kaupunkireissut kaukalossa.
 
Mä ajattelin pärjätä ihan äp-kamoilla ellei nyt jotain "pakko saada" asioita tuu vastaan :D paitsi jos poika alkaakin kovasti jo liikkuu ja tarvitaankin joku kunnon talvipuku joka kestää sit menoa..
 
Sama meillä, äp haalarilla ja sit mummin kutomilla tumpuilla ja sukilla. Päälle sit ne äp:n töppöset. Varmaan lopputalvesta saattaa jo lähteä liikkeelle, niin sitten pitää tilanne katsastaa uudestaan.
 
Mä hairahdin ostamaan stokken tripp trappin uutena aqua blue värisenä baby setin ja pehmusteen kera. Ens viikko sit syödään vissiin pelkkää puuroo.. :D
 
Muokattu viimeksi:
Käytiin eilen ostamassa uusi turvaistuin, sillä kaukalo on jäämässä pian pieneksi.
Lastentarvikkeessa oli turavaistuinpäivä ja alennuksia kaikista istuimista. Päädyttiin Maxi cosin 2way pearl -istuimeen ja telakkaan. Hintaa setillä oli 499e. Menee 105cm asti. Kallis ostos, mutta toivottavasti hintansa väärti. Vielä ei olla asennettu autoon.
 
Meillä on nyt käytettynä ostettu Eisbärchenin lämpöpussi ja se on meidän pojalle just sopiva näillä keleillä. Tumput ja kypärämyssy vaan päälle ja poika pussukkaan. Meillä kun oli se 1,5 kk kestoinen vaihe sitä, että nukahti vain ulos rattaisiin (jopa yöunien aloitus piti tehdä pihalla), niin kun kuljettiin pihalla se 4-5 krt päivässä, niin helpottihan tuo tosi paljon. On ollut meille yksi hyödyllisimmistä hankinnoista, mutta toisilla ei varmaan tulisi tarvetta ollenkaan. Näin perheet on erilaisia. :D

Mammaryhmässä näin vinkin siitä, että äp:n haalarin saa kaukaloon "lämpöpussiksi", kun tekee siitä pussin ja jättää takaosan vetskarin sen verran auki, että saa siitä pujotettua kaukalon vyösoljen läpi. Tosi hyvä idea, kun ei kaukaloon haluttu omaa lämpöpussia, kun meillä ei ole autoa ja kaukalo on käytössä vaan mummoloissa.

Nyt pitäis alkaa hankkia syöttötuoli ja pikku hiljaa pottaakin jo katsella. Nämä tosin taitaa tulla meille Ikealta, mun mielestä Ikean potta on hintaansa nähden oikein hyvä ja syöttötuolikin ihan ok. Joululahjaksi toivotaan varmaan Stontzeja tai vastaavia tossuja/kenkiä, kun keväällä vauvalla on jo sen verran ikää, että pihalla varmasti kiinnostaa tutkia paikkoja.
 
Kuka osais neuvoa, mikä olis kannattavin pottavalinta! Eli siis esim. Ikealla on se sellanen isompi, jossa se mihin tuotteet tulee irtoaa, ja sitten sellanen yksiosainen pienempi potta. Isommassahan on leveämpi myös se selkänoja, että onko se jotenkin parempi aloittelevalle pottailijalle vai meneekö se pienempikin saman tien? :)
 
Meillä on ollut esikoisella käytössä ainoastaan Ikean pienempi malli. Aloitettiin pottailu siinä vaiheessa, kun esikoinen istui jo ihan tukevasti. Muistaakseni joskus 8-10 kk:n välillä. Meillä ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, jossa oltais kaivattu korkeampaa selkänojaa. Minusta tuo pieni on mukavan näppärä käsitellä ja pestä.
 
Me ostettiin tytölle tossa jo jonku aikaa sit tripptrapp uutena, mutta myytiin se pois tossa reilu pari viikkoa sit. Kasattiin tuoli ja todettiin, että se vie ihan liikaa tilaa keittiöstä. Viime viikolla tulikin nettikaupasta tilattu cosatton waffle-tuoli. Ja täytyy sanoa, että oon ihan hiton tyytyväinen, että vaihdettiin. Ideana sama, että tuoli on muunneltavissa lapsen kasvun mukaan. Tämän tuolin saa kasaan, joten se on jätti iso plussa tässä tuolissa. Sen lisäks tykkään, kun tuolissa on oma pöytä. Kallishan tämäkin oli, mutta kyllä on joka sentin arvonen..
 
Takaisin
Top